1mg finasteride varje dag samt fungoral 4ggr i veckan-Problem

Orolig? Ventilera dina erfarenheter och tankar här..
thefireman
Posts: 48
Joined: 17 Dec 2007, 05:47

22 Dec 2007, 17:58

Det jag har stött på är mer håravfall.

Jag har hållt på med denna kombination i snart 2 månader och mina vikar har blivit lite större

och tunnare.



Vad beror detta på?
1mg finasteride varje dag -07-11-01

Fungoral Schampo 3-4 dagar i veckan -07-11-01

Trillske
Posts: 4
Joined: 06 Dec 2007, 06:54

22 Dec 2007, 19:26

Nu är jag ingen expert på ämnet, men kan det inte vara ditt "naturliga" håravfall som fortskridit?

thefireman
Posts: 48
Joined: 17 Dec 2007, 05:47

23 Dec 2007, 03:10

Trillske wrote: Nu är jag ingen expert på ämnet, men kan det inte vara ditt "naturliga" håravfall som fortskridit?

Alltså, det känns som om att jag tappat mer hår än innan jag började med finasteride och fungoral
1mg finasteride varje dag -07-11-01

Fungoral Schampo 3-4 dagar i veckan -07-11-01

Mickster
Posts: 82
Joined: 04 Sep 2007, 23:08

23 Dec 2007, 12:10

Jag skulle tro att du har drabbats av shedding.

Det är sjukt jobbigt och vansinnigt ångestframkallande men egentligen är det något positivt.



Shedding innebär att dina hårsäckar ställer om till en större hårproduktion med fler och tjockare hårstrån. Detta gör att de hårstrån som fortfarande satt i dom här hårsäckarna trillar av för att lämna plats till de nya starkare och tjockare håren.

Egentligen kan man väl säga så att ju mer man sheddar desto mer återväxt kan man förvänta sig.



Har du fått några fjun i vikarna och hårfästet?
Propecia 1mg/dag sedan 2007-08-01 (återupptaget användande)

Mizbah
Posts: 288
Joined: 01 Sep 2007, 22:21

23 Dec 2007, 12:37

Exkat Fireman, det som Mickster säger stämmer. Du går förmodligen genom en shedding, och det är bara något positivt. De svaga hårstråna faller av och går in i en vilofas som är ungefär 3 månader, efter det växer det ut starkare och tjockare hårstrån.
Finasterid (Genpharma från 4_x) 1mg/dag i 6 månader

Propecia från apoteket 1mg/dag sedan 2008-06-01

Rogaine foam 2ggr/dag sedan 2007-06-01

Fungoral 1-3ggr/veckan sedan 2007-06-01

User avatar
whyatt
Posts: 9269
Joined: 20 Jul 2007, 13:24

23 Dec 2007, 13:33

Shedding är vanligare med minoxidil än finasterid, men visst förekommer det. Fungoral 4 gånger i veckan känns lite i frekventaste laget, jag hade gått ner till 3. Efter en 8-månaders period kan du utvärdera på allvar. Tills dess kan situationen svänga fram och tillbaka och här krävs tålamod.



Funderat på minoxidil ?
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

thefireman
Posts: 48
Joined: 17 Dec 2007, 05:47

24 Dec 2007, 12:52

Tack för svaren.

Ja, kan nog vara så att det är shedding. Ja, det är fjun i vikarna.

Whyatt, jag ska nog dra ner på fungoralet. Blir riktigt torr i skalpen av det.

'Minoxidil har jag testat i 1 mån, men saken är den att jag missar många dagar.(glömmer bort).



Sen är ett problem också att mina hårstrån är tjocka(tjockt hår) så där jag tappar pga

MPB blir svårt att nå med vätskan. För de hårstråna som finns kvar är ganska tjocka och drar åt sig vätskan.
1mg finasteride varje dag -07-11-01

Fungoral Schampo 3-4 dagar i veckan -07-11-01

User avatar
whyatt
Posts: 9269
Joined: 20 Jul 2007, 13:24

24 Dec 2007, 14:01

Jo, försök dra ner på det.



Minoxidilen får ta lite tid, den kommer fungera ännu bättre i samspel med finasteriden..jag hoppas du "orkar" arbeta in en fungerande rutin kring minoxidilen också..
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Mickster
Posts: 82
Joined: 04 Sep 2007, 23:08

24 Dec 2007, 15:26

Fjun i vikarna är ett väldigt bra tecken.

Verkar som att du har en del återväxt på gång.

Jag upplevde precis samma sak som du och jag har fått många nya hår och ett par fjunmattor i vikarna. =)

Bara att hålla tummarna!
Propecia 1mg/dag sedan 2007-08-01 (återupptaget användande)

Skriv inlägg