bröst

Orolig? Ventilera dina erfarenheter och tankar här..
london90

28 May 2013, 23:05

Har tagit propecia och minoxidil i ca 6 månader nu.

Det tyvärr börjat ömma i det högra brösten och är lite kluven hur jag ska göra.

Har börjat käkat en tablett varannan dag istället för att se om det slutar.

Om det mot all förmodan inte skulle göra de, och jag slutar upp helt med propecia, men fortsätter med minoxidil. Kommer jag börja tappa hår då?

TonyS

29 May 2013, 11:51

Du förlorar det du eventuellt vunnit på propecia.

Du vet ju inte vad du vunnit/stoppat upp eftersom du använder flera preparat, så det är svårt att svara på. Hade du manligt håravfall innan som avstannat med hjälp av propecia kommer det fortsätta.

Minoxidil stoppar inget håravfall utan ser bara till att fler aktiva hår är i omlopp.

Det är läskigt när det börjar ömma. Jag vet med mig att det börjar ömma rejält/gör ont innan tillväxt sker.
Minox 5%, 2 x 1 ml ED, sen slutet 2008. Ketol 2ggr/v sen sommar 2009
Finas 1mg ED, sen 110819 Spiro. 2 x ED, sen 2011-08-25. Blowfish 3 x 6 min EW

london90

30 May 2013, 14:16

TonyS wrote: Du förlorar det du eventuellt vunnit på propecia.

Du vet ju inte vad du vunnit/stoppat upp eftersom du använder flera preparat, så det är svårt att svara på. Hade du manligt håravfall innan som avstannat med hjälp av propecia kommer det fortsätta.

Minoxidil stoppar inget håravfall utan ser bara till att fler aktiva hår är i omlopp.

Det är läskigt när det börjar ömma. Jag vet med mig att det börjar ömma rejält/gör ont innan tillväxt sker.

Tror du att det kan sluta ömma om jag drar ner dosen?

Typ till 1 mg var 2, 3:e dag?

TonyS

31 May 2013, 10:31

london90 wrote: [quote=TonyS]Du förlorar det du eventuellt vunnit på propecia.

Tror du att det kan sluta ömma om jag drar ner dosen?

Typ till 1 mg var 2, 3:e dag?
Det vågar jag inte svara på. Beror på hur känslig du är.

Ibland så tror jag att mycket av det vi upplever är mentalt.

Skulle hellre späda dina tabletter, ta 0.5 varje dag eller mindre.

Blanda ut dem i alkohol/T-röd kanske?

Edit: Här har du en tråd där någon har dina funderingar:

Det vi upplevt har någon annan nästan alltid upplevt.

http://www.uk-muscle.co.uk/steroid-testosterone-information/227993-finasteride-gyno.html

Trick

03 Jun 2013, 21:21

Är det hela världen om du har ömmande bröst? Det är ju en vanlig biverkningar.
Propecia start 20050701. Priorin sen 20120301

18

04 Jun 2013, 18:07

Trick wrote: Är det hela världen om du har ömmande bröst? Det är ju en vanlig biverkningar.

Ömmande bröst betyder att det utvecklas bröst.
Finasterid 1,25mg/0,625mg ED sedan 2012-12-08 avslutad 2013-05-10

Japp_10

04 Jun 2013, 23:58

Haha, du kommer ju inte bli någon Dolly Parton :D nä men skämt åsido.. Hur.länge har det pågått? En helt vanlig förkylning kan förstora upp bröstkörtlarna och göra dem ömma. Väldigt konstigt också att du ska fått en reaktion nu när kroppen vant sig? Har själv käkat pillrena i över ett år år nu. Det var jävligt wierd i början och man kände inte igen sig själv. Men nu mår "vi" bra ;)

Trick

06 Jun 2013, 21:53

18 wrote: [quote=Trick]Är det hela världen om du har ömmande bröst? Det är ju en vanlig biverkningar.

