Replicel och Brotzu lotion 2018-2020? - Page 10

Replicel och Brotzu lotion 2018-2020?

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
difus

20 Nov 2018, 09:53

Håller med dig. Jag vet inte riktigt vilken grupp dom tänker att detta skall rikta sig till men det känns kanske mer som att kosttillskotten och schampot är för kvinnor. Oavsett så känns det väldigt lurigt att dom tagit med det i samma linje. Ett sidospår här är ju ifall någon kollat närmare på HTL om microneedeling och minox? Ser ut som att några som testat de har fått bra resultat. Kan ju vara värt att testa?
Erik-W

23 Nov 2018, 21:03

Om någon får reda på vart man kan köpa/förbeställa Trinov så kan ni väl säga till? ;)
Clockwise

24 Nov 2018, 20:20

Erik-W wrote:
Om någon får reda på vart man kan köpa/förbeställa Trinov så kan ni väl säga till? ;)
https://www.farmaciasantantonio.net/
Ale

26 Nov 2018, 10:49

Clockwise wrote:
Erik-W wrote:
Nu har jag beställt 2 flaskor.
Huru

26 Nov 2018, 14:49

Ale wrote:
26 Nov 2018, 10:49
Clockwise wrote:
Erik-W wrote:
Nu har jag beställt 2 flaskor.
Tänk på att Brotzu i någon post, som jag tror Clockwise delade (?), uttalade sig om 18 månader för bra resultat så du inte undrar varför inte något växer efter 2 månader.
I studierna visar Fidia resultat efter 6 månader va?

Kan tänka mig att för att få bra resultat så är det långvarigt bruk som gäller.

Edit: https://www.hairlosstalk.com/interact/t ... st-1629796

Mer än 18 månaders bruk för att få tillbaka hårsvall som man hade för fem år sen.
Erik-W

11 Dec 2018, 08:07

Skulle det inte ha släppts nu? Är det någon som fått hem Trinov än?
Erik-W

18 Dec 2018, 14:44

Nu fick jag mail att min har skickats, så den lär väl komma om några dagar.
Clockwise

18 Dec 2018, 19:46

Jag fick mina två paket idag och applicerade lotionen för första gången för en timme sen!

Första intrycket var: ”Jäklar vad den absorberar snabbt!!” Tillskillnad mot minox, så är den inte rinnig alls. Luktar ingenting heller.
whyatt

19 Dec 2018, 09:14

Nice att höra! Hur ser era behandlingsstrategier ut?
Hår: Omfattande program för 2019. Komplett info kommer i mars
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Clockwise

19 Dec 2018, 16:20

whyatt wrote:
19 Dec 2018, 09:14
Nice att höra! Hur ser era behandlingsstrategier ut?
För egen del blir det att köra Trinov 1 gång/dag samt dermarollning 2-3 gånger i veckan.

Kommer sluta helt med Minox pga:

1. Ser inga resultat längre (sen långt tillbaka)
2. Föredrar dessutom bekvämligheten i att endast behöva applicera något en gång per dygn.

Kommer köra med Trinov i minst 18 månader för att utvärdera resultatet rättvist. Men borde kunna se symptom/resultat efter 1 månad (mindre håravfall), 3 månader och sex månader (om det ger någon återväxt) enligt vad som sagts innan om produkten.
Erik-W

19 Dec 2018, 16:43

Jag kommer endast att köra på Trinov. Jag gjorde en HT i fronten för exakt ett år sedan imorgon. Jag har generellt glest/uttunnat hår över hela hjässan, så om Trinov skulle kunna ge maintenance så vore det väldigt bra! Jag tänkte lägga upp bilder på min HT om några dagar. Både före- och efterbilder som tagits under hela året.

Clockwise: Räcker det med 1 ml/dag för att täcka hela skalpen?
Clockwise

19 Dec 2018, 17:10

Erik-W wrote:
19 Dec 2018, 16:43
Jag kommer endast att köra på Trinov. Jag gjorde en HT i fronten för exakt ett år sedan imorgon. Jag har generellt glest/uttunnat hår över hela hjässan, så om Trinov skulle kunna ge maintenance så vore det väldigt bra! Jag tänkte lägga upp bilder på min HT om några dagar. Både före- och efterbilder som tagits under hela året.

Clockwise: Räcker det med 1 ml/dag för att täcka hela skalpen?
Har svårt att se att det räcker... Jag kör fronten och 1 ml behövs för att täcka det, så hela skalpen skulle jag nog nästan säga 2 ml med tanke på hur bra den absorberar också (väldigt snabbt!)
whyatt

20 Dec 2018, 16:52

..och vad pratar vi för pris/milliliter per dag med allt inräknat (produktkostnad och frakt) i runda slängar?
Clockwise

20 Dec 2018, 22:57

whyatt wrote:
..och vad pratar vi för pris/milliliter per dag med allt inräknat (produktkostnad och frakt) i runda slängar?
En flaska med 30 ml kostar 70€ atm, vilket är högt så klart. Frakt till Sverige gick på 18€.

