Replicel och Brotzu lotion 2018-2020?

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
Clockwise

30 Jan 2018, 17:08

Okej. Det är dålig fart i det här forumet, så tänkte ta tag i det!

Den information jag kunnat samla på mig angående Replicel (via andra forum och deras egna officiella medier) är att de kommer släppa data från den kliniska studien i mitten av 2018 för RCH-01. Datan släpps egentligen av Shiseido, som är företaget som bedriver studien och äger rättigheterna för produkten i Japan (fler länder/kontinenter?).

Beroende på resultat från studien, så kan sedmera Shiseido bestämma om de ska lansera produkten eller inte (det här har framkommit från Replicels officiella Twitterkonto). Med det sagt, så är det i så fall Japan/Asien som produkten kommer släppas i. Till att börja med. Lanseringsår framgår som förståeligt inte, men borde väl vara inom en rimlig tidsgräns om datan är bra?

Apropå datan. Vad tror vi? Kan Replicel revolutionera hårindustrin - på riktigt? Att genom deras teknik kunna få tillbaka sitt/stora delar av håret? De har hållit på ett bra tag, och det känns som att det är nära nu.

Det mest spännande just nu är datan - hur effektiv är egentligen deras ’produkt’. Jag vill i alla fall inte se någon halvdan produkt som ger blandat resultat.

Sen är ju frågan, om 2018 års resultat leder till att produkten släpps i Japan i närtid. När släpps den i så fall i Europa? Det här är ju hypotetiska frågor. Men det kanske är någon här som sitter på kunskaper inom produktlanseringar.

Jag tror fortfarande mycket på Replicel. Men som alla andra, så vill man så klart att saker ska gå snabbare fram än vad det gjort och gör.

Sen när det kommer till Brotzu lotion (Fidia), så skriver de på sin egen hemsida att de räknar med att ha en produkt klar under 2018 MEN att det inte är en färdig produkt för lansering. Detta meddelande är från januari 2017. På andra forum, skriver personer att de ’hört’ att produkten i själva verket kommer släppas nu till våren. Vilken man ska ta med en nypa salt, då Fidia inte gått ut med mer info sen januari 2017.

Men apropå det: hur långt bort är Brotzu lotion? Någon som läst annat? Likadant här, som med Replicel, så är effektiviten i produkten a och o för mig. Är den så effektiv som den beskrivits, så är det ju fantastiskt.

Ja, så vad tror ni? Har ni hört något mer?

Clockwise

02 Feb 2018, 15:32

Lite info om Brotzu lotion efter att ha varit i kontakt med Brotzus son.

- han har själv testat produkten. Den gav honom en viss återväxt, men då hans håravfall gått så långt (många, många år sa han) så var det inte som hos övriga testpersoner.

- frågade om det verkligen var möjligt att få tillbaka upp till ”fem års tappat hår”. Han tvekade inte, utan svarade genast ja.

- frågade när lanseringen kommer ske. Han visste inte, mer än att han var säker på att den produkten kommer släppas 2018.

Allt ska man ta med en nypa salt. Men han är väl mer insatt än någon annan här. Mest intressant var lanseringen. När han sa 2018, efter att jag frågat om det var 2018/2019 så var han säker. Så det är väl bara att hålla tummarna!

whyatt

07 Feb 2018, 11:34

Bra jobbat med infon om Brotzu! Vore ju guld att kunna få tag på den under detta året och snabbt som ögat göra en produktest. Om du har möjlighet att maila över sonens e-post så uppskattas det.

För trådens skull ska nämnas att denna lotion innehåller DGLA (fleromättad fettsyra), Equol och L-Propionyl-Carnitine...inget som på pappret blåser mig av stolen men samtidigt ska denna icke prövade treenighet inte sågas på förhand. Equol är te.x. helt klart intressant topikalt, men verkar inte fungera i oral form.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Clockwise

15 Feb 2018, 17:49

Idag publicerades en intervju i en italiensk tidning angående Brotzu lotion. Översättningen är taget från ett amerikanskt forum. Som det verkar, vad jag kan tolka, så håller de fortfarande på att jobba för att lotionen ska komma ut på marknaden - men att det fortfarande finns en del att göra för att det ska ske. Man hade hoppats mer på svar om "när", för något datum för lansering framgår inte, men enligt Brotzus son (läs tidigare inlägg) så var han säker på att produkten kommer att lanseras under 2018:

