Vilken Laser salong, lasermaskin ska man välja..

Nöjd? Missnöjd? Dela med dig av dina erfarenheter.
superfrankie

07 Jul 2009, 21:06

Fellow wrote: Eftersom jag inte äter chips o sånt längre så plockar jag fram lite morötter, gurka o tortilladipp

visst är det spännande :D manuset är riktigt bra, all heder åt S_H_C :P

skickar du morötterna är du snäll! :D

S_H_C

07 Jul 2009, 22:11

superfrankie wrote: Hur kan du begära respekt efter dina ständiga feltolkningar när du behöver lika många bekräftanden och klargöranden som en 2 åring? Du lever troligtvis inte i en parrealtion va? :)

respekt får man inte, den förtjänar man. Det krävs bara en genomförd lågstadieperiod för att förstå det.

"och mycket kan feltolkas" jo vi vet ;) det där var fult gjort. Nu påstår du att "båda parterna gått för långt". Försöker du reparera dina egna misstag nu genom att dra båda över en kam? nu är du kvalificerad som gravt omogen.

off-topic har tråden flyttats till ja - pga dig. Det finns en här som går off-topic och misstolkar och en som tvingas klargöra och kommentera felaktigheter som uppkommit pga din otroliga förmåga att tolka/förstå saker på rätt sätt. Kanske måste lägga till ett "NOT" i parentes där för att undvika ytterligare feltolkningar :D Men snart ger även räven whyatt upp hoppet :)

vill du ta reda på min ip-adress så var vänlig kontakta myndigheterna :), så får du snabbt se att jag är lokaliserad i huvudstaden, så de blir lite svårt för whyatt att vara i gbg och sthlm samtidigt ;). låt inte dina paranoida och högst komplexa tankar gå ut över andra.

S_H_C, antingen är du så här i verkligheten lr så har du bara druckit lite för mkt hallonsaft i sommar. Det löser sig nog för dig ska du se för dig :)

Hehe, ja du är väldigt opartisk och märkligt ointresserad av fakta. Du skriver ju som om du vore nära vän eller rent utav släkting till någon berörd part.

Du bor möjligen inte i Solna va ?

superfrankie

08 Jul 2009, 00:11

märkligt ointresserad av fakta? är faktan att du är otroligt svår som person lr är det nått annat? jag vet inte vad du syftar på :)

För faktan är ju som ovan. Det är ju det här som är problemet.

jag är varken släkting eller nära vän med någon part här inne. Jag är helt oberoende i mina åsikter men om din paranoida tankeverksamhet vill tro annat så go ahead ;) Vilken person som helst skulle reagera mot en sån som du. Man behöver inte vara vän med skaparen av lookgood för det.

*Suprise :D* - jag bor inte i Solna

den geografiska leken kan börja...vad gissar du på här näst?

S_H_C

08 Jul 2009, 00:20

superfrankie wrote: märkligt ointresserad av fakta? är faktan att du är otroligt svår som person lr är det nått annat? jag vet inte vad du syftar på :)

För faktan är ju som ovan. Det är ju det här som är problemet.

jag är varken släkting eller nära vän med någon part här inne. Jag är helt oberoende i mina åsikter men om din paranoida tankeverksamhet vill tro annat så go ahead ;) Vilken person som helst skulle reagera mot en sån som du. Man behöver inte vara vän med skaparen av lookgood för det.

*Suprise :D* - jag bor inte i Solna

den geografiska leken kan börja...vad gissar du på här näst?

Haha, jag borde inte ens ha svarat ! Det är inte vidare svårt för någon härinne och se

vart dina lojaliteter ligger...oavsett vad det skulle handla om =) Att just du skulle skriva här,

var väl ganska så väntat kanske =)

Jag är kanske en svår person för den som försöker att manipulera mig eller som far med osanning...för övriga så är jag nog någon som är rätt så rakt på sak och tänker väldigt enkelt och logiskt ! Det jobbigaste med mig är nog att jag aldrig ger mig om jag har rätt, oavsett vad det handlar om eller hur det utspelar sig... ordet backa finns inte i mitt vokabulär...så länge jag har rätt...kosta vad det kosta vill.

