Stylingprodukter med bieffekter

Orolig? Ventilera dina erfarenheter och tankar här..
dranter

11 Dec 2012, 12:56

Jag tänkte att vi kunde göra någon sorts listning av stylingprodukter som påverkat håret negativt. Nu är det väl så att inga stylingprodukter är direkt superbra för håret men jag tänker endast på de produkter som markant har skadat håret, ökat håravfall osv.

Att börja med så kan jag säga att "Dax wax" var otroligt dåligt för mitt hår, för det första så var det "trögarbetat" så man drog med sej en massa hår + en tydlig urtunning skedde under denna period som senare bromsades efter att jag slutat med produkten.

För tillfället funderar jag över en hårspray som heter "Proffs", ni vet den där stora rosa flaskan man kan köpa på coop för en tjuga. Jag har nu tappat förjävla mycket hår under 2-3 veckor och det enda som den senaste veckan varit nytt för min kropp är just den hårsprayen.

Fyll på med era erfarenheter så kanske man kan dra några slutsatser och undvika vissa produkter.

P.S Det kanske redan finns en liknande tråd, sorry isf
¤FUE 1500 grafts flyttade till kronan

¤Propecia 2mg/dag

¤Minoxidil 5% 1ggr/dagligen

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

LGF

11 Dec 2012, 15:09

Shampoo med silikon

Daxwax

Hårspray överhuvudtaget

hårfärg

Dessa är för min del, av egen erfarenhet, dåliga för mig.

Silikon shampoo- inte bra då silikonet lägger sig som ett lager på hårbotten.

Daxwax- som du sade innan.

Hårspray- klibbar och torkar ut hårbotten vilket gör att det kliar.

Hårfärg- dödar typ :)

Bra tråd btw, fyll på alla!!
Hårlaser 20min X3

Ketoconazole 1-2 gånger i veckan(avslutat, vid behov)

Minox (avslutat)

whyatt

11 Dec 2012, 17:14

Jag tycker man skall ta för vana att enbart använda produkter som är så skonsamma som möjligt (te.x. kokosfett som balsam och hudvård), vi måste beakta att våra kroppar dagligen kommer i kontakt med mängder av gifter i olika koncentrationer och former. Lägg därtill att vi har ett miljöansvar att börja fundera över. Ja, du hörde rätt. Ett miljöansvar. Fråga vilken påläst marinbiolog som helst, they will tell ya!
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

Foreveralone

11 Dec 2012, 17:33

Jag som använt en hel del olika sorters vax vet att man kan tappa massvis av hår av dom.

Dax wax är väl värst. Det mesta nämns ju redan här, hårpuder skulle jag vilja tillägga iaf ( dust it ) och liknande.

dranter

11 Dec 2012, 20:26

Jag tror att jag vågar lägga till

"American Crew fiber vax" och "Natural and easy" hårfärg.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

Hejsan

11 Dec 2012, 20:43

Inte bör wax i sig påverka det manliga håravfallet?
hejsan

dranter

11 Dec 2012, 20:51

Hejsan wrote: Inte bör wax i sig påverka det manliga håravfallet?

Nä det ska det väl inte göra men har man dåligt med hår så vill man ju inte använda sej av produkter som garanterat gör saken värre. Det gäller ju att eliminera allt som kan tära på håret, motattack från alla vinklar liksom.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

dranter

03 Mar 2013, 16:32

Vad är det EXAKT i hårvax som gör att man tappar så mycket hår både vid applicering och vid schamponering?

Jag har provat 6 olika sorter nu och håret rasar som fan när man tvättar ur vaxet.

Använder jag mej av något annat typ olja, hårspray eller gele så är det knappt ett hår som rasar av när man tvättar rent håret.

Någon gemensam nämnare måste ju ändå vaxet ha när såpass många olika sorter ger samma "biverkning"?

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

clintan

06 Mar 2013, 11:20

hårpuder som dust it måste ju vara 100ggr skonsammare än t.ex hårspray? använder då dust it hellre..

Nicko

12 Mar 2013, 16:45

Proffs hårspray använde jag när mitt håravfall började. Jag har nog aldrig tappat så mycket hår på så kort tid tidigare. Allså ingen spray jag kan rekommendera.

Ni som vill ha tips på ett bra vax tycker jag ska prova Lanza dry clay. Jag har använt det vaxet i många år och jag tror inte mitt hår påverkas så mycket av det här vaxet!

dranter

12 Mar 2013, 21:15

Nicko wrote: Proffs hårspray använde jag när mitt håravfall började. Jag har nog aldrig tappat så mycket hår på så kort tid tidigare. Allså ingen spray jag kan rekommendera.

Ni som vill ha tips på ett bra vax tycker jag ska prova Lanza dry clay. Jag har använt det vaxet i många år och jag tror inte mitt hår påverkas så mycket av det här vaxet!

Samma här. Proffs hårspray är rena döden!

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

Skriv inlägg