Dr Koray Erdogan 4208 Graft

Före & Efter Resultat från både kliniker och privatpersoner
Otto83

21 Feb 2016, 03:24

Hej

vill börja med att säga, tack för forumet och att det varit till stor hjälp som informationskälla vid val av klinik.

jag kommer att ställa frågor i min tråd, och ni får gärna ställa frågor om min hårtransplantation och kliniken jag valt.

Ålder 32

operations datum 2015-06-17

4208 FUE transplantat

Hår/Graft 1,85

Kaliber 70

Total hair 7767

* 1262 singel transplantat

* 2367 dubbla transplantat

* 545 trippla transplantat

* 45 multipla transplantat

* Gemomsnitt per hårsäck: 1,85

transplantation ytan 100cm2

42,8 graft per cm2

Finasterid en halv tablett dagligen intas.

Kostnad /Betalningssätt Ca 110000 :- kronor vilket motsvarade 11000 Euro

Jag överförde 10000:- kronor till kliniken.

100000 :- betalde jag på plats

Jag valde även att ta med mig en bekant på resan.

hotel för två personer/samma rum Flygbiljetter två personer med hårtransplantationen uppkom den totala summan till ca 130000 tusen kronor, pengar som jag sparat ihop.

precis som alla andra påpekat så är det inte så roligt att gå omkring med så stor summa kontanter i fickan, kollade flera gånger under resan att fickan som jag hade pengarna i var stängd, och att pengarna fanns kvar.

Hela resan från början till slut gick väldigt smidigt, att jag valt ha en person med mig gjorde hela resan enklare. inte lika jobbig helt enkelt, då det inte är direkt är en semesterresa man åker på.

på flygplatsen stod en kille med kostym och en skylt med ens efternamn på, därefter blev det bilfärd på ca 25 minuter till kliniken. väl på kliniken fick jag sätta mig i lobbyn och vänta på att Dr Koray Erdogan ska träffa mig, jag blev erbjuden något att dricka, och samtidigt fick man ett formulär man skulle fylla i . Under tiden småpratade jag och den svenska förmedlaren hon var väldigt social och trevlig.

Efter formuläret var i fyllt gick vi in till dr korays kontor, där vi diskuterade mitt håravfall mina bilder jag skickat till honom, han visade även bilder på patienter som utfört hårtransplantation hos honom, han kände på mitt hår mätte kalibern på håret, och förklarade vad han vill göra. och hur mycket han vill transplantera.

efter konsultationen var det dags för att raka av håret, rita upp hårlinje och ta bilder.

sedan blev det en bilfärd till hotellet operationen skulle bil nästa dag och delas upp i två dagar.

Operationdag 1. Började med att man fick frukost på kliniiken, efter det fick man byta om till sjukhuskläder, välja vilken film man vill se. Efter det gick man in i operation rummet och lägga sig ner på operations bordet och se film om man ville det. Sjuksköterskorna injicerade bedövningsmedlet och plockade ut grafts. Efter det fick man en paus med toabesök och lunch att äta, tillsammans med två andra patienter. Efter Lunchen påbörjade sköterskorna transplantera hårsäckarna. Dr koray kom in nån gång under proceduren för att titta till en och göra hål i hårlinjen, denna procedur tog bara någon minut, sedan gick han ut igen förmodar till en annan patient, då vi var 3 personer som opererades samtidig.

Efter operationen fick man ta bilder, sedan åkte fick man åka tillbaka till hotellet.

Operationdag 2

var likadan som första,

denna gång frågade jag den svenska förmedlaren/tolken att jag tyckte att det såg glest ut där graftsen placerats, hon sa att hon ska fråga skötekorna, svaret var att jag hade eget hår på transplantations området att det var därför det såg glest ut. efter det släppte jag dom tankarna, och tänkte att kliniken har ett gott rykte, jag behöver inte oroa mig för det.

Efter operationen blev det att ta bilder igen, och sedan fick man åka tillbaka till hotellet.

3 dagen på kliniken utfördes första tvätten med produkterna man ska använda sig av efter operationen i 10 dagar.

Man fick en fiskehatt och ett folie med all information om operation man utfört hos kliniken och information om eftervård och hårtransplantation i helhet, det innhöll även en CD- skiva med bilder.

sammanfattning

personalen var extremt trevliga och service inriktade.

kliniken fräsch och modern.

resultatet av hår transplantationen .

Det har nu gått 8 månader och en vecka sedan min operation. jag har inte varit nöjd med resultat hittills, jag har mejlat kliniken med bilder och frågor om utvecklingen av denna tidsperiod, svaret har varit att det är för tidigt för att göra en bedömning och att jag behöver inte vara orolig. En bedömning kan man göra först efter 12- 15 månader efter operationen. man får ha tålamod och vänta.

bilder kommer i dagarna

stadh

21 Feb 2016, 07:50

ser fram emot att se dina bilder

whyatt

21 Feb 2016, 09:46

Tack för en intressant redogörelse.

4208 st grafts är en imponerade mängd och kliniken du valt har ett gott rykte online med många väldokumenterade resultat, så du är ur det hänseende i trygga händer.

Då jag hoppas och tror att du redan innan ingreppet hade en realistisk inställning till vad ett ingrepp faktiskt kan och inte kan ge, så är jag något bekymrad att du i månad 8 faktiskt är missnöjd.

Nu har kliniken en poäng i att man behöver vänta ett år innan man drar några slutsatser då vissa personer blommar sent, så det är bra med lite is i magen just nu.

Ja, bilder vore toppen!
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

Tunnare

21 Feb 2016, 15:45

Ska bli intressant att se lite bilder :), kul att du delar med dig av din upplevelse

tappad

23 Feb 2016, 20:23

Även jag ser fram emot bilder på detta!

Baldhead

23 Feb 2016, 21:15

Kanske missade det i din text, men vilken grad på NW-skalan var du innan operationen?

Ser också fram emot bilder.

eldanielito

12 Mar 2016, 14:38

Bilder?

Tunnare

12 Mar 2016, 16:14

Bilder ? T_T

Decalvare

12 Mar 2016, 17:01

Jag är också nyfiken och enormt tacksam för detta forum om dess medlemmar som tar sig tid och förmedlar sina upplevelser till oss andra nyfikna.

Uppskattar just som jag sett på senare tid den uppställning av antal grafts och uppdelningen

mellan singel, dubbel, trippel, etc och detaljen om tätheten grafts/cm2.

Det skall bli spännande att få se bilderna !

Tunnare

12 Mar 2016, 19:07

Håller med dig decalvare, får mig också att må lite bättre när man har folk att prata med och sådär.

joff

04 Sep 2016, 20:14

Växte det till sig till slut eller känner du dig fortfarande missnöjd?

StringerBell

22 Sep 2016, 16:34

Vill också veta. Kom igen Otto! Var detta månne bara ett fall av försökt misskreditering gentemot Koray? Vill inte tänka sådana tankar, men samtidigt blir man ju fundersam då det inte finns särskilt många (om ens något?) svaga resultat dokumenterade från den här kirurgen.

Skriv inlägg