Jag köper inte vad som helst och utgår oftast ifrån fakta plus vad som är sannolikt. Skrivs det vissa saker..som i normala fall skulle få folk att fundera och fråga...men ingen gör det...så är det väldigt enkelt att utifrån det dra slutsatser. Man behöver inte vara medlem i MENSA för att kunna lägga ihop 1 och 1 till 2.

Det finns olika sorters människor...tex de som ger ut koder när någon ringer och utger sig vara från banken på nattkvisten...eller de som direkt fattar att det rör sig om ett blåsningsförsök. De stackarna som inte har samma slutledningsförmåga och blir lurade..är det synd om. Men för andra som tänker lite "längre" änså...så är det ofattbart och konstigt att EN enda person kan gå på något sådant.

Alla är vi olika....=)

superfrankie

08 Jul 2009, 00:38

hur i helsike skulle mina lojaliteter ligga på en annan sida än whyatts i denna diskussion? :D Unbelievable! Är precis som att du blir förvånad över att ingen backar upp det du sitter och skriver. Då får du nog leta länge innan du hittar den människan :D

Men bra att du förstod matten trots allt :D, sen det där med "oavsett vad det skulle handla om" det är dina egna funderingar och spekulationer i ett desperat försök att reta gallfeber på oss här inne, när du börjar bli medveten om hur pinsam och exhausting du är. Ledsen men det där är för billigt. Så där beteer man sig när man är 10 år och har insett vad fel man har i en barnslig argumentation. Ingen kan ta ansvar för det dina vilda fantasier hittar på och spekulerar om, än dig själv. Har jag ens att göra med en vuxen? är du 14 lr? :)

en sak är iaf säker, underhållande är du :D

whyatt

08 Jul 2009, 10:59

SHC: En liten uppmaning. Eftersom vi två för närvarande stoppar in en hel del rader text på forumet, som förhoppningsvis besvarar en del frågor, så blir det oerhört mycket enklare om du klipper in frågan först med quotes och sen besvarar den undertill. Nästan omöjligt att få ett grepp om vilken text som hör till vilket svar annars.

S_H_C wrote: Jag läste vad någon skrivit och bad om svar, då det för min del är viktiga frågor !! Du lyckades besvara samtliga frågor...utan att svara något alls ??!!

I samråd med Follicle ber jag dig per e-mail inkomma med de konkreta frågor du. Om du sen vill publicera svaren i Se & Hör, Damernas eller online på något forum, så kan ingen hindra dig.

S_H_C wrote: Du lyckades t.om få med någon om flashback som jag inte kände till själv ens,haha. Gjorde reklam där för länge sedan, alltså finns den inte kvar tydligen.

En moderators jobb är att sätta stopp när det går för långt, det verkar dock som om Flashback har en betydligt lägre toleransnivå än Lookgood.

S_H_C wrote: Du menar alltså att det endast är du som är registrerad här av er ?

Ni drar igång ett forum och endast Whyatt profilen reggas och används ?

Lookgoods profil = Whyatt

Follicles profil = Follicle

En annan testprofil som skapades tidigt och som var tänkt till en ex-medlem i Lookgood = Defacto

S_H_C wrote: Ja säger du det, så har jag väl ingen anledning och tro att du ljuger...låter

bara lite märkligt !!

Så bra, ändå fortsätter diskussionen.

S_H_C wrote: Menar du att frågorna inte är berättigade, vad är felaktigt med mina frågor ?

Var vänlig och användes quotes för varje fråga. Jag svarar i ett men det känns inte som om du riktigt tar in, kanske för att det blir för mycket text på en gång..var vänlig och används quotes :)

S_H_C wrote: Och nu visar du en helt annan sida helt plötsligt, skulle jag dragit igång

något på Manolo...fann infon igår och du har faktiskt gett oss Cred i den tråden

(tack för det förresten) !!

Om du läser igenom Manolo-tråden noga så ser du att

något är minst sagt skumt med de som "anklagar" Lookgood - varför reflekterar du över

allt annat i den tråden än just denna oerhört viktiga del? Känns inte speciellt fair.

S_H_C wrote: Stämmer inte namnbytet och det andra....berätta vad som tolkats fel och vad som inte stämmer...istället för att snacka om smutskastning ??

