Replicel och Brotzu lotion 2018-2020?

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
difus

11 Oct 2018, 09:45

Ja man kan ju verkligen undra, känns som att det är fastställt att lotionen stoppar håret från att falla och stärker de befintliga håret. Det är väl en definitionsfråga på vad återväxt betyder som är en stor fråga? Är återväxt att en person utan hår får tillbaka håret? Om detta är definitionen så nej då är det nog bara att glömma men säg att du har hår som successivt tunnas ut så det blir svagare och mindre synligt ja då kanske lotionen kan vara till stor hjälp som jag har tolkat de...det kan var fel men så tänker jag:)

Erik-W

13 Oct 2018, 14:12

difus wrote:
11 Oct 2018, 09:45
Ja man kan ju verkligen undra, känns som att det är fastställt att lotionen stoppar håret från att falla och stärker de befintliga håret. Det är väl en definitionsfråga på vad återväxt betyder som är en stor fråga? Är återväxt att en person utan hår får tillbaka håret? Om detta är definitionen så nej då är det nog bara att glömma men säg att du har hår som successivt tunnas ut så det blir svagare och mindre synligt ja då kanske lotionen kan vara till stor hjälp som jag har tolkat de...det kan var fel men så tänker jag:)
Är det verkligen i princip fastställt att det stoppar fortsatt håravfall då? Fidia har inte sagt något om det och alla som påstår sig ha läst studien från Fidia säger ju att det knappt visar på några bra resultat överhuvudtaget :( Hoppas verkligen att dem har fel!

Clockwise, har du hört något nytt om releasedatum eller något annat intressant om Trinov det senaste?

difus

13 Oct 2018, 20:53

Om du har läst vad dom som påstår att dom sett studien säger så är det exakt de dom har fastställt. Håravfallet stannar för i princip alla men återväxten är inte vad alla hoppats på kanske. Men vet helt ärligt inte vad man skall tro. Känns lite orimligt att folk slutar tappa hår men att det inte blir mer hår? Hur går det ihop?

Erik-W

15 Oct 2018, 08:34

difus wrote:
Om du har läst vad dom som påstår att dom sett studien säger så är det exakt de dom har fastställt. Håravfallet stannar för i princip alla men återväxten är inte vad alla hoppats på kanske. Men vet helt ärligt inte vad man skall tro. Känns lite orimligt att folk slutar tappa hår men att det inte blir mer hår? Hur går det ihop?
Om jag förstått det rätt så är Fidias studie gjord under 6 månader och det är kanske lite för kort tid för att se en tydlig återväxt? En annan sak jag funderat på är hur man ska lyckas smörja in hela skalpen med endast 1 ml av Trinov?... Det låter nästan omöjligt.

Huru

15 Oct 2018, 10:34

Erik-W wrote:
difus wrote:
Om jag förstått det rätt så är Fidias studie gjord under 6 månader och det är kanske lite för kort tid för att se en tydlig återväxt? En annan sak jag funderat på är hur man ska lyckas smörja in hela skalpen med endast 1 ml av Trinov?... Det låter nästan omöjligt.
Ja, enligt Clockwise diskussioner med Brotzu har Brotzu själv uppgett 18 månader för resultat av vad jag läste.

1 ml låter lite ja, men det kanske är väldigt rinnigt?

Erik-W

15 Oct 2018, 11:25

Huru wrote:
15 Oct 2018, 10:34
Erik-W wrote:
difus wrote:
Ja, enligt Clockwise diskussioner med Brotzu har Brotzu själv uppgett 18 månader för resultat av vad jag läste.

1 ml låter lite ja, men det kanske är väldigt rinnigt?
Ja så är det kanske :) Vi får se och testa när det släpps helt enkelt. Vilka här kommer att testa Trinov direkt när det släpps? Kommer det gå att köpa via internet direkt eller är det endast i Italien det kommer finnas tillgängligt till en början?

difus

15 Oct 2018, 11:29

Jag kommer garanterat testa Trinov och köpa den över nätet så fort de bara går. Visst de är inte super billigt men de är helt klart värt att testa enligt mig iaf!

