Rogaine Minoxidil - rynkor och ringar

Orolig? Ventilera dina erfarenheter och tankar här..
Harry.k

20 Nov 2012, 02:38

LGF wrote: Hej alla, märkte inget när jag använde minox, men däremot så har min bror väldigt mörka ringar under ögonen, han jobbar skift och får lite sömn. Det som går att använda mot det, som funkar jävligt bra! Är vanligt smink, alltså brunkräm som tjejer använder. Specialanpassat till ögon och finnar i en liten mini-flaska. Vet inte vad den heter men kan fråga brorsan om ngn är intresserad. Den är faktist skitbra!

Något som funkar ännu bättre är att sova! Tycker det är hemskt om man inte lyssnar på kroppen när den ger hintar om problemet utan istället väljer en löjlig kräm för ögonen.

Kosmos

19 Mar 2013, 22:23

Även jag har märkt av fler rynkor runt ögonen som jag tror beror på Minoxidil (flytande).

Jag har nu gått ner till att bara applicera det en gång per dygn (på kvällen) och försöker också se till att det har torkat hyfsat innan jag går och lägger mig, för att undvika att det kladdar ner kudden och sedan ansiktet.

Dessutom har jag rekognoserat på nätet efter vilka ögonkrämer som fått bäst recensioner. En som verkar rekommenderas av många och som jag är mycket nöjd med är Multivitamin Power Firm av märket Dermalogica. Den är ganska dyr men helt klart prisvärd enligt mig.

Det känns som att jag numera lyckas hålla rynkbildningen i schack.

Sedan ska sägas att jag också känner av klåda, akne och beläggningar (torkad hud? torkad minoxidil?) i hårbotten som jag tror är kopplat till Minoxidil. Jag använder schampot Revita vilket jag tycker fungerar bra. Men man kanske skulle fundera på att också använda något medel som återfuktar.

anonym1

07 Apr 2013, 15:04

Kan ni som fått dessa biverkningar svara på om de försvann/fortsatte komma efter att ni slutat med minoxidil? Vet ni nån bra kost man kan äta för att återställa det? funkar ansiktsmassage som jag hittade lite om på nätet för att höja kollagenproduktionen?

Skriv inlägg