Som sagt, ta kontakt med Follicle och ställ dina frågor så kommer du få svar. Detta gäller

också övriga intressenter, om det nu finns några sådana.

S_H_C wrote: Sedan varför påstår du att killen/tjejen på manolo försökte trasha LookGood ? Det beror ju på hur man läser...och på vilken sida av skrivbordet som man sitter.

Du har kanske inte riktigt hela bilden. Det har förekommit väldigt lik trashing fler ställen av samma källa. Just på Manolo ser ju vem som helst att 4 st "Trash" -inlägg är gjorda under loppet av typ 10 minuter, i en tråd som innan dess varit helt död i många veckor. Vill du inte tycka att det är extremt konstigt..ja då är du verkligen inte fair.

S_H_C wrote: Ett annat alternativ är ömsesidig respekt och att radera mina sista inlägg här nu och dessutom den info om mig som du valt att lägga ut..som förstör för mig !! Sedan respektera varandra framöver och endast kommentera det som läggs "ut"...som det borde vara.

Respekt ska man ha..om jag inte respekterat S_H_C hade jag väl knappast ansett er stå högt i kurs på studiolasermarknaden? Oavsett diskussionerna mellan oss har jag inte låtit detta påverkas speciellt mycket, däremot har du ju helt gått bärsärkargång fram och tillbaka.

Det finns en risk att jag tar bort tråden eftersom jag inte riktigt finner ork att sitta och handplocka bort specifika inlägg. Om någon vill ha kvar den så hojta till, ett annat alternativ är att spara ned den till sin dator för kvällsläsning :)

S_H_C wrote: Du borde kunna respektera min önskan att inte ge mina konkurrenter info som de själva borde/bör skaffa sig på annat håll.

Men inser du inte att när du sticker ut hakan och i princip påstår att du har Sveriges bästa prylar..så blir folk intresserade? Att du dessutom har en bild på hemsidan på apparaten betyder ju att det bara är en tidsfråga innan någon lägger ihop 1+1? Sen kanske du har lagt ut en felaktig bild på din hemsida bara för att förbrylla, i så fall smart.

Jag kan inte lägga ned speciellt mycket mer tid på att sätta här och läsa igenom långa texter för att sedan besvara, ställa motfrågor och reflektera. Jag vill hellre lägga merparten av den tiden på att besvara andra forumsvänners förfrågningar och jag rekommenderar att du gör det samma.

Superfrankie wrote: jag är varken släkting eller nära vän med någon part här inne.

Men superfrankie, hehe, jag tror du glömmer bort en viss broder som också är medlem här? Jag har iaf ett minne av att ni skrivit "käre bror" etc, till varann?
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

superfrankie

08 Jul 2009, 12:59

whyatt: just ja, brorsan har ju hängt här, my bad :) Helt ärligt så har jag inte ens tänkt på det då de var urminnes tider sen. Han kan inte haft många inlägg här inne :P Hur som helst så är det av noll betydelse. Det hade varit en annan grej om jag var bror till dig ex. Då kan man iaf känna sympatier med S_H_C :) :P

Armo

08 Jul 2009, 22:39

Tycker att den här pajkastningen, även om den har varit mycket rolig att följa- speciellt den mellan S_H_C och GetHair - känns något onödig. (Jag hoppas innerligt att deras lasrar är bättre än deras sätt att debattera.) Tycker det vore mycket beklagligt om i synnerhet S_H_C lämnade detta forum. Har läst många av hans inlägg och de har verkat vettiga och sakliga. Anser också att Whyatt har stor sakkunskap på området. Hans tilltro på "hemmasnickrade" lasrar delar jag dock inte. Nu är jag verkligen en novis på fältet men jag tror att en speciell laser, oavsett spec, kan vara både bra och dålig beroende på hur patienten svarar mot behandlingen. En superbra laser behöver inte nödvändigvis vara det optimala för alla. Och GetHair har en stor poäng i prissättningen. Som arbetslös kan jag inte konsultera S_H_C utan är hänvisad till GetHair (som redan ligger i överkant med vad jag har råd med.)

whyatt

08 Jul 2009, 23:53

Armo, välkommen hit.

