Advanced hair studio + frågor

Nöjd? Missnöjd? Dela med dig av dina erfarenheter.
sassa

30 Aug 2007, 09:02

Whyatt, vaddå biter minoxidlet bara i några år eller?

pedo

30 Aug 2007, 09:58

Jag skrev "Lite Oseriös". Men nu har han inte visat sig på flera dagar nu såå... Hoppas att jag inte skrämde bort honom.
Ketokonazol Shampoo 2-3gg/vecka sedan 2007-03-xx

Kirkland minoxidil 5% 2ggr/dag(slarvat dock) sedan 2006-11-xx

eller Rogaine Foam 2ggr/dag(slarvat dock) sedan 2006-11-xx

Nu regelbunden behandling med minoxidil sedan 2007-08-08!

whyatt

30 Aug 2007, 11:04

Sassa: Var vänlig skapa en ny tråd under " minoxidil " -delen, så svarar jag mer detaljerat på frågan och så blir det inte så rörigt i denna tråden, tack!
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

swede

03 Sep 2007, 21:54

Hej! Har varit inne på sidan och läst ett tag, intressant att följa alla olika behandlingar som kommer upp i forumet, hoppet är det sista som lämnar människan!

För några år sedan märkte jag att håret blev tunnare och det är väldigt jobigt att se sitt egna hår falla av, känns som en del av sig själv föll ner mot marken, till slut orkar man inte bara se på! Det är då man gör något och man kan bli ganska fartblind just i det ögonblicket.

Det jag gjorde var att söka upp en studio som erbjöd laserbehandlingar till ett pris strax över 30 000 kr! Man tänker inte så mycket på pengar i det ögonblicket, man vill bara att det skall bli som förut igen och slippa lägga ner tid framför spegeln, oroa sig varenda gång man duschar, för att hela handen skall vara täckt av hårstrån, tar på psyket!

När man kom dit blev man väl omhändertagen och lovad det ena och det andra! Efter att ha gått behandlingen i några veckor stannade håravfallet av, lyckan är stor. Efter några månader blev håret kraftigare och hårtätheten ökade kraftigt, glädjen var stor, man riktigt känner hur självkänslan sticker i höjden man blir sig själv mer och mer!

Efter åtta månader skulle man bara gå en gång i månaden, de sista fyra månaderna, under denna tiden började jag tappa hår igen, detta var ett riktigt jobbigt bakslag efter att ha kämpat ett bra tag för allt hår! Det var verkligen jobbigt, då ringde jag de och sa som det var, då erbjöd de mig mer tider i lasern och det stannade av igen!

Men nu ett och ett halvt år efter behandlingen är håravfallet lika omfattande som det var innan jag började kuren! Vet inte riktigt vad jag skall göra nu, om jag skall börja med propecia eller om jag bara skall låta det falla av och acceptera det! Hade varit väldigt intressant om det är fler som har genomgått en hel behandling? Hur resultatet blivit efter att man slutat behandlingen!

Tack för en bra sida, intressant läsning!

whyatt

04 Sep 2007, 21:26

Att diagnostisera håravfall via nätet är svårt. Med bilder blir det lättare. Ditt håravfall bromsas effektivast med finasterid, oberoende av vad andra kommersiella aktörer påstår.

Vilka biprodukter fick du använda utöver lasern?

swede

04 Sep 2007, 22:52

Använde minoxidil och en tablett en gång om dagen det var inte finasterid! Men sen ville de att man skulle använda ett rekommenderat schampoo som de sålde!

Men det jag skriver måste vara ganska uppseendeväckande med tanke på hur populärt lasern har blivit, har inte hört om det i tidningar, om människor som blivit missnöjda eller på forum! Är det något som tystas ner kanske, ligger ganska mycket pengar i branschen!

