Hur tänka vid val av klinik samt intressanta kliniker (uppd. löpande)

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Locked
whyatt

21 Jan 2014, 14:02

Kära forumsmedlemmar.

På allmän begäran startas denna OFFICIELLA hjälptråd.

I denna tråd kommer vi inte att DISKUTERA något utan endast lämna förslag på förbättring som går i linje med trådens syfte (att informera om hur man bäst tänker vid val av klinik samt vilka kliniker som finns att välja bland, runt om i världen).

Jag repeterar, allt ni skriver i tråden kommer att tas bort successivt, men innehåller era inlägg bra information kommer den att inkluderas i detta inlägget. Jag förslår att ni i punktform skriver "goda råd" och/eller kliniknamn+länk...långa noveller med information är svårsmält för nybörjare samt finns i många andra trådar.

Övriga förslag är också välkomna...men diskutera helst inte i denna tråden för..som sagt, det kommer att raderas :)

-----------------------------------------------------------------------------------

Förslag på frågor vid val av klinik (endast ett urval)

- Är kirurgen välkänd?

- Hur erfaren är dennes team?

- Hur länge har den nuvarande verksamheten bedrivits?

- Vilka branschorganisationer tillhör kliniken?

- Erbjuds någon form av resultatgaranti?

- Hur verkar klinikens rykte online vara, på diverse forum?

- Finns det rapporter om misslyckade ingrepp? (sök!)

- Kan kliniken visa upp arbetsreferenser som "liknar dig"?

- Erbjuder kirurgen mer kirurgiska ingrepp än hårtransplantationer?

- Vad ingår i priset och vad tillkommer?

Klinker runt om i världen
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

benjamin.uppsala

14 Aug 2014, 01:34

absolut...allt dem är finns hus hairistanbul.se...jag var med förra året, en professionellt team och vilken resultat.. "megasession"otroligt bra resultat...hotel och flygplatsen ingick då tiden vet inte just nu..

jonzi

14 Aug 2014, 12:48

benjamin.uppsala wrote: absolut...allt dem är finns hus hairistanbul.se...jag var med förra året, en professionellt team och vilken resultat.. "megasession"otroligt bra resultat...hotel och flygplatsen ingick då tiden vet inte just nu..

En produkt av alliansens skolpolitik?

Sleazyslay

05 Sep 2014, 23:47

benjamin.uppsala wrote: absolut...allt dem är finns hus hairistanbul.se...jag var med förra året, en professionellt team och vilken resultat.. "megasession"otroligt bra resultat...hotel och flygplatsen ingick då tiden vet inte just nu..

Har funderat på denna klinik. Fler som har uppgifter om den? Har du några bilder före och efter Benjamin?

Har kontaktat dom med bilder på mitt hår, och frågor om det skulle fungera för mig. Återkommer sedan.

mvh
Minoxidil 5 % 2ggr/dag sedan 2009-05-05

Propecia 0.5 mg /Halv tablett p.ga biverkningar.

whyatt

08 May 2015, 10:18

Sleazyslay,

tråden kommer rensas och låsas, tanken med den är inte att den skall vara öppen, vet inte hur det gick till :)

Skapa gärna en ny tråd med dina funderingar. En snabbsökning på forumet ger bl.a. hänvisning till följande tråd: http://www.lookgood.se/forum/viewtopic.php?id=6967

Spring aldrig in i en HT utan att göra gott om research.

Decalvare

08 Mar 2016, 17:18

Jag är helt ny här och har insett att det uppstår nya frågor för varje moment i transplantationen som man upptäcker.

Dessa är några av mina frågor .....

1. Måste man ta finasteride för att genomföra en transplantation ?

2. Vad rekommenderar kliniken i hårtäthet på dem olika områdena i snitt, dvs grafts per cm2?

3. Vad rekommenderar kliniken för täthet i antal hårstrån per cm2 ?

4. Hur många grafts transplanterar kliniken maximalt under ett normalt pass?

5. Utövar kliniken manuell eller "micro motor" urplockning av grafts?

6. Vilken typ av transplanteringsmetod utövas, implanter penna och i så fall vilken typ ?

7. Vilka garantier utlovas och hur hanteras kunder där kliniken själva inte är nöjd med resultatet?

Min korta erfarenhet har givit ett intryck att klinikerna försöker att profilera sig olika och dem

mer erkända spelar på oss kunders osäkerhet.

Något som alla har gemensamt är att det tar enormt långtid att erhålla ett svar något som är märkligt med tanke på att kunden skall köpa en tjänst för 50 000 - 120 000 kr.

Akaciamedical

14 May 2016, 08:45

Vårt operationsteam har tillsammans erfarenhet av över 8000 http://www.akaciamedical.com/hartransplantation/hårtransplantationer. Ta kontakt med oss idag för att se hur vi kan hjälpa just dig!

whyatt

15 May 2016, 12:01

Akaciamedical wrote: Vårt operationsteam har tillsammans erfarenhet av över 8000 http://www.akaciamedical.com/hartransplantation/hårtransplantationer. Ta kontakt med oss idag för att se hur vi kan hjälpa just dig!

Akacia, vänligen läs våra regler.

Denna marknadsföring är felplacerad och kommer att tas bort.

Locked