Jag håller med dig om att "pajkastning" kan vara underhållande men ack onödig. I fortsättningen kommer inte detta forum vara rätt arena för allt för grova utspel. Jag tror de allra flesta tycker detta är bra, inkl Gethair och SHC.

ARmo, du verkar ha en sund inställning och jag tror du inom kort kommer komma ur novisstadiet.

Hemsnickrad laser eller ej, jag tror de flesta forumsvänner vid det här laget förstår att det är ett visst spektrum av laserljus som gäller (nm) samt korrekt mW, och detta kan sitta i såväl en halvmiljonsmaskin med hydraulikstyrning som i ett hemmabygge med rätt komponenter - men ta mig inte på orden utan sök själva svaret, bevisa mig gärna fel om så är fallet...det är därför vi har ett forum! :D

..men från och med nu sker det i väldigt glada toner. Tack, jag tror alla kan ställa upp på detta :P

S_H_C

09 Jul 2009, 07:04

Armo wrote: Tycker att den här pajkastningen, även om den har varit mycket rolig att följa- speciellt den mellan S_H_C och GetHair - känns något onödig. (Jag hoppas innerligt att deras lasrar är bättre än deras sätt att debattera.) Tycker det vore mycket beklagligt om i synnerhet S_H_C lämnade detta forum. Har läst många av hans inlägg och de har verkat vettiga och sakliga. Anser också att Whyatt har stor sakkunskap på området. Hans tilltro på "hemmasnickrade" lasrar delar jag dock inte. Nu är jag verkligen en novis på fältet men jag tror att en speciell laser, oavsett spec, kan vara både bra och dålig beroende på hur patienten svarar mot behandlingen. En superbra laser behöver inte nödvändigvis vara det optimala för alla. Och GetHair har en stor poäng i prissättningen. Som arbetslös kan jag inte konsultera S_H_C utan är hänvisad till GetHair (som redan ligger i överkant med vad jag har råd med.)

Mycket sund och bra inställning. Var faktiskt trevlig läsning och ditt inlägg var kanske

vad som behövdes i denna tråd. Vill inte upprepa mig och bli allt för jobbig igen, vill

bara en sista för förtydliga anledningen till mitt "utspel". Min reaktion tillkom efter

antydningar om att en svagare klass påstås vara bättre...vilket ingen med kunskap

inom området ens borde försöka påstå. Sedan är det självklart endast förutsättningarna

på bred front som mest påverkas av utrustningen och programet. Rent teoretiskt så kan

just "du" som kund få likvärdigt resultat med en svagare klass, även om inte lika många

kunder genomsnittligt borde få det. Får man då möjligheten att köra för 15.000:- i stället

för 26.000:-...och kostnaden är en väsentlig del i det hela..så är det ett vettigt alternativ

att köra på. Speciellt om man börjar i ett tidigt skede.

Det jag däremot reagerar över...är att jag inte tycker att man ska presentera detta hela som likvärdigt eller till och med bättre än andra aktörer, det är faktiskt fel. Att gå ut med att man ska skaka om hårlaserbranschen osv.

Man kan faktiskt renhårigt gå ut med att man är ett bra alternativ med ny utrustning etc

och förklara att man inte kör med samma muskedunder (ursäkta ordvalet) men för det summan

som man tar så är det ett förmånligt alternativ...eller så nämner man inte utrustningen alls... och för de flesta så kan det vara mera än tillräckligt. Man kan formulera sig på ett vettigt sätt utan att, i princip, tvinga andra aktörer till att iklä sig full stridsmundering för att behöva försvara sig och förklara för alla framtida kunder om skillnaden.

Helt plötsligt så kommer någon part att framstå som en lögnare i kundernas ögon...så blir det om två påstår motsatta saker...jag vill inte sitta där i slutändan och framstå som en tänkbar lögnare eller lurendrejare utan att först ge hals och förklara mig och hur det verkligen ser ut. Speciellt inte när jag vet hur det ligger till och sitter på fakta. Vi är nog minst i landet och har minst kunder.

