Exosomes - ny revolutionerande metod som verkar lovande

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Exosomes - ny revolutionerande metod som verkar lovande

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
Harry.k

19 Nov 2019, 17:15

Efter förfrågan så är det väl dags att detta diskuteras på forumet.
Exosomes är (i detta fall cellbaserad hårbehandling) men används inte enkom för detta utan en mängd andra saker och regenererar på det platser där den injiceras, Exsosomes är inte stamceller per se utan byggstenar, nanopartiklar som sänder signaler till cellerna intill, man kan säga att de medlar till cellerna, så när en sådan injektion sker till skalpen där det finns miljoner stamceller talar den om för dessa att det är dags att vakna.
Doktorer ger inte en traditionell injektion utan använder microneedling vid proceduren. Priset är såklart rejält.
$2700 för 2ml (1/2 scalp
$3450 för 5ml (full scalp)

Se denna videon för lite mer ingående förklaring.
Dalton123

19 Nov 2019, 18:08

Satan vad intressant!!!😁 de här måste diskutera smart folk pros and cons?🤔
whyatt

19 Nov 2019, 21:56

Exosomes av Dr. Cole:
Image
Conclusion: The Top New Treatment Available

A promising new treatment, exosomes are proving to have great potential. The fact is that it may replace every hair restoration therapy available; even hair transplantation. For the time being, though, exosomes is an emerging treatment that requires finessing.

Dr. Cole and other leading researchers are pursuing this new, and perhaps industry-changing, treatment. Already effective, further improvements should lead to even better results. Forhair always puts the patient first. Pursuing, and refining, this new treatment showcases such. We hope to hear from you!
Intressant, så klart.....dock är inte resultatet ovan något som jag imponeras av...men givetvis får vi invänta fler resultat. Det lär finnas bättre. Därtill kan kanske, om inte annat, exosomes axla den sidekick-roll till HTs som ACELL spåddes, men aldrig lyckades ta. I vanlig ordning hoppas vi att detta är The Holy Grail, men satsa inte allt på ett kort nu boys..

:afro:
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Harry.k

19 Nov 2019, 22:20

whyatt wrote:
19 Nov 2019, 21:56
Exosomes av Dr. Cole:
Conclusion: The Top New Treatment Available

A promising new treatment, exosomes are proving to have great potential. The fact is that it may replace every hair restoration therapy available; even hair transplantation. For the time being, though, exosomes is an emerging treatment that requires finessing.

Dr. Cole and other leading researchers are pursuing this new, and perhaps industry-changing, treatment. Already effective, further improvements should lead to even better results. Forhair always puts the patient first. Pursuing, and refining, this new treatment showcases such. We hope to hear from you!
Intressant, så klart.....dock är inte resultatet ovan något som jag imponeras av...men givetvis får vi invänta fler resultat. Det lär finnas bättre. Därtill kan kanske, om inte annat, exosomes axla den sidekick-roll till HTs som ACELL spåddes, men aldrig lyckades ta. I vanlig ordning hoppas vi att detta är The Holy Grail, men satsa inte allt på ett kort nu boys..

:afro:
Tycker Dr McGrath eget exempel är bättre där det ser ut som nästan full vertex. Denna bilden kör de med vattenkammat på förebilden.
whyatt

20 Nov 2019, 12:18

Tycker Dr McGrath eget exempel är bättre där det ser ut som nästan full vertex. Denna bilden kör de med vattenkammat på förebilden.
Tyvärr så tkr jag Dr. McGrath framstår lite väääääl säljande, han använder liksom "TREMENDOUS RESULTS" i varje mening och allt han rör blir till guld. Typ.

Så å ena sidan ser jag fram emot mer exosomes info från ovanstående doktor, å andra sidan är jag osäker på om vi kommer att få en helt opartisk helhetsbild över vad exosomes kan göra, och inte kan göra, genom honom. I synnerhet när han själv troligtvis kör samtliga terapi-former på sig själv..vad ger liksom vad?

