Vilken Laser salong, lasermaskin ska man välja..

Nöjd? Missnöjd? Dela med dig av dina erfarenheter.
whyatt

06 Jul 2009, 17:03

S_H_C, som jag försökt poängtera innan:

Vad kan bättre avslöja bristande prestanda än ett gäng forumsvänner som får testa kostnadsfritt? Du är övertygad om att deras laser suger, Gethair är övertygad om att så inte är fallet. Ni båda borde ju vara nöjda och belåtna av vad som komma skall?

Vid behandling med laser bör man sträva efter att nå:

1. Rätt våglängd (650-660nm)

2. Effektiv output per diod på 3-5mW

3. Tillräcklig behandlingstid/täckning

Det finns en rad parametrar till, men de tre nämnda ovan tillhör de viktigaste.

Jag begär än en gång att få ta del av de studier som påvisar 660nm's överlägsenhet gentemot 650/655nm. Du kan givetvis skydda dig bakom "vi vill inte hjälpa våra konkurrenter och därför säger jag inget om något"...men det är bara det att du öst en massa dynga (som visserligen kan vara helt sant), då får du nog ta och hosta fram en och annan studie också :P
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

S_H_C

06 Jul 2009, 17:46

whyatt wrote: S_H_C, som jag försökt poängtera innan:

Vad kan bättre avslöja bristande prestanda än ett gäng forumsvänner som får testa kostnadsfritt? Du är övertygad om att deras laser suger, Gethair är övertygad om att så inte är fallet. Ni båda borde ju vara nöjda och belåtna av vad som komma skall?

Vid behandling med laser bör man sträva efter att nå:

1. Rätt våglängd (650-660nm)

2. Effektiv output per diod på 3-5mW

3. Tillräcklig behandlingstid/täckning

Det finns en rad parametrar till, men de tre nämnda ovan tillhör de viktigaste.

Jag begär än en gång att få ta del av de studier som påvisar 660nm's överlägsenhet gentemot 650/655nm. Du kan givetvis skydda dig bakom "vi vill inte hjälpa våra konkurrenter och därför säger jag inget om något"...men det är bara det att du öst en massa dynga (som visserligen kan vara helt sant), då får du nog ta och hosta fram en och annan studie också :P

Ähum, å detta var ditt svar på mitt inlägg..och det som du tyckte var viktigt ?

...och du har ingen anknytning till tex Get Hair ?? Hmmmm... ...

Så olikt gamle Whyatt, ska jag behöva sitta och klistra in gamla trådar och inlägg

som du har gjort tidigare...för att visa "vad" du brukade reagera på "tidigare" ?

Jepp, du skrev själv de 3 viktigaste parametrarna där ovan...förutom mottaglig kund då så klart

och behovet av kompletterande preparat hos en kund som tappat hår under längre tid tex =)

Öst dynga..? Återigen nu...testar med större bokstäver åt dig ifall du kanske ser vissa saker dåligt eftersom jag skriver så mycket : BEROENDE PÅ DIODRAR SÅ KAN KVALITEN GÖRA ATT DET KAN DIFFA FRÅN CA 3-10 NM. OM EN MASKIN LIGGER PÅ 650 NM SÅ INNEBÄR DET ATT FLERTALET DIODRAR KAN OCH KOMMER ATT LIGGA PÅ UNDER 650 NM. OM EN MASKIN DÄREMOT LIGGER PÅ TEX 655 NM SÅ INNEBÄR DET HÖGRE NM PÅ DIODRARNA OCH FLERA KOMMER LIGGA PÅ DINA ÄLSKADE 650 NM ELLER RUNT DÄR OCH UPPÅT. NANOMETERN I KOMBINATION MED STYRKAN AVGÖR PENETRERINGSDJUP. DE GAMLA LASRARNA PENETRERATADE INTE TILLRÄCKLIGT DJUPT, DE VAR FÖR SVAGA OCH HADE FÖR LÅG NANOMETER. Ska du sluta driva med mig snart ?? Detta är fakta som du känner till....så varför diskuterar du detta ?? Det är nog en jäkligt bra fråga..

Jag har presenterat fakta nu flera gånger...vad är problemet ??

Jag poängterar att en maskin på 655 eller t.om 660 nanometer i Klass 2 eller 3 självklart

ger mycket bättre förutsättning än en maskin i Klass 1 med 650 nanometer, vad är konstigt med det ? Det är vad jag framhåller gång på gång, vilket är fakta !! Är det likvärdig kvalitet på diodrarna så uppnås bättre nanometer på maskiner med 655/660 genomsnittligt än med 650 nm, vad är det du inte håller med om där ? Sedan krävs "styrkan" som du själv skrev....ja den reglerar maskinerna i olika klasser där 1 är den lägsta/svagaste klassen och 3B den högsta (vid hårlaser), vad har jag fel i där ? Snart så är väl en original volvo V70 snabbare än en BMW M3:a oxå eller ??

Vad i det jag skriver kan du påstå är felaktigt och vad söker du svar på ?????? Vad i grunderna om laserbehandling känner du inte till ??? Hur det det vara felaktigt av mig att påstå att en svag maskin med diodrar som kan ligga på tex 645 nm (bruklig och vanlig diff 3-5 nm)....ger sämre förutsättningar än en starkare maskin som dessutom har didorar som genomsnittligt ligger 5 nanometer högre ??? Skojar du med mig nu eller vad ???? Jag tror att ett barn kan besvara denna fråga, bara genom att läsa och tänka...tillkommer sedan lite kunskap....så är svaret GIVET !!

Nästa fråga..hur kan du ens ifrågasätta skillnaden mellan en Klass 1 och Klass 3 maskin ?????

Den maskinen som Sunetics läkare förespråkade, är deras Klass 3 maskin !!!!!!!!!!!!!!!

Inte Klass 1 maskinen, gammal teknologi...G varianten.

Nu lägger jag verkligen ner detta, om inte du är personligt inblandad...igen (misstänker jag)

så är det någon som driver med mig !! Jag hoppas folk läser, tänker efter och drar slutsatser...

Detta är fan helt sjukt...vilket svar från dig ?! Å frågor ställs återigen till mig ? ? ? ?

Inte riktigt väntat, måste jag erkänna !!

En fråga (och försök gärna att svara objektivt utifrån dina kunskaper nu..):

Du har en massproducerad maskin som ligger på 650, alltså kan ha didorar som pendlar

mellan 640-655 säger vi....sedan tar du en maskin där du bett om att få ALLA diodrarna testade på 660 nm, plus sänkt styrka för att kunna öka behandlingstiden till 20 minuter (får att få rätt bestrålningsdos). Du utgår ifrån fakta och får ett företag att justera en maskin efter dina önskemål.

Vilken maskin tror du ger bäst förutsättningar för den som behandlar sig ????

Alltså har jag fan i mig rätt att uttala mig och blir förbannad när någon påstår motsatsen och dessutom vill avgöra saken genom en tävling ? Så öser jag dynga ?? Jag utgår ifrån fakta....om inte du nu tänker påstå att det inte är nån skillnad mellan en Klass 1 och en Klass 3 lasr iaf !! Då kan ju DU presentera fakta för det istället....undrar vilka som spekulerar här egentligen !!

Jag är nog den enda här som presenterar några fakta, sedan får jag dynga tillbaka.....

Så det är nog tvärtom !!

Studierna som finns ligger på 632,8, 650, 655 och 670 nm...sedan även en med rubinlaser.

Bäst respons fick man med 655 nanometer, näst bäst vid 670 nm (fann den nyligen).

Tyvärr är det lite för starkt och förmodligen så innebär det att återväxt på kala ytor (som vid rubinlaser) kan bli bättre...men bromsningen och återhämtningen hos drabbade hårstrån (som ger det största resultatet) blir inte lika bra. Sämst respons var med den gamla maskinen på 632,8.

Så lite skillnad i nanometer påverkar inget ?? Det verkar tvärtom som att små justeringar inom den rammen är vad som krävs och ger resultat !!!!!!!!!! Att finna en lämplig balans mellan nanometer / styrka som passar mest folk.

Jag tror responsen låg på ca 51% vid 632,8 och på ca 83,3 % vid 655 nm (vid kort tids behandling).

Nu kan ni få leka vidare här i lugn och ro, ser inte något seriöst här längre....detta var fan i mig droppen !! Man drar ju ganska så snabbt slutsatsen att det är du som äger Get Hair...om man ser till dina inlägg och hur och till vem du riktar frågornna till....och vilken typ av frågor ?!

Jag förstår inte varför jag fortsätter att skriva här....finns inget här att hämta. Så solklart nu...!!

Den som diskuterar fakta..snacka dynga...medan övriga som bara snackar utan något som helst backup i form av fakta...inte gör det ? Kan det bli mera PARTISKT än så här ??

Jag tror inte det.... ..... =(

Sedan om du beskyller MIG för att sprida dynga...så var vänlig presentera fakta ????

Jag motbevisar nämligen presenterad "dynga" med fakta....jag redovisar länkar från google, jag redovisar laser klasserna....nanometer osv...så kallar du det för att JAG sprider dynga ???

Men det är inte dynga när någon PÅSTÅR att en Klass 1 maskin är senaste teknologin och att den tom ger bättre resultat än Klass 3 maskiner ???? Är detta dolda kameran eller ??

Nu måste jag verkligen hålla mig härifrån...det finns inte en uns av opartiskthet härinne.

Det är totalt omöjligt att du ska hoppa på mig, återigen och dessutom ta orden dynga i din mun ?

Man behöver bara vara läskunnig och en nomalklipsk person på över 6 år för att plusa ihop ett plus ett till två !!