Vi har bara funnits i styvt 1,5 år...trots det så har vi ändrat vårt program, bytt produkter och även bytt lasermaskiner. Allt efter info vi har fått från andra, studier man har läst och tester man själv har gjort (med maskin tex). Vi utgår ifrån fakta, provar och uppdaterar. Vem byter ut sin utrustning så fort och efter bara ha behandlat cirka 40-50 kunder ?? Varför gör vi det ?? Det handlar om kundservice och att man verkligen vill erbjuda sina kunder bra förutsättningar...då det inte är direkt billigt att gå på behandling. Det är vad man själv skulle ha velat ha och förväntat sig som kund !!

Våra gamla maskiner hann inte dra in många kronor mot vad de skulle ha gjort och är fortfarande som nya. Vi kunde ha väntat med att byta ut dem...men vi ville prova och märkte en sådan skillnad...så efter 6 månaders jämförelser så var det ingen tvekan om ett byte. Dyker det upp något som verkar ännu bättre...och nya tester skulle visa på samma skillnad igen....ja...direkt ekonomin tillåter så byter vi då till nya maskiner igen...utan tvekan !!

Jobbar vi så...och verkligen försöker...inte bara säger det..utan verkligen GÖR det...då sitter

man inte tyst när någon kommer med utrustning som man vet har lägre klass, men vill påpeka till kunderna att det snarare är tvärtom ?!

Om man verkligen försöker att satsa på bra kundservice, information och produkter...och ser det som sitt främsta varumärke...så måste man försvara det !! Det är ju det enda som skiljer oss från många andra aktörer och på grund av det arbetssättet så måste vi avråda och tacka nej till många kunder.

Det händer att kunder komma till oss som tidigare gått i nån annan stad och vill fortsätta, jag vill inte låta dem köra fullt program för att jag inte tycker att de har bra förutsättningar alls. De blir förvånade men får självklart köra ren laser (utan garantier eller förhoppningar från min sida) om de vill. En del avstår då och känner sig istället lurade tidigare. Om vi ska försöka köra så fair som möjligt och få mindre inkomster, så har vi dessutom inte råd att tappa ytterligare kunder på "taskspel" och tyst acceptera information som inte stämmer. Ska vi låta folk tro att det är 100% likvärdigt hos en aktör där det inte riktigt är så....dessutom är vi dyrare...dessutom förlorar vi pengar på att vi tackar nej till (förmodligen i % räknat på den kundkrests vi har i en liten stad) flest kunder i landet ? Då kan vi lika gärna slå ihop med en gång...det fungerar inte då.

Det måste finnas olika alternativ....och det ska det göra...i olika prisklasser...men oftast är det så att om något är billigt...så fattas nåt..eller det är iaf mindre av något. Detta är oftast helt okej och tex vid bilköp så vill man ha möjligheten att köpa en "naken" bil och sedan utrusta den efter eget tycke och plånbok. Eller köpa en bil efter märke, kvalitet osv. Tidigare så blev många långa i näsan när en bil de såg i bilhallen inte var samma som de fick levererad ?! Pga att bilen de sett ofta var extra utrustad. Nu måste de upplysa om att så är fallet...så man vet vad man får och inte får i priset. För mig känns det lite som att någon nu påstår att våra "bilar" är likvärdiga, fast vår har extra utrustning och den andra inte. Kunden får inte känndom om det förutom möjligen vid leverans....om ens då. Detta tycker jag självklart är felaktigt och orättvist ! Då reagerar jag...

Jag har haft folk på konsultation som inte tycker sig ha råd eller som inte vill lägga ut så mycket pengar på behandling hos oss, då har jag hänvisat till Internet sidor där de kan införskaffa sig en laserkam...men påtalat vilket arbete som krävs med en sådan för att få bra förutsättning och även bromsa håravfall. Jag har hjälpt en kund från en annan aktör i sthlm att finna en laserklinik i USA ( då han inte fick hjälp från dem) när han skulle dit och jobba i 6 månader. Vi skulle själva kunna sälja laserkammar..och har även haft funderingar på det...och det kanske kommer...men jag kommer ändå alltid att påtala att de inte kan räkna med samma resultat som vid behandling i en lasermaskin. Så där kommer/skulle jag tappa kunder på den försäljning oxå =)

Kortfattat...

