Vilken Laser salong, lasermaskin ska man välja..

Nöjd? Missnöjd? Dela med dig av dina erfarenheter.
Skriv inlägg
axon

20 May 2009, 21:00

Hej,

Tänkte höra om någon har haft erfarenhet av Lacercenter i Solna samt hörtalas om grundaren Dr. Jean Hadad och kanske vet mer om denna person.. Gärna andra salonger i Stockholm

Jag behöver som sagt hjälp att välja mellan alla dessa ställen och Lasercenter i Solna har i alla fall Dr. Mats rekommenderat. Jag har nämligen fått träffa honom på en fri konsultation då han var i Stockholm 16/5 men vi pratade inte mycket om just laser behandling och därför fick jag ingen klar bild av denna klinik.

Tack på förhand.

S_H_C

21 May 2009, 11:58

axon wrote: Hej,

Tänkte höra om någon har haft erfarenhet av Lacercenter i Solna samt hörtalas om grundaren Dr. Jean Hadad och kanske vet mer om denna person.. Gärna andra salonger i Stockholm

Jag behöver som sagt hjälp att välja mellan alla dessa ställen och Lasercenter i Solna har i alla fall Dr. Mats rekommenderat. Jag har nämligen fått träffa honom på en fri konsultation då han var i Stockholm 16/5 men vi pratade inte mycket om just laser behandling och därför fick jag ingen klar bild av denna klinik.

Tack på förhand.

Jag tror du har närmare 30st aktörer som erbjuder laser mot håravfall i Sthlm, så

det finns många kandidater att jämföra. Sedan ett litet tips, kontrollera utrustningen

och googla den gärna. Oftast dyker det då upp massa "reklam", men söker man vidare och sedan kanske även goolgar tillverkarens namn..så kan det dyka upp information som är relevant om utrustningen. Ibland kan det dyka upp nyttig information då. Det finns många

som påstår sig använda bra utrustning, men vid närmare granskning så visar det sig

vara rena ramma motsatsen !! Sedan jämför priser både för grund behandlingen och för kommande stödbehandlingar (nästa och följande år..). Jag har sett maskiner hos andra aktörer som vi RATAT direkt pga av de helt enkelt är för svaga eller av andra anledningar.

Man blir verkligen förvånad ibland...för alla som arbetar med denna laserbiten bör ha kunskap om vilken sorts laserhuv som behövs. Det står specificerat för varje modell vilken nanometer och styrka maskinen har. Hur somliga företag då kan köpa in Klass 1 lasrar är för mig obegripligt, eller lasrar med för hög nanometer. Högre nanometer verkar inte gynna bromsningen av håravfall i samma utsträckning, och den biten är oftast viktigast vid laserbehandling.

Däremot så använder nog de flesta större aktörer bra utrustning. En tumregel är nog att

de aktörer som jobbar mest med hårlaser biten, har bra maskiner. För dem är den biten viktigt och det är deras levebröd. Många som kompletterar annan verksamhet med hårlaser, kanske köper in utrustning av nåt franchiseföretag och utgår då endast infrån infon som de får ifrån det företaget. Ett företag som jobbar mycket med hårlaser, kontrollerar och söker efter bra maskiner på ett annat sätt. Många nya franchise företag

som popar upp har ingen kunskap om nanometer & styrka och kan därför "luras" på tex Klass 1 huvar. Där finns det tyvärr ett antal företag i Sthlm...

Lycka till !!

axon

21 May 2009, 12:48

Kan tänka mig att det blir jätte jobbigt och frågasätta salonger med deras maskiner men om vi skulle prata mer om dessa salonger så vill gärna höra vad du tycker..

1. http://www.gethair.se/laserterapi.php tar 14,990 kr låter för bra för att vara sant..

2. http://www.lasercenter.se/haravfall.aspx 35,000 dyrt och fråga täcken kring maksinen ?

http://www.hairlaser.se/

Nya laser maksin Anagen AlphaLase LX40 40 dioder, kanske inte så många dioder ?..

3. http://www.medicalaserclinic.com/scripts/index.asp?ids=6&title=Laserbehandling%20mot%20h%E5ravfall

Laser Hair Care 6000XL och tar 35,000 dock 15 min behandling vilket är relativt lite och bör vara 20-30 min som IHS kör..

4. http://www.hairrestorationclinic.se/index-7.html tveksam maskin eftersom den inte täcker helt som Laser Hair Care 6000XL el Anagen AlphaLase LX40 gör, fråga tecken där med..

Jag har googlat dessa maskiner men jag vet fort inte hur bra, dåliga de egentligen är eller om de använder klass 1 laser som du nämnde...

