Oseriösa international hair studio

Nöjd? Missnöjd? Dela med dig av dina erfarenheter.
lelleivar34

15 May 2008, 22:17

Sparven: Hur kan du vara så säker på Marre? Vågar killen ljuga sådär i aftonbladet?

Vad har du för bevis?

OM IHS använt Marre som skyltfönster för laser falskt bör det inte bli några problem att få dem lite förhandlingsvilliga om pris etc.

whyatt

15 May 2008, 23:14

Kan vi få in lite före/efter bilder plz? Så här på rak arm ser det ut som en ersättning..
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

sparven

19 May 2008, 18:27

lelleivar34:

Citat från Aftonbladet:TOG HEM HELA SPELET Efter falskspel och lögner stod till slut Marwan ”Marre” Hitti som vinnare av ”Paradise Hotel”, och han firade natten lång. I en exklusiv intervju med Aftonbladet avslöjar han nu sin stora hemlighet – att han fått laserbehandling mot håravfall. Slutcitat.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/tv/d … e278134.ab

Bildtexten i Aftonbladets artikel om Marre kanske förklarar ett och annat om hur det var med Marres laserbehandling: falskspel och lögner.

Skämt å sido. Marre ljuger nog inte om att han gått på laserbehandling, däremot utesluts information om att han gjort något mer. Men att IHS använder Marres hårersättning för att sälja in lasern är förkastligt. För övrigt tror jag IHS ligger lågt nu med att det bara skulle ha varit lasern som gav Marre håret tillbaka, på deras hemsida står inte vilken behandling han gjort. IHS:s garanti har ju varit att erbjuda en annan metod om inte lasern funkade…

Jag trodde att det var allmänt känt (iaf bland killar som tappar håret) att Marre har hårersättning. Till och med IHS har sagt detta vid konsultationer. Likaså andra seriösa (?) hårlaserkliniker hävdar detta. Gå på konsultation och fråga!

Hårlaser stimulerar celler och blodtillförsel och kan därigenom stärka hårsäckarna (håret) på hjässan men tyvärr ger den inte håret tillbaka till personer som lider av manligt håravfall.

För övrigt söker jag efter personer som gått på en laserbehandling och avslutat den för ett år sedan eller mer för seriösa reflektioner om resultatet.
Propecia sedan 2003

Gubter_87

19 May 2008, 19:58

Seriösa refelktioner ang laserbehandling:

*Till mig sa de att "Marre" hade genomgått laserbehandling och visade före och efter bilder, vilka finns på hemsidan.

*Laser kan, för mig, ha stärkt hårsäckarna under behandling två ggr/vecka men det spelar ju egentligen ingen roll när effekterna avtar redan efter ca tre månader utan behandling. I min mening så är det precis som propecia, minoxidil m.m. Det krävs kontinuerlig behandling för resultat. Om behandling upphör så kommer eventuella positiva effekter att försvinna.

whyatt

19 May 2008, 20:47

Precis så är det, kontinuerligt underhåll krävs. Problemet med laserbehandlingarna idag är att de helt klart framställs som kraftfullare än de i själva verket är, i synnerhet när prisnivån är hög.

lelleivar34

19 May 2008, 23:47

Sparven: Här är en artikel till mot Marre där han hyllar laser.

Jag är faktiskt inte lika övertygad om att killen bluffar som du verkar vara.

Tycker inte det ser ut som hårersättning, men vem vet.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article289072.ab

sparven

20 May 2008, 00:38

lelleivar34:här är en till på forumet som har förhört sig om Marres laser-/hårersättningsbehandling och fått samma svar. http://www.lookgood.se/forum/viewtopic.php?id=441&p=2

zups wrote: angående paradise marre , så sa han som var chef på ihs i gbg (innan det blev nordic hair) till mig att marre gjort en hårersättning och inte laser, man kan ju undra vad som är sant!

Som sagt, konsultera laserkliniker och fråga/ställ dem mot väggen!
Propecia sedan 2003

whyatt

20 May 2008, 10:58

Problemet är att före-bilden visar en synlig men inte alls total uttunning i frontens mitt. En förtjockande effekt här kan flera produkter uppnå..och om hans resten av håret är bibehållet är hans frisyr faktiskt realistisk..

Alltså, det behövs fler bilder på håravfallet för att kunna säkerställa ett svar. Dock lutar jag mer åt hårersättning än laser..

denlilleprins

18 Aug 2009, 12:37

finns där någon som kan rekommandera utomlandska kliniker men bra service og bra pris ?

whyatt

19 Aug 2009, 09:47

Välkommen prinsen. Var vänlig och starta en ny tråd med din fråga. Försök var lite mer specifik kring vilken typ av klinik du menar.

dr=valder

21 Oct 2009, 15:11

Hårlaser kan myckel väl funka men dom lägger till andra saker som någon tablett man skulle ta och shampo ochnågot liknade som minoxil (ja, jag har varit på konsultation för langesedan).

Dom är dock lite slöa vad gäller att upplysa om att laser funkar olika på oss konsumenter. Det finns dom som fått fantastiska resultat med laserkuren, men det som många blir förbannade på är dessa priser. Är det bara von kleinsten som skall kunna bestråla sig. Det finns en del aktörer och det ploppar upp nya titt som tätt (vissa är redan i branchen men bara bytt namn)endå så påverkas inte priset i en positiv riktning, det är fortfarande för dyrt för en tjänst som kanske inte ens ger kunden det resultat han/hon ville ha. nu bablar jag och oorkar inte skriva mer...
Propecia (finasterid) o,5 mg.

seriös

19 Mar 2010, 16:49

International Hair Studio skriver i sin reklam att man garanterar hårtillväxt vid laserbehandling samtidigt som det står i kontraktet att man inte garanterar något. En nära bekant som fick allvarliga fysiska biverkningar och ville pga detta avbryta behandlingen men IHS vägrade. personen hade ett läkarintyg med sig till IHS där man påvisade att det absolut inte var lämpligt att fortsätta någon laserbehandling. Personen äter medicin (som uppgavs vid konsultation med IHS).På IHS idiotförklarade man läkaren. Det kan hända att andra reagerar olika men om en patient får allvarliga besvär efter en laserbehandling så borde man, om man är någorlunda seriös, behandla patienten som en enskild individ. Man sade att deras metod generellt inte ger några som helst biverkningar och när patienten frågade om vilka kliniska studier man gjort så blev man nonchalerad och sade till kunden att "vill du veta det så får du ta reda på det själv". Ett RIKTIGT företag skulle agera LITE seriösare.

Skriv inlägg