Minoxidil och shampoo?

Bevisat effektiva i kampen mot håravfall
flichenstein

16 Oct 2018, 20:55

Hej på er.

Är åter igen på plats här på forumet då mina tankar om håravfall tagit över igen.

Har funderat på vad jag kan göra och/eller ta mot det. Nu är mina tankar inne på minoxidil framförallt, är inte inte riktigt redo än för finasterid (om jag nånsin blir).
Jag undrar om ni tycker minox funkar bra stand-alone som den är utan att ta något annat samtidigt?

Just nu använder jag revita och äter MSM, tycker mitt hår har relativt okej kvalité men har tyvärr det klassiska "mcdonaldsfästet", och går inte en enda dag utan att jag kollar mig i spegeln både hemma och på jobbet och som vanligt inte gillar vad jag ser.

Om jag nu börjar med minox, är det någon speciell som är bra att börja med? Helst saker man kan beställa problemfritt inom Sverige.
Min andra fråga är också, använder ni speciellt shampoo både ni som använder minox och ni som inte använder nåt? Har använt Revita som jag beställde från shytobuy och helt ärligt vet jag inte om jag märker någon skillnad alls på det och vanligt shampoo från ICA.

Alla tips och trix inom kriget mot håravfall är alltid välkomnat :)

Mvh F.

Törrboo

19 Oct 2018, 17:30

Ska du beställa inom Sverige finns det bara en variant att välja på, nämligen flytande minox med propylenglykol. Finns i två styrkor, 2% och 5%, du bör välja den 5%. Märke spelar ingen roll, alla på den Svenska marknaden innehåller i princip detsamma.
Angående schampo så välj ett som är silikonfritt. Minox som ensam behandling ger sällan särskilt bra resultat utan bör kombineras med finasterid, om du är villig att labba med hormonerna dvs. Hårfästet är förövrigt det ställe där behandlingar ger sämst resultat, har inte vikarna väldigt nyligen dragit sig tillbaka så kan du räkna med väldigt liten/ingen återväxt.

flichenstein

04 Nov 2018, 22:42

Törrboo wrote:
19 Oct 2018, 17:30
Ska du beställa inom Sverige finns det bara en variant att välja på, nämligen flytande minox med propylenglykol. Finns i två styrkor, 2% och 5%, du bör välja den 5%. Märke spelar ingen roll, alla på den Svenska marknaden innehåller i princip detsamma.
Angående schampo så välj ett som är silikonfritt. Minox som ensam behandling ger sällan särskilt bra resultat utan bör kombineras med finasterid, om du är villig att labba med hormonerna dvs. Hårfästet är förövrigt det ställe där behandlingar ger sämst resultat, har inte vikarna väldigt nyligen dragit sig tillbaka så kan du räkna med väldigt liten/ingen återväxt.
Tjenare.

Är det det som finns på apoteket eller? Eller vad exakt innebär flytande? Är inte alla samma?
Funkar vilket silikonfritt som helst eller?

Skriv inlägg