Tacksam för hjälpen.

whyatt

21 May 2009, 14:59

Ska man enbart se till maskinernas prestanda (och därmed exkludera de fördelar som utmärker en salongsbehandling) kan du för 15 000 kr köpa en laser med motsvarande nanometer och högre output, som du dessutom kan ha i flera år ;)
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

S_H_C

21 May 2009, 15:47

axon wrote: Kan tänka mig att det blir jätte jobbigt och frågasätta salonger med deras maskiner men om vi skulle prata mer om dessa salonger så vill gärna höra vad du tycker..

1. http://www.gethair.se/laserterapi.php tar 14,990 kr låter för bra för att vara sant..

2. http://www.lasercenter.se/haravfall.aspx 35,000 dyrt och fråga täcken kring maksinen ?

http://www.hairlaser.se/ , http://www.firststyle.se/default.asp?id … ;sida=1055 Nya laser maksin Anagen AlphaLase LX40 40 dioder, kanske inte så många dioder ?..

3. http://www.medicalaserclinic.com/script … %E5ravfall 35,000 tror jag och dock 15 min behandling vilket är relativt lite och bör vara 20-30 min som IHS har..

4. http://www.hairrestorationclinic.se/index-7.html tveksam maskin eftersom den inte täcker helt som Laser Hair Care 6000XL el Anagen AlphaLase LX40 gör, fråga tecken där med..

Jag har googlat dessa maskiner men jag vet fort inte hur bra, dåliga de egentligen är eller om de använder klass 1 laser som du nämde...

Tacksam för hjälpen.

Jag vill inte klampa in på andras områden allt för mycket. Den enda maskinen

som man direkt kan se att det tyvärr är en klass 1 laserhuv är faktiskt den första du

nämnde med det billigaste priset. Det är lite märkligt att tex Dr.Bauman finns med som ref där, när han tidigare gjorde reklam för Crown Laser Klass 2 huvar/bärbara lasrar från Australien, men det kanske finns ägarintressen eller något liknande. Jag har annars svårt att förstå varför han skulle välja att nu marknadsföra en mycket svagare maskin. Den länken finns faktiskt på deras egen hemsida, direkt till tillverkaren där all info finns specad. Det är också märkligt då det är den "senast" tillkomna aktören på marknaden. De flesta övriga är nog någorlunda likvärdiga, olika fördelar/nackdelar med varje...fast på olika sätt/områden.

Anagen Alphalase vet jag inte om den har förbättrats/förändrats något, annars så försökte den tillverkaren att få oss att använda den maskinen och dessutom bli återförsäljare för den redan 2007. Av olika anledningar så avböjde vi efter att ha fått ytterligare information tillskickat från både FDA & laserföretag i Usa. Det finns ingen "perfekt" laserhuv, utan där gäller det att välja en som passar ens syfte på bästa sätt. För mig är nanometern, styrkan och möjligheten att behandla så täckande som möjligt viktigast. Så vilken huv man väljer där, är även en smaksak Så om du tänker välja laserbehandling, så välj den aktören med "bäst" program och priser för din del. vad det gäller Lasercenter i Solna så har jag bara hört "positivt", de erbjuder många olika behandlingar inom flertalet områden. Måhända så har de kanske lyssnat för mycket på olika försäljare, då det tidigare använde Laser Hair Care och sedan byte till Anagen. Jag tror att det beror på att de har så många järn i elden, så när det gäller just hårlaser biten så är den endast ett komplement...så har de valt att ta in "kunskap" ifrån andra franchise företag och litar då på att den information som presenteras för dem stämmer (vilket man borde kunna göra).

Många får respons med 650 nanometer, en del behöver högre. Oftast kan man dock utgå ifrån att en starkare maskin med högre nanometer ger bättre resultat i slutändan. Det handlar om att få så bra förutsättningar som möjligt helt enkelt !! En del för inte bra respons med 650 nm, men vid 655 nm så börjar det hända saker. Jag tycker att en bra laserhuv skall ligga mellan 655-660 nanometer. De studier som har visat bäst effekt är gjorda med laser på 655 nanometer (laserkammar tex ligger oftast på 650 nanometer som räknas som den lägsta tänkbara. Gamla Helium Neon lasern låg tex på 632,8 nanometer och uträttade inga mirakel. 670 nanometer och uppåt har jag inte sett några studier på alls, utan man får hoppa ända till närmare 890 nanometer innan man får respons med tex ren återväxt istället. Felet med högre nanometer och högre uteffekt, blir att behandlingstiden

måste minskas drastiskt. Då det även skall ske stimulering och lasern genererar många flera egenskaper än den blodcirkulations höjdande...så bör man inte behandla under för kort tid heller. Så det gäller att hamna nånstans mitt-i-mellan.