Men har finasterid lika bra påverkan på håret efter en laserbehandling! Man kan ju inte köpa sig hur mycket hårtid som helst? Har jag rätt? Hur skall man gå till väga om man vill använda finasterid om man idrottar! tack på förhand

whyatt

04 Sep 2007, 23:09

Har lasern blivit populär? Mer än jag visste. Om den hade blivit populär borde priserna droppa eftersom popularitet leder till konkurrens som i sin tur leder till lägre priser, i alla fall på en fri marknad utan monopol :)

Många som är besvärade av sitt håravfall är sällan beredda att ställa till med offentlig circus om de blir besvikna.

Vad du har knaprat är en sågpalmstablett. De "effekterna" du beskriver kan fås med minoxidil och behöver alltså inte bero på lasern - men det kan vara så båda tillsammans genererar en synergi effekt..1+1=3. Än så länge vet vi inte med säkerhet.

Nej hårtid kan man verkligen inte köpa sig hur mycket som helst, men detta är genetiskt och svårt att förutse.

Idrottar du på en sådan nivå att doppningsprov tas ska du inte konsumera finasterid, varför vet jag inte, men jag misstänker att det beror på höjningen av testosteron som hämmandet av 5-AR typ 2 leder till.

swede

05 Sep 2007, 00:17

ok jag förstår! Ja jag idrottar på en nivå där det kan förekomma dopingkontroller, tyvärr i mitt fall, men jag har hört talas om att man kan ha dispans för eventuell förbrukning av medicinen! Skall kolla över det! Men det är som du säger det är inte många som vill gå ut med att de har kört laser och misslyckats, men det börjar blossa upp mer och mer laserkliniker i sverige! Snart kanske isberget börjar titta fram och vi får ett mer ärligt svar!

I mitt fall finns det inte så mycket att göra om jag inte kan äta finasterid!? Bara att vänta ut någon dundermedicin! =(

whyatt

05 Sep 2007, 01:48

Hmm.

Du borde kunna starta ett mer omfattande liniment program. Sök dispens se om det går. Prata med läkare. Kanske halva tabletten eller såpass lite som 0.25 mg är okey? Märkbar effekt bör det i alla fall ge på håravfallet.

Minoxidil, spironolakton och Revivogen är tänkbara liniment som du med fördel kan använda. Givetvis kan du tillverka en "egen" laserstudio hemma..med samma typer av produkter..och så att säga fortsätta vad du en gång påbörjade.

pedo

05 Sep 2007, 15:49

swede:

Det är ju bra att du börjar med revivogen istället för minox. Vi alla är mkt intresserad över hur verksam revivogen i själv verket är.

Nu vet jag inte vad du har för planer... Själv håller jag på med minox men är villig att pröva på revivogen fast jag har en del att förbruka innan jag börjar med ngt annat.
Ketokonazol Shampoo 2-3gg/vecka sedan 2007-03-xx

Kirkland minoxidil 5% 2ggr/dag(slarvat dock) sedan 2006-11-xx

eller Rogaine Foam 2ggr/dag(slarvat dock) sedan 2006-11-xx

Nu regelbunden behandling med minoxidil sedan 2007-08-08!

Scully

05 Sep 2007, 23:34

I senaste numret av AHS nyhetsbrev påstår de att deras laserprogram nu är godkändt av FDA..?!?

Så nu är det de och laserkammen hairmax eller vad? Kan man läsa nånstans vad resultatet av FDAs utvärdering faktiskt blev, nån som vet?

Jag tycker fortfarande de verkar vara skumma fiskar..

whyatt

06 Sep 2007, 00:45

FDA har givit ett "clearence" till användandet av laser, dock inget "approval" och det är viktigt att poängtera. Läs inlägget på lookgood för att få mer information..har för mig att jag länkade till 510k rapporten om detta.

swede

06 Sep 2007, 20:53

Hej! Tack för givande svar! Hur nära kan man komma med en egen laserstudio hemma kontra en på international hairstudio? Vad för priser är det på laserprodukter på marknaden just nu? Skall prata med läkare och försöka hitta en lösning på problemet! Verkar intressant med revivogen, vad är skillnaden mellan detta ämne i jämfört med minox?