Kunderna har och bör ha rätt att känna till fakta, för att sedan kunna ta ett eget beslut utefter sina egna förutsättningar och plånbok. Presenteras fakta på rätt sätt, så har jag inga problem

med någon aktör, tillverkare eller privatperson.

Det är min åsikt iaf !!

Erik86

09 Jul 2009, 13:12

Kan inte alla bara komma överens i denna tråd, känns så bråkigt just nu, som om det är 2 läger, kanske ha en paintball tävling och det lag som förlorar får backa, he he.

Erik86

09 Jul 2009, 13:14

Förresten Whyatt, kan man köpa massa små delar och göra en laser?? isf hur o var? kostnad? Hade för mig att du nämnde någonstans i all text här, orkar inte gå tillbaka o hitta citatet, he he

Armo

10 Jul 2009, 02:44

whyatt wrote: Armo, välkommen hit.

Tack för välkomnandet! Har flutit här ett par veckor redan och gillat läget.

whyatt wrote: Hemsnickrad laser eller ej, jag tror de flesta forumsvänner vid det här laget förstår att det är ett visst spektrum av laserljus som gäller (nm) samt korrekt mW, och detta kan sitta i såväl en halvmiljonsmaskin med hydraulikstyrning som i ett hemmabygge med rätt komponenter - men ta mig inte på orden utan sök själva svaret, bevisa mig gärna fel om så är fallet...det är därför vi har ett forum! :D

Har som sagt ingen större erfarenhet av behandlingar av håravfall, men dock av hårborttagning. Har spenderat runt 60.000 kr de senaste 3-4 åren på det. Tack och lov blev jag nätt och jämt klar innan jag förlorade jobbet.

En anledningen till att jag inte är helt övertygad om "hemmasnickrade" apparaters förmåga är därför att det fanns liknande för hårborttagning. De kostade allt från tusenlappen och uppåt. Testade ett flertal modeller av de billigare med mediokert resultat. Frågade tjejen som behandlade mig om de i alla fall inte fungerade, åtminstone de som kostade runt 10.000 och hon bara tittade konstigt på mig; hade de verkligen fungerat, sa hon, hade jag köpt in ett dussin av dem och skrotat min laser som kostade en miljon och dessutom sluppit dyra underhållskostnader.

Andra anledningar är att jag tror att t ex avståndet till behandlingsområdet spelar stor roll, och att den som handhar maskinen är utbildat på den och har erfarenhet av att behandla många olika typer av hår. Om resultat uteblir så måste vederbörande veta om det ska till starkare styrka under kortare tidsperiod eller kanske tvärtom; svagare styrka under längre tid. Det är svårt för en privatperson att laborera med sådant själv. Dessutom tror jag - högst privat uppfattning - att hår (samma hår) svarar olika på behandling beroende på om det är vinter eller sommar, fuktigt eller torrt. Kanske t o m patientens psykiska tillstånd påverkar resultatet. Att själv behandla sitt håravfall då kan vara vanskligt.

Men visst; börjar forum lite var stans plötsligt fyllas med redogörelser (och helst med bilder också) av dessa hemmasnickrade maskiners förmåga så ska jag naturligtvis ompröva mitt ställningstagande. Men tills dess...nja, men jag håller tummarna för att ngn ska lyckas.

whyatt

10 Jul 2009, 11:53

Armo,

ditt tankesätt är fullt logiskt och jag förstår att du är konfunderad. Jag tror dock att jämförelsen inte riktigt är helt rättvis. Det finns många likheter mellan att ta bort hår med laser, och att skydda hår med laser!

På båda marknaderna finns det produkter som helt enkelt inte kommer vara tillräckligt effektiva för att ge kunden det resultat den vill ha. I vissa fall är det inte ens "riktigt laserljus" (IPL etc) som utstrålas.

Nu känner jag inte till hårborttagningsmarknaden speciellt väl, men jag har en smula bättre insikt i håravfallsmarknaden. Det verkar som om flera tillverkare av de dyrare lasermaskinerna använder laserdiodrar som kommer från samma kinesiska fabrik. Vad som då skiljer maskinerna åt är den omkringliggande elektroniken, inkapslingen samt skal + funktioner som läggs till, men grunden, det absolut viktigaste, är laserkällans output (nm och mW) och genom att mäta vad dioden sänder ut kan man också införskaffa lösa moduler som drivs utan allt fördyrande krimskrams.