"Perhaps the cure against alopecia and baldness will come from Sardinia in the not too distant future. The hopes of thousands of Italians suffering from physiological or pathological lack of hair were placed in the "Brotzu Lotion", the preparation created a few years ago by a team of researchers from Cagliari led by Giovanni and Giuseppe Brotzu, respectively the son and grandchild of the great name doctor and pharmacologist who in 1945 contributed to the discovery of cephalosporins, the first class of antibiotics that in the following decades upset the therapeutic approach to diseases at the worst time in the world.

A LONG ROAD - A planetary revolution that its closest descendants can now repeat thanks to the miraculous lotion, according to at least the results of preliminary tests. But to brave the enthusiasm of many, exploded dramatically with word of mouth, we thought the same Brotzu, John of course. "The road to the marketing of the product has not yet been completed - says the vascular surgeon today eighty-three - in recent years we have sold the patent to a pharmaceutical company in Padua with which we are continuing to work to stabilize the preparation and make it suitable to public distribution ".

MANY REQUESTS - A slowness so motivated, but still exasperating for those who wait a lifetime to regain lost hair. So much so as to have induced more than one skeptic to shout to the conspiracy for the seemingly unjustified silence that fell on the discovery.

"I have the mail clogged by those who ask me news about the lotion and the phone does not stop ringing, but there is no mystery - assures the doctor - we are at the end and soon we will understand if the treatment will have the reliability requirements to enter business".

Meanwhile, the results of clinical trials, conducted during the initial phases of the research, to strengthen the patients' hopes. "The lotion works - ensures without hesitation Brotzu - has been tested on sixty volunteers and has confirmed its effectiveness".

ABOUT US THE PREPARATION - The beneficial effects of the preparation have been evident in those affected by various forms of alopecia: from the androgenetic one (better known as baldness) to the aerated one, aesthetically unpleasant due to the absence of hair circumscribed with patches on the scalp .

INTUITION - Yet the dream of a world populated by flowing hair has never jumped on top of the Brotzu before a few years ago. The origins of the potentially historical discovery are hidden behind a brilliant intuition.

"We have started our studies to find a solution to some side effects of diabetes - the surgeon reveals - specifically to microcirculation defects that cause bothersome and painful ulcers, the same that in general trigger the degeneration of the hair bulbs". The therapy, not by chance, not only healed the lesions, but also made abundant hair grow on the treated area. A result that has immediately turned a light bulb in the head of researchers so as to give life to new research in a field that has long been known to awaken the attention of those who have lost their hair.

TESTS - "We tested for the first time the lotion on a child and a nurse with whom we collaborated - recalls Brotzu -, with excellent results.In the last few years we patented the lotion and sold the rights to the pharmaceutical company Fidia to complete the A decision made with the awareness that a structure suitable for the final experiment would have been useful.I am, after all, a surgeon and now I have a certain age that allows me to leave the bulk of my work to others "".

Artikeln i sin helhet: http://www.unionesarda.it/articolo/salu ... 97901.html

Clockwise

15 Feb 2018, 18:00

Clockwise wrote:
15 Feb 2018, 17:49
Idag publicerades en intervju i en italiensk tidning angående Brotzu lotion. Översättningen är taget från ett amerikanskt forum. Som det verkar, vad jag kan tolka, så håller de fortfarande på att jobba för att lotionen ska komma ut på marknaden - men att det fortfarande finns en del att göra för att det ska ske. Man hade hoppats mer på svar om "när", för något datum för lansering framgår inte, men enligt Brotzus son (läs tidigare inlägg) så var han säker på att produkten kommer att lanseras under 2018:

"Perhaps the cure against alopecia and baldness will come from Sardinia in the not too distant future. The hopes of thousands of Italians suffering from physiological or pathological lack of hair were placed in the "Brotzu Lotion", the preparation created a few years ago by a team of researchers from Cagliari led by Giovanni and Giuseppe Brotzu, respectively the son and grandchild of the great name doctor and pharmacologist who in 1945 contributed to the discovery of cephalosporins, the first class of antibiotics that in the following decades upset the therapeutic approach to diseases at the worst time in the world.

