Replicel och Brotzu lotion 2018-2020?

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
Erik-W

05 Mar 2018, 22:21

Clockwise: Även om det är dålig aktivitet på detta forumet, så är jag inne dagligen och kollar uppdateringar om framtida forskning. Så om du hör något nytt, så får du hojta till här igen ;)

difus

05 Mar 2018, 22:57

Håller med Erik tycker du gör ett bra jobb i att söka info och rapportera till oss här i tråden! Kollar också dagligen och hoppas på ny info:)

Clockwise

06 Mar 2018, 09:14

Har inte orkat skriva det på svenska, men det här är vad jag skrev igår på det amerikanska forumet:

”Some news.

The result from the trial will be reported in abstracts - as in all congresses. It's gonna be one presentation (not G. Brotzu separate and Fidia separate) with data from Fidia trial. G. Brotzu have no launchdate for now and he don't know if Fidia gonna present it on the meeting. I've seen people wondering about a specific date, so that's why I asked him about that. But like I have been written before: G. Brotzu said that the product will be launch before or during the summer. So just let's hope for that until Fidia confirms a launchdate!

And finally - the lotion for Androgenetic Alopecia will come in two products. One for male and one for female.

Sources: G. Brotzu.”

Inväntar mer info från ett par andra användare som jag har kontakt med. Om deras info, i synnerhet en av de, stämmer så är det riktigt jävla bra. Det handlar om resultaten. Men har bett honom återkomma med källa, så just nu lägger jag ingen tyngd i det. Återkommer!

difus

06 Mar 2018, 10:38

Grymt jobbat! Man vet ju vid detta laget att man inte ska bli för exalterad men måste säga att det är svårt! Har inte ens tappat håret i 5 år men ni som är i samma sits förstår ju vilket helvete det är att konstant tänka på det! Så vi får verkligen hoppas att det dom G har sagt stämmer och att vi snart kan köpa produkten.

Clockwise

06 Mar 2018, 17:06

Nu är det officiellt bekräftat att Brotzu kommer att delta på kongressen i Neapel den 14-15 april - precis det som han skrev till mig.

https://www.facebook.com/sitri1996/

Som tidigare sagt, det är bara att hoppas att resten av den information jag fått stämmer (lansering före eller under sommaren, den effekt som lotionen har etc...)

Det var dessutom oerhört skönt att få tyst på de som kallar mig för troll i det amerikanska forumet! :D

När lotionen släpps (tror inte det handlar "om" den släpps längre), hur får vi lättast tag på den? Någon som vet eller har erfarenhet av att köpa kosmetiska produkter från andra länder?

Erik-W

06 Mar 2018, 18:35

Clockwise wrote:
Nu är det officiellt bekräftat att Brotzu kommer att delta på kongressen i Neapel den 14-15 april - precis det som han skrev till mig.

Som tidigare sagt, det är bara att hoppas att resten av den information jag fått stämmer (lansering före eller under sommaren, den effekt som lotionen har etc...)

Det var dessutom oerhört skönt att få tyst på de som kallar mig för troll i det amerikanska forumet! :D

När lotionen släpps (tror inte det handlar "om" den släpps längre), hur får vi lättast tag på den? Någon som vet eller har erfarenhet av att köpa kosmetiska produkter från andra länder?
Grymt! :D Om den endast släpps i Italien till en början så flyger jag ner och löper på plats haha. Lätt värt om det visar sig vara en effektiv behandling!

Clockwise

06 Mar 2018, 18:41

Erik-W wrote:
Clockwise wrote:

Grymt! :D Om den endast släpps i Italien till en början så flyger jag ner och löper på plats haha. Lätt värt om det visar sig vara en effektiv behandling!
Haha, sant! Jag lägger min beställning till dig i så fall ;)

difus

06 Mar 2018, 18:43

Härligt! Ingen aning, finns kanske en chans att fidia säljer över nätet?

kermit

06 Mar 2018, 20:09

Fan vilken underbar läsning!! Tusen tack Clockwise för ditt grävande och att du delar med dig! Jag läser inte dagligen på forumet pga att det ser så jäkla mörkt ut med hjälpmedel men nu kan det bli ändring på det när det skönjer ett ljus i tunneln. Ja den stora frågan blir hur får vi ett sample av första batchen? :D

Clockwise

06 Mar 2018, 20:18

kermit wrote:
06 Mar 2018, 20:09
Fan vilken underbar läsning!! Tusen tack Clockwise för ditt grävande och att du delar med dig! Jag läser inte dagligen på forumet pga att det ser så jäkla mörkt ut med hjälpmedel men nu kan det bli ändring på det när det skönjer ett ljus i tunneln. Ja den stora frågan blir hur får vi ett sample av första batchen? :D
Någon måste ju göra skitjobbet ;)

Det mest intressanta nu är ju vilka resultat som testpersonerna har fått av lotionen... En användare från det amerikanska forumet har varit i kontakt med mig angående just resultatet. Vet inte hur legit hans information är, men han låter pålitlig och vi har haft kontakt ett par dagar nu. OM hans information stämmer, så är resultatet fantastiskt bra. MEN det återstår att se som sagt...

Erik-W

07 Mar 2018, 21:19

Clockwise wrote:
06 Mar 2018, 18:41
Erik-W wrote:
Clockwise wrote:

Haha, sant! Jag lägger min beställning till dig i så fall ;)
Haha, jag fixar! ;)

difus

11 Mar 2018, 10:01

Det var längesedan en månad kändes som såhär lång tid... :D Känns ändå bra att detta forumet är mer seriöst och mindre negativt än de amerikanska :lol: Kollar här varje dag för någon uppdatering om fidia skall komma på mässan eller om det bara är brotzu, någon som läst något nytt?

