Dygnsrytm

Om ämnet håravfall
Skriv inlägg [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
MobyDick
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

05 Dec 2018, 17:05

Har lite tankar på att göra en HT och tänkte lite om resultatet skulle kunna påverkas av att man jobbar natt, dvs vänder på dygnet? Vet att det är allmän uppfattning att man mår bäst av att inte vända på dygnet men tänkte ifall det är någon som sitter på egen erfarenhet eller teori? Har jobbat natt förr och vet inte om jag direkt påverkades nämnvärt, fick oftast tillräckligt med sömn så svårt att bedöma. Mitt eget hår har sakta tunnats av sedan tonåren och har inte direkt slutat sedan jag återgick till normal dygnsrytm så att säga

whyatt
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

06 Dec 2018, 08:38

Viktigast är nog att få en kontinuerligt tillräcklig sömnupplevelse, oavsett när på dygnet den inträffar..men det är ju ingen hemlighet att vi merparten av tiden på jorden föredragit att dra oss tillbaka när det börjat skymma. En del forskning pekar åt att "vända-på-dygnet" på sikt har särdeles besvärande effekter på hälsan och det verkar som så att just för lite sömn är en stor orsak.

Gällande HT och sömn så har jag inte sett någon info om detta. Många upplever vissa sömnproblem första dagarna efter, det är väl pretty much vad som sagts...men visst låter det rimligt att en bra sömn de första veckorna knappast kan skada. Om detta i sig är en faktor som kan påverka överlevnaden hos transplantaten låter jag vara osagt.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Skriv inlägg