Senaste nytt om CB-03-01 (Breezula) aka Clascoterone

Senaste nytt om CB-03-01 (Breezula) aka Clascoterone

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
whyatt

21 Apr 2019, 11:01

Italienska Cassiopea släppte nyligen en intressant "FAS 2" uppdatering gällande sin topikala anti-androgen Breezula! :mrgreen:
Jag har bevittnat många "försök" genom åren. Få har kommit så långt som denna och jag tror att vi inom en inte allt för lång tidsperiod kan få bevittna dess intågande på marknaden.
Mycket hänger så klart på vad FDA slutligen anser.. :shock:

Mer info:
http://www.cassiopea.com/news-and-media ... 90416.aspx

Avslutningsvis så går det att redan nu sourca kemikalier som denna, helt på egen risk, från några "online vendors". Vi ser dock högst tveksamt på sådant agerande vill poängtera att dessa kemikalier är för forskning endast. Då de som erbjuder denna typen av ännu ej officiellt släppta kemikalier i ärlighetens namn antagligen rör sig om mestadels kinalabb bör man som icke-expert definitivt vidtaga absolut maximal försiktighet.
Hår: Omfattande program för 2019. Mer info kommer senast i maj
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
kermit

25 Apr 2019, 20:07

Whow!
Hade ingen aning om denna. Och helt nytt innehåll om jag läste rätt iom avsaknad av mino och finas. Känns som vid lyckad fas lll så lansering 2021 ?
Törrboo

12 May 2019, 17:45

Ja det ser helt klart lovande ut! En annan trevlig sak är att den betydligt svagare acne versionen (Winlevi 1%) beräknas nå marknaden redan nästa år. Vad jag har sett av högst ovetenskapliga trådar på hårforumen verkar man kunna få någorlunda effekt redan vid denna låga dos.

http://www.cassiopea.com/activities/pro ... eline.aspx
difus

21 May 2019, 08:38

Någon här som har testat att göra en egen version genom att köpa ingredienserna och blanda hemma? Eller någon som har kunskap om hur man lättast gör det hemma? Verkar som att några av ingredienserna är enkla att få tag på men att transcutol är lite knepigt att köpa.
Skriv inlägg