FUE transplantation New Hair Clinic 2/6 2016

Före & Efter Resultat från både kliniker och privatpersoner
RAISTLIN5

03 Jun 2016, 17:35

Hejsan. Jag ville skriva lite om min HT på New Hair Clinic.

Jag skapade en tråd någon vecka innan jag skulle till New Hair men fick höra att många avrådde mig etc så jag valde att ta bort tråden.

Nu är den iallafall gjord :)

'

Jag bokade först och främst en konsultation med Mats Ingers i Göteborg.

Fick en LÅNG konsultation på drygt 75 minuter, alltså inget snabbt ut och in möte.

Han sa att jag hade en behovsyta på 150-180cm2 (kommer inte ihåg exakt hittade inte lappen från konsultationen nu.'

Jag vill tillägga att jag var långt ifrån skallig på huvudet även om håret var väldigt förtunnat.

Han ville iallafall transplantera 2500 hårsäcksgrupper. ca 5500-60000 hårsäckar alltså.

Jag fick ett pris på 80000:- Efter förfrågan från mig om det fanns några "snabba" tider t.ex avbokningstider för att få ner priset fick jag alltså betala 70000:-

Natten till 2/6 åkte vi (Jag och min mor de dryga 35 milen ner till Lund (Jag hade redan vid avfärden vart vaken drygt 18 timmar med barn/jobb så jag behövde någon som kunde köra om jag blev för trött , vi var ju trots allt framme på kliniken kl 04.00 på natten) och att jag även vid hemgång inte visste hur jag skulle må, om jag skulle klara av att köra så långt). Väl framme på kliniken gick jag in med en portkod jag hade fått på förhand, där väntade ett kuvert med ett rumsnummer.

Vi gick in och det fanns även lite saker man inte behövde vara hungrig.

Jag vaknade på morgon 06.30 ( sovit ca 90 minuter zzzzzzzzzz.) Gick in och duschade, Sedan var det dags att äta frukost.

Efter frukosten (tillsammans med personalen :D) gick vi och fotograferade huvudet och "checkade in mig" sedan skissade de upp hårlinjen, vart de inte fick ta hår (det hormonkänsliga håret) sedan var det dags för trimning.

De rakade av mig håret och jag fick lägga mig ner på en brits Då kom Mats Ingers in och gav mig lite lugnande och något för att få mig att somna. (ej narkos) detta var någon som man sover på drygt en timme i stöten och är väckbar på.

Doktorerna är medicinskt ansvariga, utför bedövningar etc men de utför inte hårtagning eller jackning etc. Det gör ett antal andra personer antar att man kan kalla de FUE tekniker?

På mig funkade inte sömnmedlet så där jätte bra jag var vaken ganska mycket men det var inte smärtsamt eller jobbigt jag låg där och pratade en del. De bytte av varandra väldigt ofta så de inte blev trötta och att de var skärpta hela tiden. Jag tror att jag kom igång ca 09.00 och var färdig runt 16.30 så det tog sin lilla tid.

Jag fick bandage på huvudet och sedan fick jag gå och äta.

Fick sömntablett och insomningstablett och på kvällen fick jag sova hur jag ville då bandaget skulle skydda mina dyrbara hårsäckar.

Jag gick och la mig och fick sova på kliniken till den 3/6 (Min födelsedag) :) Detta är även den dag jag skriver här för att fortfarande kunna komma ihåg.

När jag vaknade gick jag och åt frukost, återigen med personalen. Sedan var det dags för borttagning av bandaget AJ satan vad det sved.

De sprutade på någon Aloe Vera spray på bandaget för att fukta upp det så att det skulle lossna utan att vaxa huvudet på mig :P..

Min mor stod och tittade på.

Hon sa att inte ett ända hårstrå följde med på bandage. Kille ska ha en eloge för det tycker jag.

Sedan tog vi lite fotografier igen och jag fick information om hur jag skulle sköta om håret den närmaste tiden. Jag kollade mig även i spegeln och oj vad fint och tätt de hade fått det.

De sa att de nästan inte visste vart de skulle sätta de sista hårsäckarna (och då antar jag att jag kommer bli väldigt nöjd..

Jag vet att folk kommer att fråga om bilder..

Kliniken har lovat att skicka bilder till mig före, under och efter operationen.