Där bromsas inte håravfall på samma sätt, utan man punktbehandlar vissa områden för att stimulera hårsäckarna till återväxt igen. Det är den behandlingsformen som används i tex Portugal. Där arbetar de inte med laserhuvar för att bromsa håravfall, utan enkel singel diod behandling för återväxt. Återväxten blir faktiskt bättre där, men då gäller det kala områden med hårsäckar i dvala. En kombination vore den bästa lösningen.

Att nyttja en laserhuv på 655-660 nm för att bromsa och sedan punktbehandla utvalda områden för ren återväxt. Tyvärr så uppstår problem med bestrålningsdosen och det finns inga studier på området...hur man skall gå tillväga och lägga upp en sådan behandling.

Alltså uppnås bäst resultat med huvbehandling för att bromsa håravfall och få tunna hårstrån tjockare igen, det är vad som ger bäst synbart resultat. Inte 10 nya hårstrån på en tidigare tunn/kal yta.

Det krävs många behandlingar under lång tid för att få respons, får få behandlingar innebär att man snabbt måste köpa stödbehandlingar tex.

Så sikta på en laserhuv runt 650-660 nanometer och sedan blir den viktigaste biten för

dig hur många behandlingar som ingår och hur mycket stödbehandlingarna sedan kostar.

Att kliniken regelbundet byter ut sina huvar är också viktigt, men den biten är svår som kund att kontrollera.

Nu tänker jag inte kommentera andras utrustning eller behandlingar framöver...

Sådan info måste man införskaffa sig på egen hand, det blir lite fel när en aktörer

ska bedöma eller kommentera andra. Nu har jag endast utgått ifrån fakta, men...

Fellow

21 May 2009, 16:45

whyatt wrote: Ska man enbart se till maskinernas prestanda (och därmed exkludera de fördelar som utmärker en salongsbehandling) kan du för 15 000 kr köpa en laser med motsvarande nanometer och högre output, som du dessutom kan ha i flera år ;)

Kan man hitta en Huv som är i klass med en renomerad lasersalongs huvar för det priset?
Program helt avslutat

S_H_C

21 May 2009, 16:48

Fellow wrote: [quote=whyatt]Ska man enbart se till maskinernas prestanda (och därmed exkludera de fördelar som utmärker en salongsbehandling) kan du för 15 000 kr köpa en laser med motsvarande nanometer och högre output, som du dessutom kan ha i flera år ;)

Kan man hitta en Huv som är i klass med en renomerad lasersalongs huvar för det priset?
Nix, då vill jag beställa 10st med engång =) På sin höjd kan man nog

hitta enklare varianter runt 650 nanometer, samma nano som de

flesta laserkammarna har. Jag skulle ALDRIG köpa in en laserhuv

på 650 nanometer för behandling, därav min lite anti inställning

till laserkammar för grund behandling av håravfall. Däremot för

att experimentera med olika behandlingar/kombinationer eller som

"stödbehandling" efter avslutad behandling i en laserhuv...kan en

sådan vara ett tänkbart alternativ.

Fellow

21 May 2009, 17:04

S_H_C wrote: [quote=Fellow][quote=whyatt]Ska man enbart se till maskinernas prestanda (och därmed exkludera de fördelar som utmärker en salongsbehandling) kan du för 15 000 kr köpa en laser med motsvarande nanometer och högre output, som du dessutom kan ha i flera år ;)

Nix, då vill jag beställa 10st med engång =) På sin höjd kan man nog

hitta enklare varianter runt 650 nanometer, samma nano som de

flesta laserkammarna har. Jag skulle ALDRIG köpa in en laserhuv

på 650 nanometer för behandling, därav min lite anti inställning

till laserkammar för grund behandling av håravfall. Däremot för

att experimentera med olika behandlingar/kombinationer eller som

"stödbehandling" efter avslutad behandling i en laserhuv...kan en

sådan vara ett tänkbart alternativ.
Alltså googlar man runt lite på vad som sitter i en laserhuv så är det ju inga dyra grejer direkt.. om man bortser från allt krimskrams som små datorer som gör mer eller mindre ingeting för ditt hår.

Borde man inte kunna bygga en egen huv för ett kanonpris om man är lite teknisk, för hemma bruk?
Program helt avslutat

axon

21 May 2009, 19:35

S_H_C wrote: Så sikta på en laserhuv runt 650-660 nanometer och sedan blir den viktigaste biten för

dig hur många behandlingar som ingår och hur mycket stödbehandlingarna sedan kostar.