Så jäkla tråkigt...jag trodde du representerade folk som vill och förtjänade bästa förutsättningarna mot sitt problem...inom de olika områdena som finns att tillgå. Jag hade tydligen vädligt fel !!

När det är mig du hoppar på, trots fakta....trots att du måste inse att folk med kunskap nog själva kan se "vem" som har rätt...du riskerar verkligen att sätta din egen tilltro som opartisk på spel genom att ställa frågor och kräva mera av mig...istället för av "andra" ??!!

Nu kan du skriva vad du vill, lägger ner !! Både du och forumet har ingen tilltro från min sida längre, tyvärr !! Då hade du skrivt på ett helt annat sätt....och det hade INTE varit mig du ställt frågorna till heller för den delen.

Jag vare sig kan eller vill kämpa mot andra aktörer och den som sköter forumet, på samma gång.

Speciellt inte när läget egentligen borde vara helt annorlunda...om minsta lilla opartiskthet fanns, så skulle du utgå ifrån fakta....och faktiskt då tvingas att hålla mig om ryggen..inte göra tvärtom !!

Jag vet att du vet att jag har rätt, varför du då väljer att "försöka" gå emot mig offentligt...är en gåta...eller är det det ?? Måste ju finnas någon anledning...måste finnas något skäl till att du gör det och sätter din egen trovärdighet på spel ? Ja det är din business...

Nu kan ni fritt rekommendera Klass 1 maskiner, eller det kanske till och med finns något svagare maskin som kan ge resultat...varför inte ta in gamla Helium-Neon lasern igen ? Den skiljer ju knappt nått i nanometer och är bara lite svagare än Klass 1 maskinerna....då påstår ju att det int är nån skillnad och kallar det dynga när jag skriver så....alltså borde de maskinerna (som ingen vill använda) vara jätte bra, eller ???? Eller är det bara när det gäller Get Hairs maskiner som svagare maskiner är bra ?? Jag bara undrar.... ... ...eller rekommenderar du även helium-neon maskinerna ?

Skulle du tycka det är okej om nästa aktör med sådan maskin på forumet skriver att hans kunder får bäst resultat, bättre än med de gamla torkhuvs lasrarna som tillhör klass 2-3 ? Jag undrar ja....

Du har ingen direkt "historia" av lugnt å trevligt bemötande av nya aktörer....jag minns min entre här och det haglade frågor och krav på bevisning etc. Det är endast 2 aktörer (inom laser) som tagits emot mjukt och till och med fått stöd från dig...först de där från Göteborg, sedan nu Get Hair ? I vanliga fall brukar du leda "kampen" mot aktören..kräva bevis och fakta...nu gör du tvärtom istället....fakta visas upp MOT utrustningen...fakta visas upp MOT läkarna och deras hängivenhet till företaget....ändå så är det till MIG frågorna ställs ?? haha....sanslöst !!

Hade det var AHS, SHC eller IHS som gjort samma entre och presenterat sig och "fakta" på samma sät som tex Get Hair....så hade du rent ut sagt SLAKTAT vederbörande !! Nu istället tar du parti och går emot den som diskuterar fakta...ähum....i rest my case !!

superfrankie

06 Jul 2009, 18:42

man undrar lite vad syftet med den här tråden är.Med tanke på alla nuvarande behandlingsmetoders klenhet i att bromsa och framförallt genera återväxt av hår så tkr jag ni borde lägga ner denna skit. INGEN har de rätta svaren om lasern och dess våglängder etc. Det som S_H_C sitter och säger kan en hårkåt lasermaniak till läkare med 10 års erfarenhet av de här grejerna totalt förkasta i staterna o vice verca.

All relevant info om laser som går att finna(vi snackar behandlingsfrekvens och outputpower främst) STÅR REDAN KLART OCH TYDLIGT I DIVERSE TRÅDAR.

Ut och hoppa i hagen och kom tillbaka om tio år lr så när lösningen kanske är här. Det finns inget mer än bara dynga att diskutera. lookgood borde skaffa en bra FAQ -avdelning där vetenskapligt bevisade preparat och dess potentiella effekter skrivs ner (inkl vad man kan förvänta sig av preparaten), dvs enbart minox och finasterid och istället lägga forumdelskrutet på att stötta och sporra varandra till att leva ett rikt liv även utan hår. Men visst, om ni nu vill fortsätta att diskutera om vad äppelextrakt, MSM, laser, grönt te, plastbåtar och gamla cadillacbillar kan göra för håret så fortsätt. Jag var där själv för något halvår sedan men har valt att lägga ner den tiden på något annat istället. Att ni orkar hålla på. När inser ni bättre?

whyatt

06 Jul 2009, 19:18

S_H_C, när jag pratar om att "ösa dynga" syftar jag på hela tråden, inte enbart ditt senaste inlägg. För att highlighta för de stackars forumsvänner som fortfarande orkar läsa denna i denna tråd gjorde jag en kort summering över de punkter jag anser viktiga för att öka chanserna till framgång vid laserbehandling.

Om tex. GetHair använder en "gammal maskin" som då inte matchar det jag i mitt inlägg ovan specificerade borde det väl tala sitt eget språk?

S_H_C wrote: Förutom mottaglig kund då så klart och behovet av kompletterande preparat hos en kund som tappat hår under längre tid

Ja, det är korrekt och har diskuterats många gånger här på forumet. Min rekommendation gäller främst för laserterapi i hemmet, något jag sedan länge varit intresserad av - men det är klart att du inte gillar att höra det från mig, men att du sen tror att jag har något som helst samband till Gethair..ja det är ju komiskt utöver det vanliga.

Jag håller med dig om att en diod som sägs ligga på 650nm men som droppar till 640nm inte är optimal för behandling av genetiskt håravfall, helt klart, här har jag aldrig sagt emot dig. Men eftersom du är en person som verkar dra förhastade slutsatser och spotta ut feltolkningar dagarna i ända är jag inte förvånad. Jag verkar inte ens läsa igenom vad jag skriver hehe..du lixom bara formulerar en uppfattning i ditt egna huvud som passar din agenda, återigen..komiskt! :)

Här är ett exempel:

S_H_C wrote: Hur det det vara felaktigt av mig att påstå att en svag maskin med diodrar som kan ligga på tex 645 nm (bruklig och vanlig diff 3-5 nm)....ger sämre förutsättningar än en starkare maskin som dessutom har didorar som genomsnittligt ligger 5 nanometer högre ??? Skojar du med mig nu eller vad ???? Jag tror att ett barn kan besvara denna fråga, bara genom att läsa och tänka...tillkommer sedan lite kunskap....så är svaret GIVET !!

Asså din tolkningsförmåga av svenska språket är undermålig! :D Jag har aldrig sagt att 645nm skulle vara lika bra / bättre än 655nm...

Och jag kunde inte bry mig mindre om Sunetics laser..vem i dagens läge vill köpa en stor dyr salongslaser för en kvarts miljon när det går att få tag på diodrar löst som kostar BETYDLIGT mycket mindre? Jag kan även skaka fram "äkta" 660nm/5mW diodrar om det nu är vad du går igång på.. :D

S_H_C wrote: Jag hoppas folk läser, tänker efter och drar slutsatser...Detta är fan helt sjukt...vilket svar från dig ?! Å frågor ställs återigen till mig ? ? ? ? Inte riktigt väntat, måste jag erkänna !!

Folk får gärna läsa, men vid det här laget tror jag de allra flesta kan hålla med om att du inte riktigt har alla kreaturen innanför stängslet, men men, jag gillar dig ändå och du kan nog helt enkelt inte hjälpa att du reagerar så här. När ska du inse att det bara är DU som reagerar så här? Bara DU som tycker så här? Borde inte din logik säga dig att "hmmm..jag kanske har feltolkat en del..hmm..jag kanske är ute och cyklar här...hmm...jag kanske borde bli trummis i ett Playstation-3 Rockband och med plastpinnar få slå ut lite av all min ilska mot whyatt? :D

S_H_C magiska fråga wrote: Du har en massproducerad maskin som ligger på 650, alltså kan ha didorar som pendlar mellan 640-655 säger vi....sedan tar du en maskin där du bett om att få ALLA diodrarna testade på 660 nm, plus sänkt styrka för att kunna öka behandlingstiden till 20 minuter (får att få rätt bestrålningsdos). Du utgår ifrån fakta och får ett företag att justera en maskin efter dina önskemål.

Jag är inte säker på att alla 650nm pendlar så kraftigt som du gör gällande (men det finns säkert de som gör det). Dessutom har jag sett diagram som visar att en 650nm diod kan pendla åt andra hållet också.

Men ja, din [TEMPORÄRT CENSURERAT PGA HOT] är med största sannolikhet bättre än en kvartsmiljon laser klass 1 från Sunetics anno 2004. Nöjd? :D

Problemet med dig är att du blir så upprörd. Läs istället igenom vad jag skriver och vad du själv skriver. Du har rätt i vissa saker, men har också behandlat Gethair ganska hårt, även om det företaget nu är de största kvacksalvarna i landet så ska du ändå uppföra dig! Ingen har varit så oförskämd mot dig som du har varit mot Gethair, och återigen, de kanske är sämst i stan, men de har i alla fall öppet deklarerat att de tänker sätta sig själva på prov - vad är du rädd för? Låt dem gräva sin egna grav, om det nu är detta som kommer ske.

S_H_C wrote: Man drar ju ganska så snabbt slutsatsen att det är du som äger Get Hair...

Hehe, nu måste du förtydliga lite, menar du att jag äger Gethair? Mannen du behöver applicera en givmildare och snällare tolkning av vad folk skriver...och tänka till lite innan du skriver! Om jag nu skulle vara gethair..tror du verkligen att jag skulle satsa på Sunetics klass 1 lasermaskiner? :P Nu tycker jag du ska be om ursäkt, om du nu kan det..

