Tråden om Hår-Förtjocknande produkter

Stort utbud, men långt ifrån allt hjälper..
Hårboll

26 Jan 2019, 12:30

Hej!

Något jag tror kan vara av intresse för den tunnhårige är att dels få mer hår, men då detta endast är möjligt till en viss grad (med HT inräknat), men även att jobba med det lilla man redan har.

Utöver att skapa illusionen av täthet med hjälp av SMP (Se min andra tråd) så tror jag ett område värt att undersöka är hårförtjocknande produkter.

Det jag är ute efter här är icke avgörande eller fiber-aktiga saker som toppik. Kriterier för en dröm produkt i detta slag är:

•Hämmar ej ens hårproduktion/skadar ej hårsäcksrna (!)
•Kladdar minimum
•Färgar ej av sig
•Gynnsam för hårets kvalitet
•Håller i vått och torrt

Kom gärna med både förslag och varningar :)
Hårboll

26 Jan 2019, 12:40

Bidrar med första förslaget:

Redken Cerafill Dense Fx Hair Thickening Treatment 125ml

Har provat att använda denna och upplever att den gör stor skillnad utan några uppenbara nackdelar förutom priset

Vet dock inte om den är potentiellt skadlig eller kan bidra till några bieffekter som exempelvis minox etc.

Här hittar man den bl.a.

https://m.lookfantastic.se/redken-ceraf ... rREALw_wcB
Harry.k

27 Jan 2019, 20:17

Jag letar efter något liknande, har bara testat toppik innan och jävlar vad dåligt det är. Fibrerna klumpar sig och ramlar av osv, vid regn lär det vara riktigt illa.
Har inte testat dermmatch men den verkar bättre, såg en på forumet som hade testat sot från brända tändstickor och det gav en bra skugga vid vikarna som gav relativt bra cover upp, och det är ju lite på den nivån dermmatch ska vara.
Hårboll

27 Jan 2019, 21:37

Har också kört med toppik men mest till kronan. Fick aldrig det att se snyggt ut i fronten, antingen blev det för mkt eller för lite. Dock körde jag med sådan "pump" så det sprayades ut så det fördelade sig iaf jämt. För vad det var till för så tyckte jag ändå det dög.

MEN det är inte de typerna av produkterna jag tänkte lyfta i denna tråd :D hårfibrer, hårbotten smink, toppik, dermamatch etc.. klassar det som en egen kategori.

Vill lyfta fram produkter som liknar den jag länkade till ovan (Redken cerafil dense fx) . Kolla Videon nedan för exempel på effekten den ger:

whyatt

29 Jan 2019, 08:37

I synnerhet om man har en viss längd på håret (fr. några cm) så tycker jag både torrschampo och mousse med extra volym hjälper frisyren rejält. En hård hårspray kan också hjälpa till att hålla hårpartier på plats som te.x. täcker en vik. Slutligen tycker jag volympuder som typ dust it kan vara intressant att prova.

Det absolut viktigaste inom "hårstyling och klippning" är att använda sig av det hår man har, där man har det. I mångt och mycket så handlar det om sofistikerad överkamning som inte ser ut som överkamning. Detta kan bara uppnås av att en hel del hår faktiskt är ganska långt och att man inte är för tunnhårig.

Min personliga åsikt om personen nedan är att den styling som ges för att det inte skall se lika tunnhårigt ut är i princip helt överflödig. Förbättringen är minimal. Här hade te.x. dermmatch eller toppik gjort mest positiv skillnad.
Hår: Omfattande program för 2019. Komplett info kommer i februari
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Hårboll

29 Jan 2019, 12:03

Klippet nedan visar förvisso en frisör som demonsrerar styling för tunnhåriga MEN det var inte alls därför jag la upp den utan för att det var i princip den enda videon som visade redken dense fx produkten jag nämnde på ett bra sätt.

Tycker den ger typ lite liknande effekt som volympuder men inbillar mig även att den gör stråna tjockare med. Frågan är om den bidrar till något negativt i längden.

Innehållet är basically

CERAMIDE
Strengthens the hair fiber to prevent breakage.

SP-94
Nourishes the scalp.

FILLOXANE
Works on every hair strand to create a visually fuller effect.

https://www.redken.com/products/hair-ca ... ment-spray
whyatt

31 Jan 2019, 11:00

I see. Man blir ju lite skeptisk till videon också för att thumbnail-före- och efterbilderna inte har harmoniserande vinklar, dvs ett försök att rent optiskt få efterbilden att se bättre ut än vad den är.

Nå väl...din rekommenderation är ju enough för att testa produkten :mrgreen:

Har man känslig skalp verkar en del omdömen online råda att man inte kör den.
Hår: Omfattande program för 2019. Komplett info kommer i februari
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Hårboll

31 Jan 2019, 12:52

Yeah, håller med, han har ju också kört någon slags överkamning.

Men finns lite andra klipp på youtube om man söker på redken dense fx. Men man får nästan testa själv och se om man gillar den och om det passar ens preferenser :) Men tror kanske just det är om man kör någon slags sofistikerad överkamning som den hjälper mest.

Aa okej, där ser man :)
Skriv inlägg