Clockwise

11 Mar 2018, 19:28

difus wrote:
11 Mar 2018, 10:01
Det var längesedan en månad kändes som såhär lång tid... :D Känns ändå bra att detta forumet är mer seriöst och mindre negativt än de amerikanska :lol: Kollar här varje dag för någon uppdatering om fidia skall komma på mässan eller om det bara är brotzu, någon som läst något nytt?
Vad jag lyckas luska fram (har sätt delar av e-post från Sitri), så kommer representanter från Fidia att finnas på plats.

När det kommer till effekt så är det ingen som vet. Det enda jag har att ge er är de tidigare uttalanden som G. Brotzu gjort till mig - att det är möjligt att återfå 5 års håravfall. Om det är någon form av marknadsföringsstrategi vet jag inte, men tror (och hoppas) att det ligger något i det han säger. Det senaste han sa till mig, när jag återigen tog upp hans uttalande om 5 år, var: "Wait the 14 of April..." Så det lär säkert tas upp där och då!

difus

12 Mar 2018, 11:05

Ja vi får hoppas att det stämmer, de är ju dock rätt vagt påstående, hur kollar man att det är 5 års hårväxt? De måste ju vara uppfattningar från de deltagande. Får hoppas på att det presenteras bilder där man kan se en bevisad ökad hårväxt, gärna i närbild så man verkligen visar på att lotionen ger effekt:)

Clockwise

12 Mar 2018, 18:44

difus wrote:
12 Mar 2018, 11:05
Ja vi får hoppas att det stämmer, de är ju dock rätt vagt påstående, hur kollar man att det är 5 års hårväxt? De måste ju vara uppfattningar från de deltagande. Får hoppas på att det presenteras bilder där man kan se en bevisad ökad hårväxt, gärna i närbild så man verkligen visar på att lotionen ger effekt:)
Nej, precis. Det är ju väldigt vagt...

Vi får helt enkelt vänta och se. Nu är det ju knappt en månad kvar!

Clockwise

29 Mar 2018, 19:23

Har ingen ny info mer än att det är bekräftat från flera håll att Fidia kommer vara på plats på Sitri-mötet, vilket är positivt.

Patentet är (vad jag vet i alla fall) beviljat sen 28 mars.

Clockwise

30 Mar 2018, 18:56

Igår kom ny info från skaparen av ett känt italienskt forum. Enligt den personen så släpps lotionen i oktober.

Användaren ska ha haft direktkontakt med en anställd från Fidia.

Jag hade hoppats på ett tidigare släpp, och kommer göra det fram tills Fidia kommer med ett officiellt uttalande. Den som lever får se!

Hur som - nu är det inte långt kvar till mötet i Neapel.

difus

05 Apr 2018, 01:10

Okej, är denna användaren mer trovärdig än övriga användare som i amerikanska forum haft kontakt med någon anställd på fidia? Verkar som att folk inte tror speciellt mycket på lotionen i andra forum och det spekuleras vilt om resultat och om datum för att produkten skall släppas? Känns ju mindre logiskt att vänta 6 månader till om man redan har ett beviljat patent? Om det inte är pga att man inte hinner producera innan dess.

Clockwise

11 Apr 2018, 15:32

Presentationen är nu på lördag i Neapel! Det verkar som att G. Brotzu kommer att publicera PowerPointen med allt material på söndag, så att vi alla kan ta del av det!

Efter min senaste kontakt med G. Brotzu, så har han bekräftat att tidigare stabilationsproblem med lotionen är åtgärdat sen en bra tid tillbaka. Tillskillnad från t ex Minoxidil, så kommer Brotzus lotion ’bara’ behövas användas en gång per dag (vilket jag tycker är fantastiskt!). Tycker det är eländigt med att applicera Minoxidil morgon och kväll...

Han har fortfarande inget datum angående släppet, så vi får väl vänta och se. När jag tidigare frågade honom om det i februari, så sa han att den kommer att släppas före- eller under sommaren. Men det är ju upp till Fidia, så vi får väl helt enkelt hoppas!

Allra senaste uppdateringen är en konversation mellan G. Brotzu och en vän angående Sitri-mötet, där han säger: ”Du kommer att få se väldigt bra bilder och data”. Det är ju lovande!

Sen har G. Brotzu själv gjort inlägg på två forum förra veckan. Jag kan varken bekräfta eller dementera att det verkligen är han, men de som är mer insatta än jag säger att det är han. Där skrev han bland annat att lotionen fungerar som Finastride + Minoxidil ihop. Det är ju väldigt lovande det också! Han svarade även på frågan varför det blev Fidia och inget annat läkemedelsföretag: ”De var de första vi kontaktade”.

Aja, hoppas ni blev lite klokare. På lördag smäller det! På ett sätt är det svårt att ha låga förväntningar, men å andra sidan så måste man ha ha det i den här branschen... Vi får hoppas helt enkelt!

kermit

11 Apr 2018, 20:54

Jösses!! Så här spännande har det väl inte varit sedan combover uppfanns! Jag är sjukt hoppfull, någongång måste det ju vända och kanske det börjar med Brotzu lotion.
Tack Clockwise för att du redovisar allt du vet här, jag är sjukt tacksam, och om det ska beställas så köp inget utan att jag får vara med :D

Skriv inlägg