Replicel och Brotzu lotion 2018-2020? - Page 12

Replicel och Brotzu lotion 2018-2020?

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
Erik-W

07 Feb 2019, 15:01

Det finns nya bilder på Trinovs instagramsida. Bilder tagna under mikroskop. Vad säger ni om bilderna?
brentz

08 Feb 2019, 04:59

Varför tror så många på denna produkt? Känns som en minoxidil -variant. Skulle det vara ngt utöver det vanliga så skulle det bli jordbävning ju. Sedan så 18 månader räcker inte heller, testa släng lök juice i håret, ni kommer få sjukt bra resultat men hur länge håller det? Jo några månader, något år kanske men sen kommer DHT och dödar allt det besparade/nya håret.
Erik-W

08 Feb 2019, 09:07

brentz wrote:
08 Feb 2019, 04:59
Varför tror så många på denna produkt? Känns som en minoxidil -variant. Skulle det vara ngt utöver det vanliga så skulle det bli jordbävning ju. Sedan så 18 månader räcker inte heller, testa släng lök juice i håret, ni kommer få sjukt bra resultat men hur länge håller det? Jo några månader, något år kanske men sen kommer DHT och dödar allt det besparade/nya håret.
Tror och tror...hoppas snarare. Sen är det nog ingen som tror att det är något utöver det vanliga, utan förhoppningsvis något som bromsar håravfallet och i bästa fall samtidigt ger lite återväxt.
Hårboll

08 Feb 2019, 10:49

Tror och tror...hoppas snarare. Sen är det nog ingen som tror att det är något utöver det vanliga, utan förhoppningsvis något som bromsar håravfallet och i bästa fall samtidigt ger lite återväxt.
Men frågan är i så fall på vilka grunder man väljer att testa Trinov framför minoxidil?

-Är det för att man testat Minoxidil men vill få bättre resultat och/eller färre biverkningar?
-Är det för att Minoxidil inte fungerat för en?
-Är det för att man fick biverkningar av Minoxidil och vill testa Trinov istället?

Kan förstå det...

Däremot,

-Är det för att man vill testa Trinov istället för Minox p.g.a. förhoppning om bättre resultat och/eller förhoppning om färre bieffekter, så undrar jag vad man baserar det på. För man betalar ganska mycket pengar för något som ganska osäkert trots allt, både ur effekt och bieffekt perspektiv...

Trinov är inte alls lika väldokumenterad/beprövad avseende effekter såväl som bieffekter då det går under kosmetika, inga kliniska prövningar enligt läkemedelsstandard. Och det lilla dokumenterade som finns visar väl knappast något som verkar utklassa minoxidil?!

All credd till er som vågar testa, det kan ju hända att det är awesome stuff. Vi hoppas väl alla på att så är fallet! Men själv avstår jag från Minoxidil p.g.a. bieffekter och ser inga incitament till att testa Trinov.
Erik-W

08 Feb 2019, 17:15

Jag har testat Minoxidil (den billigare kopian av Rogaine, Kirkland alltså, samt Rogaine Foam) som jag köpte vis nån billig sida på internet. Testade i ett halvår (för 2 år sedan) men märkte inga resultat alls. Kanske var det nån vattenlösning jag fick från hemsidan jag köpte från eller också hade det ingen effekt på mig. Visserligen hade jag bara håravfall i vikarna och fronten då, och där har väl oftast inte Minoxidil så god effekt? Nu har jag gjort en ht i fronten och har istället tunt/glest på hjässan. Men jag har ju fortfarande hår över hela huvudet och inga kala fläckar. Kanske skulle man testa Rogaine från svenskt apotek och applicera på hjässan istället för fronten som senast jag testade? Vad tror ni?

Minoxidil har man ju dock hört ska fungera under något år, men sen fortsätter man att tappa sitt hår. Det känns ju ganska meningslöst därför. Trinov hoppas man ju ska ha lite mer långsiktiga effekter. Jag tappar ju dock fortfarande mycket hår efter 5 veckors användning av Trinov. Så jag har svårt att se att det ska ha någon effekt faktiskt.

