Neofollics produkter

Stort utbud, men långt ifrån allt hjälper..
Skriv inlägg [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Da420
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

26 Nov 2018, 23:13

Hej alla :)

Tänkte fråga alla kunniga i detta forum om ni har någon erfarenhet av neofollics produkterna. Det är ett schampo och balsam med tabletter som tillskott för just håravfall. Har valt att testa detta i några månader (är inne på min 1a månad) för att se om det hjälper men tänkte kolla om ni kanske vet någonting om dessa produkter? Väldigt dåligt information om de ute på nätet har jag märkt.

Lite bakgrund om mitt fall. Har lidigt av manligt håravfall i förmodligen 2-3 år. Har fortfarande ganska mycket hår på huvudet men kan säga att mitt hårbotten har börjat synas på en del platser. Tänker ganska mycket på detta så försöker göra något åt det. Jag hittade neofollics produkterna och de verkade vara naturliga och bra. Här är hemsidan: http://www.neofollics.com

Har funderat en del på minoxidil och finansterid men det känns lite för omständliga (minoxidil som måste användas varje dag 2ggr) och vill egentligen inte riskera bieffekterna (skrämmande historier man har läst om finansterid). Jag är inte så hypad på att köra en livslång prenumeration på läkemedel. Hellre naturliga ämnen som jag kan ta utan att behöva tänka på allt det dåliga som kan bli. :)

Om ni inte har någon erfarenhet av neofollics produkterna så skulle gärna vilja veta vad ni tror om de.

Tack

flichenstein
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

05 Dec 2018, 18:53

Följer!

whyatt

06 Dec 2018, 08:30

Inom detta produktsegment har sen många år ploppat upp nya företag med liknande koncept. Ett coolt namn, en serie produkter och absolut inget nytt under solen vad gäller innehållet.
Beträffande Neofollics så har de iofs dragit sitt strå till stacken gällande "häftiga ingredienser" - problemet är som alltid att marknadsföringen låter toppen, men the science räcker inte till. Därmed inte sagt att Neofollics bör undvikas men någonstans måste månadskostnad ställas i relation till resultat och jag misstänker, efter att ha slängt ett snabbt getöga på ingredienserna, att det rör sig om cirka tusenlappen per månad.

Ett rigoröst användande KANSKE kan innebära ett bromsat genetiskt håravfall - men av signifikant karaktär? Det är svårt att sia om. Återväxt är förmodligen sällsynt. Förstärkning av försvagade hårsäckar är nog det man får hoppas på i första hand...men återigen, hur omfattande denna "bromsande effekt" är kan diskuteras.

Sågpalm och beta-sitosterol som finns i tabletten känns lite 2004 och jag skulle inte rekommendera speciellt hög dagsdos av detta även om jag själv från tid till annan får i mig en viss mängd beta-sitosterol. Aminexil och Adenosine i all ära, men varje sig dessa eller Vividine har haft några kioskvältande framgångar i anti-håravfalls-träsket.

Däremot är Ecklonia Cava intressant, men då kanske primärt i tablettform.

Överlag känns produkterna "helt okey" men jag veckar min panna över prissättning och den överdrivna prestationsförmågan.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Da420

11 Dec 2018, 23:53

whyatt wrote:
06 Dec 2018, 08:30
Inom detta produktsegment har sen många år ploppat upp nya företag med liknande koncept. Ett coolt namn, en serie produkter och absolut inget nytt under solen vad gäller innehållet.
Beträffande Neofollics så har de iofs dragit sitt strå till stacken gällande "häftiga ingredienser" - problemet är som alltid att marknadsföringen låter toppen, men the science räcker inte till. Därmed inte sagt att Neofollics bör undvikas men någonstans måste månadskostnad ställas i relation till resultat och jag misstänker, efter att ha slängt ett snabbt getöga på ingredienserna, att det rör sig om cirka tusenlappen per månad.

Ett rigoröst användande KANSKE kan innebära ett bromsat genetiskt håravfall - men av signifikant karaktär? Det är svårt att sia om. Återväxt är förmodligen sällsynt. Förstärkning av försvagade hårsäckar är nog det man får hoppas på i första hand...men återigen, hur omfattande denna "bromsande effekt" är kan diskuteras.

Sågpalm och beta-sitosterol som finns i tabletten känns lite 2004 och jag skulle inte rekommendera speciellt hög dagsdos av detta även om jag själv från tid till annan får i mig en viss mängd beta-sitosterol. Aminexil och Adenosine i all ära, men varje sig dessa eller Vividine har haft några kioskvältande framgångar i anti-håravfalls-träsket.

Däremot är Ecklonia Cava intressant, men då kanske primärt i tablettform.

Överlag känns produkterna "helt okey" men jag veckar min panna över prissättning och den överdrivna prestationsförmågan.

Jag kan hålla med om att produkter kommer och går och det kan mycket väl vara så neofollics är en sådan produkt men den verkar lovande med tanke på ingredienserna. Känns logiskt att sätta ihop en produkt som innehåller många naturliga ämnen som är bra för håret. Sen tror jag inte heller den kommer göra under. Har man hår som är för tunt än så är det skönt att påbörja någon form av kur med naturliga ämnen.

Det främst processen som jag tycker är skönt med dessa produkter. Det är bara att se till att du alltid har schampo/balsam när du duschar och ploppa i dig tabletten 2-3ggr om dagen. Inget där jag behöver smeta något över håret under morgon och kväll

Priset är ganska lagom tycker jag. En låda tabletter håller cirka 5v och hårprodukterna i cirka 2 mån. Blir inte så farligt om man slår ut det.

Sen skriver du att du inte rekommenderar högt intag av Sågpalm och beta-sitosterol, vrf inte det?

För övrigt kan jag säga att så här efter cirka 2 månaders användning har jag inte märkt så mycket. Det befintliga håret verkar starkare än vanligt men vettefan om det har växt något nytt. Sen säger de att man ser resultat efter minst 3 månader så vi får se.

Skriv inlägg