Att kliniken regelbundet byter ut sina huvar är också viktigt, men den biten är svår som kund att kontrollera.

Jag uppskattar verkligen alla dina svar och känner mig lite lättad i varje fall, måste dock påbörja en behandling så fort som möjligt för att håret fortsätter trilla av dag efter dag för varje gång jag spara den och inte trimmar av den känns det som :( ...

När det gäller sådant med att kontrollera huvar samt laser dioder och när företaget skaffade maskinen samt hur ofta de utför service och när allt detta har skett är jag rätt sträng och är rak på sak, allt måste visas på papper dock har jag hittills haft det jobbigt med att få fram info om dessa salonger men med hjälp av tillverkaren samt deras uppgifter kan jag i alla fall få en uppfattning men jag gör mitt bästa även om det blir otrevligt, kan tänka mig att dessa salonger har saker att dölja och det gör mig minst sagt förbannad.

whyatt

21 May 2009, 20:34

S_H_C wrote: På sin höjd kan man nog hitta enklare varianter runt 650 nanometer, samma nano som de flesta laserkammarna har.

För mig är det uppenbart att salongsbehandlingar är här för att stanna. Folk vill helt enkelt bli omhändertagna, få känna den där lyxkänslan av att "skämma bort sig" och är beredda att betala för det.

Du kan köpa hårfärg på ICA för en hundralapp och göra allt hemma, men ändå väljer många att besöka sin favoritfrisör istället, vilket är betydligt dyrare och inte per automatik någon garanti för ett bättre resultat. Det BÖR bli bättre hos salongen och jag tror också det i många fall blir bättre, men med rätt kunskaper och produkter kan man göra proceduren hemma med samma resultat.

Efter vissa efterforskningar visar det sig dock att man som hemmalasrare på senare tid kan få tag på "rätt typ av laserljus" till överkomliga pengar. Vad S_H_C menar distanserar de billiga från de dyra är några få nanometers differens, där han själv föredrar de som närmare sig 660 nm istället för de som ligger närmare 650 nm (Rätta mig om jag har tolkat dig fel, S_H_C). Om detta ställningstagande mer är ett sista desperat försök att klamra sig fast vid någon form av försvar till varför man borde välja hans laser istället för en billigare hemmahuv, eller om det är vetenskaplig fakta, ja det låter jag vara osagt, men jag är övertygad om att vi inom en snar framtid både har 655 nm och 660 nm diodrar till överkomliga priser. Dessutom sägs vanliga 650 nm diodrar kunna skifta uppåt några nm beträffande våglängd.

Varför kostar då de traditionella huvarna sådana pengar?

Design, display, chip, minidatorer..you name it! Det börjar kosta rejäla stålar så fort det ska se något ut och ska man ha en laser i en salong måste det se något ut.

Precis som S_H_C tidigare redogjort för så är laserhuvarnas bastanta inköpspris ett skäl till att årskostnaden för en laserbehandling blir femsiffrig, vilket inte alla har råd med.

Get=Hair=(=Företag=)

27 May 2009, 16:16

Hej Alla, väldigt roligt att ta del av alla inlägg på detta utmärkta forum.

Läste att ni har debatterat olika lasermaskiner/ priser mm samt ifrågasatt vilka lasers som är bra och dåliga. Vi håller som bäst på att starta upp kedjan Get Hair i Sverige, och bara för att vi är "nya" så innebär det inte att vi är några duvungar. Vi driver framgångsrikt kedjan Hairfree i Sverige med 16 stycken salonger för permanent hårborttagning med Laser och IPL och vi har för avsikt att etablera Get Hair som ett mycket starkt alternativ till andra entreprenörer/kedjor i Sverige.

Vi har under ett helt år noggrant undersökt marknaden både här hemma och i USA och tagit rätt på vilka Lasermaskiner som ger bäst resultat. Utan att ge mig in på alla tekniska termer så föll vårt val på Sunetics från USA som har en omfattande dokumentation, kliniska tester, riktiga för och efterbilder inskickade av läkare med riktiga namn ( inga påhittade personer ). Sunetics Laser jobbar på ett speciellt sätt som innebär att laserstrålarna överlappar varandra för att ge en optimal verkan. Dessutom är det riktiga Laserdioder av glas mm mm.

Ser i inläggen att någon ifrågasätter vårt pris 14.990 kr för 12 månaders behandling.

