Vem har oxå gjort en Strip på Medica Klinik?

Nöjd? Missnöjd? Dela med dig av dina erfarenheter.
whyatt

08 Mar 2009, 19:22

johan_30, jag kommer ihåg din story, det är rent ut sagt för j*vligt, så här får det inte gå till!

E-maila mig så ser vi till att upprätta en handlingsplan åt dig beträffande vad du kan göra åt den "slakt" du varit med om.
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

superfrankie

08 Mar 2009, 19:29

Jag hoppas verkligen det löser sig på något sätt för dig johan_30. Något måste bara kunna göras för att reducera skadan.

Fellow

08 Mar 2009, 19:50

Ja usch.. ngn måste ju ta sitt ansvar och rätta till det som blivit fel. Hur stora är riskerna för ngt sånt här idag? Vad får man för garantier vid en HT egentligen?
Program helt avslutat

johan_30

09 Mar 2009, 20:28

Tack för stödet =)

Garantier? ... jag vet inte... jag fick 1900 hårstrån nånting från början... med livstidsgaranti... Ett par påfyllningar fick jag de första åren efter första besöket, då det var riktigt uselt från början... det är lika uselt nu också, men livstidsgarantin gäller inte längre. Den slutade gälla innan Pyra tog över. De tycker nog att jag ska hålla till godo med alla de små påfyllningar jag fått.

Vad gäller ärret så visade de ett näst intill osynligt ärr på en av sina medarbetare, mitt ärr skulle se ut så..... men det är nu mycket längre och bredare än det de visade på medarbetaren... Tror dock inte att livstidsgarantin omfattade ärret alls... De gånger de har försökt sig på ärr-reduktioner, och misslyckats, har det mest varit för att de inte vill låta mig få fler transplantat, men samtidigt har de velat varit lite snälla och försökt fixat till ärret.

Tror förresten också att det blir svårare och svårare att få ett fint ärr, ju fler ingrepp man gör. Jag har hittills gjort sex stycken tror jag.

Skulle jag vända mig till Pyra igen skulle hon nog slänga på luren... mitt hopp står till Stefan vid Malmökliniken... jag hade mailkontakt med honom förra våren... han skulle höra av sig efter sommaren... men det gjorde han inte.

Största problemet med nästa steg, vad det än blir, är väl att avslöja för flickvännen. Det tar emot ganska rejält... har inte den stabiliteten i vårt förhållande så jag känner att jag kan avslöja detta för henne... vore jag singel så skulle jag nog tagit tag i det redan.

Whyatt, jag mailar dig någon dag snart. Ska även försöka ordna lite nya bilder.

peterr78

09 Mar 2009, 20:40

Men helt allvarligt, kan man inte anmäla ett sånt här företag så att de förbjuds att driva sin verksamhet? Det här är ju väldigt allvarliga saker, det är läkare som sysslar med kirurgi som de saknar kompetens för. En bilmekaniker till exempel som saknar kompetens skulle ju bli svarrtlistad, varför skulle inte samma sak gälla med företag som sysslar med något så känsligt som kirurgi?

Jag tycker inte att det handlar om de har gjort 1 eller 100 dåliga transplantationer, utan hur de bemöter desssa patienter efteråt, här saknas ju alla garantier överhuvudtaget!

HEROS

09 Mar 2009, 22:02

Johan.....gå inte till medica Klinik något mer,varken till kliniken i Stockholm eller Malmö.Jag gjorde en FUE hos Ilter i Stockholm efter mina 3 Strip och tycker att du ska gå dit för en konsultation.Någon som inte har behandlat dig och få en annan synpunkt på ditt hår.Mitt resultat kan jag dock ännu inte säga något om.

Tänk också på detta,du behöver inte skämmas för att du har gjort hårtransplantationer.Det är så vanligt nu för tiden.Det är bara du som dömmer dig själv och tycker att andra tittar och dömer.

Ta hjälp av folk här.Ta dig ur din onda cirkel och gå på en konsultation hos någon annan klinik än Medica Klinik.För dem är du bara en börda.Du kommer aldrig att få hjälp och bli bra.

superfrankie

10 Mar 2009, 16:12

Kan ju säga såhär: Medica Kliniks hemsida sprider skräck hos mig. Ser ut att härstämma från 90-talet. Tror de på allvar man skulle ens tänka tanken att komma in på en konsultation.

Bara jag kanske, men jag kan rata ett företag enbart pga en hemsk, uråldrig och förskräcklig design på hemsidan. Skickar väldigt dåliga vibbar som är omöjliga att ta bort.

whyatt

12 Mar 2009, 08:32

Vad som hänt är högst beklagligt, men kom ihåg att ingen av er drabbade som skriver i den här tråden kan skylla på Medicas nuvarande ägare. Visst låter det konstigt att Ni inte blivit bättre bemötta, men roten till det onda var solklart klinikens förre ägare.

johan_30

12 Mar 2009, 08:38

Mina tankar om att gå vidare på något sätt är att:

Antingen att göra en ärr-reduktion och sedan maskera det, för att kanske kunna gå runt med relativt kortklippt hår senare i framtiden. Har varit på konsultation hos Shama. Hon utbrast "Idioter" och "Gå aldrig till dem igen" när hon såg mitt ärr. Att maskera det skulle kosta 50-60000.

