Angående oljor på huvet.

Om ämnet håravfall
Skriv inlägg [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
herbalist1
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

24 Oct 2018, 17:47

Hej!

Om vi ska kolla på håravfall så handlar det alltid om hormon obalans och att man ska använda olika oljor och fetter för att kunna få tillbaka sitt hår, det kan vara allt från omega 3 till rosemari olja, castor olja fyfan va mycket oljor det finns som ska vara bra för håret. Vissa oljor som låt säga Castor oil (resin olja på svenska) är riktigt fet (tjock) olja som man får finnar av på huvet om man har det för länge.

Jag har en stark känsla på att dessa oljor som kroppen producerar vanligtvis pga kosten vi äter hamnar på skallen och i sin tur icke är bra för håret. Hade vi kanske levt på stenåldern hade folk nog inte varit skalliga (tror jag).

Dom säger att om man har i vissa av alla dessa oljor såsom Resinolja, kokosolja, rosemariolja osv skulle vara bra för håret.
Resinolja säger dom man bara kan ha i mellan 30 minuter - 1 timme.

Jag har också en ännu starkare känsla på att om man har i bra oljor i håret under hela dagen (inte korta perioder) att det skulle ge återväxt, eller är jag helt ute och cyklar. Kanske tvätta ur det under natten, på samma sätt som man använder Minoxidil.

Mina frågor är:
Finnar på huvet, skulle det vara något dåligt egentligen eller? Man kan ju behandla det sen, påverkar det håret/hårsäckarna?
Vilka oljor kan man ha under längre perioder?

Alla svar uppskattas!

herbalist1
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

24 Oct 2018, 18:51

Angående hormon obalans.

hur vet man ifall hormonerna är i balans från första början (utan att gå till en läkare).

Vilka nivåer ska man ha för att få ett bra hår. Vad har normala människor runt 25-30 års åldern i testosteron halt?

Det skrivs att testosteronet ökar 120% om man inte masturberar på 1 vecka. Det blir cirka 17% per dag som testostornet ökar. Ska man ha en balans på 50% u testoseron säger vi ska man masturbera vart 3-4e dag typ. Någon som vet mer?

nya_afishwish

25 Oct 2018, 19:39

Jag kan kort bidra med mina erfarenheter. Ett tag var jag helt såld på idén med oljor på huvudet och under cirka ett halvårs tid masserade jag in diverse oljor på hjässan 2-3 gånger/vecka på kvällen innan läggdags. Under natten fick oljorna verka och på morgonen duschade jag med schampo för att göra rent.

Inledningsvis gav det resultat - trodde jag, i efterhand tror jag bara det var en placeboeffekt. Efter ett halvår, eller mer, fick jag inget håråterväxt och tappade håret precis som innan. Då bestämde jag mig för att ge upp.

Dock har jag läst att andra har haft framgång med oljor. Jag var alltså inte en av dem.

encina

26 Oct 2018, 10:28

nya_afishwish wrote:
25 Oct 2018, 19:39
Jag kan kort bidra med mina erfarenheter. Ett tag var jag helt såld på idén med oljor på huvudet och under cirka ett halvårs tid masserade jag in diverse oljor på hjässan 2-3 gånger/vecka på kvällen innan läggdags. Under natten fick oljorna verka och på morgonen duschade jag med schampo för att göra rent.

Inledningsvis gav det resultat - trodde jag, i efterhand tror jag bara det var en placeboeffekt. Efter ett halvår, eller mer, fick jag inget håråterväxt och tappade håret precis som innan. Då bestämde jag mig för att ge upp.

Dock har jag läst att andra har haft framgång med oljor. Jag var alltså inte en av dem.
Läste precis din tråd angående massage, och tänkte fråga hur det gått för dig nu när ett år passerat. Antar att ovanstående besvarar det.

Hur ser din HT, som du gjorde i fronten, från Dr Keser ut idag?

nya_afishwish

26 Oct 2018, 14:58

encina wrote:
26 Oct 2018, 10:28
Läste precis din tråd angående massage, och tänkte fråga hur det gått för dig nu när ett år passerat. Antar att ovanstående besvarar det.

Hur ser din HT, som du gjorde i fronten, från Dr Keser ut idag?
När det gäller massagen finns det likheter med oljorna; initialt god håråterväxt (mycket småhår, men det är inte nödvändigtvis massagens förtjänst. I min tråd kan jag ha överdrivet resultatet något vilket kan bero på placebo) och därefter obetydligt håråterväxt. Däremot, till skillnad från oljorna, tycks håret allmänt mer stabilt, jag tappar mindre nu jämfört med tidigare. Utan tvekan har jag frigjort hårsäckarna från en del fett. Jag kommer fortsätta med massagen ännu ett tag. Bör noteras att det är hjässan som är något tunnare än övriga håret, fronten är inte tunn.

Resultatet från HT ser fortfarande väldigt bra ut och det har möjligtvis blivit än tätare kring hårlinjen. Är fortfarande väldigt nöjd!

whyatt

02 Nov 2018, 10:54

Fisken, kul att du fortfarande är nöjd :)
Du körde aldrig med dermastamp/roller väl?

Att "få tillbaka" hår som det heter är en sällsynt upplevelse, i synnerhet om man inte kör dutas/finas - vilket många inte vill...men det är inte osannolikt att den ofta rikliga mängden "fjun" som plötsligt börjar visa sig efter några månader på många alternativa behandlingar (och som sällan blir mer än just fjun eller semi-fjun) i sig också indikerar att befintlig hårväxt som inte är fjunigt, också stärks av behandlingen och därmed "överlever "längre. Om det sen endast är en lek med fasernas periodisering eller de facto på cellnivå ökat resistenta hårsäckar, låter jag vara osagt.

Hur "färskt" var ingredienserna i ditt behandlingsprogram? Det verkar vara en viktig parameter med så "nyproducerade" oljor, kryddor och övriga molekyler som möjligt. Ranciditet är väldigt kontraproduktivt. Likaså att låta substanserna "sitta" för länge - viktigt som attan att inte over-freaking-do it.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Skriv inlägg