Pumpkin Seed Oil i kapselform (studie)

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
whyatt

25 Oct 2017, 13:01

Inom kort kommer jag troligtvis att lägga till olja från pumpakärnor (PSO) i mitt behandlingsprogram och intaget sker primärt genom att slänga ner 1-2 kapslar (500-1000mg) två gånger per dag. Viktigt här är att välja en riktigt högkvalitativ produkt där extraheringen skett så skonsamt som möjligt.

Varför?
Skälet är att PSO naturlig hämmar 5-alfa reduktas, därför kan jag också framgent eventuellt tänka mig att applicera oljan i hårbotten som ett serum som får sitta över natten.

Målet
Mina förväntningar är att reducera nuvarande håravfallstempo. Ev. återväxt är bara en bonus och inget jag räknar med.

Studien
En studie med ganska få försökspersoner...så visst, det vetenskapliga stödet är begränsat, samtidigt har jag en bra magkänsla gällande oljor överlag, i synnerhet färskpressade, varför jag är beredd att "chansa" lite här: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4017725/
Compliance was satisfactory and participants took more than 95% of the supplements in the intervention and control groups. Randomization was successful, as the two groups generated were comparable for most variables, and no significant differences were observed in baseline demographic, anthropometric, or clinical characteristics between the intervention and control groups (Tables ​(Tables11 and ​and2).2). Furthermore, no statistically significant intergroup differences were observed for age at the onset of hair loss, family history of alopecia, or laboratory data at baseline. During the study period, the double-blind requirement was well maintained.
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

Skriv inlägg