S_H_C wrote: Sedan om du beskyller MIG för att sprida dynga...så var vänlig presentera fakta ???? Jag motbevisar nämligen presenterad "dynga" med fakta....jag redovisar länkar från google, jag redovisar laser klasserna....nanometer osv...så kallar du det för att JAG sprider dynga ??? Men det är inte dynga när någon PÅSTÅR att en Klass 1 maskin är senaste teknologin och att den tom ger bättre resultat än Klass 3 maskiner ???? Är detta dolda kameran eller ??

Jag har helt gett upp på dig S_H_C :) Du kommer aldrig omvärdera någon av dina ståndpunkter eller ens försöka inse att det kanske är så att du dragit förhastade slutsatser. Min referens till "dynga" dras till de många hårda ord du i denna tråden har delat ut. Helt onödigt. Sen att du har rätt i att en 640nm diod är sämre än en 660nm diod..det har liksom aldrig sagts emot av mig..men trots detta har du tolkat det så...hallå..världen anropar S_H_C...wooohooo...någon hemma? :D

S_H_C wrote: Så jäkla tråkigt...jag trodde du representerade folk som vill och förtjänade bästa förutsättningarna mot sitt problem...inom de olika områdena som finns att tillgå. Jag hade tydligen vädligt fel !! När det är mig du hoppar på, trots fakta....trots att du måste inse att folk med kunskap nog själva kan se "vem" som har rätt...du riskerar verkligen att sätta din egen tilltro som opartisk på spel genom att ställa frågor och kräva mera av mig...istället för av "andra" ??!! Nu kan du skriva vad du vill, lägger ner !! Både du och forumet har ingen tilltro från min sida längre, tyvärr !! Då hade du skrivt på ett helt annat sätt....och det hade INTE varit mig du ställt frågorna till heller för den delen.

Ja eller hur..för det kan ju inte vara så att S_H_C the great one har gjort några grova feltolkningar och låtit sin lilla fantasi springa iväg? Nej nej..sånt kan väl ändå inte hända!

Vad som är lite tråkigt är att man blir anklagad för att vara riktigt rutten och för att ha sagt saker man inte gjort. Din lilla förtalskampanj är absurd upphöjd i 100..men jag tänker inte använda grövre ord än så eftersom vi redan har en drama queen på det här forumet, eller..hade.

Kram! (jag menar det verkligen).

Fellow

06 Jul 2009, 19:30

Passion är iofs bra men.. skicka era PR-representanter istället om ni inte kan hålla en sansad diskussion. Tror ni att starka ord och pajkasteri ger ngn sorts Goodwill eller äkthet? Nej ni skrämmer bort era kunder.. och det vill ni väl inte antar jag.

Kom igen nu
Program helt avslutat

kongkong

06 Jul 2009, 20:23

fan man blir rädd för SHC....skulle inte vilja besöka det lasercentrumet om dom som jobbar där är lika galna som dom visar sig här på forumet. Nån som står o skriker i örat på en när man tar en behandling.

S_H_C

06 Jul 2009, 21:13

kongkong wrote: fan man blir rädd för SHC....skulle inte vilja besöka det lasercentrumet om dom som jobbar där är lika galna som dom visar sig här på forumet. Nån som står o skriker i örat på en när man tar en behandling.

Så skönt, då slipper ni mig nu. Jag har inte funnits här för att få vänner, dunka nån i ryggen och anpassa mig. Jag kom hit för att utbyta info och fakta !! Jag kom visst till fel ställe, verkar mera som en kamrat klubb. Hade jag inte fått så mycket "tillbaka" genom samtal och mail, från folk som tydligen bryr sig om det som är viktigt...så hade jag aldrig fortsatt att skriva här.

Om någon läser eller tolkar mig annorlunda, så är det nog någon utan intresse eller inblick i vad det handlar om. Jag skulle aldrig någonsin "anpassa" mig och svälja min stolthet och sitta tyst när folk ljuger rakt ut och jag vet att det inte stämmer. Jag visste att vi hade en lång väg att vandra men jag vågar göra det många andra aktörer hela tiden velat....säga ifrån...när andra smutsar ner branschen !!

Det är mycket intressant...för lagen tillåter en hel del skriverier (osanning) på ens egna hemsida, men skriver man på annan offentlig plats eller framför allt i en publicerad annons...då ligger man pyrt till. Så jag ser spänt fram emot att få se den första annonsen i min region där någon sämre utrustning påstås vara bättre eller bäst, blir intressant !

Jag tar strid och blir upprörd & förbannad när någon skriver information som är utformad för att lura folk !! Om någon läser vad jag skrivit och tänker efter så är detta uppenbart. Vi byter produkter, utrustning etc...vartefter...då något som är bättre dyker upp. Det är vad kunderna har rätt till och vad jag själv skulle vilja ha som kund. Då kan jag inte sitta tyst när någon gör motsatsen och köper in en svag maskin (fakta) med lägre nm (fakta) och sedan påstår att den är bättre än tex vår eller andras ? Då lurars kunderna att tro på detta och kanske väljer en sådan aktör framför oss eller nån annan med bättre maskin. Det handlar inte bara o pengar....det handlar om att en kund luras till någon där deras förutsättningar blir sämre !! Det är vad som stör mig och som jag reagerar över.

Sjävklart sitter jag inte tyst och jag tar diskussion, SHC tillkom just pga av bristen på seriositet och fakta hos en del aktörer. Det var därför företaget kom till. Ska jag sedan sitta och vara tyst och "åka" med bara...när man tycker att många agerar så fel ?

Det börjar bli dags för ombytta roller nu och jag undrar vem/vilka som ligger bakom detta forum och deras eventuella intressen inom hårbranschen. Det görs intäkter på reklam...så någonstans måste det finnas registrerad info om någon eventuell förening eller företag som "sköter" detta forum.

Nu är jag nyfiken och måste få veta, för något är märkligt här.

Jag ser på de senaste inläggen att flera verkar vara på samma linje och tycker likdant, så då är det ingen tvekan. Vill folk välja att läsa och höra försäljningssnack istället för fakta...så kör på...då har jag inget mera här att göra. Lägger ner.. ...

Ingen verkar inse att jag kämpar lika mycket för "kunderna" som för SHC ?? Det är för blivande kunder hos oss, eller tex i Götborg hos nån annan aktör...som jag skriver !! Vi har kanske 0.3 %

av landets laserkunder (om ens det)...så det finns..och vi kan inte få kunder där vi inte har filial....så det finns faktiskt även andra anledningar till att jag skriver här. För att hjälpa i den mån man kan =(

Å du KongKong...jag tror inte mitt bemötande mot kunder och bemötandet mot dem som vi tillkom för att motverka...är riktigt samma sak =) Jag har själv varit blivande laserkund och varit på flera konsultationer. De lögner och förhoppningar som jag fick presenterade...gjorde att jag verkligen ville vara delaktig i ett företag som jobbade på ett helt annat sätt !!

Men visst trampar man på många tår under resans gång, det är oundvikligt. Det är nästan så att man tror att folk vill bli lurade. Presenterar man fakta och vill väl...så är inte det heller bra. Men sen skriver folk i trådar o felaktig info de fått hos olika aktörer ? Alltså hur vill ni ha det egentligen ?

Jag skrämmer nog inte någon, förutom möjligen vissa konkurrenter.

Avslutar min vistelse här med att besvara två frågor jag läst....

1) Någon frågade om vem jag skulle rekommendera där inte vi finns (laseraktör) med tanke

på utrustning och antal behandlingar ? Så länge utrustningen byts och är fräsch, så måste det bli IHS som jag skulle rekommendera !!!

2) Whyatt frågade om den "nya" aktören...Stylux? Den har samma adress och samma telefonnummer (Göteborg) som en redan befinlig aktör på marknaden...hur svårt kan det vara ?

Trevligt att du iaf skrev att du INTE skulle valt Klass 1 maskiner om du varit ägare för GetHair =)

Märkligt hur ett oberende forum som granskar andra, smyger med vem eller vilka som står bakom det ?? Borde inte detta vara offentlig information som man inte ska behöva leta efter ??

A D I O S !!

superfrankie

06 Jul 2009, 21:39

Nu förstår jag inte riktigt S_H_C. Det har klart och tydligt framgått att hairline.se är en del av lookgood. Kanske dags att börja läsa mellan raderna :) Vad mer behöver du veta? Whyatts midjemått kanske?

Han har tydligt poängterat att ett forum(och i synnerhet en hemsida) tar tid och finansiella muskler att driva, därav krävs sponsorer(väl respekterade sådana). Fast det kanske var något nytt för dig?

Sen ditt löjliga snack om partiskheten på detta forum. Forumet består av privatpersoner som är helt oberoende av varandra. Ingen känner ingen här. Du kanske har missat att de dagligen pågår diskussioner i alla trådar där medlemmar utbyter åsikter och tankar. Det är precis detta som gör ett forum. Hade det varit annorlunda så hade inte folk återkommit dagligen för att läsa och skriva här. Sen om du inte kan klura ut den matten själv så är det ditt problem.

Det känns lite som att du surrar omkring i din egna bubbla och saknar helt verklighetsförankring. Du målar upp en hatbild mot dig som du skapat hel på egen hand. Du misstolkar efter misstolkar och påstår saker folk(i synnerhet whyatt) sagt men om du tittar närmare på orden så saknar det sanning. Nu får du fan sluta upp och vrida och vända på varenda bokstav och se till vad som faktiskt skrivs.