Nä, vi behöver fler källor helt enkelt. Dr. Coles exempel är kanske inte under all kritik, men inte ens ljusnärvaron känns likvärdig på före- och efterbilden.
Harry.k

20 Nov 2019, 19:02

whyatt wrote:
20 Nov 2019, 12:18
Tyvärr så tkr jag Dr. McGrath framstår lite väääääl säljande, han använder liksom "TREMENDOUS RESULTS" i varje mening och allt han rör blir till guld. Typ.

Så å ena sidan ser jag fram emot mer exosomes info från ovanstående doktor, å andra sidan är jag osäker på om vi kommer att få en helt opartisk helhetsbild över vad exosomes kan göra, och inte kan göra, genom honom. I synnerhet när han själv troligtvis kör samtliga terapi-former på sig själv..vad ger liksom vad?

Nä, vi behöver fler källor helt enkelt. Dr. Coles exemperl är kanske inte under all kritik, men inte ens ljusnärvaron känns likvärdig på före- och efterbilden.
Ja de flesta som erbjuder denna klinik verkar ju ta i en del "Dr Cole clinic is the only clinic in the WORLD we know of who uses exosomes hair therapy"...
Hur som hel, så ska nog denna metod inte ses som en stand alone lösning. Däremot kan det vara ett riktigt kraftfullt vapen i arsenalen.
Hårboll

22 Nov 2019, 14:26

Tack för att du delar med dig av denna spaning Harry! :kisscheek:

Den verkar mer lovande och känns mer seriös än typ Bruzo lotion eller various snake oils som poppar upp då och då :tappingfoot:
Däremot är det för tidigt att ropa hej. David Di Muzio och Dr.MacGrath är väldigt säljiga även om jag inte tror att de är lurendrejare. Samma som när di pratar om iRestore LLLT. Otroligt överdrivet positiva :roll: Så det är lätt att få en känsla av frälsning när man hör de prata. Detta påminner lite om Acell + prp som bl.a. Dr prasad lyft som en kraftfull behandling. Men tittar man på resultaten som finns samt reviews så verkar det inte som att Dr.Prasads beskrivning hur framgångsrik den är riktigt i linje med verkligheten. Jag ska dock inte jämföra äpplen och päron.

Resultaten från exosomes-injektionerna känns tidiga att bedöma. Mitt första intryck positivt om man jämför med minoxidil, finasteride, prp och LLLT, men på samma sett som dessa inte kan kan få speciellt förutsägbara resultat och inte i den grad att de utgör subsittut för hårtransplantation om en ny hårlinje är vad som önskas. @Harry.K Refererar till vår diskussion gällande avbokade av operationsdatum för hårtransplantationspatienter i förmån till Exosomes. :P Men som komplement till en HT och som du nu senast skrev ett tillskott i arsenalen så känns det intressant. Problemet är dock, precis som med PRP, det förbannat höga priset. Det blir dyrt att köra detta regelbundet, och obekvämt.

Dock en påminnelse om att forskningen (förhoppningsvis) går framåt! Kommer bli spännande att följa!!! :rock:
Hårboll

23 Nov 2019, 00:10

Podcast där detta tas upp. Ni känner säkert till Joe Tilman och The Bald Truth.

whyatt

23 Nov 2019, 12:34

David Di Muzio och Dr.MacGrath är väldigt säljiga
Håller med. Dessa två herrar hamnar inte i min hall of fame :right:
även om jag inte tror att de är lurendrejare.
..nä det är ju ett starkt ord..jag kan tycka att de har en och annan poäng men överlag så finns det mycket bättre och mer opartiska källor online.
Samma som när di pratar om iRestore LLLT. Otroligt överdrivet positiva :roll:
Vilket visar att bakgrunden till deras initiativ i alla fall delvis är $. Hur kan man rekommendera iRestore när det finns minst 5 st lämpligare LLLT-produkter?
Detta påminner lite om Acell + prp som bl.a. Dr prasad lyft som en kraftfull behandling.
Prasad är heller inget stjärnskott.....men ja, ACELL+PRP där han håller till ger säkert riktigt bra med klirr i kassan.. :partydance:

Därtill sak vi komma ihåg att den duktiga HT-kirurgen Dr. Cooley, var lika salig över ACELL back in the day, som många idag är gällande exosomes.
Skriv inlägg