Dermastamp + Minox

Dermastamp + Minox

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
kermit

22 Sep 2020, 21:45

Efter att Harry.K upplyste mig i en annan tråd om detta så blev jag seriöst nyfiken då håravfallshelvetet bara blir sämre och ingen lösning i sikte förren 2099 tidigast tydligen.
Finns det någon/några som kört detta och har tydlig effekt och vad kör ni med för märke, preparat hur många ggr i vecka osv. Tänkte bespara mig onödiga krokiga stigar och nyttja kunskapsbanken här :D
a`fishwish

24 Sep 2020, 11:58

har kört kombinationen i snart 2 år, tycker inte jag märkt någon påtaglig förändring men det har samtidigt inte blivit sämre heller

kör roller ca 2 ggr i vecka 1,5 mm på kväll innan minox
Finasterid 1mg ed sedan 2011-06-17
brentz

25 Sep 2020, 04:06

a`fishwish wrote:
har kört kombinationen i snart 2 år, tycker inte jag märkt någon påtaglig förändring men det har samtidigt inte blivit sämre heller

Ja det är ju bra att du kommer med dina tips som är helt åt helvete. Kryp tillbaka under stenen med dig.

Du ska INTE dermarolla 2 gånger i veckan, en gång i veckan är mer än nog.

Du ska INTE ta minox efter dermarolling, vänta till nästa dag.
Harry.k

25 Sep 2020, 18:19

Tänker dra igång med detta i oktober, tanken är dermastamp en gång i veckan och minox 5 % 1 gång om dagen. Nu kanske det inte blir en helt rättvis bedömning eftersom jag inte börjar från "scratch" utan är ca 1 norwood bättre än när det var som värst, dock ser jag att det definitivt finns potential då det finns flera små strån som lär kicka igång med denna metod.
a`fishwish

29 Sep 2020, 11:00

brentz wrote:
25 Sep 2020, 04:06
a`fishwish wrote:

Ja det är ju bra att du kommer med dina tips som är helt åt helvete. Kryp tillbaka under stenen med dig.

Du ska INTE dermarolla 2 gånger i veckan, en gång i veckan är mer än nog.

Du ska INTE ta minox efter dermarolling, vänta till nästa dag.
Huh? Osten ramlat av mackan idag?

Jag kom inte med något tips, jag upplyste om hur jag har gjort och mina erfarenheter kring det.

Att dessutom basunera tvärsäkra påståenden om ett ämne som minst sagt är kontroversiellt blottar din ignorans.
Finasterid 1mg ed sedan 2011-06-17
whyatt

30 Sep 2020, 09:50

Boys in the hood, låt oss hålla en respektabel ton gentemot varandra även om vi inte håller med i sakfrågorna.

När det gäller nålar, dess längd och dess frekvens, är det fortfarande OKLART i min mening vad som är mest optimalt. Jag tror dessutom att det finns en INDIVIDUELL faktor som gör att vad som bäst för A, inte är bäst för B. Hur kan det vara så? Jo dels kommer genetiska förutsättningar att påverka reparationsförmågan, stamcellsaktiviteten etc, dels kommer epigenetiska skillnader spela roll för den fysiologiska responsen i skalpen. Innebär detta att vi skjuter i mörkret? Nja...men kanske lite.
Det finns hinkvis med user reviews numera där en median-slutsats är typ 1-2mm, 2-8 ggr per månad beroende på nåldjup...men givetvis finns det fler parametrar...bara själva stampingen/rollningen i sig varierar ju från person till person (trycker man nålarna i botten varje gång eller soyboyar man dem bara lite försiktigt? Hur ofta punkteras samma cm2/session? ..etc).

När det gäller resultat har jag sett alltifrån dålig respons, till bra och fantastisk respons med i princip alltifrån 0.5-2.5. Intensiteten varierar också, en kille, som var bland de som fick absolut bäst, nålade sig många gånger i veckan med rätt djupa nålar. Inte according to protocol men resultatet var riktigt bra. Som nästan alltid kör dessa gossar också med minst minox, men inte alls ovanligt att också finasterid eller dutasterid, flytande eller oralt, intas...vilket man måste ha med i beräkningen.

Om jag i dagsläget måste luta åt något håll så hade jag satsat på djupare nålar, oftare. Inte för att detta säger något konkret, men min känsla är att mer stimulation för oss tunnhåriga är bättre än "lite för lite". Kan det bli för mycket? Så klart det kan..men inget vet the upper limit än...och ovanstående individuella skillnader jag nämnde, gör att vi inte kommer komma fram till något superkonkret på läääänge...

För de som vill experimentera, testa olika nålar och intensitet på olika delar av skalpen! Själv är jag sugen på att se vad 2,5mm rätt in i donorn kan göra för att minska pigmentförlusterna (anti-gray hair mao).
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Skriv inlägg