Eller försöka rätta till resultatet framtill också, med kanske ännu en strip eller med FUE. Då borde det rimligtvis bli bättre framtill.

Nackdelen med strip är väl att ärret blir ännu längre isåfall. Just nu är det väldigt brett, men endast 10 cm långt. Tänk om det blir misslyckat igen och ärret blir lika brett, men också mycket längre ?!

Nackdelen med FUE är priset. Jag har varit på konsultation hos Ilter, sensommaren 2007. Då skulle det kosta mig 72000. Vilket tar emot. Visst... det vore värt varenda öre om jag fick mitt liv tillbaka och kunde visa mig för folk utan huvudbonad, men återigen, tänk om resultatet uteblir. 72000 bortkastat sjön isåfall.

Jag tänker INTE låta Medica Klinik utföra något mer ingrepp på mig. Mitt hopp, att få pengar tillbaka, står till Stefan. Han verkar dock måttligt intresserad av att ha med mig att göra.

Inte skämmas? Nja. Jag bor i en liten byhåla där skitsnack tillhör vardan. Och jag känner mig inte så stark att jag skulle kunna bortse från sådant. Jag kan helt enkelt inte avslöja mina ingrepp. Inte än i alla fall.

whyatt

12 Mar 2009, 09:37

Att tatuera ärr kan ge en god döljande effekt, men eftersom ditt ärr enligt dig själv är brett ställer jag min frågande till hur realistiskt slutresultatet det kan bli? Väldigt kort frisyr känns då som ett måste. Att sätta FUE i ärret är också en variant, men än så länge verkar inte kirurgerna våga lova några imponerande uppväxtgarantier (%).

Drömscenariot kan vara att din vävnad tillåter ytterligare en strip och att ditt befintliga ärr "skärs bort". I utbyte får du grafts som kan användas för att göra fronten mer realistisk och dessutom ett tunt ärr i nacken.

Risken är dock att din hud är extra benägen att dra ut sig och att ditt ärr inte blir så fint som väntat. Det vettigaste du kan göra är nog att besöka några kliniker i landet och låta dem uttala sig. Läs även på nätet. Det finns fler fall som ditt och det går att reparera i de allra flesta fall, men leta inte genvägar.

Det måste vara riktigt surt att ta över en klinik som har många med missnöjda kunder som kräver pengarna tillbaka, jag förstår om man inte bara kan öppna plånboken och betala tillbaka eftersom de pengarna patienterna betalt in förmodligen finns i någon annans plånbok, men någon kompensation, typ i form av kraftigt kostnadsreducerad korrigering, borde vara ett alternativ att erbjuda.

bollocs_781

03 Oct 2010, 17:10

Har också gjort en strip på Medica Klinik (Pyra som höll i kniven). Resultatet blev inte fördjävligt, men i princip värdelöst. Några spretande glesa strån i vikarna till priset av att få ett rejjält "bankomatuttag" i nacken. Men Pyra själv tyckte det blev mycket lyckat sa hon då jag var där på det återbesök som jag efter ett år till slut lyckats boka in själv. Själva tog dom aldrig initiativ till någon uppföljning.

Som tur var har jag lyckats fixa kaluffsen på annat håll, och ser i dagsläget helt ok i skallen.

Men det finns tydligen de som råkat ännu värre ut på MK. När jag för någon månad sedan för skojjs skull gick på en konsultation hos en av skandinaviens ledande experter inom FUE-teknik (ni kan nog gissa vem det är som jag syftar på här) berättade hans klientansvariga en rätt så ruggig grejj. Hon berättade om en man som gjort ett strip-ingrepp, där den inkompetente läkaren hade karvat för djupt i nacken och på något sätt lyckats skära ett litet hål/spricka i själva skallbenet varvid luft trängde in. Luften bildade så småningom bubblor innanför kraniet, vilket i sin tur förorsakade en strokeliknande partiell förlamning hos patienten. Hela vänstra sidan av kroppen blev kaputt. Ena ansiktshalvan hängde som en på blodhund. Tog inte lång tid innan både karriären och äktenskapen var ett minne blott. Karln hade setat i besöksstolen och gråtit förtvivlat när han berättade detta. Och konsulten började själv gråta.

OBS: Nu sa kon inte rakt ut att det var Medica Kliniken som denna stackars man hade besökt. Men det var svårt att inte förstå vilken klinik det var som hon syftade på. Hon sa bla att jag hade haft mycket, mycket tur som klarat mig så lindrigt undan då jag gjorde min strip där.

Detta var säkert på den "gammla" tiden, så det finns ingen anledning att förutsätta att det var Pyra som låg bakom detta. Troligtvis var det någon av den tidigare ägarens clown-läkare. Men säker kan man ju inte vara...

Skriv inlägg