Dessa delar jag gärna med mig av när dom ramlar ner i min email.

Jag har än så länge inte ångrat mitt val att stanna i Sverige för min HT och att jag valde denna kliniken och det tror jag inte att jag kommer göra heller.

Jag tycker det är synd att alla skriver åk utomlands, bara för att folk sitter och läser här angående en operation utomlands.

Utomlandsklinkerns billder kan vara lika manipulerade som svenska bilder kan.

Ni vet inte vilka som sitter bakom avatarerna här på forumen heller.

Vad jag vill säga med detta är att gå på magkänslan, det har jag gjort och låt ingen skrämma iväg dig från Sverige. Det finns nog jättemånga bra resultat utomlands men jag tror faktiskt att det finns minst lika många bra här.

bilder kommer upp förhoppningsvis inom en vecka sedan ska jag försöka slänga upp en månadsvis.

Så får jag verkligen hoppas att resultatet blir bra.

Om det lyckas så tycker jag 70000:- är en bagatell för att få kännas sig fin varje gång man går förbi spegeln.

Efter dessa upplevelserna så är jag inte med fortsatt framtida håravfall ovillig att göra någon mer HT..

Mvh Jimmy
Minoxil 5% 2ggr/dag men ska dra ner till 1 efter rådgivning på konsultation

2 tabletter av priorin dagligen.

RAISTLIN5

06 Jun 2016, 12:20

Får se om bilderna kommer i veckan annars får jag påminna dem. det har ju trots allt vart helg och idag är det nationaldagen så...

Jag får säga att det jag upplever som värst är klådan.. Sköljer håret ett antal gånger dagen enl inrådan.

Hjälper tillfälligt men det känns väldigt jobbigt.

Att sova med bandana sålänge man hade klåda var också bra.

Problemet är "knuten i nacken" som man får när man knutit bandanan, den trycker in i huvudet och ger ganska dålig sömn.

RAISTLIN5

06 Jun 2016, 12:33

Detta är en egen bild

innan HT http://forumbilder.se/FA464/20160530-120152

efter HT http://forumbilder.se/FA464/20160604-163234

Hårlinje efter http://forumbilder.se/FA464/20160603-174436

Jag slänger upp klinikens bilder när jag får dem.

Harry.k

07 Jun 2016, 18:11

Fint med en lång och innehållsrik dokumentation. Den där naggade hårlinjen, sa han något om den? Varför görs inte raka?

RAISTLIN5

07 Jun 2016, 20:52

De sa att man inte brukar ha en rak hårlinje. Därför gör dom dem "ojämn" så att det ska bli naturligare. :)

RAISTLIN5

07 Jun 2016, 21:32

Liten uppdatering. Nu börjar jag se lite "motorvägar i det transplaneterade området. Alltså att jag börjar tappa det transplanterade håret, än så länge är det bara lite granna men det är ju det som ska ske så det är bara att gilla läget. Nu väntar jag på resten ska hoppa av och lagom till efter semestern så ska det väl böja växa ut igen efter vilofasen.

Klinikens bilder nu då..

Innan rakning..

uppritad hårlinje snett framifrån http://forumbilder.se/FA49H/160602-jimmy-7

uppritad hårlinje uppifrån http://forumbilder.se/FA49H/160602-jimmy-12

Efter rakning

uppritad hårlinje framifrån http://forumbilder.se/FA49H/160602-jimmy-17

uppritad hårlinje snett framifrån http://forumbilder.se/FA49H/160602-jimmy-22

Efter Transplantationen

uppifrån http://forumbilder.se/FA49H/160603-jimmy-1

bakifrån http://forumbilder.se/FA49H/160603-jimmy-5

Snett från sidan http://forumbilder.se/FA49H/160603-jimmy-bosetti-3

Under operationen (OBS känsliga tittare bör kanske inte gå in då huvudet ligger på lite blodiga trasor)

http://forumbilder.se/FA49H/160602-jimmy-37

Nu uppdaterar jag om någon månad igen med nästa bild.