Det här börjar bli riktigt pinsamt S_H_C

S_H_C

06 Jul 2009, 22:01

Den biten har jag missat, läste nyss lite info om detta på ett annat ställe som google visade vägen till. Det förklarar en hel del minsann...läste nyss igenom Follicle tråden härinne...var i den som du var så väldigt tillmötesgående emot och lovordade dem =) Samma tråd som jag hade diskussioner i och efter 1 månad så antyder Whyatt att " han inte är helt opartisk" just där...läste det nyss !!

Nu trillar pusselbitarna på plats...iaf några !! Intressant...läsning.

Over and out

whyatt

06 Jul 2009, 22:33

superfrankie wrote: Du misstolkar efter misstolkar och påstår saker folk(i synnerhet whyatt) sagt men om du tittar närmare på orden så saknar det sanning. Nu får du fan sluta upp och vrida och vända på varenda bokstav och se till vad som faktiskt skrivs.

Jag tror nog det är så, men jag tror inte S_H_C gör detta med flit utan det blir nog bara så när han kommer upp i varv, plötsligt har den lilla snälla mini-coopern förvandlats till en stor bulldozer utan fungerande broms.

S_H_C wrote: Den biten har jag missat, läste nyss lite info om detta på ett annat ställe som google visade vägen till.

Nu ljuger du däremot alternativt minns väldigt dåligt. Vid din förra, rätt rejäla snetändning (i februari 2009), hade vi en kort men informativ privat e-mail konversation. Jag gav dig en inblick i Lookgood som ingen annan fått just för att klargöra och helt enkelt hjälpa dig att varva ned. Så vad du nu kan känna till som du inte sedan länge vetat förstår jag inte riktigt.

Det är lite roligt att du nu börjar antyda ännu mer..verkar som om du missat en hel del trådar på forumet? Du kanske borde lägga ned lite mer tid på att läsa vad andra skrivit och kanske skriva lite mer kompakt själv? :)

Ta nu istället och uppför dig som den laseraktör jag en gång i tiden kallat dig (en av Sveriges seriösaste) och be om ursäkt för påhopp, feltolkningar och tåtramp! Du har en given plats på Lookgood (om du en gång för alla gräver ned yxan och istället plockar fram smörkniven i trä) även om du själv inte vill...

Äventyret fortsätter.

ps. Ja, du får fortfarande hata Gethair och dess klass 1 lasrar.

S_H_C

06 Jul 2009, 22:49

whyatt wrote: [quote=superfrankie]Du misstolkar efter misstolkar och påstår saker folk(i synnerhet whyatt) sagt men om du tittar närmare på orden så saknar det sanning. Nu får du fan sluta upp och vrida och vända på varenda bokstav och se till vad som faktiskt skrivs.

Jag tror nog det är så, men jag tror inte S_H_C gör detta med flit utan det blir nog bara så när han kommer upp i varv, plötsligt har den lilla snälla mini-coopern förvandlats till en stor bulldozer utan fungerande broms.

S_H_C wrote: Den biten har jag missat, läste nyss lite info om detta på ett annat ställe som google visade vägen till.

Nu ljuger du däremot alternativt minns väldigt dåligt. Vid din förra, rätt rejäla snetändning (i februari 2009), hade vi en kort men informativ privat e-mail konversation. Jag gav dig en inblick i Lookgood som ingen annan fått just för att klargöra och helt enkelt hjälpa dig att varva ned. Så vad du nu kan känna till som du inte sedan länge vetat förstår jag inte riktigt.

Det är lite roligt att du nu börjar antyda ännu mer..verkar som om du missat en hel del trådar på forumet? Du kanske borde lägga ned lite mer tid på att läsa vad andra skrivit och kanske skriva lite mer kompakt själv? :)

Ta nu istället och uppför dig som den laseraktör jag en gång i tiden kallat dig (en av Sveriges seriösaste) och be om ursäkt för påhopp, feltolkningar och tåtramp! Du har en given plats på Lookgood (om du en gång för alla gräver ned yxan och istället plockar fram smörkniven i trä) även om du själv inte vill...

Äventyret fortsätter.

ps. Ja, du får fortfarande hata Gethair och dess klass 1 lasrar.
Ja då fick jag infon att det fanns ett samarbete, ägarintresse är en helt annan sak. Den biten har jag missat, eller glömt bort. Det var i den konversationen (mail) som vi diskuterade det märkliga fenomentet att jag inte längre kunde logga in på LookGood och jag misstänkte att jag blivit "avstängd". Sedan helt plötsligt, så fungerade det igen...efter vårt samtal. Vilket var trevligt !

Detta förklarar en del...och att ge ut info til konkurrenter som INTE jag vill lämna ut...enbart för att jag tycker att de själva ska göra sin reserch om utrustning osv...gör mig ännu mera misstänksam.

Du gör det hela högst personligt och jag misstänker att det är payback för Follicle historien, där jag inte visste om hela historien. Jag har läst en massa konstig info nu när jag googlat runt lite och börjar bli väldigt konfunderad faktiskt. Fast trådar flätas samman.. ...får fundera över hur man ska tolka allt och gå vidare. Jag har bidragit med mycket info (vad du/ni än tyckt om den) så har det varit fakta...jag har svarat på alla frågor...utom på en...då konkurrenter redan stulit så mycket från oss. Den biten glöms inte i första taget och ska man skriva utan att utelämna "något" alls så får väl alla parter göra så på lika villkor. Jag strider gärna öppet och med fakta som grund, men ogillar starkt när någon lämnar ut info om mig/oss som endast gagnar konkurrenterna och ingen annan.

Så har inte jag gjort mot dig/er heller !! Jag har tagit upp något som skrivits ut eller redovisats på annat sätt. Jag har inte tagit upp saker som inte någon själv först har pekat på.

Så den biten du gjorde var väldigt ful och borde återgäldas. Du tog upp något som jag inte lämnat ut...............

Jag har trots alla mina milslånga inlägg ALDRIG gjort något liknande, trots att jag har läst och sett saker skrivas !! Oavsett vad jag kanske har trott...så har jag antytt men inte skrivit något fakta (namn etc...på personer eller utrustning) på någon/något som inte bör/behöver lämnas ut.

Jag har kommenterat fakta som någon part har LÄMNAT ut, lämnar man ut något och skriver om det så bedöms det..speciellt om det kanske inte stämmer ordentligt. Historien med Follicle var inte mitt fel, det var fel valda ord på hemsidan...och var i princip ett direkt angrepp & hot mot alla aktörer. Då är det klart att det blir en reaktion. Nu är den infon (och namnet) ändrad, precis som du vill att andra aktörer ska göra i vissa lägen, och då är det en helt annan sak.

Då har vi istället hamnat i ett läge där vi tydligen ska lämna ut info om varandra som inte är offentligt redovisad...som du nyss gjorde om utrustning tex !! Jag har bidragit så mycket, så väljer jag att hålla något borta från konkurrenter som själva inte verkar bry sig...så borde du...om du var det minsta lilla opartisk och brydde dig om skillnaden mellan aktörer och vad de erbjuder....inte hjälpa dem på traven på vår bekostnad. Detta får mig att börja undra om rytken som surrar och får mig att undra om inte jag bör återgälda tjänsten. Om jag nånsin sett RÖTT så var det nyss...

Jag tycker inte andra förtjänar att få hjälp om de själva inte bryr sig och själva söker, provar och utvärderar sina maskiner. Då tog precis bort alla spärrar för vad som är okej att skriva eller inte, i mitt tycke. Skriver någon på en hemsida eller i en tråd om något...då kommenterar man...och det gör även jag ! Däremot så brukar jag inte söka/snoka upp info om något som ingen presenterat !!

Om någon lägger ut en länk till tillverkare till deras maskin..så kommenterar jag om den om den visar sig vara tex en Klass 1 och personen påstår att den är bättre än en klass 3.

Om någon påstår sig vara specialist/expert om något så undrar jag självklart vad personen har för kompetens till att utge sig för att vara just det ? osv...

Att skriva ut namn på något jag inte vill delge, är för mig samma sak som om jag skulle skriva ut namn på er och antyda kopplingar / konspirationer man läser om..till olika saker. Det är att gå över gränsen...som du gjorde !!

Det tog ett tag innan jag fick någon info om Follicle (se datum på inläggen) och sedan fick tråden vila från min sida. Att jag skrev i den var inte konstigt, infon som först lämnades ut var precis sådan som den DU personligen ogillade hos andra aktörer...i exakta ordval. Så inte kunde man ana att den drevs av er och att det inte bara var ett samarbete. Var olyckligt...............hade ni valt en annan presentation och inte skrivit (från början) att ni skulle vägleda och rekommendera lösningar för kunderna...så hade det aldrig blivit någon diskussion i den tråden. Precis som i fallet med Get Hair. Jag kommenterade en maskin typ/klass...innan de ens existerade...sedan kom de in i tråden och diskussion uppstod !!

Nu ser man mönster och kan förstå bemötande och frågor man fått på ett annat sätt, mycket klarnade upp nu !! Men samtidigt blir man mera nyfiken....du vet vad du gjorde när du skrev så där om utrustningen...alltså borde jag inte tveka. Jag hoppas bara du tänker efter två gånger och tar bort ditt slag-under-bältet publicering...som inte hör till diskussionerna...då det är om något som inte presenterats med namn tidigare...av en viktig orsak !! Vill du sluggas under bältet så får jag väl haka på, men jag hoppas jag slipper sådant. Jag har nog med att kommentera och skriva om sådant som redovisas.