A LONG ROAD - A planetary revolution that its closest descendants can now repeat thanks to the miraculous lotion, according to at least the results of preliminary tests. But to brave the enthusiasm of many, exploded dramatically with word of mouth, we thought the same Brotzu, John of course. "The road to the marketing of the product has not yet been completed - says the vascular surgeon today eighty-three - in recent years we have sold the patent to a pharmaceutical company in Padua with which we are continuing to work to stabilize the preparation and make it suitable to public distribution ".

MANY REQUESTS - A slowness so motivated, but still exasperating for those who wait a lifetime to regain lost hair. So much so as to have induced more than one skeptic to shout to the conspiracy for the seemingly unjustified silence that fell on the discovery.

"I have the mail clogged by those who ask me news about the lotion and the phone does not stop ringing, but there is no mystery - assures the doctor - we are at the end and soon we will understand if the treatment will have the reliability requirements to enter business".

Meanwhile, the results of clinical trials, conducted during the initial phases of the research, to strengthen the patients' hopes. "The lotion works - ensures without hesitation Brotzu - has been tested on sixty volunteers and has confirmed its effectiveness".

ABOUT US THE PREPARATION - The beneficial effects of the preparation have been evident in those affected by various forms of alopecia: from the androgenetic one (better known as baldness) to the aerated one, aesthetically unpleasant due to the absence of hair circumscribed with patches on the scalp .

INTUITION - Yet the dream of a world populated by flowing hair has never jumped on top of the Brotzu before a few years ago. The origins of the potentially historical discovery are hidden behind a brilliant intuition.

"We have started our studies to find a solution to some side effects of diabetes - the surgeon reveals - specifically to microcirculation defects that cause bothersome and painful ulcers, the same that in general trigger the degeneration of the hair bulbs". The therapy, not by chance, not only healed the lesions, but also made abundant hair grow on the treated area. A result that has immediately turned a light bulb in the head of researchers so as to give life to new research in a field that has long been known to awaken the attention of those who have lost their hair.

TESTS - "We tested for the first time the lotion on a child and a nurse with whom we collaborated - recalls Brotzu -, with excellent results.In the last few years we patented the lotion and sold the rights to the pharmaceutical company Fidia to complete the A decision made with the awareness that a structure suitable for the final experiment would have been useful.I am, after all, a surgeon and now I have a certain age that allows me to leave the bulk of my work to others "".

Artikeln i sin helhet: http://www.unionesarda.it/articolo/salu ... 97901.html
Det bör tilläggas att detta inte är en intervju med representanter från Fidia, men det framgår i artikeln.

whyatt

16 Feb 2018, 11:47

In bocca al lupo @the brotzu family! :mrgreen:

I vanlig ordning kan vi inte annat än vänta och hoppas. Känns som en neverending story att just vänta och hoppas, då i regel förgäves och alldeles för länge :cry:
Men men, vi får hålla huvudet högt och med is i magen avvakta lite....målet är ju så klart att börja producera denna produkten i stor skala och om de inte ännu tagit ett par rejäla spadtag i den riktningen så kommer knappast 2018 att bjuda på något kommersiellt klet signerat Brotzu, tyvärr...men visst är det positivt att höra deras entusiasm och få ta del av lite bakgrundshistoria som i den bästa av världar bådar för att de inte är ute efter snabba cash utan verkligen tror på sin produkt!
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Clockwise

20 Feb 2018, 18:57

Dags att uppdatera ytterligare efter en 'pratstund' med G. Brotzu. Har kopierat över det han skrivit, därav den ibland knackiga engelskan:

På frågan när lotionen släpps:

"Today are curried 100 montly lotion cure from Fidia. This lotion will be tested and analized in loboratory. Before or during summer the lotion will be commrcialized"

På frågan hur effektiv den egentligen är mot manligt håravfall:

"Here we studies only the alopecia areata. The only androgenetic was mine. The science study of alopecia androgenetic, will be publischer the next months. In The study, are analyzed male and female. The study is by Fidia, and esecute by a external team"

På frågan om det kommer släppas några bilder för studien för just manligt håravfall (tror han missförstod min fråga):

"The only photos I have, are from areata. Many areata have the same block mechanism, than androgenetic. All of us has spend the last year, working on this job. The different is male female."