Ömmande bröst betyder att det utvecklas bröst.
Är du helt säker på att varje gång dom ömmar, så betyder det att dem växer? Vette fan om jag upplever det så.
Propecia start 20050701. Priorin sen 20120301

kalkim

13 Jun 2013, 11:43

Ny här och försöker läsa på lite. Såna här bieffekter är ju avskräckande.

guybrush

29 Jun 2013, 12:54

Jag tog Propecia i ca 7 månader under 2005-2006. Kände till alla biverkningar men chansade.

Efter ca 1 månad började jag känna smärta i brösten, mest i vänstra. Detta avtog med tiden och jag tänkte inte mer på det.

Jag tränade en del då och kommer ihåg att jag tänkte "bra resultat av bänkpressen"

Det var först ett tag efter som jag insåg att det rörde sig om gynekomasti.

Jag upplevde inte att dom fortsatte växa, men jag vet inte vad som hänt om jag fortsatt.

Nu 7-8 år senare vid 31 års ålder har jag fortfarande förstorade bröst, det vänstra är något större än det högra.

Jag har aldrig hört någon kommentera eller skoja om det. Dock sa en tjej att hon tyckte jag såg vältränad ut med "värsta bröstmuskler". Jag har inte styrketränat på flera år, så på ett sätt märks det iaf =)

Brukar undvika att ha vita t-shirts på mig då jag tycker det syns då, har jag svarta så ser det mer ut som bröstmuskler än något annat.

Jag hade tur som fick väldigt lite förstoring, det kunde varit mycket värre. Jag går dock i tankarna att operera mig, men det ligger nog mer hos mig och min fåfänga än själva brösten.

Gällande övriga biverkningar så hade jag inga problem med libido, erektion etc.

Kanske att erektionen var hårdare innan behandlingen, men det var så längesen nu så kan bero på åldern också.

Jag går i HT-tankar nu men vågar inte ta Propecia, back in the day tror jag inte ens det stod på fass om kvarvarande erektionsproblem.
Inget! Väntar tålmodigt på Replicel/Tsuji år 2020

TonyS

01 Jul 2013, 11:59

guybrush wrote: Jag tog Propecia i ca 7 månader under 2005-2006. Kände till alla biverkningar men chansade.

Efter ca 1 månad började jag känna smärta i brösten, mest i vänstra. Detta avtog med tiden och jag tänkte inte mer på det.

Jag tränade en del då och kommer ihåg att jag tänkte "bra resultat av bänkpressen"

Det var först ett tag efter som jag insåg att det rörde sig om gynekomasti.

Jag upplevde inte att dom fortsatte växa, men jag vet inte vad som hänt om jag fortsatt.

Nu 7-8 år senare vid 31 års ålder har jag fortfarande förstorade bröst, det vänstra är något större än det högra.

Jag har aldrig hört någon kommentera eller skoja om det. Dock sa en tjej att hon tyckte jag såg vältränad ut med "värsta bröstmuskler". Jag har inte styrketränat på flera år, så på ett sätt märks det iaf =)

Brukar undvika att ha vita t-shirts på mig då jag tycker det syns då, har jag svarta så ser det mer ut som bröstmuskler än något annat.

Jag hade tur som fick väldigt lite förstoring, det kunde varit mycket värre. Jag går dock i tankarna att operera mig, men det ligger nog mer hos mig och min fåfänga än själva brösten.

Gällande övriga biverkningar så hade jag inga problem med libido, erektion etc.

Kanske att erektionen var hårdare innan behandlingen, men det var så längesen nu så kan bero på åldern också.

Jag går i HT-tankar nu men vågar inte ta Propecia, back in the day tror jag inte ens det stod på fass om kvarvarande erektionsproblem.

Skulle rekommendera dig att läsa lite i tråden på FB om letrozole/arimidex. En del påstår att de kunnat reversera bröstkörtelns tillväxt något med letrozole.

Annars så skulle jag tro att du har ökad fettansamling i området och inte tillväxt av själva körteln. Om du vill ta reda på hur det ligger till (utan kompetent läkare) så måste du göra en deff så kroppsfettet går ned tillräckligt lågt. Det kanske kan vara mer stressande att få reda på hur det egentligen ligger till än att leva som du gör nu - du har ju inga egentliga problem.

Skriv inlägg