Jaha!kanske får man bita i de sura äppet?

Orolig? Ventilera dina erfarenheter och tankar här..
haha10101

25 Mar 2013, 16:12

Hej, Jag började använda finasteride för ungefär 7-8 månader sen, och det har gått jätte bra. jag sheddar betydligt mindre och dessutom har jag fått lite återväxt i vikarna och tjockare hår. Och nu till dom dåliga grejerna, jag känner att mina erektioner har blivit mjukare, och att det är svårare att få erektion än tidigare, dessutom har ja blivit väldigt trött dom senaste 2 månaderna. Jag har börjat få lite bieffekter för 2 månader sedan, inget jätte farligt jag kan fortfarande få upp manicken men det är inte samma sak som tidigare. Jag har inte aggressivt håravfall utan det har skett över en viss tid och endast i vikarna, allmänt lite tunnare hår, men inte aggressivt. Vill verkligen inte sluta med finasteride men det känns som att jag måste välja antigen har jag bra hår, i nuläget har jag hela huvudet fullt med hår, eller inget sexliv. för tillfället är jag 23 år ingen flickvän. Är dessutom oskuld inget kul att vara oskuld i 23 års ålder, och det känns lite jobbigt att ha sexuella komplikationer innan jag ens haft min första sexupplevelse.

tack för alla råd jag får.

fjunet

25 Mar 2013, 16:50

Om en tjej lägger upp sig för dig, tror du inte att det skulle vara som vanligt i brallan då? Jag vet själv att när man skulle leka själv så vare lite svårare än innan, men så fort man var i närheten av att få stoppa in den så var det precis som innan.

a`fishwish

25 Mar 2013, 16:51

haha10101 wrote: Är dessutom oskuld inget kul att vara oskuld i 23 års ålder

Du är inte ensam broder!

Riktigt svårt detta, håller med... jag tänker i dessa banor:

Finasteride:

+ Behålla håret

+ Chansen finns för förbättring, återväxt, fylligare hår

+ Mår mycket bättre pga. ev. framgångar

+ Du känner dig och ser mer attraktiv ut. Blir lättare att ta kontakt med nya människor, större chans att träffa tjejer

- Bieffektter som du beskriver

Inte finasteride:

+ Inga bieffekter

- Håret börjar falla igen

- Du mår dålig pga. det

- Svårare att ta kontakt med tjejer osv pga. det

Skruvat, eller inte.. detta är sanningen för Mig i alla fall och misstänker att det är liknande för andra också.

Jag hade personligen, i din sits, fortsatt med finasteride och försöka tänka mindre på bieffekter. För mig skulle allting antagligen bara bli värre om jag hoppade av finas
Finasterid 1mg ed sedan 2011-06-17

tedlin01

25 Mar 2013, 17:01

Sjukt svår situation. Var i samma sits och valet är ju så sjukt tungt.

Sex kan du ha på Finasteride men du kan inte skaffa barn på dig så någon gång måste du ta en pause ifrån det.

Vi har pratat om det innan, kommer inte ihåg benämningen på det men flera upplever att muskelkontaten förändras vid träning, dvs. agressiviteten, fokuset och den mentala styrkan, kontakten mellan muskler och hjärna, fungerar inte lika bra på Finsateride.. Jag märkte av det och jag märkte av det ännu tydligare i sängen. Fysiskt så hade jag sex med kvinnan men i hjärnan så hände ingenting. Kände ingen kåthet, kände ingen aggressivitet, det var tråkigt och tafatt att ha sex. Är väll snart 30 dagar sedan jag la av med Finasteride och RU58841 nu, har dessutom påbörjat en "återställningskur" med IGF-1, HG och SEMI. Jag har haft en flickvän i snart 10 månader och ingenting har förändrats i våra liv förutom att jag ändrat mina mediciner och tro mig, sexet har fått en helt ny innebörd för oss. Jag har fått tillbaka min drivkraft och åtrå i sängen och kontakten mellan hjärna och kropp är så gott som återställd.

Allt är ju väldigt individuellt. Kan inte göra annat än att önska dig lycka till och hoppas du kommer fram till vad som är bäst för dig.
Pensionerad.. Men testat det mesta..

haha10101

25 Mar 2013, 17:12

jag tänker fortsätta med finasterid lite till, men jag är rädd att det ska bli värre, eller att när jag slutar om jag slutar senare, så kommer de inte vara reversibelt. För mig är det inte livsviktigt att ha mycket hår på huvudet, och ha den perfekta hårlinjen. Men att vara nw7, det kan jag bara inte acceptera. Just nu är jag skådespelare, och arbetar aktivt på min karriär, och blir jag en nw 7 som kommer jag inte få många roller.

haha10101

25 Mar 2013, 17:24

tack för ditt råd tedlin1, självklart så måste man ju ta en paus om ja ska skaffa barn, jag förstår det du upplevt, tränar själv men det har som tur inte påverkat mig när det gäller träning, det bara erektionen som blivit lite mjukare, libidon märker jag ingen skillnad på, kanske lite mindre libido men inget jag har märkt särskilt mycket. däremot är jag rädd det ska bli värre. väldigt tufft val.

fredrik79

25 Mar 2013, 17:43

Hej haha10101

Undrar vilken dos tar du? och hur ofta?

Har börjat ´min kur med finasterid tar en halv tablett dagligen och gjort så i ca 29dagar så för tidigt för mig kanske möjligen ett mindre tryck vid utlösning.