Jag vill förklara hur vi ser på det hela. För det första, hos oss kostar det 14,990 kr det är inte så att det är " Från" 14,990 kr. Vi anser oss att vi har marknadens bästa Laser och vi kan erbjuda våra kunder samma behandling om inte bättre än dom kliniker på marknaden som tar 25 till 40.000 kr.

Hur kan vi vara så "billiga"? Inte för att vi har sämre utrustning eller elak personal :) , svaret på frågan är: Dom flesta Get Hair center kommer att inhysas i våra befintliga hairfree center där det redan finns personal och lokaler, bara där spar vi in massor av pengar som kommer kunderna till godo.

Vi kommer att ge bort helt KOSTNADSFRITT 4 st kompletta 12 månaders behandlingar inklusive produkter hos Get Hair i Skärholmen, Hammarby Sjöstad, Skövde och Eskilstuna till läsarna på detta forum. ( 4 personer totalt ).

Det enda som vi kräver tillbaka är att du som fått behandlingen BLOGGAR på av oss anvisad blogg efter varje behandlingstillfälle under hela behandlingsperioden samt även skriver här på LookGood.se

Hur kan just du få denna FRIA behandling? Boka en kostnadsfri konsultation på någon av våra Get hair center och ange att du kommer från Lookgood.se. Vi kommer att ta personer som har en realistisk möjlighet att få ett bra resultat. Vi kommer att presentera vinnarna med namn på vår hemsida www.gethair.se samt även här.

Tack för mig, på återhörande.

Thomas Siden

www.Gethair.se

Hairfree Sverige AB

howell

27 May 2009, 17:01

Get Hair ( Företag ) wrote: Hej Alla, väldigt roligt att ta del av alla inlägg på detta utmärkta forum.

Läste att ni har debatterat olika lasermaskiner/ priser mm samt ifrågasatt vilka lasers som är bra och dåliga. Vi håller som bäst på att starta upp kedjan Get Hair i Sverige, och bara för att vi är "nya" så innebär det inte att vi är några duvungar. Vi driver framgångsrikt kedjan Hairfree i Sverige med 16 stycken salonger för permanent hårborttagning med Laser och IPL och vi har för avsikt att etablera Get Hair som ett mycket starkt alternativ till andra entreprenörer/kedjor i Sverige.

Vi har under ett helt år noggrant undersökt marknaden både här hemma och i USA och tagit rätt på vilka Lasermaskiner som ger bäst resultat. Utan att ge mig in på alla tekniska termer så föll vårt val på Sunetics från USA som har en omfattande dokumentation, kliniska tester, riktiga för och efterbilder inskickade av läkare med riktiga namn ( inga påhittade personer ). Sunetics Laser jobbar på ett speciellt sätt som innebär att laserstrålarna överlappar varandra för att ge en optimal verkan. Dessutom är det riktiga Laserdioder av glas mm mm.

Ser i inläggen att någon ifrågasätter vårt pris 14.990 kr för 12 månaders behandling.

Jag vill förklara hur vi ser på det hela. För det första, hos oss kostar det 14,990 kr det är inte så att det är " Från" 14,990 kr. Vi anser oss att vi har marknadens bästa Laser och vi kan erbjuda våra kunder samma behandling om inte bättre än dom kliniker på marknaden som tar 25 till 40.000 kr.

Hur kan vi vara så "billiga"? Inte för att vi har sämre utrustning eller elak personal :) , svaret på frågan är: Dom flesta Get Hair center kommer att inhysas i våra befintliga hairfree center där det redan finns personal och lokaler, bara där spar vi in massor av pengar som kommer kunderna till godo.

Vi kommer att ge bort helt KOSTNADSFRITT 4 st kompletta 12 månaders behandlingar inklusive produkter hos Get Hair i Skärholmen, Hammarby Sjöstad, Skövde och Eskilstuna till läsarna på detta forum. ( 4 personer totalt ).

Det enda som vi kräver tillbaka är att du som fått behandlingen BLOGGAR på av oss anvisad blogg efter varje behandlingstillfälle under hela behandlingsperioden samt även skriver här på LookGood.se

Hur kan just du få denna FRIA behandling? Boka en kostnadsfri konsultation på någon av våra Get hair center och ange att du kommer från Lookgood.se. Vi kommer att ta personer som har en realistisk möjlighet att få ett bra resultat. Vi kommer att presentera vinnarna med namn på vår hemsida www.gethair.se samt även här.

Tack för mig, på återhörande.