En sak som inte hör till ämnet, men som jag funderat lite över. Hur mycket tror ni att gymmande påverkar håravfallet? Min tvillingbror gymmar inte, men det gör jag. Han har samma håravfallsmönster som jag, men han ligger ungefär 1-2 år efter mig med håravfallet om ni förstår vad jag menar. Han har inte alls lika tunt på hjässan som jag har. Jag misstänker att det kan vara gymmet som påskyndar håravfallet. Vad tror ni?
Huru

08 Feb 2019, 21:27

Gym ökar testosteronet i kroppen och påverkar säkerligen håret mer än soffliggning.
Jag är hellre skallig och gymmar och mår bra än inte tränar. Livet är helt meningslöst om allt ska gå ut på att man ska göra precis allt för att ha kvar så mycket hår som möjligt.

Hade jag inte haft det jävla ärret från STRIP i nacken hade jag redan nu rakat av det. Hade varit ovant, men man vänjer sig vid allt till slut.
Erik-W

08 Feb 2019, 22:39

Huru wrote:
08 Feb 2019, 21:27
Gym ökar testosteronet i kroppen och påverkar säkerligen håret mer än soffliggning.
Jag är hellre skallig och gymmar och mår bra än inte tränar. Livet är helt meningslöst om allt ska gå ut på att man ska göra precis allt för att ha kvar så mycket hår som möjligt.

Hade jag inte haft det jävla ärret från STRIP i nacken hade jag redan nu rakat av det. Hade varit ovant, men man vänjer sig vid allt till slut.
Ja det är sant. Det går inte att leva som en slav under håret. Men det är en jävla ångest dag ut och dag in... Det får bli en hårtransplantation igen för att fylla på hjässan. Min donor var på 8100 grafts. Får väl tömma allt och sen göra SMP och köra snaggat.
brentz

08 Feb 2019, 22:50

Eric- W

Vi befinner oss i samma situation låter det som. Var gjorde du din HT? Och 8100 donor var mkt, har du möjlighet att lägga upp en bild på ditt hår innan HT? :)
Erik-W

09 Feb 2019, 08:26

brentz wrote:
08 Feb 2019, 22:50
Eric- W

Vi befinner oss i samma situation låter det som. Var gjorde du din HT? Och 8100 donor var mkt, har du möjlighet att lägga upp en bild på ditt hår innan HT? :)
Jag gjorde den hos Dr. Koray i Istanbul för 14 månader sedan. Jag tänkte lägga upp lite före- och efter-bilder nu i helgen om jag hinner :)
Nw2.5

15 Feb 2019, 11:59

Tjena,
Ny här på forumet och två veckor in på trinov just nu. Tänkte ta upp en potentiell bieffekt som tagits upp på en av trådarna på hairlosstalk, men som jag inte sett någonting om här. Har haft jävligt svårt att sova senaste nätterna, både att somna och även att jag vaknar flera gånger under natten. Har alltid sovit som en stock innan, men misstänkte inte trinov förrän jag läste tråden om att fler haft svårt att sova efter applicering av lotionen. Tänkte att det kanske inte är en slump trotsallt. Fler som upplevt detta? Själv testar jag att applicera på morgonen nu istället för att se om det gör någon skillnad.
Erik-W

16 Feb 2019, 09:57

Jag märker inte av någon försämrad sömn och jag applicerar på kvällarna.
whyatt

16 Feb 2019, 13:48

Nw2.5 wrote:
15 Feb 2019, 11:59
Har haft jävligt svårt att sova senaste nätterna, både att somna och även att jag vaknar flera gånger under natten.
Bra att du rapporterar in. Än så länge är produkten alldeles för ny och antalet användare med dessa problem för få för att kunna dra några epidemiologiska slutsatser..men men, vi får avvakta och se.

