Hårtransplantation i Thailand asbilligt?! bra?

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Nattugglan11

24 Mar 2008, 00:20

Googlade lite, fick direkt en tråd som verkade intressant. Sidan finns i på flera språk, även på svenska. Är det ett svenskt företag som länkar ihop med thailändskt sjukhus? Känns lite skumt i alla fall, men ändå lockande. Hittade en prisllist på sajten, Per hårstrå eller hårsäck(osäker) så skulle det kosta 2 dollar vilket nu bara är 12kr! 1000 flyttningar är alltså 12000kr! Gratis! Hemma kostar det mig 80,000kr och det var för mkt färre flkyttninar(Ilre-kliniken eller vad de heter)

Såg på forumet en kille som i turkiet betalade 1 euro per flyttning, vilket är ännu billigare.

Visst är det inte bara priset man får stirra sig blind på, men är det seriösa kirurger så är det intressant!!

Någon som känner till denna länk nedan? Vet ni något om sjukhuset i övrigt?

http://www.hygeiabeauty.com/haartransplantation_se.html

Woop

25 Mar 2008, 01:30

Man kan även utföra ett könsbyta på samma ställe som nämns, hahahahahahahahaha det tyckte jag var kul av nån anledning! Ja, fullt nykter >_<

Skywalker

25 Mar 2008, 07:42

Inga före och efterbilder, det var trist... Spontant skulle jag nog råda dig till att se på andra alternativ.

Referat från sidan:

"Hårtransplantatet sätts in i skalpen med hjälp av ett mikroskop"

He he, jag fick en liten komisk bild i huvudet nu=)
Rogaine 5% 2ggr/dag sedan 2005 - 02 -x

Propecia 0,5mg 1ggr/dag sedan 2007 - 07 - 26

whyatt

25 Mar 2008, 11:30

Vad man måste väga in i samband med en transplantation är inte bara vikten av ett fullgott resultat utan också risken att förlora dyrbara transplantat pga av inkompetenta läkare.

Hemsidan ser direktöversatt ut av nån mjukvara, språkets sammansättning är allmänt knepigt i den.

Jag hade aldrig i hela livet valt en klinik som inte uteslutande arbetade med hårtransplantationer, inget annat. Punkt slut. Det är trots allt ett ingrepp som inte får gå fel. I det här fallet är prisbilden orealistiskt låg. Det luktar med andra ord död bäver.

Jag är inte ute efter att klaga på den nämnda kliniken, det är fullt möjligt att de är experter på att spruta in botox i pannan eller restylane i läpparna, men hårtransplantationer är mycket mer avancerat än så. Är kliniken med i några tunga transplantationsorganisationer? Inte vad jag kan hitta!

Hemsidan känns som en "portal" för kosmetisk kirurgi, dvs de samlar in kunder och slussar dem vidare..får lite den känslan i alla fall.

Woop: LOOL, ja men va tusan..då kanske man ska slå till, undra om man kan få den billigaste operationen på köpet? Eller vi kanske kan gå ihop och göra det tillsammans..där borta.. de flesta av oss lär ju ändå åka dit på semester snart, i alla fall när insikten om att sommaren 2008 sög, ;)
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Nattugglan11

25 Mar 2008, 12:15

Ja, det luktar nog lite katt om sajten.

Ja, könsbyte varför inte. Eller kanske smartare och billigare att sätte en snorre på skallen så slipper man sina kala fläckar :-D

Skriv inlägg