Hairfix Follicle Anti Age Caffeine Gel (overnight treatment)

Stort utbud, men långt ifrån allt hjälper..
whyatt

02 Jan 2019, 11:35

Image

Skapligt intressant serum (på pappret) som kan skall appliceras över natten och sköljas ur på morgonen. Som alltid vid bruk av serum, lotions och tinkturer måste man fundera över penetrationspotentialen. En parameter av betydelse är "molecular weight" hos de verksamma substanserna, att resterande formula är optimerad för att "få in" nyckelingredienserna (vehicle, carrier) m.m. jag tkr det ser skapligt ut och kanske kan man också dra i några droppar pepparmyntsolja och/eller rosmarinolja i den i handen utpumpade produktsörjan, och sen applicera.
Mirakel sker sällan inom håravfallsbranschen så se behandling av tunnhårighet med denna typen av produkter mer som ett sätt att (kanske) bromsa befintligt håravfall.

+ Adenosine
+ Caffeine
+ Castor oil
+ Slow release formula (sägs det..)
+ Billig (3 applikationer per vecka, 1 förp. skall räcka i minst 3 mån)

- Övriga ingredienser kunde varit mer eko / grönt / naturligt
- Har inte provat själv så jag kan inte uttala mig öht om ev. effekt
Aqua (Water), Alcohol denat., VP/VA Copolymer, PEG-40 Hydrogenated castor oil, Capryloyl glycine, Acacia senegal gum, Caffeine, Xanthan gum, Parfum (Fragrance), Benzyl salicylate, Hydrolyzed corn protein, Hydrolyzed soy protein, Hydrolyzed wheat protein, Benzyl alcohol, Hydroxyisohexyl 3-cyclohexene carboxaldehyde, Urea, Disodium phosphate, Olea europaea fruit extract, Sodium Chloride, Biotin, Phenoxyethanol, Citric acid, Cytidine monosulphate, Adenosine phosphate, Disodium uridine phosphate.
Mer info:
https://www.hairfix.co.uk/collections/f ... hair-scalp
Januari 2019 - Förstärker f.n. mitt program. Mer info i ny tråd snart!

Skriv inlägg