När det gäller GetHair så är det dessutom personligt...om du varit i mina skor och tagit en heldags utflykt till en Hairfree (Jönköping) och informerat och lämnat dokument..för att de påstår sig vilja ansluta sig till SHC (för att kunna kombinera både sorternas laser) och dessutom ha fått tillstånd till detta ?? Bara 6-7 månader innan Get Hair lanseras ?? Sedan ser man info som är så sjukt lik vår och som inte redovisas/utformas på samma sätt hos andra aktörer...detta plus allt som utbyts i tråden härinne...får det faktiskt att bli lite personligt. Man är bara människa !!

Om det är något du borde veta vid det här laget...så är det att jag en sanslöst envis och aldrig ger mig !! Så ska vi hålla diskussionerna och publiceringarna till sådant som alla parter själva valt att redovisa och därigenom lägga ut för diskussion och kommentarer...... eller ska det slåss under bältet ??

Återigen, jag kommenterar saker som någon skriver "ut" själv....om någon hänvisar till en läkare med namn och bild...som påstås vara ett bevis för att en maskin ska vara bättre än vår...ja då är det fritt fram att kommentera och även något jag måste göra. Någon tar till, i mina ögon, fulknep för att lyfta något...sånt tar jag inte emot. Jag skulle aldrig klanka på eller skriva någon skit om någon använde sig av en bättre maskin. Jag skulle istället lovorda dem och byta själv. Inte ens jag lade ut prestandan för maskinen i tråden, det var det någon annan som gjorde. Jag angav klassen...som kom upp när man klickade på direkt länken (bilden på lasermaskinen) som då fanns från deras hemsida till sunetics sida.

Fellow

06 Jul 2009, 23:41

Fast är det inte så att det är var kunds RÄTT att få veta vilka maskiner som ni använder, Så den infon kan ju knappast vara ngt hemlighetsmakeri över?
Program helt avslutat

S_H_C

06 Jul 2009, 23:48

Fellow wrote: Fast är det inte så att det är var kunds RÄTT att få veta vilka maskiner som ni använder, Så den infon kan ju knappast vara ngt hemlighetsmakeri över?

Det är ingen kund som undrar över vilken maskin vi använder...de undrar om den är bra och på sin höjd om den tillhör den nya generations lasrar (Klass 3) och hur den står sig i förhållande till övriga aktörers. Att en kund vet vilken maskin vi använder är självklart, men det är få laserkunder som hittar till forum eller skriver ut sådant. Det är tyvärr mest missnöjda laserkunder som får behov eller lust att söka på nätet. Vi har fått speciella krav uppfyllda med vår maskin och testat och utvärderat. Resultatet var tillräckligt gott för att vi skulle byta utrustning... .... ...

Det finns inget krav att posta info om vilken maskin man använder på nätet eller hemsidan..

Vi gick ut med vår Boston först, då gick en konkurrent in och lade ut info på deras hemsida där de jämförde sin maskin med en gammal Helium-Neon laser (Boston) och påstod att det var den vi använde, som inte är mycket starkare än en laserkam =) Jag fick då veta att jag inte kunde göra något, då det var deras hemsida. Om de skrev ut den infon någon annansans...så kunde jag vända mig till myndigheterna och då skulle det åtgärdas...men på sin egen hemsida...nope !!

Det verkar som att många inte förstår hur mycket info som tas ifrån oss. Jag har påpekat några tillfällen, men det finns flera. Lite märkligt egentligen då vi nästan tillkom sist ? Jag har till och med hittat stycken hos konkurrenter där några stavfel från hemsidan stått kvar. De har således tagit hela stycket utan att ganska det och lagt in på sin sida. Många aktörer har inte nån som är ansvarig för sådant...de bara kör på sitt race och har säljare som jobbar. Jag vill inte göra grovjobbet åt andra. Jag tycker att det är fel...om jag/vi bryr oss och lägger ner möda på det hela, så ska inte andra sitta och håva in pengar och sedan rida på vår research, eller ?

whyatt

07 Jul 2009, 13:37

S_H_C,

Att du har missat kopplingen mellan Follicle och Lookgood, som jag också personligen förklarade för dig i ett e-mail i februari 2009, är inte mitt, Lookgoods eller Follicles fel. Någon måtta får det vara, du brukar dra paralleller till 6-åringar, och jag tar nu och gör en liknande manöver.

S_H_C wrote: Så den biten du gjorde var väldigt ful och borde återgäldas. Du tog upp något som jag inte lämnat ut.

Du fick en direkt fråga (från bl.a mig och axon) och jag gav dig chansen att säga, "nej, den vill jag inte svara på" - Jag hade respekterat ditt svar, men som vanligt valde du att ignorera vad jag skrev. Du valde istället att överspela och som vanligt hota med att lämna forumet etc.

Jag vet fortfarande inte vilken utrustning ni använder (även om jag misstänker vad det rör sig om), du har självt sagt att det rör sig om en boston apparat (ni har en bild på hemsidan) och en annan maskin ni har på bild på er hemsida. Jag visste inte vilken det va, men det tog ca 5 minuter att komma upp med några gissningar.

S_H_C wrote: Jag har trots alla mina milslånga inlägg ALDRIG gjort något liknande, trots att jag har läst och sett saker skrivas !! Oavsett vad jag kanske har trott...så har jag antytt men inte skrivit något fakta (namn etc...på personer eller utrustning) på någon/något som inte bör/behöver lämnas ut.

Om du berättar vilken maskin ni använder, så STYRKER det du påstår..du säger ju själv att branschen i stort skadas av oseriösa aktörer (dålig utrustning)..du gynnas väl då av att branschen blir bättre?

S_H_C wrote: Historien med Follicle var inte mitt fel, det var fel valda ord på hemsidan...och var i princip ett direkt angrepp & hot mot alla aktörer. Då är det klart att det blir en reaktion.

Din respons var välkommen och jag ser absolut inget fel i att du yttrade dig, trots att det skedde lite väl klumpigt och överdramatiserat.

S_H_C wrote: Att skriva ut namn på något jag inte vill delge, är för mig samma sak som om jag skulle skriva ut namn på er och antyda kopplingar / konspirationer man läser om..till olika saker. Det är att gå över gränsen...som du gjorde !!

Men snälla människa, ni driver en laserstudio men vill inte berätta vilken maskin ni har? Trots att ni har massvis med kunder som strosar förbi dagligen och trots att ni lägger upp en bild på er hemsida på just denna maskin? Det tar 5 minuter att hitta på Google. Jag trodde verkligen inte du skulle överdramatisera även det här!

S_H_C wrote: Vill du sluggas under bältet så får jag väl haka på, men jag hoppas jag slipper sådant. Jag har nog med att kommentera och skriva om sådant som redovisas.

Min vän, jag tycker det är tråkigt att du hotar Lookgood, speciellt för något så triviliat som namnet på er lasermaskin :)

S_H_C wrote: När det gäller GetHair så är det dessutom personligt...om du varit i mina skor och tagit en heldags utflykt till en Hairfree (Jönköping) och informerat och lämnat dokument..för att de påstår sig vilja ansluta sig till SHC (för att kunna kombinera både sorternas laser) och dessutom ha fått tillstånd till detta ?? Bara 6-7 månader innan Get Hair lanseras ?? Sedan ser man info som är så sjukt lik vår och som inte redovisas/utformas på samma sätt hos andra aktörer...detta plus allt som utbyts i tråden härinne...får det faktiskt att bli lite personligt. Man är bara människa !!

Jag visste inte att de kopierat er information och lagt ut på sin hemsida. Om du skrivit detta och jag missat det så ber jag om ursäkt. Om så är fallet att GetHair har kopierat textmassa från SHCs hemsida så hoppas jag dels att detta korrigerats samt att en offentlig ursäkt skrivs/skrivits. Riktigt dålig stil.

S_H_C wrote: ..... eller ska det slåss under bältet ??

Nu tror jag det beryktade måttet blev rågat. Du börjar alltså hota. Snyggt, moget och fruktansvärt onödigt :|

Två val har uppträtt och jag omber dig välja ett av dem:

1. Allt som har med S_H_C och din laser tas bort. Även du försvinner för gott härifrån.

2. Inget tas bort, allt är som vanligt och du slutar grina för att namnet på din laser kanske blir offentligt.

Vilket är mest lockande? :D

whyatt

07 Jul 2009, 13:41

S_H_C wrote: Det verkar som att många inte förstår hur mycket info som tas ifrån oss. Jag har påpekat några tillfällen, men det finns flera. Lite märkligt egentligen då vi nästan tillkom sist ? Jag har till och med hittat stycken hos konkurrenter där några stavfel från hemsidan stått kvar. De har således tagit hela stycket utan att ganska det och lagt in på sin sida. Många aktörer har inte nån som är ansvarig för sådant...de bara kör på sitt race och har säljare som jobbar. Jag vill inte göra grovjobbet åt andra. Jag tycker att det är fel...om jag/vi bryr oss och lägger ner möda på det hela, så ska inte andra sitta och håva in pengar och sedan rida på vår research, eller ?

Att konkurrenter kopierar texter rakt av från er och använder som sin egen är inte alls OK och ska endast ske om tillstånd givits från Er. Oavsett vad jag tycker om dina hot (och det faktum att jag därför inte riktigt längre tycker om dig) så är du välkommen att inkomma med namnen på de företag som snott något från er, forumet är ett perfekt ställe att publicera sådan allmännyttig information.

S_H_C

07 Jul 2009, 17:25

whyatt wrote: S_H_C,

Att du har missat kopplingen mellan Follicle och Lookgood, som jag också personligen förklarade för dig i ett e-mail i februari 2009, är inte mitt, Lookgoods eller Follicles fel. Någon måtta får det vara, du brukar dra paralleller till 6-åringar, och jag tar nu och gör en liknande manöver.