För förstärkt sömn researcha magnesium, magnolia, relax-te, CBD-olja, earthing, melatonin etc..
Hår: Omfattande program för 2019. Mer info kommer senast i maj
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Erik-W

09 Mar 2019, 22:47

Replicel är klara med sin kliniska studie i Japan och kommer med information inom kort:

https://www.prnewswire.com/news-release ... 06460.html
Ale

09 Mar 2019, 23:41

Efter 2,5 månader upplever jag att håret blivit starkare, däremot känner jag en minskad sexlust samt att jag har svårare att få utlösning. Någon annan som upplever samma symptom?
Nw2.5

11 Mar 2019, 02:07

Ale wrote:
09 Mar 2019, 23:41
Efter 2,5 månader upplever jag att håret blivit starkare, däremot känner jag en minskad sexlust samt att jag har svårare att få utlösning. Någon annan som upplever samma symptom?
Tyckte jag upplevde samma symtom som du beskriver ca. 2 veckor in. Dock har jag haft liknande problem tidigare pga. dålig kost och stress. Testade att träna hårdare/fler pass på gymmet, samt ökade intaget av kolhydrater rejält.. kände mig som vanligt igen efter 2-3 dagar. Antog därmed att det bara var hjärnspöken. Har läst att koncentrationen av S-eqoul i Trinov är för låg för att i någon större mån kunna ha inverkan på sexlusten. Har dock sett folk i utländska forum rapportera samma upplevda bieffekter.
Marc

15 Mar 2019, 12:18

Uppdatering:
Är halvvägs på min tredje flaska. Har inte tappat lika mycket hår sen jag började med trinov, baserar det på att förr i tiden med minoxidilen var det oftast flera hårstrån på fingrarna efter applicering, nu är är det betydligt färre.

En fråga till er:
Jag blev inspirerad av killen på youtube som troligen gör reklam för hairmetto tillsammans med deras 0,5 mm dermaroller. Oavsett om det är riktad reklam så har det fungerat för honom att få hårtillväxt. Fanns en tråd om honom här tidigare, så utgår ifrån att ni sett den..

Min fråga är då, tror ni man kan kombinera trinov och hairmetto serum? Vill gärna ta det ungefär samtidigt. Som jag förstått det så får man ingen s-eqoul i systemet då ett ämne binder det till själva hårrötterna. Kan fler produkter i håret förstöra den egenskapen? Har mejlat trinov, men det är standardsvar. Produkten är ny på marknaden så vi vet inte det... Och de vill givetvis inte spekulera.
Marc

15 Mar 2019, 12:24

För er som inte sett videon..
Erik-W

15 Mar 2019, 22:52

Marc:

Den studien med dermarolling och Minoxidil som han visar i videon du länkade till verkar ju visa på riktigt bra resultat! Varför använder han hairmetto istället för Minoxidil undrar man då? Visst, han har fått bra resultat ändå, men ändå... Varför vill du testa hairmetto istället för Minoxidil? Hur kommer det sig att inte fler använder dermarolling och Minoxidil när det verkar ge så bra resultat?

Jag funderar själv på att testa dermarolling och Minoxidil, men jag har använt Trinov i snart 3 månader och vill kanske ge det minst 6 månader för att kunna utvärdera om det funkar eller ej. Det känns ju bortkastat att sluta med Trinov efter 3 månader även om jag blir sugen på att testa just dermarolling och Minoxidil.
Marc

16 Mar 2019, 08:00

Erik-W wrote:
15 Mar 2019, 22:52
Marc:

Den studien med dermarolling och Minoxidil som han visar i videon du länkade till verkar ju visa på riktigt bra resultat! Varför använder han hairmetto istället för Minoxidil undrar man då? Visst, han har fått bra resultat ändå, men ändå... Varför vill du testa hairmetto istället för Minoxidil? Hur kommer det sig att inte fler använder dermarolling och Minoxidil när det verkar ge så bra resultat?

Jag funderar själv på att testa dermarolling och Minoxidil, men jag har använt Trinov i snart 3 månader och vill kanske ge det minst 6 månader för att kunna utvärdera om det funkar eller ej. Det känns ju bortkastat att sluta med Trinov efter 3 månader även om jag blir sugen på att testa just dermarolling och Minoxidil.
Just den killen får biverkningar av min, därav kör han på naturliga behandlingar. Eventuella biverkningar blir ju mer påtagligt om man tar min i samband med dermarollen. Vet att många väntar åtminstone 12 timmar efter de dermarollat innan de applicerar min.
brentz

16 Mar 2019, 12:10

Hej!

Vad är skillnaden på minoxidil och trinov? :)
Skriv inlägg