Ett kostillskott som faktiskt fungerar!

Går din behandling bra? Berätta det här i såfall!
Simtone

19 Aug 2018, 13:19

Grymt kul att läsa denna tråd, jag har också läst under ett par år om vitaminer i allmänhet och om man kan ta betydligt mer eller högre doser än angivet för bättre resultat och utan biverkningar. Jag beställde 800g msm i rent pulver och startar på 12g/dag delat på 2 tillfällen tillsammans med 2g c-vitamin /2 tillfällen. Bara kört detta i en månad nu men känner skillnad redan, väldigt liten men ändå! Inte hänt på länge. Vill bara ställa en fråga gällande tidpunkter: hur lång tid innan måltid ca tar du msm?

whyatt

24 Aug 2018, 11:39

Jag gillar att variera intaget och inte så att säga vänja kroppen vid exakt samma intagstillfälle(n), dosering och märken. Beträffande MSM så kör jag den lite när som under dagen förutom innan läggdags. När jag kombinerar med C-vitamin (vilket jag gör rätt ofta då en hypotes gör gällande att de arbetar i synergi) försöker jag inte göra det i samband med viktträning, annars lite när som (har man ont i kroppen pga träning tar man med fördel MSM precis innan). Har man känslig mage bör intaget ske i samband med mat. Oavsett bör gott om rent vatten slinka ner i samband med intaget...m.m...så hur ens egna strategi bäst ser ut beror på en rad individuella parametrar :shock: 8-)
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

francis

24 Sep 2018, 08:18

Det finns ju att köpa i Sverige, https://www.apotea.se/great-earth-msm-1 ... -tabletter med c-vitamin i också. Vet inte om den är sjysst?

whyatt

27 Sep 2018, 14:17

Great Earth är ingen dåligt märke så..fine, go ahead. Men räkna med att tabletter kan vara svårare att svälja än kapslar och att varje kapsel i produkten du länkar innehåller 333 mg MSM, så det blir mååånga kapslar att dra i sig om tanken är att komma upp på en handfull gram per dag...plus att den räcker nån vecka - mao blir rätt dyrt! ;)
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Skriv inlägg