Öka dosen Finasterid?

Bevisat effektiva i kampen mot håravfall
MJ90

31 May 2018, 15:17

Hej! Mitt första inlägg här på forumet. Är i dag 27 år, märkte håravfall redan när jag var 20, dock var det otroligt lite just då, men märkte små skillnader. Började vid denna tid gå till Hårklinikken i Köpenhamn, där jag fått deras extrakt som jag blandat med minoxidil. Fungerade helt ok ett par år, men för två-tre år sedan ökade håravfallet. Så i oktober förra året började jag använda Finasterid, 1,5 MG per dag. Fick jättebra resultat i början, men nu de senaste två månader tycker jag det börjar bli sämre igen. Vill därför fråga er som använder eller har använt Finasterid: ökade ni dosen efter ett visst antal månader?

Tacksam för svar!

whyatt

04 Jun 2018, 12:40

Hej och välkommen MJ90!
Intressant, vad består det extraktet av?

Generellt så har inte dagsdoser över 1mg visats sig ha något linjärt samband med effektiviteten som sådan, typ 2mg per dag ger inte dubbel så bra resultat som 1mg. Faktum är att det inte ens är nära varför många nöjer sig med att ligga runt 1mg per dag. Vissa lite över, andra lite under.

Om din upplevda försämring är "på riktigt" så kan det bero på att du inte längre svarar lika bra (även om det låter lite väl tidigt..). Vissa lägger då ner, andra fortsätter envetet och vissa växlar upp till dutasteride. Jag vill tydligt påpeka att jag inte kommer med några medicinska rekommendationer öht, utan jag refererar bara till "vad andra i cyberspace har berättat" :mrgreen:

Här kan du läsa en studie på temat: https://www.bernsteinmedical.com/resear ... nasteride/
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

Skriv inlägg