Jag har svårt, pga. den knackiga engelskan, riktigt förstå/tolka vad han menar ibland. Men det kanske nån annan i forumet gör? Han är duktig på att svara i alla fall, vilket jag förstått att han inte alltid gör efter att ha läst på andra forum. Håller fortfarande på att skriver med honom och inväntar svar på de frågetecken jag har (bland annat eventuella misstolkningar från tidigare frågor/svar och mer klarhet om/hur väl krämen fungerar mot manligt håravfall).

Fortsättning:

Kort om själva lotionen:

"The loction have two action first vascular improve, second block 5alfareducthase. Then is the perfect attack to alopecia."

Angående manligt håravfall:

"The case we have cured, tell us that is possible restore only the hair loose in the last 5 year. To made that need more then 18 month's cure. Is better then nothing. We are looking for a better solution."

På följdfrågan om det är mer sällan än ofta att testpersonerna uppnått sånt resultat, dvs. fått tillbaka 5 år håravfall:

"Most of case"

Kanske är man för optimistisk, kanske är det säljsnack? Men det låter ju bra i mina öron i alla fall!

difus

21 Feb 2018, 12:54

Låter väl bra, kan ju helt klart vara värt att testa förutsatt att priset ligger i linje med befintliga behandlingar. Förhoppningsvis så går det väl att köpa på nätet om det inte finns någon i Sverige som vill ta hem ett lager.

Erik-W

22 Feb 2018, 18:18

Hoppas verkligen att det stämmer! Jag börjar bli desperat här. Jag gjorde en HT på 3200 grafts för 2 månader sedan för behandling av front- & tinningar, men jag ser ju att mitt hår bakom är väldigt glest och att det kommer att ge med sig inom kort. Kirurgen sa att jag kommer behöva en andra operation inom kort om så länge jag inte väljer att ta Finasteride, vilket jag inte tänker göra. Det vore så jääääävla surt om man tappade allt det och PRECIS när man har gjort det så släpps ett läkemedel som hade hjälpt mig att behålla håret. Ska man verkligen behöva ha den oturen?... Jorden har funnits i miljontals år och så ska man falla på målsnöret haha.

Jag räknar ju med att behöva göra en hårtransplantation till, men hur bra det kommer att bli om jag tappar allt mitt befintliga hår är ju svårt att säga. Det hade varit fantastiskt om det hann släppas ett läkemedel som gör resultat ännu bättre! Om nu Brotzu lotion ger mig tillbaka håret jag hade för 5 år sedan så hade jag inte ens behövt Toppik, för det började jag med för 4 år sedan.

Hur har du förresten fått kontakt med Brotzus son? Känns ju lite konstigt att han sprider information om deras lotion som inte ens har släppts officiellt än. är du säker på att det är honom du skriver med? ;)

Clockwise

22 Feb 2018, 20:10

Erik-W wrote:
22 Feb 2018, 18:18
Hoppas verkligen att det stämmer! Jag börjar bli desperat här. Jag gjorde en HT på 3200 grafts för 2 månader sedan för behandling av front- & tinningar, men jag ser ju att mitt hår bakom är väldigt glest och att det kommer att ge med sig inom kort. Kirurgen sa att jag kommer behöva en andra operation inom kort om så länge jag inte väljer att ta Finasteride, vilket jag inte tänker göra. Det vore så jääääävla surt om man tappade allt det och PRECIS när man har gjort det så släpps ett läkemedel som hade hjälpt mig att behålla håret. Ska man verkligen behöva ha den oturen?... Jorden har funnits i miljontals år och så ska man falla på målsnöret haha.

Jag räknar ju med att behöva göra en hårtransplantation till, men hur bra det kommer att bli om jag tappar allt mitt befintliga hår är ju svårt att säga. Det hade varit fantastiskt om det hann släppas ett läkemedel som gör resultat ännu bättre! Om nu Brotzu lotion ger mig tillbaka håret jag hade för 5 år sedan så hade jag inte ens behövt Toppik, för det började jag med för 4 år sedan.