Höga kostnader, men om det gör sitt jobb så är det väl investerat. Det som lever får se...
whyatt

21 Dec 2018, 09:50

Ok. Tråkigt att ut-priset hamnar så högt för så lite innehåll.
Med risk för att bli för spekulativ så hoppas jag inte fabrikanten/distributören har gått i den klassiska det-är-vi-som-skall-tjäna-pengar-på-det-här-och-det-nu-på-en-gång fällan. Fungerar formuleringen så kommer kopieringsförsöken att snart börja hagla. Om de då inte har en rimlig prisbild, omfattande produktionskapacitet och välsmort distributionsnät kan de bli omkörda så det visslar om det - i synnerhet i dagens teknikintensiva DIY-samhälle där liquid finasteride, 650nm hair laser och köksbords-PRP bara är några av alla de pharmaceutiska genombrott som nästan gemene man kan replikera på egen hand. Nå väl, precis som du skriver clockwise, den som lever får se..meanwhile kan vi ju iaf hålla tummarna för att detta faktiskt är en produkt som kan göra positiv skillnad på en signifikant nivå.
Huru

21 Dec 2018, 11:38

Clockwise wrote:
whyatt wrote:
En flaska med 30 ml kostar 70€ atm, vilket är högt så klart. Frakt till Sverige gick på 18€.

Höga kostnader, men om det gör sitt jobb så är det väl investerat. Det som lever får se...
Oj, det blir väldigt dyrt om man behöver 2 ml per dag!
Hade de varit smarta hade de marknadsfört det som bättre än Minox och för ungefär samma pris. Då hade de förmodligen krossat Minoxmarknaden totalt.

För det här priset kommer många inte köpa det.
Clockwise

21 Dec 2018, 14:21

Huru wrote:
21 Dec 2018, 11:38
Clockwise wrote:
whyatt wrote:

Oj, det blir väldigt dyrt om man behöver 2 ml per dag!
Hade de varit smarta hade de marknadsfört det som bättre än Minox och för ungefär samma pris. Då hade de förmodligen krossat Minoxmarknaden totalt.

För det här priset kommer många inte köpa det.
Man kan lätt tro det, men faktum är att Fidia producerade 70 000 flaskor som de trodde skulle räcka i tre månader. De tog slut på mindre än 2 veckor... och Fidia ligger i brist just nu.

Efter att ha använt lotionen i fyra dagar nu, så tror jag att mellan 1-2 ml räcker för att täcka hela skalpen.
Clockwise

25 Dec 2018, 10:17

En liten uppdatering efter 1 veckas användning av Trinov.

Mitt håravfall har minskat avsevärt, vilket jag märker när jag duschar samt applicerar lotionen. På min vita porslinskommod är det som mest 0-3 hårstrån efter kamning/applicering. Innan har det varit runt 10-20 hårstrån när jag använt och applicerat Minox.

Om det har någon med säsongen att göra kan jag inte svara på, men känslan är att lotionen gör sitt jobb so far!

Skalpen känns även mjukare och allmänt ’friskare’. Inte lika torr som jag varit innan. Lotionen är ju lite oljig, och det har säkert sin förklaring pga det.

Nu vill jag att tiden ska gå snabbare, så att man kan se ifall lotionen ger någon återväxt eller inte... men än så länge är jag väldigt positiv ställd!

Jag applicerar mellan 1 och 2 gånger per dag (1 ml per gång), beroende på hur min dag ser ut. Men kör som minst 1 gång/dag.
Erik-W

26 Dec 2018, 09:27

Det låter lovande! :) Jag borde få min första flaska imorgon eftersom den var i Malmö (enligt paketspårningen) i fredags. Sen skickas mina 2 andra flaskor den 27:e från Italien.

Min bror gjorde en ht hos Koray i förrgår och Koray hade aldrig hört talas om Trinov. Han frågade min bror vem som forskat på det. Han hade aldrig hört talas om Brotzu, men när han hörde att det var italienskt så sa han mer eller mindre att det måste vara skräp. Han tittade snabbt på Trinovs hemsida också och sa att han tyckte det såg oseriöst ut. Min bror frågade även de andra patienterna (varav en var italienare) om de hade hört något om Trinov, men de hade aldrig hört talas om det heller. Är inte det lite konstigt?

Att Koray avfärdar Trinov behöver ju dock inte betyda någonting eftersom han aldrig hört talas om det. Men det känns konstigt att ingen dör hade hört talas om det ens.
whyatt

26 Dec 2018, 11:47

Man kan lätt tro det, men faktum är att Fidia producerade 70 000 flaskor som de trodde skulle räcka i tre månader. De tog slut på mindre än 2 veckor... och Fidia ligger i brist just nu.

Låter ju lovande :) Här kommer en bunt frågor..

Varifrån kommer försäljningsstatistiken?
Vet du hur deras distributionsnät ser ut?
Mest italienska apotek som säljer?
Kan de verkligen ha sålt speciellt många online?

Verkar finnas i runda slängar 20 000 st apotek i Italien så..bara där kan ju start-batchen säljas slut ganska så fort..

Att Koray säger som han säger kan bero på att Fidia (eller vem det är som håller i marknadsföringen) primärt troligtvis inte ser HT-kirurger som en initial kundgrupp och därför inte riktat sig öht med info till dem (20 000 st inhemska apotek + internationella vs typ 250 st kliniker)...utan det är primärt några få trådar i några få forum online. ? Nu gissar jag ju bara såklart, verkligheten kan se annorlunda ut...men jag tror många fler välrenommerade kliniker ute i världen inte har en aning om att denna rysk-klingande produkt i dagsläget ens existerar.

Nå väl, oavsett detta faktum behöver ju inte produkten vara en ploj. Visserligen så är ju i princip alla andra produkter på marknaden inom detta segment och för liknande priser, just ploj som tyvärr inte ger brukaren signifikanta resultat, men vi måste komma ihåg produktens bakgrund, utvecklingsstadier samt ingredienser. Jag tycker att den på pappret har potential..men vi alla kan nog nu enas om att det behövs ett par månader av testande från helst ett tiotal forumsvänner innan vi kan säga något ens semi-konkret i frågan. Lyckligtvis kan vi också ta del av de internationella forumens trådar om Trinov. Spännande tider ahead! :mrgreen:
Skriv inlägg