Sen finns det andra fördelar med att besöka tex. en studio, men har man inte råd att betala vad det kostar finns det alltså alternativ.

Armo wrote: Men visst; börjar forum lite var stans plötsligt fyllas med redogörelser (och helst med bilder också) av dessa hemmasnickrade maskiners förmåga så ska jag naturligtvis ompröva mitt ställningstagande. Men tills dess...nja, men jag håller tummarna för att ngn ska lyckas.

Vi kan ju börja med att få redogörelser + bilder från de icke-hemmasnickrande maskinerna, sådana kryllar det verkligen inte av någonstans. :)

När det gäller framgång hos de som kör med hemmahuvar har jag läst många inlägg om detta. Visst, trovärdigheten måste givetvis ifrågasättas men jag tror vi här på forumet inom ett års tid vet betydligt mer om detta ekonomiska alternativ är värt att satsa på för alla de som inte har råd att pendla till S_H_C för behandling 2-3 gånger i veckan :P

Armo

11 Jul 2009, 03:52

whyatt wrote: Nu känner jag inte till hårborttagningsmarknaden speciellt väl, men jag har en smula bättre insikt i håravfallsmarknaden. Det verkar som om flera tillverkare av de dyrare lasermaskinerna använder laserdiodrar som kommer från samma kinesiska fabrik. Vad som då skiljer maskinerna åt är den omkringliggande elektroniken, inkapslingen samt skal + funktioner som läggs till, men grunden, det absolut viktigaste, är laserkällans output (nm och mW) och genom att mäta vad dioden sänder ut kan man också införskaffa lösa moduler som drivs utan allt fördyrande krimskrams.

Du har en poäng där; ska nog akta mig för att dra alltför stora paralleller mellan metoderna då de har diametralt motsatta funktioner. Men en rolig grej vill jag i alla fall berätta om hårborttagning; en av de allvarligaste biverkningar var att den fick hår att växa! Samtidigt som den dödade hårsäckar i massor väckte den hårsäckar i dvala så att de började producera hår. Och inte så lite heller!! En gissning är att maskinen var optimerad att döda hårsäckar på ett visst djup och att hårsäckar som låg djupare fick sig en boost istället för en dödsdom. Vore intressant om man kunde applicera den "biverkningen" på lasrar mot håravfall.

whyatt wrote: När det gäller framgång hos de som kör med hemmahuvar har jag läst många inlägg om detta. Visst, trovärdigheten måste givetvis ifrågasättas men jag tror vi här på forumet inom ett års tid vet betydligt mer om detta ekonomiska alternativ är värt att satsa på för alla de som inte har råd att pendla till S_H_C för behandling 2-3 gånger i veckan :P

Jag håller tummarna för det också! Men så snart jag får jobb igen så börjar jag med laserbahandling oavsett kostnad. Kan förresten tillägga att utvecklingen inom hårborttagning tog språngsteg efter en tveksam inledning. Jag var med från början då man använde de fruktansvärt smärtsamma lasrarna, som dessutom var ganska ineffektiva. Bara något år senare kom betydligt bättre maskiner som var såväl skonsamma som effektiva. Ingenting säger att en liknande utveckling inte kommer att ske med lasrar mot håravfall.

whyatt

13 Jul 2009, 09:59

armo wrote: En gissning är att maskinen var optimerad att döda hårsäckar på ett visst djup och att hårsäckar som låg djupare fick sig en boost istället för en dödsdom. Vore intressant om man kunde applicera den "biverkningen" på lasrar mot håravfall.

Och då är ditt förslag typ laserdiodrar som penetrerar djupare? Typ 660nm? Eller kanske rent av 665nm!? :P

Armo, kan du skaka fram exakt vilken typ av laser man har i maskinerna för att ta bort irriterande hårväxt på bästa sätt?

