Replicel och Brotzu lotion 2018-2020? - Page 13

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Replicel och Brotzu lotion 2018-2020?

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
Erik-W

31 Mar 2019, 16:14

Nu har jag använt Trinov i 3 månader. Jag tappar fortfarande lika mycket hår som innan och ser ingen som helst återväxt eller nya hårstrån. Verkar inte vara många som får några resultat med Trinov på Hairlosstalk heller... Funderar starkt på att lägga av med Trinov nu och istället testa dermarolling och Minoxidil.
Huru

04 Apr 2019, 11:04

Erik-W wrote:
Nu har jag använt Trinov i 3 månader. Jag tappar fortfarande lika mycket hår som innan och ser ingen som helst återväxt eller nya hårstrån. Verkar inte vara många som får några resultat med Trinov på Hairlosstalk heller... Funderar starkt på att lägga av med Trinov nu och istället testa dermarolling och Minoxidil.
Återigen:

Brotzu hävdade 18 månader för bra resultat. Om det nu stämmer borde ca 4 månader inte ge särskilt mycket?

Det kan också vara så att det är verkningslöst och om man säger 18 månader så måste folk köpa produkten under lång tid.

Om det verkligen fungerar är det ingen quick fix utan kommer ta lång tid och 4 månader borde då vara för lite för att säga om det funkar.
Erik-W

04 Apr 2019, 11:07

Huru wrote:
04 Apr 2019, 11:04
Erik-W wrote:
Återigen:

Brotzu hävdade 18 månader för bra resultat. Om det nu stämmer borde ca 4 månader inte ge särskilt mycket?

Det kan också vara så att det är verkningslöst och om man säger 18 månader så måste folk köpa produkten under lång tid.

Om det verkligen fungerar är det ingen quick fix utan kommer ta lång tid och 4 månader borde då vara för lite för att säga om det funkar.
Om vi ska vara realistiska så hade man märkt av minskat håravfall eller början till återväxt efter 3 månader om Trinov hade funkat.

Jag har svårt att se att håravfallet ska börja avta först efter ytterligare månader om man inte märker något nu. Men vem vet?
Ale

25 Apr 2019, 20:04

Jag är riktigt jävla frustrerad..
Efter 4 månader användning av Trinov har jag fått väldigt bra resultat. Jag tappar mindre hår, jag ser nya hårstrån och upplever att jag har bättre hårkvalité. Dock kvarstår bieffekterna som nedsatt sexlust och allmän trötthet. Nu känner jag att jag inte fortsätta med Trinov trots att jag fått bra resultat :(
difus

07 Aug 2019, 14:00

Någon som har fått några resultat eller kan vi lägga Brotzu lotion till listan av snake oils?
whyatt

08 Aug 2019, 09:37

Utan att veta svaret, så tror jag inte Brotzu är en scam, detta baserat på en skapligt bred feedback från personer lite "all over the place". Hur pass effektiv den är, får framtiden utvisa...men min preliminära 50-öres analys flaggar produkten som "åtminstone skapligt effektiv på måttligt omfattande håravfall".

Det negativa i kråksången är bieffekterna, som man också hör talas om från lite varstans. Iofs är detta i sig ett tecken på att produkten inte är ett billigt hopkok, men detta är ju högst en klen tröst för någon som drabbats.

Frågan är om vi kan fundera ut ett bra program för att motverka bieffekterna, och upprätthålla användning av produkten. Jag tror det går, men sen kan man diskutera hur lämpligt det är att göra det långsiktigt.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
difus

08 Aug 2019, 14:06

Vilka är resultaten du pratar om? Har hittills inte sätt en ända positiv recension av brotzu? Och bieffekter har jag aldrig heller läst om? Tycker ändå jag har kollat runt och läst en hel del men länka gärna.
whyatt

11 Aug 2019, 21:04

Okey..well, det snackas om Trinov lite överallt, jag påstår inte att det uteslutande rör sig om positiva tongångar...så inget vet ännu vad produkter på riktigt går för, men det är i alla fall inte helt nattsvart, än! :studyingbrown:

Exempel:
https://www.folliclethought.com/officia ... eview-page
https://www.reddit.com/r/tressless/comm ... ov_update/
https://www.youtube.com/watch?v=aU5dxUHQD_k
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Skriv inlägg