Mycket frågor, men ibland känns det som att vandra runt i en djungel! Mvh Swede!

cm

06 Sep 2007, 22:45

Swede:

här har du en billig kam. Vet inte om det är dynga eller om den rentav har samma egenskaper som Hairmax produkter

http://www.viatekproducts.com/ProductDetail.jsp?LISTID=F30000-1116898810

swede

06 Sep 2007, 23:22

Hur bra är en laserkam i jämfört med en på studio? Iså fall kan det vara ett riktigt bra komplement när man inte hinner åka och mycket billigare!? Är det någon av er som använder den? Kan vara bra innan man testar , tack för ett bra forum!

whyatt

07 Sep 2007, 01:15

Revivogen och minodixil är inte alls samma sak, ingredienserna som skiljer...de fungerar på olika sätt, om än måttligt och inte speciellt mycket emot genetiskt håravfall.

Viateken arbetar på fel våglängd och jag är tveksam till den verkliga kapaciteten. Givetvis kan du skapa dig en "egen" studio i hemmet, men det kräver en hel del kunskap innan det blir komplett. Ställ gärna frågor här och skapa helst nya trådar för nya typer av frågor.

puffe

11 Sep 2007, 02:52

Tjenna igen! Har varit borta några veckor härifrån pga jobb, festa m.m. Kul o se att många har skrivit och att denna tråden fortfarande lever vidare :D Sen att jag verkar oseriös är en annan fråga. Jag är mer en vilsen tonåring med dålig kunskap inom håravfall...

Som någon ovanstående skrev om sin behandling så är jag mest orolig över hur länge resultatet kommer hålla i sig. Hur kul kan det vara att pröjsa närmare 40 tusen för en behandling som håller i ett år? Däremot skulle jag efter en sånhär laserbehandlig,med gott resultat, kunna punga ut runt 10 papp om året som killen på Advanced Hair studio berättade. Då får jag gå till deras studio på laserbehandling några gånger i månaden om året.

Sen snackade jag med dem igen förra veckan och diskuterade priset. Så frågade jag om man kunde köra första halvan av kuren och om jag har uppnåt sånt resultat som jag vill ha så slutar jag där. Men jag kommer dit några gånger i månaden plus att jag använder produkter. Killen sa att vi skulle kunna fixa fram en kur som skulle passa mig som jag vill ha den. Ska på ett möte med dem nu på fredag med min mor och diskutera mer!

Det hade varit jäkligt bra om ni hade några frågor som jag kan ställa till dem! Så kan jag komma med svaren sen. Posta det här i så fall!

En sak till innan jag går o lägger mig :P Om jag börjar denna kuren så lovar jag att ta bilder för varje vecka på mitt hårfäste i samma ljussättning. Så ska jag försöka göra det efter jag duschat.

På återseende! Mvh Puffe

whyatt

11 Sep 2007, 11:36

Kul Puffe, vi ser fram emot ditt besök.

Den mest väsentliga frågan du måste ställa är:

Vad är det för skillnad på Er laser och en handhållen laserkam?

Om svaret blir: "I princip inget alls". Då vet du att de är honest och inte försöka föra dig bakom ljuset allt får mycket. Om du kan förhandla fram ett betydligt lägre årspris med samma antal behandlingar skulle jag kunna se en fördel i att gå till en studio istället för att sitta hemma med en kam, som tar längre tid att använda pga av färre laser diodrar och dessutom får du köpa minoxidil och sågpalmen själv..MEN priset..oh boy..oh boy..skiljer sig markant, så se till att få rejält med rabatt.

Om de däremot svarar något annat, kanske i stil med - Alltså det går inte att jämföra vår laser med vanliga handburna. Då kan du enkelt kontra med "Varför inte?".