Hur har du förresten fått kontakt med Brotzus son? Känns ju lite konstigt att han sprider information om deras lotion som inte ens har släppts officiellt än. är du säker på att det är honom du skriver med? ;)
Tog kontakt med honom via fb-messenger. Hur jag vet att det är han? Det fick jag först reda på via olika italienska forum. Samma info finns även på amerikanska forum. När jag väl hittat "rätt Brotzu", så kunde man se på hans profil- och nyhetsfeed att det är han.

Han har svarat på andras meddelande också (det kan du lätt googla fram och se), men ibland har han helt ignorerat, i alla fall om man ska tro på det som står andra forum.

Tror han och Brotzufamiljen verkligen vill få ut lotionen på marknaden nu, och det kanske är en av anledningarna till att han svarade på mina frågor: att bekräfta att det inte är någon scam. Sen ser man hur det skrivs på amerikanska/italienska forum att lotionen är falsk, pga. G. Brotzu själv inte har något/lite hår (varför har han tillgång till den här mirakelkrämen, men använder den inte?). Där var han väldigt tydlig mot mig: han har testat krämen, och den gav honom viss återväxt, men att hans håravfall redan gått för långt för att krämen ska vara effektiv.

Nu har uppenbarligen patentet för krämen uppdaterats ytterligare, vilket borde vara ett gott tecken. Sen vet ju ingen hur effektiv krämen egentligen är. Det ska bli intressant att se resultatet över studien för manligt håravfall, enligt G. Brotzu så ska den släppas nästa månad! Och om den är så effektiv som han påstår, då vill man ju bara att sommaren ska vara här!

Erik-W

22 Feb 2018, 23:00

Om det släpps en produkt som ger tillbaka håret för 5 år tillbaka redan i år så kommer jag att göra kullerbyttor genom hela Göteborg av ren lycka. Är så trött på ångesten över att se den glesa skalpen.

difus

26 Feb 2018, 17:36

Har lite frågor efter att ha läst i denna tråden några gånger, med hans lite knackiga engelska så förstår jag inte riktigt vad brotzu menar när han säger "Today are curried 100 montly lotion cure from Fidia. This lotion will be tested and analized in loboratory." Kan någon som förstår lite bättre förklara vad han menar här? Sen undrar jag också om det görs några studier på manligt håravfall då han skriver "Here we studies only the alopecia areata. The only androgenetic was mine". För mig låter det som att studeierna som släpps är för en annan typ av håravfall men längre ner läser jag "Det ska bli intressant att se resultatet över studien för manligt håravfall, enligt G. Brotzu så ska den släppas nästa månad!". Blir lite förvirrad och skulle uppskatta om någon kunde klargöra situationen:)

Clockwise

01 Mar 2018, 17:32

difus wrote:
26 Feb 2018, 17:36
Har lite frågor efter att ha läst i denna tråden några gånger, med hans lite knackiga engelska så förstår jag inte riktigt vad brotzu menar när han säger "Today are curried 100 montly lotion cure from Fidia. This lotion will be tested and analized in loboratory." Kan någon som förstår lite bättre förklara vad han menar här? Sen undrar jag också om det görs några studier på manligt håravfall då han skriver "Here we studies only the alopecia areata. The only androgenetic was mine". För mig låter det som att studeierna som släpps är för en annan typ av håravfall men längre ner läser jag "Det ska bli intressant att se resultatet över studien för manligt håravfall, enligt G. Brotzu så ska den släppas nästa månad!". Blir lite förvirrad och skulle uppskatta om någon kunde klargöra situationen:)
Jag fattade det som att Fidia har gjort en studie på manligt håravfall som ska släppas den här månaden. Men jag kan ju ha misstolkat G. Brotzu också. Vilket fall som helst, så ska resultatet av någon studie släppas den här månaden enligt G. Brotzu och vi kan ju hålla tummarna att det handlar om manligt håravfall!

Här är citatet jag drar den slutsatsen ifrån:

"The science study of alopecia androgenetic, will be publischer the next months. In The study, are analyzed male and female. The study is by Fidia, and esecute by a external team"

Uppdaterat 17:50. Frågade när resultatet av studien släpps?

"14-15 April in naples at sitri meeting"

Så det släpps nästa månad alltså...