Armo

13 Jul 2009, 19:50

Jag vågar inte ha förslag när det gäller så allvarliga saker som håravfall. När det gäller misslyckande vid hårborttagning är det bara att göra om behandling. Vid håravfall finns det inget spelrum för fel... Åker en hårsäck så åker den!

Det finns ett antal lasrar, bl a Rubinlaser, Light Sheer Diode och Alexandrit Lasern. Den sistnämnde arbetar vid 755 nm. Annars ligger de vanligtvis på mellan 600-900 nm. "Idealet" tycks vara - i varje fall i skrivande stund - 808 nm. Man verkar vara överens om att det vid denna våglängd finns den optimala möjlighet att bränna en hårsäck med så lite skada på den omgivande huden.

Men frågar du mig så känns det löjligt att diskutera sådana våglängder. Det räcker med att hårsäcken ligger någon mm ytligare för att den ska förstöras permanent. Men men, vad vet jag;-)

S_H_C

13 Oct 2009, 17:46

axon wrote: Hej,

Tänkte höra om någon har haft erfarenhet av Lacercenter i Solna samt hörtalas om grundaren Dr. Jean Hadad och kanske vet mer om denna person.. Gärna andra salonger i Stockholm

Jag behöver som sagt hjälp att välja mellan alla dessa ställen och Lasercenter i Solna har i alla fall Dr. Mats rekommenderat. Jag har nämligen fått träffa honom på en fri konsultation då han var i Stockholm 16/5 men vi pratade inte mycket om just laser behandling och därför fick jag ingen klar bild av denna klinik.

Tack på förhand.

Här kommer några aktörer som erbjuder laserbehandling mot håravfall i Sthlm området.

Jag har säkert missat ett flertal. Jag tog de "första" jag fann på Google i princip. Så jag har nog missat flera företag som även de finns i Sthlm med omnejd. Skaran aktörer växer för varje dag som går. Laser Center i Solna har jag inte personligen hört något negativt om och de verkar kunniga inom flera områden. Det är inte upp till mig att bedöma "konkurrenter" egentligen, så istället listar jag de aktörer jag funnit så har ni som bor i Sthlm får lite att välja på =) De här 22 företagen vet jag erbjuder laser mot håravfall iaf.

International Hair Studios ( 2 st kontor i sthlm)

Stylux ( 2 st kontor i sthlm)

Laser Center

Advanced Hair Studios

Klinikgruppen

Lacero

Nordic Hair

Medica Laser Clinic

Hairrestoration Clinic

Hårlaser Kliniken

Genilab

Stureplanskliniken

LightCare

Proforma Clinic

Lectica Group

Derma medic

Spektrakliniken

Beauty Profession

Get Hair

Newskin

Fidde86

13 Oct 2009, 17:51

Varför ska man gå till en lasersalong när man kan göra det hemma mkt billigare? Är deras laser sjukt mycket bättre eller?

project_hair

13 Oct 2009, 21:53

Fidde86 wrote: Varför ska man gå till en lasersalong när man kan göra det hemma mkt billigare? Är deras laser sjukt mycket bättre eller?

Får du reda på det så berätta gärna. Jag har vart runt på två ställen mest för att få svar på vad för laser de använder, och vad det är för skillnad mot t.ex. en lazerfish, vilken de inte hört talas om och efter att jag förklarat inte trodde alls på.

Fick bara politiska svar som "det är tillräcklig effekt för att stimulera hårrötter att börja producera hår igen". Någon definition av "tillräcklig" fick jag inte heller.

Vill inte hänga ut nått ställe, men om det faktiskt är någon som vet vad de har för effekter att erbjuda på salonger så berätta gärna. Kan ju knappast vara en långsiktig marknadsföringsstrategi att hålla det hemligt. Bättre att vara ärlig och istället ge en osannolik motivering ifall man inte tror på maskinen själv.

Eller så vet de helt enkelt inte själva, men det finner ja ytterst osannolikt. En snickare vet ju vad han har för effekt på sin borrmaskin, inte för att skruvarna undrar utan för att han faktiskt är intresserad av vad han sysslar med.
finasterid 1,25g/dag sedan 2009-09-18

0,83g/dag sedan 2009-10-05

Nizoral 3/v sedan 2009-10-05

Skriv inlägg