[quote=S_H_C]Så den biten du gjorde var väldigt ful och borde återgäldas. Du tog upp något som jag inte lämnat ut.

Du fick en direkt fråga (från bl.a mig och axon) och jag gav dig chansen att säga, "nej, den vill jag inte svara på" - Jag hade respekterat ditt svar, men som vanligt valde du att ignorera vad jag skrev. Du valde istället att överspela och som vanligt hota med att lämna forumet etc.

Jag vet fortfarande inte vilken utrustning ni använder (även om jag misstänker vad det rör sig om), du har självt sagt att det rör sig om en boston apparat (ni har en bild på hemsidan) och en annan maskin ni har på bild på er hemsida. Jag visste inte vilken det va, men det tog ca 5 minuter att komma upp med några gissningar.

S_H_C wrote: Jag har trots alla mina milslånga inlägg ALDRIG gjort något liknande, trots att jag har läst och sett saker skrivas !! Oavsett vad jag kanske har trott...så har jag antytt men inte skrivit något fakta (namn etc...på personer eller utrustning) på någon/något som inte bör/behöver lämnas ut.

Om du berättar vilken maskin ni använder, så STYRKER det du påstår..du säger ju själv att branschen i stort skadas av oseriösa aktörer (dålig utrustning)..du gynnas väl då av att branschen blir bättre?

S_H_C wrote: Historien med Follicle var inte mitt fel, det var fel valda ord på hemsidan...och var i princip ett direkt angrepp & hot mot alla aktörer. Då är det klart att det blir en reaktion.

Din respons var välkommen och jag ser absolut inget fel i att du yttrade dig, trots att det skedde lite väl klumpigt och överdramatiserat.

S_H_C wrote: Att skriva ut namn på något jag inte vill delge, är för mig samma sak som om jag skulle skriva ut namn på er och antyda kopplingar / konspirationer man läser om..till olika saker. Det är att gå över gränsen...som du gjorde !!

Men snälla människa, ni driver en laserstudio men vill inte berätta vilken maskin ni har? Trots att ni har massvis med kunder som strosar förbi dagligen och trots att ni lägger upp en bild på er hemsida på just denna maskin? Det tar 5 minuter att hitta på Google. Jag trodde verkligen inte du skulle överdramatisera även det här!

S_H_C wrote: Vill du sluggas under bältet så får jag väl haka på, men jag hoppas jag slipper sådant. Jag har nog med att kommentera och skriva om sådant som redovisas.

Min vän, jag tycker det är tråkigt att du hotar Lookgood, speciellt för något så triviliat som namnet på er lasermaskin :)

S_H_C wrote: När det gäller GetHair så är det dessutom personligt...om du varit i mina skor och tagit en heldags utflykt till en Hairfree (Jönköping) och informerat och lämnat dokument..för att de påstår sig vilja ansluta sig till SHC (för att kunna kombinera både sorternas laser) och dessutom ha fått tillstånd till detta ?? Bara 6-7 månader innan Get Hair lanseras ?? Sedan ser man info som är så sjukt lik vår och som inte redovisas/utformas på samma sätt hos andra aktörer...detta plus allt som utbyts i tråden härinne...får det faktiskt att bli lite personligt. Man är bara människa !!

Jag visste inte att de kopierat er information och lagt ut på sin hemsida. Om du skrivit detta och jag missat det så ber jag om ursäkt. Om så är fallet att GetHair har kopierat textmassa från SHCs hemsida så hoppas jag dels att detta korrigerats samt att en offentlig ursäkt skrivs/skrivits. Riktigt dålig stil.

S_H_C wrote: ..... eller ska det slåss under bältet ??

Nu tror jag det beryktade måttet blev rågat. Du börjar alltså hota. Snyggt, moget och fruktansvärt onödigt :|

Två val har uppträtt och jag omber dig välja ett av dem:

1. Allt som har med S_H_C och din laser tas bort. Även du försvinner för gott härifrån.

2. Inget tas bort, allt är som vanligt och du slutar grina för att namnet på din laser kanske blir offentligt.

Vilket är mest lockande? :D
Okej...!! Jag hotar verkligen inte..jag gav en snygg vink om att behandlar du mig "fair" och inom rammarna, så gör jag likadant tillbaka. Du valde att gå den andra vägen och frågar mig dessutom vad som är mest lockande av "dina" två alternativ.....som DU ger MIG ??????

Du diskuterar mail där jag "fått" kännedom om att du är delägare i Follicle (numera Hairline) i Februari..som jag har svårt att komma ihåg ? Märkligt då att jag den 24/2 i Follicle tråden t.om ber dig att komma in i tråden och kommentera..som hjälp....mot ditt eget företag ?? Där svarar du då att du inte är helt "opartisk".

Den 27/2 så skriver du följande till mig:---

SHC! När du läst igenom inlägget nedan ber jag dig göra följande:

1. Inse att du kanske gått fram lite väl hårt.

2. Låta gärna bli att "förgylla" tråden med dina verklighetsfrämmande, partiska tolkningar.

3. Ta en funderare och kanske ta lite mer hand om dina kunderna och lite mindre om forumet?

------------------------------------------------------------------------------------------

Du anger inte din koppling till Follicle innan det har avslöjats på Manolo ??!! Iaf inte så att jag sr det eller i den tråden. Där anges en massa information som man inte haft innan och efter det så kommer det en trevare om att du inte är helt "opartisk" i frågan. Efter att allt redan har avslöjats på ett annat forum...

I många trådar, speciellt Follicle tråden, så var tex SuperFrankie oerhört positiv till Follicle och den enda (förutom Follicle) som skrev "emot" mig ? Vilket han har gjort vid flera tillfällen. Hur många profiler/namn härinne på LookGood har du, er kompanjon och din tvilling bror egentligen ?

En annan fråga...om ni nu driver ett opartiskt forum och sedan behövde komplettera med först reklam, sedan ett företag inom håravfalls branschen för ekonomisk överlevnad...varför mörkades det från början ? Varför inte vara nöjd med reklam intäkter ?

Kollar man på datumen så spelas det inte riktigt med öppna kort förrän efter avslöjandet ?

Fråga två...när du själv varit oerhört kritisk till folk som utger sig för att vara experter och liknande...varför valde ni att gå ut med just sådan information på Follicle när det var nytt (som ni sedan ändrade på hemsidan efter att jag kommenterat det...men ändå) ? Du/Ni gjorde precis det som du själv hoppat på andra för att göra ??

Hur går den matematiken ihop ? Andra kritiseras, sedan öppnar ni företag och väljer då att göra precis på det sättet som ni tidigare starkt kritiserat andra för att göra ?

Fråga tre...om det nu är öppen info, varför ändrades uppgifterna på reg-beviset så att det nu enligt uppgift på allabolag endast är din tvillingbror och partner kvar som ägare till företaget plus att företaget efter publiceringen om "sambandet" på nätet... byte namn ?? Varför försöker man antingen radera spåren genom namnbyte på företaget och genom att en person försvinner som ägare...eller så kanske den personen sålt sin del och inte längre verkligen har något med företaget att göra...eller ? Verkar ju onekligen som försök till mörkning, eller har du valt att verkligen vara opartisk och endast arbeta med LookGood framöver och bedömma Follicle/Hairline som alla andra aktörer ?

Hade denna info redovisats om det inte hade publicerats på Manolo ? Jag läste nyss igenom Follicle tråden härinne....jag kan inte finna något i svaren där som tyder på något sådant ?? Inte innan du skriver om det hela...i slutet av Februari...uppgifterna om att det var LookGood som drev Follicle publicerades redan den 3:e Februari på det andra forumet ??

Redan den 7:e December 2008 så reagerar folk på er konstiga opartiskhet och undrar vart inkomster tar vägen eller redovisas och om det kan finnas samband mellan LookGood och olika aktörer inom branschen...då vissa favoritiseras...samtidigt som vissa andra sågas hårt ?

Nu börjar man undra hur många svar från olika profiler här, som egentligen har varit "olika" personer ? Menar...tre delägare...så borde det ju minst finnas 3 olika profilnamn här som är partiska, eller ? Skulle du finnas här nu men inte din tvillingbror tex ?

Jag har tyckt att man har fått konstiga svar och att olika företag har bemöts på väldigt olika sätt, well helt plötsligt så börjar man sett ett mönster och det kanske inte är så märkligt trots allt !

Börjar man läsa på annat håll och fundera...läsa gamla trådar härinne...så blir man faktiskt lite konfunderad och börjar undra.. .. ..de teorier som man har läst (är ju bara teorier till dess det bevisats) verkar kanske inte så långsökta trots allt.

Man vet ju att du är Whyatt och Follicle...vilket jag inte visst när vi skrev i tråden...vilka är de andra profilerna ? Varför presenterar sig inte din bror och kollega ? Hur många flera är ni som driver forumet och som har profiler här inne ?

Jag tar upp detta då det för min del påverkar forumets opartiskhet och seriositet ! Jag vet inte längre vem som kommenterat eller skrivit vad härinne. Man kan inte veta varför vissa hoppats på och i vilket syfte....eller av vem !! Misskrediteras vissa för att det ska skapas fördelar för det egna företaget tex ? Vad säger att ni inte är som andra akötrer, bara byggt upp en snygg fasad genom LookGood. Smartare affärside och koncept går ju knappast att finna ?! Möjligheten att resencera, såga och hylla...vem man vill...som opartisk person...samtidigt som man själv smyger sig in i branschen och kan tjäna pengar...på sina egna rescensioner ??!!

Tydligen misstänker folk på andra forum det...och jag själv börjar undra ?!

