Hårtransplantation på HDC

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
experior

22 Feb 2016, 20:58

Hej, vill börja med att be om ursäkt ifall jag postat tråden fel. Är ny här.

Till saken då, har läst både här och på andra ställen och enbart hört bra om HDC.

Och sedan har jag hört att Dr. Michalis Georgiou som verkar vara stjärnkirugen har slutat och startat eget, borde man försöka söka sig till honom eller är dom kvarvarande läkarna på HDC duktiga även dom?

Är det någon annan som har tips på andra bra kliniker eller är det HDC som gäller? Var intresserad av IHC först, men såg någon skräcktråd om dom och intresset svalnade genast.

MVH

whyatt

23 Feb 2016, 21:35

Välkommen till forumet! :)

Ingen fara, din tråd passar bra i denna kategori.

Mig veterligen håller Dr. Georgiou fortfarande på med HTs, men hans solosatsning verkar tyvärr inte blivit någon direkt succé...däremot fortsätter HDC att överlag leverera riktigt intressanta resultat och dess nuvarande huvudkirurg (Dr. Maras) verkar helt klart kompetent och uppskattad.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Tunnare

24 Feb 2016, 12:19

Tycker alltid HDC har väldigt bra resultat, men de flesta av deras patienter tycks ha mörkt och lite mer kurvigt hår. SJälv har jag brunt och rakt hår, kan inte se någon som varit där med liknande hår...

Adolf

24 Feb 2016, 21:08

Jag är mörkblond, har rakt hår och gjorde en ht hos HDC för fyra månader sedan. Jag är mycket missnöjd. Eventuellt kommer jag att skriva om det under nästa vecka.

Håller dock med om att de resultat de visar upp brukar vara utmärkta.

Tunnare

24 Feb 2016, 21:28

Adolf wrote: Jag är mörkblond, har rakt hår och gjorde en ht hos HDC för fyra månader sedan. Jag är mycket missnöjd. Eventuellt kommer jag att skriva om det under nästa vecka.

Okej! ja, de visar ju mest upp en viss typ av hår så att säga. Jag, och säkert jättemånga andra, hade uppskattat jättemycket om du delade med dig!

experior

25 Feb 2016, 20:31

Adolf wrote: Jag är mörkblond, har rakt hår och gjorde en ht hos HDC för fyra månader sedan. Jag är mycket missnöjd. Eventuellt kommer jag att skriva om det under nästa vecka.

Okej, det var trist. Är typ samma här, mörkblont och tunnt hår. Men kan inte 4 månader vara för snabb tid att dömma? Har läst mig till att det tar sig efter typ 6 månader?

Hur blev du missnöjd?

whyatt

27 Feb 2016, 15:36

Adolf,

skapa jättegärna en egen tråd om detta ämne. Då 4 gångna månader inte på långa vägar räcker för att uppvisa ett slutresultat och du verkar besitta en del kunskaper inom ämnet, antar jag att ditt grava missnöje är riktat mot något annat än själva resultatet, eller?

Adolf

28 Feb 2016, 11:28

Hej whyatt. Densiteten ser ut att bli hög och hårsäckarna verkar vara placerade i rätt riktningar så det är inte det jag syftar på. Men jag ska nog vänta någon vecka till och ha ett samtal med kliniken innan jag eventuellt berättar min historia. Ifall jag gör det skriver jag så klart här på lookgood.

whyatt

28 Feb 2016, 17:37

Du gör givetvis som du själv behagar, viktigast är att du är bekväm i hur du än väljer att agera. Så vitt lilla jag vet så är HDCs rykte i princip fläckfritt, samtidigt ligger det i vårt allas intresse att veta om du har invändningar.

Jag har ett supersvagt minne av att jag läste i någon tråd du skrev i att du efter ingreppet blivit tveksam till om du var en lämplig kandidat, in the first place.

Nå väl, lycka till och jag hoppas du får bra respons från kliniken.

Skriv inlägg