Thomas Siden

www.Gethair.se

Hairfree Sverige AB

Lite halvt skeptiskt till denna typ av "erbjudanden". Finns en övervägande risk att "vinnarna" börjar känna en lojalitet mot företaget och därmed inte bloggar objektivt.

(Det märks nog redan att jag även är skeptiskt till laser, vilket jag inte ska sticka under stolen med)

Något jag skulle önska istället för denna typ av "erbjudanden" är att lasersalongerna slutade upp med att sälja sina behandlingar "a la gym-metoden". Det vill säga att konsumenten förväntas hosta upp kostnaden för ett helt år. Detta ger enligt mig ett extremt oseriöst intryck. Det kan endast finnas två anledningar till detta...

1) Att risken är stor att många inte fullföljer hela sitt program om man betalade per gång. Det vill säga att resultaten inte är tillräckligt bra.

2) Att salongerna sköts så dåligt att de rent ekonomiskt förlitar sig på förskottsbetalningen för att gå runt.

whyatt

27 May 2009, 17:06

Då passar jag på, om än lite tagen på sängen, att välkomna Get Hair hit till forumet. Jag föreslår att Get Hair startar en egen tråd under "företagare i branschen" där företaget kan diskuteras mer ingående.

Kul att ni ger bort 4 behandlingar!!

Get=Hair=(=Företag=)

27 May 2009, 17:53

Med handen på hjärtat :) Det är ju jättebra om vinnarna börjar känna en lojalitet mot oss, för då är dom nöjda, märk väl att vi sticker ut hakan lite här, tänk om "vinnaren" blir missnöjd då kommer det oxå att framgå i bloggen. För det är de fakto så att inom alla sorters behandlingar så finns det människor som inget "biter" på :)

Förskottsbetalning, vi är öppna för att kunden kan avbetala varje månad, men jag tror inte att det är bra för kunden eftersom att då kan dom medvetet missa behandlingar och då drabbar det bara dom själva. Jag tycker nog att en kund ska betala minst 3 månader i förskott för att denna ska ha lite "press" att verkligen komma till behandlingen för att få så bra slutresultat som möjligt.

Vi kommer iaf att anpassa oss efter våra kunders behov och önskan.

Mvh Thomas Siden

S_H_C

27 May 2009, 18:10

Get Hair ( Företag ) wrote: Hej Alla, väldigt roligt att ta del av alla inlägg på detta utmärkta forum.

Läste att ni har debatterat olika lasermaskiner/ priser mm samt ifrågasatt vilka lasers som är bra och dåliga.

Vi har under ett helt år noggrant undersökt marknaden både här hemma och i USA och tagit rätt på vilka Lasermaskiner som ger bäst resultat. Utan att ge mig in på alla tekniska termer så föll vårt val på Sunetics från USA som har en omfattande dokumentation, kliniska tester, riktiga för och efterbilder inskickade av läkare med riktiga namn ( inga påhittade personer ).

Det kanske är så att de "tekniska" termerna är det som är AVGÖRANDE för en bra laser maskin ? Om man utgår ifrån kunder med bra förutsättningar så klart...att ni har "valt" denna maskin är en sak, men att däremot totalt felaktigt påstå att det är marknadens bästa sticker i ögonen en del. Vi kunde oxå valt att göra som er, att införliva en franchise i franchisen så att säga, men det gör vi inte. Påstår man att man erbjuder något bra, så ska det stämma i slutändan oxå. Det är säkert en jätte bra laser maskin och Sunetics har säkert jätte bra utrustning, men bättre resultat fås med högre nanometer och den egentligen ENDA ordentliga längre studien är gjord med 655 nanometer !! Däremot så har flera kortare studier genomförst med 650 nanometer (för laserkammars räkning, inte huvar/maskiner) för att se om någon respons fås. Det är stor skillnad mellan att dokumentera ny tillkomna vellusfjun under en kort tid, än att dokumentera och se skillnad på "hela" hårets resultat efter en längre tid. Det är inte "nytt" tunnt hår som gör den stora skillnaden, utan det befintliga tunna håret som blir tjockare igen. 655-660 nanometer penetrerar djupare än 650 nanometer och de flesta har olika hårsäcksdjup...det är därför som utvecklingen har gått framåt och maskiner med högre nanometer och effekt har tagits fram. I tex USA så rider en del på laserkams boomen och fortsätter därför med lasrar på 650 nanometer, då de helt enkelt är billigare och det finns många flera "studier" att hänvisa till, fast egentligen felaktiga studier. Där menar jag inte att det inte fungerar, men en lägre nanometer ger sämre respons gällande bromsning av håravfall och för att få tunna hårstrån tjockare igen. Återigen, att som med en laserkam få igång några hårsäckar att bilda vellusfjun...är inte vad som eftersträvas i slutändan.