Å nej jag inte inte rädd för att bli portad härifrån... igen...eller vad som nu "hände" sist, det finns massor av portaler/forum på nätet att diskutera på. Du kan inte tala om för mig vart jag får skriva eller inte ??!! Eller att jag ska försvinna...jag försvinner aldrig...om jag inte själv väljer att göra så....jag hörs alltid..speciellt om någon försöker att tysta mig !! Publicerar du vad jag anser var mitt "heligaste" och inte tar hänsyn när jag ber dig och tar bort den lilla biten..så har jag verkligen rätt att ta upp något ännu viktigare för forumsläsarna och aktörerna som skrivit här...nämligen uppbyggnaden av hela LookGood och dess seriositet mot användarna och läsarna. Ni resencerar aktörer och liknande....medan ni samtidigt själva är i branschen.

Ni rekommenderar och säljer nu X5:an, trots att senaste studien..som jag lade upp här...nu pekar på att Hairmaxen är bättre (tror det var den modellen iaf). Är det inte vad "Follicle" skulle göra från början...vara en guide i snårskogen och ge folk en knuff i rätt riktning ? Ge rådgivning om "vad" som är BÄST för kunden ? Detta mot en avgift....om jag inte minns fel ! Hur opartiskt är det att då ta en avgift för att informera om att de ska köpa en X5:a tex..fast kunden kanske nu istället borde rekommenderas att beställa en Hairmax då ? Fast det kanske ni gör...ni kanske har påpekat till de som har beställt X5:an...efter studien lades upp...att de istället kan beställa den andra från en konkurrent om de vill öka sina förutsättningar ? En vanlig aktör skulle aldrig göra så, men då man även är en opartisk rådgivare mot ersättning...så gör man väl såklart så ??!!

Jag vet inte om det är "okej" att ni ska sitta och bedömma andra företag och styra och ställa, när ni själva är i branschen. Vem vet vad som styr era val och recensioner ? Snacka om jäviga.... ....

Jag vet inte om det är okej att ni inte ens presenterat vem som döljer sig bakom vilket profilnamn ?

Ni vet vilket företag jag representerar...jag och andra här inne vet inte vilka profiler som representerar LookGood/Follicle/Hairline ??

Ibland kan någon hppas på av 2-3 olika profiler, ibland stötas någon av 2-3 olika profiler...folk läser och litar då kanske på något som skrivits...då flera personer har ställt sig bakom det !! Men vad säger att det inte är "era" profiler allihopa ??? Det kan endast ni veta, övriga kan bara spekulera. Innan man visste att ni minst var tre personer...så tänkte jag faktiskt inte i de banorna alls.

Är inte ni skyldiga forums läsarna en ordentlig presentation....av alla profiler? Som sagt, det borde minst finnas 3 profilnamn tillhör er...annars vore det väldigt, väldigt märkligt !!

Jag tycker det är dags att ni recenserar er själva nu och spelar ut korten en gång för alla !!

Tror vi är många som är nyfikna, speciellt som ni är så snabba att skriva om andra.

Detta kanske är fel ställe för denna diskussion, den kanske borde hållas på Aftonbladet eller Flashback istället...där andra "opartiska" kan kommentera och ge sin syn/teori om saken.

Vad finns det för anledning och tro att allt sker opartiskt och utan ekonomiskt intresse ?

Varför sågas visa och hyllas vissa...jag har klarat mig skapligt...men det har varit pga

mina svar och redovisning av fakta. Andra har sågats och lämnat forumet........

Märkligt nog oftast laseraktörer, nu säljer ni laserkammar ?

Vill inte anklaga någon egentligen...redovisar framförda teorier och undrar lite själva bara.

Alla brukar se efter sin egen plånbok i första hand, varför skulle ni göra annorlunda ?

Å framför allt..nästan ännu viktigare...vem är vem härinne ?

Fast det kanske kommer att synas på kommentarerna till detta inlägg av olika profiler ?

Jag skulle gärna få svar på de här frågorna, så att man kan få tilltro igen och kanske

kan förstå allt lite bättre. Det är lite för många lösa knutar just nu...

Detta är frågor och teorier som har framförts på andra forum tidigare.

Det ligger nog i de flestas intresse att reda ut sådana frågor en gång för alla...

whyatt

07 Jul 2009, 18:17

S_H_C, vad bra att du inte hotar :)

Vadå inte behandlar dig fair? Du vill inte berätta vilken maskin du använder, men du berättar gärna att den är hutlöst bra. Driver du med mig eller? Om det är hemligt så lägg inte ut bilder på maskinen på Er hemsida!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Snälla människa, du måste driva med mig? :)

Det låter osannolikt att jag per e-mail till dig skulle påstå att jag personligen är delägare i Follicle ;) Däremot gav jag dig en inblick att jag har kopplingar till företaget. Varför det har tagit sådan tid för dig att förstå detta och varför du envisas med att tjata om det begriper jag inte!? :)

Spekulationer. Inget har "avslöjats" på Manolo, eller jo..en sak avslöjades. Det kom tydligt fram att 3-4 st "anonyma postare" postade inlägg på en helt bortglömd sida inom loppet av typ 10 minuter i syfte att snacka ned Lookgood.

S_H_C wrote: Hur många profiler/namn härinne på LookGood har du, er kompanjon och din tvilling bror egentligen ?

LOL...mycket har man fått höra i sina dar. Nu menar du alltså att jag är Superfrankie? Igår var jag ju Mr.Gethair AB himself, vem är jag i morgon?

S_H_C wrote: En annan fråga...sedan ett företag inom håravfalls branschen för ekonomisk överlevnad...varför mörkades det från början ? Varför inte vara nöjd med reklam intäkter ?

Det har aldrig mörkats och det verkar som om du missat ännu fler trådar. Vi kanske ska införa en special tjänst till dig där vi skriva ned alla viktiga inlägg på enklare svenska och skickar hem till dig?

S_H_C wrote: Kollar man på datumen så spelas det inte riktigt med öppna kort förrän efter avslöjandet ?

Återigen, inget har "avslöjats" för inget har dolts. Du låter riktigt lik den/de som skrev på Manolo nu. Hmm. Jag vet inte exakt det tidigaste datumet då detta diskuterades på forumet, men en snabb sökning visar att ett inlägg som pratade om det gjordes 2008-07-13.

S_H_C wrote: Fråga två...när du själv varit oerhört kritisk till folk som utger sig för att vara experter och liknande...varför valde ni att gå ut med just sådan information på Follicle när det var nytt (som ni sedan ändrade på hemsidan efter att jag kommenterat det...men ändå) ? Du/Ni gjorde precis det som du själv hoppat på andra för att göra ??

Jag är inte kritisk till experter? Vem som helst får påstå vad som helst. En gång i tiden var tongångarna lite brutalare och du verkar fortfarande upprörd över att du fick frågor om laser back then. Trots att jag också tyckt S_H_C vara kunniga och informativa, men men..

S_H_C wrote: Hur går den matematiken ihop ? Andra kritiseras, sedan öppnar ni företag och väljer då att göra precis på det sättet som ni tidigare starkt kritiserat andra för att göra ?

Du har en unik förmåga att feltolka och försmutsa, antagligen inte med vilje..men ändå :)

S_H_C wrote: Fråga tre...om det nu är öppen info, varför ändrades uppgifterna på reg-beviset så att det nu enligt uppgift på allabolag endast är din tvillingbror och partner kvar som ägare till företaget plus att företaget efter publiceringen om "sambandet" på nätet... byte namn ?? Varför försöker man antingen radera spåren genom namnbyte på företaget och genom att en person försvinner som ägare...eller så kanske den personen sålt sin del och inte längre verkligen har något med företaget att göra...eller ? Verkar ju onekligen som försök till mörkning, eller har du valt att verkligen vara opartisk och endast arbeta med LookGood framöver och bedömma Follicle/Hairline som alla andra aktörer ?

Varför skulle någon försöka "radera" spår i öppna register där typ all data sparas? Det är inte loooogiskt :) Du har fått för dig att jag är Lookgood, Follicle och Hairline..jo sen var jag Superfrankie också...säkert också NHC och GetHair med! Några till du vill slänga in när du ändå håller på? Jag ber Follicle själva svara på dina antaganden.

S_H_C wrote: Hade denna info redovisats om det inte hade publicerats på Manolo ? Jag läste nyss igenom Follicle tråden härinne....jag kan inte finna något i svaren där som tyder på något sådant ?? Inte innan du skriver om det hela...i slutet av Februari...uppgifterna om att det var LookGood som drev Follicle publicerades redan den 3:e Februari på det andra forumet ??

Jag kan bara hänvisa till en tråd som publicerades 2008-07-13..återigen, inget har avslöjats på Manolo och om du gör lite mer research kommer du säkert förstå att du once again gjort bort dig. Braaa jobbat! Står C för clown?

S_H_C wrote: Redan den 7:e December 2008 så reagerar folk på er konstiga opartiskhet och undrar vart inkomster tar vägen eller redovisas och om det kan finnas samband mellan LookGood och olika aktörer inom branschen...då vissa favoritiseras...samtidigt som vissa andra sågas hårt ?

Hård sågning..vilka då? Du kommer hela tiden med anklagelser..vår förra "fight" likaså..sen när jag bad om exempel sprang du bara iväg...utan minsta kommentar.

S_H_C wrote: Jag tar upp detta då det för min del påverkar forumets opartiskhet och seriositet ! Jag vet inte längre vem som kommenterat eller skrivit vad härinne. Man kan inte veta varför vissa hoppats på och i vilket syfte....eller av vem !! Misskrediteras vissa för att det ska skapas fördelar för det egna företaget tex ? Vad säger att ni inte är som andra akötrer, bara byggt upp en snygg fasad genom LookGood. Smartare affärside och koncept går ju knappast att finna ?! Möjligheten att resencera, såga och hylla...vem man vill...som opartisk person...samtidigt som man själv smyger sig in i branschen och kan tjäna pengar...på sina egna rescensioner ??!!