Tunnare

09 Jun 2016, 23:38

Håller med, en spikrak hårlinje ser väldigt onaturligt ut, mkt bättre att göra den naturlig som i ditt fall

Harry.k

12 Jun 2016, 13:02

Om det är just i det fallet, eftersom hårfästet är väldigt högt så är det motiverat. Men om det är en standard hos den kirurgen att alltid ha den grova naggningen är det illa. Här är designen inte rak men rakare och hårfästet lägre, ser bra ut.

http://s668.photobucket.com/user/DERMAPLAST/media/mro_1500_grafts/mro1500_post4_zps40728fe1.jpg.html

RAISTLIN5

12 Jun 2016, 19:11

Jag vet faktiskt inte om det är standard men jag förutsätter att de gör en individuell bedömning från fall till fall, de la iallafall en stund på att få den bra så de blev riktigt nöjda vid uppritningen.

H Jimmy

tardwe

07 Aug 2018, 15:23

RAISTLIN5 wrote:
07 Jun 2016, 21:32
Nu uppdaterar jag om någon månad igen med nästa bild.
Hej RAISTLIN5. Ville bara höra om du har lust att lägga upp någon fler bild, och höra om du blev nöjd med resultatet i slutändand?

RAISTLIN5

09 Aug 2018, 18:40

Hejsan jag är tyvärr inte nöjd då det blev alldeles för glest för att jag ska vara nöjd. Blev stor skillnad mot innan men inte tillräckligt för att jag skall sluta med toppik. Skulle kanske behöva göra en op till men vet inte om jag vågar lägga så mkt pengar ytterligare för att kanske inte bli nöjd.
20180809_183947.jpg
20180809_183947.jpg (741.57 KiB) Viewed 684 times
Bifogat
20180809_183943.jpg
20180809_183943.jpg (736.42 KiB) Viewed 682 times

whyatt

10 Aug 2018, 13:43

Tråkigt att du inte blev nöjd.

2500 st grafts är visserligen en skaplig mängd grafts, men samtidigt långt från vad som behövs för att fylla en skalp med stor behovsyta. Därtill kommer håravfallet förmodligen fortsätta och kan inom loppet av några år ha "stängt av" många fler hårsäckar än vid tiden för OP och därmed förvärrat tunnhårigheten, även om själva ingreppet i sig gick bra och överlevnaden hos transplantaten låg i linje med vad "branschen" anser vara acceptabelt. Men, detta kan i rätt många fall synas på konsultationen INNAN ingreppet och är i så fall något som skall förmedlas av kliniken, alltså om det är så att väldigt mycket hår som växer på hjässan är försvagat och troligtvis kommer försvinna inom loppet av x antal år.

Vad som dock är otvivelaktigt är att det ligger på kliniken att se till att den presumtiva kunden blir medveten om, och införstådd i, förlopp, förutsättningar och risker. Efter många års erfarenhet som forumsadmin vet jag att det kan bli fel i kommunikationen. Faktorerna är flera. Dels vill kliniken operera så många kandidater som möjligt. Dels har ofta kandidaten ett drömscenario i huvudet som kan vara svårt att fullt ut uppnå. Just i ditt specifika fall kan jag inte yttra mig utöver att jag förstår, utifrån bildmaterialet, att du inte är nöjd.

Huruvida du skall gå vidare eller ej, med ytterligare ingrepp, är givetvis helt upp till dig. Jag tror te.x. att en SMP rakt över hjässan och snaggat, skulle kunna bli bra (och betydligt mkt billigare än hårkirurgi) om ej det samma som att ha full täckning av riktigt hår. Vill du gå vidare med hårkirurgi behöver en kunnig klinik analysera din donor och få fram en siffra gällande vad du har kvar som kan flyttas. +4000 st grafts kan göra mycket nytta på din hjässa, i synnerhet med kompletterande SMP...men visst, nu pratar vi en rejält budget även om du väljer en välrenommerad klinik i ett billigare land.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

brentz

09 Oct 2018, 01:16

Här kommer mitt tips till dig:

Kör ordentligt med torrshampoo - dark
(finns köpa överallt)

Sedan tar du hårspray lite försiktigt,

Sedan toppik dark, köp hårpulvret på ebay för en bråkdel pris.

Sedan kör du lite hårspray igen.

DU KOMMER BLI IMPONERAD AV RESULTATET, Snåla inte med torrshampoo spray bara!

Hör av dig hur det ser ut och posta gärna bild

Skriv inlägg