Om du frågar mig kommer jag omedelbart avbryta finasterid vid problem med erektion eller vid bröstförstoring men allt är ju invidiuellt och respekterar allas egna beslut.

haha10101

25 Mar 2013, 17:52

Jag kör 1mg dagligen, men har läst att många som sänker dosen till 0.5 mg, börjar shedda som fan.

haha10101

25 Mar 2013, 17:56

Det känns lite hopplöst, för om jag slutar ta finasterid så kommer jag inom en viss tid tappa håret, sen i framtiden om jag bestämmer för en hårtransplantation, så brukar det vara bra att använda finasterid tiden innan en hårtrans.... och tiden efter en hårtrans... för att behålla en del av sitt naturliga hår.

haha10101

30 Mar 2013, 11:57

Sänkte dosen till 0.5 mg från 1 mg för 4 dagar sen, och jag känner redan en förbättring, min trötthet håller på försvinna, och libidon börjar gå uppåt, samma sak med erektionen den är bättre. Nu undrar jag om någon av er har erfarenhet av ha sänkt dosen, kommer de innebära negativt för håret?

whyatt

30 Mar 2013, 12:35

Visst, finasterid pre och post-OP är till för att minimera shockloss av i första hand befintlig hårväxt. Hur mycket av hår som annars inte skulle komma tillbaka, som man drar ut på lidandet ett tag till för genom att ta finas pre och post-OP HT vet nog ingen.

erektionen den är bättre

Pics or it didn't happen :D

Det är många som sänker dosen OM de upplever 1.0 problem. Halverad dos innebär givetvis mindre effektivitet, men en ett fåtal studier på temat konkluderar att effekten inte faller speciellt mycket vid halverad dos.
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

Lupa

30 Mar 2013, 14:38

erektionen den är bättre

Pics or it didn't happen :D

Hahaha, LOL @ W.

fillian

31 Mar 2013, 15:05

Känner igen mig i din berättelse. Jag var orolig att det inte skulle gå att få upp den, när jag träffade en tjej.

Innan jag märkte av eventuella bieffekter var jag sexsugen typ 2-3ggr/dag, men då bieffekterna kickade in var det svårt att ens runka 1gång/dag.

Efter typ 1månad efter att jag hade känt av bieffekterna träffade jag en tjej på krogen. Vid minsta beröring utav henne, så stod pitten upp som den gjorde när man var 18år :-) Det bör även tilläggas att jag var skitfull och bruden inte bland topp tio, om ni förstår vad jag menar :-)

Efter det har kåtheten varit jämn och helt OK.

Jag menar att det förhoppningsvis kan vara något tillfälligt, som det var för mig och att det blir bra igen. Även som en annan skrev på tråden, att det är himla skillnad på att runka upp den själv än att en tjej hjälper till.

fredrik79

01 Apr 2013, 09:25

Funderar på att byta ut propecia mot sågpalm just för att motverka möjliga problem med bröst/bröstvårtorna http://www.hollandandbarrett.com/pages/categories.asp?cid=49

kanske kan vara nått för dig haha med läste i en tråd som bhr Fredrik nämde att dom hade en kille som fått goda resultat av 400mg/dag. men det kanske kommer komplikationer att byta det vet jag inget om bara en tanke med skall kolla up.

jag hade kört på en halv propecia om du får mindre biverkningar

pharma

01 Apr 2013, 18:01

tedlin01 wrote: Sjukt svår situation. Var i samma sits och valet är ju så sjukt tungt.

Sex kan du ha på Finasteride men du kan inte skaffa barn på dig så någon gång måste du ta en pause ifrån det.

Vi har pratat om det innan, kommer inte ihåg benämningen på det men flera upplever att muskelkontaten förändras vid träning, dvs. agressiviteten, fokuset och den mentala styrkan, kontakten mellan muskler och hjärna, fungerar inte lika bra på Finsateride.. Jag märkte av det och jag märkte av det ännu tydligare i sängen. Fysiskt så hade jag sex med kvinnan men i hjärnan så hände ingenting. Kände ingen kåthet, kände ingen aggressivitet, det var tråkigt och tafatt att ha sex. Är väll snart 30 dagar sedan jag la av med Finasteride och RU58841 nu, har dessutom påbörjat en "återställningskur" med IGF-1, HG och SEMI. Jag har haft en flickvän i snart 10 månader och ingenting har förändrats i våra liv förutom att jag ändrat mina mediciner och tro mig, sexet har fått en helt ny innebörd för oss. Jag har fått tillbaka min drivkraft och åtrå i sängen och kontakten mellan hjärna och kropp är så gott som återställd.

Allt är ju väldigt individuellt. Kan inte göra annat än att önska dig lycka till och hoppas du kommer fram till vad som är bäst för dig.

Exakt hur ser din "återställningskur" ut? Varför kom du att komponera den såsom du gjorde?

Tack på förhand.

Björn

03 Jun 2013, 13:59

Hej,

Jag har en fråga till dig tedlin01: du nämnde att du slutat med RU58841. Hur kommer det sig?

Tacksam för svar,

Björn
*Kirklands minoxidil 5% 2 ggr per dag sen 2010

*0,25 mg fin sen sommaren 2014-06-07, slutat 2015-06 TA EJ FIN!

*Revita (schampo) ca 5 ggr/vecka sen sommaren 2012

*Dermaroller 0.75 mm en gång i månaden, 2016-07-01

Skriv inlägg