Härligt skitsnack, är detta vad du kallar "under bältet" attacker?

S_H_C wrote: Tydligen misstänker folk på andra forum det...och jag själv börjar undra ?!

Men tillåt mig skratta. Om du ville komma fram till sanningen hade du vid det här laget insett att det tvärtom verkar finnas personer som konspirerar emot Lookgood och inte för!

S_H_C wrote: Å nej jag inte inte rädd för att bli portad härifrån... igen...eller vad som nu "hände" sist..

Jaja, ungefär som du blev BANNAD på Flashback? Sveriges största forum typ alla kategorier? Hmm..jo jag undrar varför du blev bannad därifrån..konstigt va? :D

Jag vet inte exakt vad Follicle skrivit, men jag har sedan länge rekommenderat folk att titta över de alternativ som föreligger för att bygga en egen huv, typ OMGs variant. Visste inte heller att Hairmax modell är bättre än X5? Du kanske blandar ihop nåt här. Inte ens Hairmax senaste modell kommer upp i 15 st diodrar. Men som sagt, sedan länge är det hemmahuv som rekommenderas av mig, om man har pengarna!

S_H_C wrote: Detta kanske är fel ställe för denna diskussion, den kanske borde hållas på Aftonbladet eller Flashback istället...där andra "opartiska" kan kommentera och ge sin syn/teori om saken.

Men SHC är ju bannad på flashback?! Eller du kanske har fler konton där också? :)

Men lol, det är nog faktiskt du som har dragit igång detta på Manolo etc..en gång i tiden, eller hur? Haha..det skulle vara så typiskt dig!! :D

S_H_C wrote: Vill inte anklaga någon egentligen...redovisar framförda teorier och undrar lite själva bara.

heh..jo visst..du är så oskyldig så!

Eftersom du själv sagt flera gånger att du inte vill vara här, att du är besviken och att du nu drar, så står mina alternativ till dig kvar, välj..nr 1 eller nr 2.

Ps. Sure, dra du igång en smutskastningskampanj på Aftonbladet om du vill..denna gången lär vi med säkerhet veta vem det är som ligger bakom! :D ds.

S_H_C

07 Jul 2009, 18:29

whyatt wrote: Ps. Sure, dra du igång en smutskastningskampanj på Aftonbladet om du vill..denna gången lär vi med säkerhet veta vem det är som ligger bakom! :D ds.

Smutskastar inte och skriver saker offentligt under mitt "namn" !!

Jag läste vad någon skrivit och bad om svar, då det för min del är viktiga frågor !!

Du lyckades besvara samtliga frågor...utan att svara något alls ??!!

Du lyckades t.om få med någon om flashback som jag inte kände till själv ens,haha.

Gjorde reklam där för länge sedan, alltså finns den inte kvar tydligen.

Att ställa frågor som är fakta relaterade...hur kan det bli smutskastning ?

Var vänlig och förklara detta för mig ?

Du menar alltså att det endast är du som är registrerad här av er ?

Ni drar igång ett forum och endast Whyatt profilen reggas och används ?

Ja säger du det, så jar jag väl ingen anledning och tro att du ljuger...låter

bara lite märkligt !!'

Se hur smidigt du flippade mina frågor till smutskastning ?? Vaför ??

Menar du att frågorna inte är berättigade, vad är felaktigt med mina frågor ?

Jag ljuger inte och skriver skit om någon i onödan....

Jag ställde några frågor som jag tycker är berättigade och förväntade

mig svar på frågorna. Jag smutskastar inte....jag undrar !!

Och nu visar du en helt annan sida helt plötsligt, skulle jag dragit igång

något på Manolo...fann infon igår och du har faktiskt gett oss Cred i den tråden

(tack för det förresten) !! Skulle det vara likt mig, jag som skriver från min

profil endast...och har alltid gjort detta. Nu är du ute på tunn is....

Snart påstår du väl att jag har flera profiler här och

hänvisar till något ihopdiktat ipnummer ?? Jag skriver under mitt profil överallt,

jag har inte flera och skulle inte skaffa heller. Jag står för vad jag skriver !!

Det är skillnad om man skule bli bannad för att man är "obekväm", då skulle jag

självklart gå till nåt It cafe och regga ny profil men skriva vem som skrev trots allt.

Märkligt det där med Flashback, att du ska informera mig om att jag är bannad där ? haha...

Den var bra, minns inte ens vad jag heter där..men ska kolla. Hmm...kul att du vet och berättar för mig. Vilken koll du har, endå så frågar du om vilken den nya aktören lux nåt...är ? Som har samma adress och telefonnummer (i götet oxå...din stad va ? ) kvar som tidigare.

Så varför har jag blivit bannad där då...minns jag gjorde reklam på diverse forum och även blev tillsagd på några...tex Aftonbladets..och ändrade då på infon.

När någon tar upp frågor om fakta som rör er....då är det smutskastning ??

Förklara då gärna för mig vilken fråga som är oberättigad och vad som

är fel med frågorna ? Förklara så lyssnar jag...

Är det konstigt att någon undrar om någon är aktiv både i företag och forum ?

Stämmer inte namnbytet och det andra....berätta vad som tolkats fel och vad som

inte stämmer...istället för att snacka om smutskastning ?? Jag vill inte smutskasta nån, jag vill få svar på väsentliga frågor som rör forumet som i sin tur bedömmer andra företag.

Nån förtals eller smutskastnings kampanj har jag inget intresse av, däremot precis som du brukar ha frågor till andra...så har jag nu frågor till dig.....vad är så fel med det ?

Skulle varit intressant och läsa din rec om det istället varit någon aktörer som dragit igång ett forum liknande LookGood ?

Sedan varför påstår du att killen/tjejen på manolo försökte trasha LookGood ?

Det beror ju på hur man läser...och på vilken sida av skrivbordet som man sitter.

Från min synvinkel sett...så ställde han väl i princip frågor och gjorde antydningar

som kanske borde få göras ? Ingenstans nekades det till antydningarna om vem eller vilka som låg bakom LookGood respektive Follicle.

Men visst glöm det...om frågor som är relevanta är smutskastning...när det gäller LookGood så...ja...då borde samma gälla andra aktörer oxå !!

Men visst, forget it...ska det vara så känsligt med frågor när det gäller dig helt plötsligt...

så visst !! Men ställa frågor från ditt håll....det är helt okej. Du brukar även kunna tolka svaren (precis som mig)...men här för man inte ens fråga om något man läst och få ordentliga svar.

Iaf den biten om vem som har vilken/vilka profiler...kunde vara intressant. Men tydligen så av minst tre delägare, så är endast Whyatt aktiv här...numera även Follicle profilen..som kanske då är nån annan...som inte varit aktiv här inan det företaget öppnade ?

Sorry jag frågade då, ska inte störa dig igen !

Ett annat alternativ är ömsesidig respekt och att radera mina sista inlägg här nu och dessutom den info om mig som du valt att lägga ut..som förstör för mig !! Sedan respektera varandra framöver och endast kommentera det som läggs "ut"...som det borde vara. Oavsett vad som stämmer i olika avseenden, så förlorar alla på att diskutera vissa saker och mycket kan feltolkas. Jag tycker att båda parter gått för långt och hamnat lite off-topic helt enkelt.

Jag kan respektera din möjlighet till att driva forum och företag (om du nu gör det)..på ett korrekt sätt...och du borde kunna respektera min önskan att inte ge mina konkurrenter info som de själva borde/bör skaffa sig på annat håll. Att du tycker att sådant är ointressant, betyder inte att jag tycker likadant !! För mig är sådant viktigt...precis som du har saker som du tycker är viktiga. Alltså borde man lägga sin energi på annat...än att förstöra för varandra ??!! Som sagt...vad du än tror...jag kände inte till Follicle grejen innan tråden var i princip slutförd.

Fellow

07 Jul 2009, 18:54

Eftersom jag inte äter chips o sånt längre så plockar jag fram lite morötter, gurka o tortilladipp
Program helt avslutat

superfrankie

07 Jul 2009, 21:04

Hur kan du begära respekt efter dina ständiga feltolkningar när du behöver lika många bekräftanden och klargöranden som en 2 åring? Du lever troligtvis inte i en parrealtion va? :)

respekt får man inte, den förtjänar man. Det krävs bara en genomförd lågstadieperiod för att förstå det.

"och mycket kan feltolkas" jo vi vet ;) det där var fult gjort. Nu påstår du att "båda parterna gått för långt". Försöker du reparera dina egna misstag nu genom att dra båda över en kam? nu är du kvalificerad som gravt omogen.

off-topic har tråden flyttats till ja - pga dig. Det finns en här som går off-topic och misstolkar och en som tvingas klargöra och kommentera felaktigheter som uppkommit pga din otroliga förmåga att tolka/förstå saker på rätt sätt. Kanske måste lägga till ett "NOT" i parentes där för att undvika ytterligare feltolkningar :D Men snart ger även räven whyatt upp hoppet :)

vill du ta reda på min ip-adress så var vänlig kontakta myndigheterna :), så får du snabbt se att jag är lokaliserad i huvudstaden, så de blir lite svårt för whyatt att vara i gbg och sthlm samtidigt ;). låt inte dina paranoida och högst komplexa tankar gå ut över andra.

S_H_C, antingen är du så här i verkligheten lr så har du bara druckit lite för mkt hallonsaft i sommar. Det löser sig nog för dig ska du se för dig :)

Skriv inlägg