Finasterid vs vad?

Om ämnet håravfall
brentz

11 Feb 2019, 06:10

Jag har bestämt mig, det blir ingen finasterid för min del. Nu vill jag attackera håret från andra håll istället som kan göra lika mycket som finasterid tillsammans.

Jag funderar på följande:

> Pumpfröolja (1 gång dagligen) (oralt och topical)

> Minoxidil (1 gång dagligen

> Dermaroller 1 mm (2 gånger i veckan)

> MSM

> Lök-juice (1 till 2 gånger i veckan)

Om Brotzu lotion (Trinov) kommer visa fina resultat under 2019 så börjar jag självklart med den produkten med. Men jag tycker inte riktigt fått se några resultat än som visar det.

Vad mer tycker ni jag ska ha med i mitt program? :)
whyatt

13 Feb 2019, 11:45

Ok, låter som att du bestämt dig! :)

Se följande tråd för inspiration:
viewtopic.php?f=6&t=6072

Brontzu. Yes, återstår att se...om man nu inte hatar att vänta och har pengar att testa med..
Dermaroller. Fundera istället över en dermastamp = mindre risk för "tear" och närliggande issues.
Pumpafröolja. Bra val!
Minox. Hmm...helt okey antar jag, minus ev. systemisk åverkan då.
MSM. Bra val. En no-brainer.
Lök-juice. Inget jag dissar...men svårt att upprätthålla long term och mestadels studerad effekt på Alopecia Areata, dvs fläckvist håravfall..och inte manligt håravfall.

Jag kommer inom en skapligt snart framtid att presentera mitt befintliga/kommande monster-program. Det innehåller mycket av det som står i tråden jag länkade till ovan, men också en hel del nytt som jag tror kommer intressera många och som jag själv är övertygad om hjälper mot att bromsa genetiskt håravfall genom att stärka upp befintliga hårsäckar i från flera håll.
Hår: Omfattande program för 2019. Komplett info kommer i februari
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Skriv inlägg