Clockwise

01 Mar 2018, 20:10

Nu har det tagit fart i de amerikanska forumen och en del italienska, då jag postade den infon jag fått från G. Brotzu (och skrivit här tidigare). En person bekräftade att han fått svar via e-post idag från Fidia om att lotionen släpps snart!

Han som berättade om mejlet från Fidia verkar legit. Har chattat med honom fram och tillbaka. Han skulle återkomma med mer info imorgon efter svar från Fidia.

Snart är det på riktigt (peppar, peppar!)

Erik-W

02 Mar 2018, 12:14

Det blir spännande att se vad som väntar! Hoppas att det blir en lotion som hjälper mot manligt håravfall. Jag har dock inte allt för höga förhoppningar (men jag har såklart samtidigt ingen aning om hur effektiv en eventuell lotion kommer vara).

Erik-W

04 Mar 2018, 20:51

Inget nytt? Såg att du hade skrtivit på Hairlosstalk och att de tror att du trollar dem haha ;)

difus

05 Mar 2018, 13:43

Det forumet är ju värdelöst, folk spekulerar ju inte ens utan de är ju rena fantasier och folk som bara snackar massa skit där... de ända var väl någon som hade snackat med någon sekreterare eller receptionist men det känns ju inte som att den personen är någon galen insider. Förövrigt så gissade ju den personen som hade pratat med sekreteraren på att dom skulle släppa produkten i slutet av året tidigast..vad han nu baserade sina gissningar framgår ju inte...men det är ju positivt att det mer eller mindre är bekräftat att fidia ska medverka på den mässan 14 april. Dom lär ju släppa studierna och sätta ett datum för produkten om de nu är så att den ska släppas. Eller vad tror ni andra här?

difus

05 Mar 2018, 14:55

Efter att ha läst brotzus svar i detta forum några gånger nu så känns det som att de han försökte få fram va att den studien som dom hade gjort själva innan de släppte över det till fidia var på AA men att fidia tog över och nu kommer släppa studien på manligt håravfall? Detta låter ju isf positivt och med tanke på entusiasmen från honom själv så verkar det ju som att krämen iaf har någorlunda bra effekt av de resultat hittills men de är ju bara att vänta och hoppas!

Clockwise

05 Mar 2018, 15:24

Erik-W wrote:
04 Mar 2018, 20:51
Inget nytt? Såg att du hade skrtivit på Hairlosstalk och att de tror att du trollar dem haha ;)
Inget nytt mer än att jag fått se ett mejl från Sitri som bekräftar att G. Brotzu kommer att delta på konferensen samt att de inväntar svar på Fidia som högst troligt, enligt den anställda på Sitri, också kommer att delta.

Haha, ja. Visst det blev fart i forumet, men det finns mer troll än personer som vill föra seriösa samtal där. Men att min information nu bekräftas mer och mer från olika håll, ger (i alla fall för mig) mer tyngd i det G. Brotzu skrivit till mig. Både vad gäller effekt och lanseringsdatum.

Det vore magiskt OM lotionen har den effekt som han påstår, det hade vänt upp och ner på mycket i den här branschen och hjälpt så många personer. Det är bara att hålla tummarna och hoppas (att den i alla fall har en klart bra effekt).

Ska kontakta G. Brotzu igen med lite frågor. Oklart om han kommer svara mig den här gången... Återkommer!

Uppdaterat 15:37

Han svarar på mina meddelanden just i detta nu. Får se vilka frågor jag får svar på!
Last edited by Clockwise on 05 Mar 2018, 15:38, edited 1 time in total.

Clockwise

05 Mar 2018, 15:29

difus wrote:
05 Mar 2018, 14:55
Efter att ha läst brotzus svar i detta forum några gånger nu så känns det som att de han försökte få fram va att den studien som dom hade gjort själva innan de släppte över det till fidia var på AA men att fidia tog över och nu kommer släppa studien på manligt håravfall? Detta låter ju isf positivt och med tanke på entusiasmen från honom själv så verkar det ju som att krämen iaf har någorlunda bra effekt av de resultat hittills men de är ju bara att vänta och hoppas!
Mycket möjligt. Som sagt, jag har ju svårt att tolka det där själv... men som du säger: det är bara att hoppas!

Skriv inlägg