Erik-W

15 Oct 2018, 20:19

difus wrote:
15 Oct 2018, 11:29
Jag kommer garanterat testa Trinov och köpa den över nätet så fort de bara går. Visst de är inte super billigt men de är helt klart värt att testa enligt mig iaf!
Alltså, om det stoppar fortsatt håravfall så är den en ”life saver”! Då är det värt varenda krona. Men om det är en Minoxidil-kopia så är det alldeles för dyrt. Om det skulle visa sig att Trinov är ineffektivt så skulle Fidia aldrig kunna motivera det priset i längden. Därför får man hoppas att Fidia vet att Trinov är effektivt och att det är därför de kan sätta det höga priset.

Huru

16 Oct 2018, 10:09

För mig duger det tyvärr inte att jag behåller det hår jag har.
Har gjort två HT i Sverige, men är verkligen tunnhårig just nu.
Dock inte lika ont av det som jag skulle haft när jag var yngre.

Är inte helt säker på att jag kommer lägga 700 kr i månaden på Trinov för test.
Å andra sidan, som Brotzu sagt, behövs ca 18 månader för att se bra resultat som kanske gör det värt det.

Får se om jag får löneförhöjning. :D

Erik-W

16 Oct 2018, 14:05

Huru wrote:

Å andra sidan, som Brotzu sagt, behövs ca 18 månader för att se bra resultat som kanske gör det värt det.

Okej jag förstår. Jag gjorde en ht hos dr Koray för 1 år sedan i fronten/vikarna. Just nu har jag ju hår över hela skalpen, men det är generellt tunt/miniatyriserat överallt. Med toppik är det ingen som kan se att jag lider av håravfall i nuläget, men inom en snar framtid så är jag illa ute eftersom jag ser att allt tunnas ut. Så för mig skulle det betyda mycket om Trinov stoppade fortsatt håravfall. Då kan jag ju fylla ut där det är lite tunt med ytterligare en ht och därefter eventuellt fortsätta med Toppik (om det skulle behövas).

Hårboll

16 Oct 2018, 15:46

Erik-W wrote:
16 Oct 2018, 14:05
Huru wrote:

Okej jag förstår. Jag gjorde en ht hos dr Koray för 1 år sedan i fronten/vikarna. Just nu har jag ju hår över hela skalpen, men det är generellt tunt/miniatyriserat överallt. Med toppik är det ingen som kan se att jag lider av håravfall i nuläget, men inom en snar framtid så är jag illa ute eftersom jag ser att allt tunnas ut. Så för mig skulle det betyda mycket om Trinov stoppade fortsatt håravfall. Då kan jag ju fylla ut där det är lite tunt med ytterligare en ht och därefter eventuellt fortsätta med Toppik (om det skulle behövas).
Funderat på SMP? Eller Laserhjälm?

Huru

18 Oct 2018, 09:41

Använde Toppik en kort period. Var ju katastrof om det regnade! :D
Såg verkligen skumt ut och kändes som folk tittade och undrade vad jag använde för hårprodukter haha.
Jobbigt också att ingen får känna på håret då det är fibrer i det. Slutade ganska omgående med Toppik och kommer aldrig använda det igen.

Jag har ett ärr i nacken som jag funderar på att kanske göra något med. Hade jag inte haft ärret hade jag nog rakat av mig håret nu.

whyatt

18 Oct 2018, 11:01

För ärret, givetvis beroende på dina individuella förutsättningar (läkning, ekonomi etc) kan FUE-into-SCAR ge en klar förbättring. Kirurg med gedigen kompetens = väldigt viktigt. Behöver hellre inte kosta astronomiska summor.

Hårfibrer fungerar generellt väldigt väl om man har tillräcklig hårtäthet samt aningens artistiskt lagd. Hårlängd är också givetvis viktigt. I annat fall ser hårkosmetika ofta väldigt pålagt ut.

