Vad skall jag göra.

Vad skall jag göra.

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
Phaize

01 Feb 2020, 11:04

Image

Hej på er alla. Löst en hel del det sista och kul att ta del av era resor och diskussioner.

För mig är det mina vikar som stör mig och nog mer mig själv än andra men jag älskar hår och har verkligen tjockt i nacken och uppepå. Har haft samma typ av vikar sedan 25 ca och framåt är 37 nu . Tror att min donor area är bra osv. Det enda jag inte vill är att raka av mig allt hår för att göra transplantationen. Ni kan se bilderna .

Har haft kontakt med Nordic hair clinic I gbg och akacia medical. Båda ger ett bra intryck tycker jag kanske lutar.mer åt akacia. Sneglat även på hdc på Cypern. Tycker det verkar väldigt bra men vad är väntetiden där ?

Både hdc och akacia har pratat om ca 3000 grafts.

Jag vill fixa hårlinjen kanske ner någon mm å sedan då vikarna så det blir rakare.

Tack för ett härligt forum och kommentera gärna.

https://imgshare.io/image/img-20200117-140549-01.GaMww
https://imgshare.io/image/img-20200117-140610-01.Ga3G8
https://imgshare.io/image/img-20191217-094657-01.GanPK
nollåtta

01 Feb 2020, 16:06

Känns som du är i en liknande situation som jag befann mig i för 1,5 år sedan både vad gäller hår och ålder. Jag hade också höga vikar sedan unga år, men inte särskilt mycket bortfall i övrigt. Nu vet jag inte hur mycket du vill sänka hårlinjen, men kan tycka att 3000 enbart för vikar låtar lite väl mycket. Antar att långt hår är viktigt för dig? Annars är helrakning mycket smidigare och växer ut väldigt snabbt.
whyatt

01 Feb 2020, 17:10

För mig är det mina vikar som stör mig och nog mer mig själv än andra men jag älskar hår och har verkligen tjockt i nacken och uppepå.
En titt med mikrokamera kommer bättre kunna avgöra hur skicket är på de mindre uppenbara ytorna, te.x. kan du ha en långsam men startad förtunningsprocess uppe på hjässan, utan att du ser det nu. Eller så har du inte det. Svaret är endast en undersökning bort! I samma veva passar man på att också kontrollera donorn.
Har haft samma typ av vikar sedan 25 ca och framåt är 37 nu . Tror att min donor area är bra osv.
Få förunnat - du kan definitivt få till ett asskicking result om du väljer top notch kirurg - fumla inte bort goda förutsättningar genom slarvig och förhastad research.
Det enda jag inte vill är att raka av mig allt hår för att göra transplantationen. Ni kan se bilderna .
Non-shaven FUE erbjuds av rätt många idag, om än till en merkostnad.
Har haft kontakt med Nordic hair clinic I gbg och akacia medical. Båda ger ett bra intryck tycker jag kanske lutar.mer åt akacia.
Du har också Poseidon, NHC och Ilter att känna lite på, när vi ändå är inne på den svenska marknaden.
Sneglat även på hdc på Cypern. Tycker det verkar väldigt bra men vad är väntetiden där ?
Kan du bäst svara på själva. Många kliniker gillar att ha kandidater stand by för ev. avbok som ploppar upp då och då.
Låter inte orimligt med tanke på din ålder och ditt håravfall/donor.
Jag vill fixa hårlinjen kanske ner någon mm å sedan då vikarna så det blir rakare.
Bör kunna lösas, men kom ihåg att alltid begära FÖRE/EFTER dokumentation från tidigare kunder. Viktigt är att dessa resultats förutsättningar skapligt matchar dina egna...och återigen, om du har kapital så vill du definitivt välja bland kliniker som kan uppvisa tydliga, aktuella och relevanta hårlinjeresultat. Ju mer du surfar runt här och på andra forum så förstår du innebörden av vad detta betyder. Om man som klinik inte kan visa dig bortom allt tvivel att man är KING på hårlinjer....så kan lämpligheten diskuteras.
Tack! Hade inte varit möjligt utan alla ni goa besökare :blueglow:
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Phaize

01 Feb 2020, 17:53

whyatt wrote:
01 Feb 2020, 17:10
För mig är det mina vikar som stör mig och nog mer mig själv än andra men jag älskar hår och har verkligen tjockt i nacken och uppepå.
En titt med mikrokamera kommer bättre kunna avgöra hur skicket är på de mindre uppenbara ytorna, te.x. kan du ha en långsam men startad förtunningsprocess uppe på hjässan, utan att du ser det nu. Eller så har du inte det. Svaret är endast en undersökning bort! I samma veva passar man på att också kontrollera donorn.

Precis, vet att när jag var på nhc i Gbg här i höstar använde dom en sådan vad det nu kallas och kollade donorområdet och han sa att det såg bra ut med flera hårstrån i dom flesta hår säckarna osv. om dom kollade förtunningsprocess vet jag inte men det var inte något dom sade något om. skall dit igen den 18:e feb och ställa lite mer frågor osv
Har haft samma typ av vikar sedan 25 ca och framåt är 37 nu . Tror att min donor area är bra osv.
Få förunnat - du kan definitivt få till ett asskicking result om du väljer top notch kirurg - fumla inte bort goda förutsättningar genom slarvig och förhastad research.

Tack ja hoppas det för det känns som donar är bra och tjockt och borde gå få till en snygg hårlinje.
Det enda jag inte vill är att raka av mig allt hår för att göra transplantationen. Ni kan se bilderna .
Non-shaven FUE erbjuds av rätt många idag, om än till en merkostnad.

