torra ögon!

Orolig? Ventilera dina erfarenheter och tankar här..
haha10101
Posts: 84
Joined: 24 Mar 2012, 12:26

23 Jul 2013, 18:03

Hej, jag började använda finasterid för ungefär 11 månader sen, Har haft bra framgång, mitt håravfall har avstannat och jag har fått återväxt också, men ungefär 4-5 månader sen så började jag få lite bieffekter , och var tvungen att sänka dosen till 1 mg varannan dag det har gått bra, biverkningarna försvann och jag har inte tappat mer hår, men till problemet nu, det är så att jag har problem med ögonen väldigt mycket, dom har blivit väldigt känsliga för vind och ljus, när jag går ut och det blåser mycket så får jag väldigt torra ögon och ont i dom, och sen har jag blivit väldigt ljus känslig också. Vill verkigen inte sluta med propecia eftersom det har hjälp mig så mycket, men jag får kanske överväga och sluta ändå, det börjar bli outhärdligt.



har läst på nätet av finasterid kan vara boven i det här efter det blockerar 5-alpha.

TonyS
Posts: 1138
Joined: 24 Apr 2008, 17:06

23 Jul 2013, 18:43

Jag har torra ögon och använder finasterid. Har du någon länk som backar upp dina funderingar?



Har funderat över om allergi, astma-/förkylningsmediciner kan ge känsliga ögon.
Minox 5%, 2 x 1 ml ED, sen slutet 2008. Ketol 2ggr/v sen sommar 2009
Finas 1mg ED, sen 110819 Spiro. 2 x ED, sen 2011-08-25. Blowfish 3 x 6 min EW

haha10101
Posts: 84
Joined: 24 Mar 2012, 12:26

23 Jul 2013, 18:46

http://www.dryeyezone.com/talk/showthread.php?11277-Dry-eye-MGD-caused-by-Propecia



på denna hemsidan läste jag de, skrev propecia dry eyes på sökmotorn.

Skriv inlägg