Vad gäller vädrets makter så visst, är ju game over om det regnar rätt ner i hjässan, men hur ofta händer detta? Bara att ha ett litet paraply med sig. En stark hårspray motverkar dessutom en del väderkatastrofer (typ vind och lättare regn). Värre är det med krogragg med ruffs-benägenhet. Snacka om att ljuset bör OFF då :mrgreen:
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Huru

18 Oct 2018, 13:18

whyatt wrote:
18 Oct 2018, 11:01
För ärret, givetvis beroende på dina individuella förutsättningar (läkning, ekonomi etc) kan FUE-into-SCAR ge en klar förbättring. Kirurg med gedigen kompetens = väldigt viktigt. Behöver hellre inte kosta astronomiska summor.

Hårfibrer fungerar generellt väldigt väl om man har tillräcklig hårtäthet samt aningens artistiskt lagd. Hårlängd är också givetvis viktigt. I annat fall ser hårkosmetika ofta väldigt pålagt ut.

Vad gäller vädrets makter så visst, är ju game over om det regnar rätt ner i hjässan, men hur ofta händer detta? Bara att ha ett litet paraply med sig. En stark hårspray motverkar dessutom en del väderkatastrofer (typ vind och lättare regn). Värre är det med krogragg med ruffs-benägenhet. Snacka om att ljuset bör OFF då :mrgreen:
Jag har blivit mer bekväm med att jag inte har så mycket hår nu.
Sen är jag 40+, har barn och sambo så jag har ett bra liv och är nöjd på den fronten.
Jag kan absolut tänka varje dag på att jag inte har så mycket hår, men sen orkar jag inte tänka på det utan slår bort det och tänker att det inte betyder såååå mycket ändå.

Hade jag haft grym ekonomi kanske jag skulle göra HT eller så skulle jag helt enkelt tillbringa lite tid i Japan om Replicel visar sig vara riktigt bra.

Är inte helt säker på att jag orkar hålla på med Trinov i 18 månader. Får se.

anthonykiedis

05 Nov 2018, 08:36

Några nyheter kring brotzu? Någon som prövat eller fått mer information?

Nicko

05 Nov 2018, 19:40

Jag har haft stora förhoppningar på den här produkten. Dock så har jag följt Hairlosstalk.com. De har en tråd med nästan 30.000 inlägg. Där är de flesta väldigt negativa och menar på att man skulle ha visat upp mycket mera studier om produkten verkligen fungerar.

difus

05 Nov 2018, 20:50

Ja dock så är 99,9 % rent skitsnack på HLT. Många där har nog haft höga förhoppningar och varit där i ca 2 år. Skulle nog med säkerhet kunna säga att av 30000 inlägg så är det max 100-200 inlägg som håller sig till ämnet och kommer med fakta. Visst de skulle kunna visas mycket bättre resultat men tror det finns en del faktorer som bidragit till de tveksamma resultaten så som längd på studien, ålder på deltagarna, antal deltagare och säkert något jag missat men jag tror de kan vara värt att prova om man är i ett hyfsat tidigt stadie av håravfallet. Kanske kan vara värt att köra tsm med minox och dermarolling?

Erik-W

19 Nov 2018, 19:47

Fidia har haft någon typ av presentation igår eller idag om jag förstår det rätt när jag läser på hairlosstalk. De kommer att släppa en lotion för män och en lotion för kvinnar samt ett schampo och även kosttillskott... De har återigen inte visat några studieresultat eller bilder. Vad innebär detta? Varför schampo och kosttillskott? Det verkar som att releasedatumet är den 4/12. Är det någon här som hört något mer det senaste?

difus

19 Nov 2018, 20:16

Tycker dedär med schampo låter jävligt konstigt...seriöst varför släpper man ett schampo i samma produktlinje om lotionen funkar utan?

Erik-W

19 Nov 2018, 23:12

difus wrote:
19 Nov 2018, 20:16
Tycker dedär med schampo låter jävligt konstigt...seriöst varför släpper man ett schampo i samma produktlinje om lotionen funkar utan?
Ja det känns konstigt. Även kosttillskott?... Det osar skamprodukt om det hela tyvärr. Man gör allt för att tjäna så mycket pengar som möjligt på så kort tid som möjligt. Så synd eftersom jag verkligen hade hoppats att lotionen åtminstone skulle stoppa håravfallet.

Skriv inlägg