Har bestämt mig! Behöver råd

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
eldanielito

12 Mar 2016, 14:26

Tjena allihopa! Har sedan 20 års ålder glidit runt med kalt huvud. Jag började tappa hår redan vid 18 års åldern och fick bestämt nog, så jag tog fram rakmaskinen. Jag är nu 24 år, blir 25 i Juni. Jag måste erkänna att min självkänsla inte är på topp, jag älskade mitt hår och jag trivdes med mig själv. Jag har fortfarande hår kvar kvar men detta är tunt och vikarna är alldeles för stora. Ekonomiskt sett så kan det bli knapert (det är lån som gäller). Däremot så undrar jag vilken klinik/doktor som är bäst för FUE metoden? Mitt hår är rakt och ljust. Det är egentligen hela hjässan som ska fyllas. Tacksam för svar

Mvh

Tunnare

12 Mar 2016, 15:59

Finns många bra att välja bland och det är svårt att peka ut någon som är bäst. Själv tycker jag Koray Erdogan och HDC toppar listan.

Adolf

12 Mar 2016, 20:24

Om i stort sett hela hjässan behöver täckas och ditt hår är rakt(och tunnt nordiskt?), då är sannolikt förutsättningarna för en transplantation dåliga. Det skulle krävas en täthet i donorn långt över genomsnittet för att en HT ska vara tillrådlig och det har du mest sannolikt inte. Om du vill veta det säkert så bege dig någonstans där de kan mäta upp exakt densitet och hårtjocklek -utan att boka in någon transplantation. Ta sedan och fundera i lugn och ro om siffrorna är tillräckligt bra för att det ska vara lönt att gå vidare.

Tänk på att det är hundra gånger bättre att ha ett naturligt och omfattande håravfall än någonting som ser onaturligt ut.

Är hårersättning något du kan tänka dig? Givetvis föredrar man sitt egna riktiga hår, men räcker inte donorn till det har man egentligen bara två vettiga alternativ:

1. Raka av eller snagga håret kort och var nöjd med det

Eller

2. Använd hårersättning.

Somliga rakar håret och kompletterar med SMP, men det ger ännu varierande resultat och kräver att man rakar sig var eller varannan dag.

Någon mirakelkur för håravfall finns tyvärr inte, hur mycket vi än skulle önska det. För de flesta som nått Norwood >=5 är det bästa och mest praktiska att snagga ner fjunen och finna sig i att man inte är skapt för att ha hår på huvudet. Och det är man ju inte direkt ensam om... :-)

Baldhead

13 Mar 2016, 22:09

Ett alternativ du bör fundera på är att göra en hårtransplantation i kombination med SMP, och sen köra typ snaggat. Det är vad jag funderar på att göra i framtiden. Tror det är det bästa alternativet för oss som är nw6-nw7.

whyatt

14 Mar 2016, 13:43

eldanielito, fota gärna hjässan och lägg upp här på brädan för evaluation, men bara om du själv vill! :)
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

eldanielito

15 Mar 2016, 17:40

Okej här kommer några bilder. Då jag har ljust hår och väldigt kort så är det svårt att se, men med ett gott öga så kan nyanserna ses:)

http://www.ladda-upp.se/bilder/mzgezxsarqxh/

http://www.ladda-upp.se/bilder/quffrfppsxsgkb/

hoppas länkarna funkar!

lillebo

15 Mar 2016, 20:25

Jag vet att du inte ser detta själv men du har en jättefin huvudform och rockar den rakade stilen totalt. Önskar jag kunde göra detsamma men sån tur ligger inte jag inne med.

Jag vet hur mycket man saknar sitt hår när det trillar av men så som du ser ut så hade jag satsat pengarna på snygga kläder och ett gymkort sen kommer förtroendet hitta tillbaka.

eldanielito

06 May 2016, 13:36

Har skrivit till Dr. Koray Erdogan ang. konsultationen som är i Stockholm i Juni. Kommer förhoppningsvis få svar. Har ordnat med finansieringen om en det ska bli en transplantation. Målet i början är iallafall att fylla ut vikarna och skapa en tydlig hårlinje.

Skriv inlägg