Jag kan raka också men har rätt långt hår och tänker att man kan raka bort bak i nacken och tom kanske ha en del på toppen som hänger ner över det och bara det låta växa på. älskar mitt hår och jag vet ju att det växer ut men hade varit skönt att slippa. Sett rätt bra resultat på hdc där personer haft liknande som mig.
Har haft kontakt med Nordic hair clinic I gbg och akacia medical. Båda ger ett bra intryck tycker jag kanske lutar.mer åt akacia.
Du har också Poseidon, NHC och Ilter att känna lite på, när vi ändå är inne på den svenska marknaden.

tack skall kolla dessa också men det lutar mer åt utomlands och typ hdc. Har mejlat dom i går så får se när jag får svar.
Sneglat även på hdc på Cypern. Tycker det verkar väldigt bra men vad är väntetiden där ?
Kan du bäst svara på själva. Många kliniker gillar att ha kandidater stand by för ev. avbok som ploppar upp då och då.

Kalas skall kolla det med dom när dom återkommer. Lite svårt med konsultation över nätet osv då dom inte kan kolla donor och hårlinjens status på samma sätt som irl
Låter inte orimligt med tanke på din ålder och ditt håravfall/donor.

Frågan är hur mycket 3000 är av donarområdet om det tas från tinning till tinning typ runt, tänker på rakningen :)
Bör kunna lösas, men kom ihåg att alltid begära FÖRE/EFTER dokumentation från tidigare kunder. Viktigt är att dessa resultats förutsättningar skapligt matchar dina egna...och återigen, om du har kapital så vill du definitivt välja bland kliniker som kan uppvisa tydliga, aktuella och relevanta hårlinjeresultat. Ju mer du surfar runt här och på andra forum så förstår du innebörden av vad detta betyder. Om man som klinik inte kan visa dig bortom allt tvivel att man är KING på hårlinjer....så kan lämpligheten diskuteras.

Ja precis jag vet ju hur jag ser ut och jag vill alltid ha ett ärligt svar om möjligt resultat osv! känns som det kan lovas en del i denna branschen men bättre att få ett ärligt svar och ta det därifrån
Tack! Hade inte varit möjligt utan alla ni goa besökare :blueglow:

helt sant och stort tack för dina svar. hoppas att 2020 är året då jag får en hårlinje igen :)
Phaize

01 Feb 2020, 17:56

nollåtta wrote:
01 Feb 2020, 16:06
Känns som du är i en liknande situation som jag befann mig i för 1,5 år sedan både vad gäller hår och ålder. Jag hade också höga vikar sedan unga år, men inte särskilt mycket bortfall i övrigt. Nu vet jag inte hur mycket du vill sänka hårlinjen, men kan tycka att 3000 enbart för vikar låtar lite väl mycket. Antar att långt hår är viktigt för dig? Annars är helrakning mycket smidigare och växer ut väldigt snabbt.
Både akacia och nhc pratade om ca 3000 men jag vet inte det är dom som skall ha koll på det. men kanske är mycket. Vill ju satsa på bra densitet också. Finns väl någon begränsning för hur tätt man kan sätta för att inte skada intillliggande kärl osv ?
sänkning är nog bara någon mm eller så sen börjar rynkorna och där vill man inte ha hår :D

ja långt hår är rätt viktigt och jag vet att det växer ut igen men behåller det gärna .

tack för input
Phaize

05 Feb 2020, 16:06

Postar här en bild på hur mitt hårfästet såg ut för 10 år sedan och tycker inte det har skett någon större försämring.

https://imgshare.io/image/screenshot-20 ... 6-01.Ge9ec

Har haft kontakt med hdc nu och dr maras .
Han trodde på 2300 2500 grafts.

Har tid där 6e mars om jag vill. Är rätt sugen på att slå till nu.
Hårboll

13 Feb 2020, 10:47

Ska du sänka hårlinjen så du får en rak sådan så kommer det gå åt grafts, då är inte 3000 för mkt.
Om du behåller en viss konservativ look så kanske 2500 räcker.

Det behövs ganska mkt grafts för att få en acceptabel densitet...
Phaize

13 Feb 2020, 15:38

Precis det är också det jag tänker. Det beror väl på donatorområdet också kan jag tänka mig men jag vet ungefär hur jag vill ha det men det beror ju på lite granna med ansiktsform osv!

Har väl siktat på max 3000 grafts tänker jag och jag har tid bokat 6:e mars nu hos Maras så är bara flyget kvar att boka sen är det dags. Dom säger att det kommer bli bra men det gör dom väl alltid givetvis.

Han pratar om en densitet på 70cm/2 ca och låter väl rimligt. vad gäller sänka hårlinjen så är det ju typ någon mm eller 2 han pratar om då jag annars kommer under 7cm från härfäste till mellan ögonen under 7cm säger dom ser väldigt konstigt ut...

är nervös känner jag
Hårboll

13 Feb 2020, 17:17

Kul, grattis till ditt beslut. Kommer säkert bli toppen!

Du behöver inte vara nervös för själva upplevelsen, oftast är det ganska "bekvämt". Kommer gå svinbra. Tror du har valt en bra kirurg också ;)

Densiteten låter realistisk också. Men sen handlar det också om hur man fördelar graftsen. Bl.a. där kommer kirurgens skicklighet in i bilden.
Skriv inlägg