Hur erbjuder man en bättre behandling med en utrustning som inte penetrerar lika djupt eller med samma styrka...som tillhör Klass 1 ?

Är inte det ett tecken på okunskap inom området ? Väljer man en maskin med lägre nanometer som då inte penetrerar lika djupt, hur ska det på något minsta sätt kunna bli "bättre" ? Påstår man det, hur tänker man då ? Är era kunders håravfall annorlunda än övriga aktörers ? Sedan att ni kan hålla längre priser då lokal och personal redan genererar sina inkomster, det har jag full förståelse för. Det jag reagerar på är totalt felaktiga utsvävningar....vi tex arbetar endast med laser mot håravfall och använder oss där endast av dokumenterade produkter och laser maskiner som det finns styrkt dokumentation av. Vi har uteslutande använt oss av Klass 2 eller Klass 3 lasrar, sedan skall någon komma med en Klass 1 laser och påstå att den är bättre, när fakta bevisar motsatsen ? Det är en sak vad man skriver på sin egen hemsida för att locka kunder, men att påstå sådant helt öppet...förstår jag inte ? Sådant kan vem som helst kolla upp genom en enkel "googling" !! Påstå gärna att ni har en bra laser maskin, men säger ni att ni har den bästa...när det verkligen absolut inte stämmer..då reagerar man...och önskar gärna en förklaring till hur ni har tänkt då ??

Det låter helt okej, är förståeligt och borgar för bra kundservice.

Medan jag ändå har dig på tråden så vill jag passa på och fråga " hur & varför" en

av era befintliga Hairfree´s för bara 6-7 månader sedan anmälde intresse om att ingå

i Swedish Hairlaser Center gällande laser mot håravfalls biten och då även hade fått "tillstånd" till det ?? Det gick åt en heldag för mig med resa och intresserat så behöll det företaget information från mig och skrev uppmärksamt upp all information som jag hade att delge om laser mot håravfall. Nu i efterhand så låter det så konstigt, om ni inte bestämde er över en natt och allt gick väldigt fort vill säga...så borde väl inte en av era befintliga Hairfree´s tillåtas att öppna upp på franchise åt en annan laseraktör som oss...när egen utrustning och franchise måste varit på väg ??

Get=Hair=(=Företag=)

27 May 2009, 18:36

Kul med en debatt.

Men jag tänker inte ge mig in i en fördjupad teknisk diskussion, dels för att vi har vissa "hemligheter", dels för att jag inte har tid.

Kan bara konstatera att det finns många olika ståndpunkter inom branschen om maskiner, nanometers. Vissa hävdar att 650 är skräp, andra påstår något annat, vissa säger att 655 är direkt skadligt och ökar håravfallet. Vi låter resultaten tala.

Sen vill jag återkopplat till att vi har lagt ned väldigt mycket tid och pengar med för den delen under mer än ett år för att verkligen ta rätt på vad som gäller och vad som är bäst. Vi har liksom inte bestämt från en dag till den andra att vi ska börja med hårlaser.

Vi har byggt upp vårt varumärke Hairfree till en av Sveriges största aktörer och vi har samma intention avseende Get hair och för att kunna nå det målet behövs bra utrustning och bra personal, och framförallt NÖJDA KUNDER, annars går det inte.

Mvh

/T

S_H_C

27 May 2009, 18:42

Get Hair ( Företag ) wrote: Kul med en debatt.

Men jag tänker inte ge mig in i en fördjupad teknisk diskussion, dels för att vi har vissa "hemligheter", dels för att jag inte har tid.

Kan bara konstatera att det finns många olika ståndpunkter inom branschen om maskiner, nanometers. Vissa hävdar att 650 är skräp, andra påstår något annat, vissa säger att 655 är direkt skadligt. Vi låter resultaten tala.

Sen vill jag återkopplat till att vi har lagt ned väldigt mycket tid och pengar med för den delen under mer än ett år för att verkligen ta rätt på vad som gäller och vad som är bäst. Vi har liksom inte bestämt från en dag till den andra att vi ska börja med hårlaser.

Vi har byggt upp vårt varumärke Hairfree till en av Sveriges största aktörer och vi har samma intention avseende Get hair och för att kunna nå det målet behövs bra utrustning och bra personal.

Mvh

/T

Intressant, speciellt det med hemligheter...trimmade special varianter av

Sunetics Klass 1 maskiner ? Även intressant med att ni varit igång över

ett år, då var mitt besök hos "er" alltså ett steg i er utveckling/utbildning med andra ord ?

