Rogain biverkningar

Orolig? Ventilera dina erfarenheter och tankar här..
Kammahem

27 Feb 2012, 12:49

Vecka 1: Kliar över hela kroppen

Vecka 2: Kliar över hela kroppen

Vecka 3: Klådan går över

Vecka 4: Övergår till extremt mycket mjäll

Får nog tyvärr avsluta med Rogain då hårbottnen inte klarar av det.

Har i samband under vecka halva 3 och hela 4 använd Revita(hette shcampot så?) men jag tvekar om det är orsaken till mjället. Kör fungoral nu några dagar. Får c om jag ska ge mig på enbart Rogain igen.

whyatt

27 Feb 2012, 13:27

Du kan köra rogaine en gång per dag, eller öka mellanrummet till varannan dag.

Är mjället riktigt mjäll eller torkad minox? När man börjar med te.x Revita kan man i början uppleva en hudshedd som bör avta efter några veckor.
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

Kammahem

27 Feb 2012, 17:36

Ok trappar ned till morgondosen då. Dumt att sluta nu eftersom shedding av hår börjat.

Mer hudflagor är det 1-3 mm stora, riktigt otrevligt haha.

tedlin01

27 Feb 2012, 19:19

Jag har också varit med om det, tror knappast det var mjäll. Snarare en uttorkad hårbotten som börjat flagna pga för mycket som torkar ut den. Låt huden vila ifrån alla behandlingar några dagar och dosera mindre därefter. Revita, Fungoral och Minoxidil torkar alla ut huden.

Duchar man huvudet fler än en gång per dag så kan det torka hut huden ganska bra dessutom.
Pensionerad.. Men testat det mesta..

Kammahem

11 Apr 2012, 13:26

Nu har jag väl använt Rogain i 2½ månad och Revita i drygt två månader.

Sheddingen har minskat och början till "munkfrisyren" börjar sakta försvinna. M a o verkar det som att det fungerar. De allergiska reaktionerna finns inte kvar heller, jag gick ned från varje dag med Rogain till varannan. Ibland blir det två dagar i rad och ibland kanske uppehåll på två dagar om jag glömmer bort. Revita används så gott som varje dag.

Xandercage

11 Apr 2012, 14:01

känner igen detta,

det är helt vitt på mitt huvud och enda sättet att få bort det är med en kam med vassa tänder.

Det är både torkad minox och hud som bara flyger av huvudet.

min hårbotten är ordentligt angsträngd nu så tjejen smörjde in hela skallen med sötmandelolja

vilket gjorde saken bra mycket bättre, kanske inte är bra för rogaine dock.

antar att det blir en fet hinna av oljan på hårbotten som tar några duschar att helt få bort.

Men som du skriver är det stora "vita flagor" som trillar av.

tror inte hårbotten mår bra av rogaine egentligen.
Rogaine 50mg/ml 2ggr/dag sedan 2010-06-28

haha10101

18 Jun 2012, 13:07

Ja har ett tips angående att rogaine torkar ut hårbotten, dom som

Har problemet borde testa äppelcidervinäger i håret och massera in de i hårbotten, det är väldigt bra eftersom de återfuktar hårbotten och återställer den naturliga ph- balansen, i hårbotten. Så testa de, ja använder sj rogaine, ja duschar först med vanligt schampo utan dimethicone(silicon), sen så har ja en sprayburk med äppelcidervinäger blandat med lite vatten, sprutar på lite och masserat in i hårbotten, låter de värka 10min, sen tvättar av de, utan de tror ja att ja hade haft problem med rogaine, eftersom

Ja hade mycket mjäll innan ja testade rogaine och Äppelcidervinäger.

Ps. De gör ett under för håret också, håret glänser och blir jätte mjukt.

Kammahem

27 Nov 2012, 17:05

Halloj jag använder Samma recept fortfarande men slarvade lite över sensommaren, kör efter dusch på kvällen så slipper jag känna av en klåda om jag har på för mycket medel. Jag tycker väl att håravfallet stannat upp även om jag tappar en del när jag duschar. Jag fortsätter med detta iaf.

I det stora hela kan jag tipsa om detta, man vänjer sig med att behöva ha på smörjan i hårbottnen.

fredrik79

01 Apr 2013, 23:36

äppelcidervinäger jepp kör också med det tricket och det funkar återfuktar hår/hårbottten :-)

Skriv inlägg