Vad de sen svarar dig kan du ju skriva här. Antagligen blir det något i stil med:

1) Vår laser arbetar på ett annat sätt

2) Det kan vi inte svara på, affärshemligheter

Lycka till och välkommen åter. Skriv inte under något förrens DU återkommit hit :)

hårlasercenter

12 Sep 2007, 14:33

whyatt wrote: Du är inte ens 20 år, vill få dina föräldrar att gå i borgen för dig så du kan låna till en laserbehandling? :mad:

Snälla du, tänk lite nu. Ska du låna upp 40 000 varje år för att finansiera behandling av ditt evetuella håravfall? Får du måste fortsätta...

Även om lasern kan ha vissa fördelar som säger ju tillochmed de som står bakom den att lasern inte påverkar DHT (= boven i dramat). Detta innebär att du i bästa fall skjuter ditt håravfall längre fram. Lägg där till minodixil (rogaine mfl..) och du kommer "tända" fler sovande hår. När du sen är 25-30 och varken minodixilet eller lasern biter mer...kommer ditt håravfall (om du lider av genetiskt håravfall) förmodligen vara värre än någonsin!

Börja först med att redovisa hur din släkt rent genetiskt ser ut..hårmässigt. Uppsök en HUDLÄKARE (dermatolog) och låt denne undersöka din hjässa.

Maila gärna bilder till mig på ditt hår så kan jag ta mig en närmare titt.

Hej Whyatt !

Är imponerad av dina kunskaper men undrade bara över påståendet om att tillverkarna

till laser säger att lasern inte påverkar DHT ??? Lasern skapar en fotokemisk reaktion, ökar blodcirkulationen, bryter ner DHT och vissa kemiska rester i hårbotten. Det är därför många som genomgått en Intensivbehandling på 12 månader kan behöva stödbehandla ibland även senare med laser, pga att DHT fortsätter att spöka.

Sedan så håller jag däremot med om att ett besök hos en dermatolog i första skedet är absolut bäst. Det finns många olika åtgärder man kan vidta, och hårlaser terapi är ett av dem. Hårlaser terapin ska generera återväxt och framför allt bromsa upp håravfallet.

Det är inget botemedel mot håravfall, något sådant finns tyvärr inte att tillgå i dagsläget !

Priset för hårlaser behandling kan tyckas högt, men om man tänker på att man faktiskt

betalar för ett helt års behandling på engång, så blir det inte så mycket per behandling.

Sedan kan och bör man fråga efter vad för garantier som finns. Alla kliniker skulle nog vilja

införa en nöjd kund garanti, men det är tyvärr omöjligt. Vi har en resultatgaranti hos oss, den ger dig pengarna tillbaka exklusive produkt kostnaderna, ifall du inte får något resultat gällande bromsning av håravfall eller återväxt.

Tyvärr så innebär inte detta att du som kund garanteras att komma in som Kojak och ut som Elvis. Alla får olika resultat och alla har olika förutsättningar, tyvärr.

Att skuldsätta sig för att gå laserterapi i så unga år, ja det bör man kanske fundera över både en och två gånger. Tycker man däremot att det är värt och det är något man verkligen vill ge en chans, ja då är det en annan sak.

Självklart så har Whyatt här en poäng i att det är en kombination av allt som skapar resultat. Laser i sig hjälper, minoxidil hjälper osv .. .. men i symbios med varandra plus diverse andra produkter så ökar förutsättningarna för ett bra resultat.

whyatt

12 Sep 2007, 14:54

Jag är inte per automatik fiende till laser - men jag vet att merparten tjänste/produkt leverantörer enbart är ute efter konsumenternas pengar och i det här fallet pratar vi rejäla summor!

Att skuldsätta sig för att ha råd ska man inte alls behöva tänka på en eller två gånger, det är helt orimligt och pengarna bör isåfall hellre läggas på samtalsterapi än uppvärming av hjässan.

Problemet är att priset är HÖGT! Det räcker inte med ett år. Det kräver notoriskt underhåll, trots att resultatet är tveksamt och långtidseffekterna inte helt utredda.

Anyway, Jag skapade en ny tråd bara för dig "hårlasercenter" under "övriga produkter". Välkommen in på arenan.

Skriv inlägg