Vart kan jag skicka en konsultations faktura då ?? Sedan så diskuterade jag inte ståndpunkter, utan redovisade fakta. Nog om det...du har besvarat mina frågor mer än väl =) Att göra reklam för sitt företag är inget fel, däremot så kanske man bör göra det på rätt grunder. Att ta bland de "svagaste" maskinerna på marknaden och sedan ge sig in i en getingsvärm av aktörer...och påstå att man har bäst utrustning..kanske blir lite "fel".

Att påstå att "någon" påstår att 655 kan vara rent skadligt och öka håravfallet ?? Bra gjort där..tror inte vi behöver diskutera den biten mera =) Bra förtroendeingivande information

du delger offentligt som blivande kunder kan ta del av härinne. Ingen påstår att 650 är skräp, det är däremot den "minsta" nanometer som en laser maskin bör ha för att kunna generera bra resultat !! Du skriver att ni "låter resultaten tala"... ju just bättre möjligheter till bra resultat uppnås med en högra nanometer...som 655-660 =)

Speciellt som, återigen, den bästa studien är gjord med 655 nanometer och moderna nya laserhuvar/maskiner oftast ligger på 655-670 nanometer. Däremot spekuleras det om 670nm och högre är lika effektivt för att bromsa håravfall ??!! Att en påstå att 655 nanometer skulle kunna vara skadligt och öka håravfall ??? Någon referens där som du vill delge oss andra kanske ? Tror mig ha läst de flesta studierna...jag måste ha missat den du syftar på, så delge gärna länk/ref till den så att vi övriga får ta del av materialet. Då önskas så klart en oberoende studie/redovisning, ingen av "sunetics" reklam personal.

De första hårlasrarna låg på 632,8 nanometer och var för svaga. Sedan labbades det tills man nåde 650 nanometer. Sedan uppmärksamades laser mot håravfall ännu mera och flera studier/tester utfördes. Därav utvecklingen och bättre maskiner... ... precis som med

allt annat och inom andra områden.

Get=Hair=(=Företag=)

27 May 2009, 18:53

:) Det vore oklokt av oss att säga att basonera ut att vi har dom bästa maskinerna i hela världen.

Vi säger dock citat: Att VI anser att våra maskiner är dom bästa på marknaden eftersom att vi verkligen lagt ned lång tid på att undersöka vad som finns att tillgå och vad som är bäst.

mvh

/T

Get=Hair=(=Företag=)

27 May 2009, 18:59

Jag vet inte vem du är, men vi har tydligen träffats :) och det låter som att du är i branchen? ( du kanske vill köpa en maskin :) ) skämt å sido. Om du är i branschen kan vi ju göra en Tävling?

Jag har redan bestämt att ge bort 4 st 12 månaders behandlingar gratis, GÖR DET SAMMA DU med och sen låter vi resultaten tala. Vi kan ta 4 var direkt härifrån siten.

S_H_C

27 May 2009, 19:06

Get Hair ( Företag ) wrote: Jag vet inte vem du är, men vi har tydligen träffats :) och det låter som att du är i branchen? ( du kanske vill köpa en maskin :) ) skämt å sido. Om du är i branschen kan vi ju göra en Tävling?

Jag har redan bestämt att ge bort 4 st 12 månaders behandlingar gratis, GÖR DET SAMMA DU med och sen låter vi resultaten tala. Vi kan ta 4 var direkt härifrån siten.

Haha, vi tävlar inte...vi erbjuder laserbehandling mot håravfall !!

Sedan för sista gången, om du inte använder otillåten DOPING

på era kunder så kan ni OMÖJLIGT får bättre resultat med en

Klass 1 laser, vet du ens hur laser fungerar egentligen ?? =)

Det kan tex vara bättre att jobba med en Klass 2 laser med 655

nanometer..än med en Klass 3 laser med 650 nanometer.

Hos er snackar vi en Klass 1 laser med 650 nanometer ????

Du verkar tro att det är lotteri eller vad ? Du arbetar med en svagare

maskin och med lägre nanometer men ska ändå få bättre resultat ?? Förklara !!

En svagare maskin uppnår en lägre bestrålningsdos, en mindre nanometer

innebär ett mindre penetreringsdjup ?? Du reducerar de två faktorerna som

genererar resultat...men sedan ska resultatet ändå bli bättre ???

Jag lägger ner diskussionen nu, detta är komedi !! Det är sådana uttalanden och

"kunskaper" som ger laserbehandling mot håravfall dåligt och tveksamt rykte =(

Skriv inlägg