25% rabatt fram tills 1:a Juli - His Hair Stockholm

Simulering av rakad hårväxt med pigment
Hishair-S

21 Sep 2018, 09:35

Hej @Hårboll,

"Tror också detta är att betrakta som extremt... gör du en vanlig HT på typ 3000 grafts syns det ju knappt.. då behöver du liksom inte ens en SMP. "

Det är inte riktigt så. Vi har kunder som har 700-1000 FUE ärr och som ser väldigt synliga ut, där kunden fått psyko sociala problem pga de små ärren.

Det är flera faktorer som avgör synligheten av FUE:

1. Om du har brunt/svart hår (mörk färg), bra hårtäthet i nacken, tjockt hår och ljus hy, så kommer det att bli en väldigt stor kontrast efter att du gjort FUE. Det blir tomma områden av FUE ärr, det ger stor färg-kontrast, oavsett om det är 100 FUE ärr eller 10 000 FUE ärr.

2. Är du blond, har tunt hår och har ljus hy, så blir det det inte mycket kontrast jämfört med ovan, Punk 1, oavsett om du har flera tusen FUE ärr.

3. Dvs. det som gör detta så synligt är ens egna hårfärg, hudfärg, hårtäthet, tjocka hårstrån, samt såklart antalet FUE ärr.

Vi har kunder som som har flera tusen FUE ärr och som sparar håret en bit efter att de är klara med sina behandlingar hos oss.

Den bild som jag skickade tidigare visar lite rodnad, vilket brukar försvinna efter 2-3 dagar beroende på hur känslig man är. Hos de flesta kunder så försvinner det redan efter 24h.

Jag bifigar med en ny bild på en annan kund som jag lyckades få godkänd ifrån. Den här kunden har gjort ca 1000 FUE ärr. Han hade tjockt hår, väldigt bra hårtäthet, mörkt hår, ljus hy. Hans FUE ärr blev väldigt synliga pga de faktorer som jag nämnde. Efter att han blev klar med sina behandlingar så blev det fantastisk resultat ohc han kunde nu spara håret längre.
Bifogat
Före Efter - 1000 FUE. small image.jpg
Före Efter - 1000 FUE. small image.jpg (628.59 KiB) Viewed 274 times

Hårboll

21 Sep 2018, 22:52

Nja jag delar inte uppfattningen.. behåller man några centimeter eller milimeter så syns inte ärren i normalfall, så länge man inte överskördat donor. Har du 3000 grafts plockade och tycker det funkar bra med typ kort kort.

Men ja ska du ha typ snaggat så syns kanske även 1000 grafts :)

Hänger nog även mycket på kirurg, teknik, skicklighet och instrument osv huruvida man får dåliga ärr eller inte. Samt vad man har för individuella förutsättningar.

Men resultatet ser verkligen bra ut, mycket bättre för/efter bild.👌🏼

Skriv inlägg