Kirurgens namn i Sverige

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Erik86

22 May 2016, 19:47

Hej!

Tänkte på en sak, när många kollar på transplantation (speciellt utomlands) så pratar man om läkaren, tex Dr Koray, Dr Kermer, Dr Bisanga och så vidare. Man kan hitta mycket information/historik/fakta om dem när man googlar, bilder som ligger uppe på olika forum osv.

Men kliniker i Sverige pratar man aldrig om vem läkaren är eller så är klinikerna själva inte så öppna om dem, man pratar bara kliniknamn. Ilter clinic är nog den enda som har kliniken efter sitt namn och lätt och googla om iaf.

Vem är transplantations kirurgen för Poseidon? Vem är kirurgen för för NHC? Och nu Nordichair som man ser på sin Facebook eller instagram feed hela tiden, vem är deras kirurg?

Nån som vet vad deras kirurger heter? Nån som kan lalla svenska klinikers kirurgers namn?

Har dem en fast kirurg som är där på kliniken varje dag? Har dem en läkare som är i Sverige en månad och sedan åker till annat land för en månad? Är den nån Kirurg från Polen dem hyr in för de dagar dem bokat?

Känns inte som att dem är väldigt öppna med den informationen......

RAISTLIN5

23 May 2016, 20:03

Jag hittade det här http://newhairclinic.se/vi-som-jobbar-har/

Det finns bara en kirurg där. Sedan en massa fue tekniker antar att det är de som stansar ut säckarna.

Läkaren är PETER UPPSTRÖM

NORDIC hair var det med en kvinnlig ung svensk tjej som jag tror Farzi? Presenterade som läkare. Antar att det var hon som skulle gjort transplantationen men det vet jag ej

Poseidon kliniken

http://poseidonkliniken.se/var-personal/

Där står vilken kirurg de har läkaren Slawek Pyziak.
Minoxil 5% 2ggr/dag men ska dra ner till 1 efter rådgivning på konsultation

2 tabletter av priorin dagligen.

whyatt

26 May 2016, 21:39

Det finns givetvis många lovande HT-kirurger där ute som inte ännu gjort sig ett namn inom "branschen". Detta är i sig inget måste för att vara duktig, men kirurgi är ett sådant område där man BÖR vara noga med vilka man anförtror sig till.

Jag förstår att det är lockande att falla för tilltalande svenskspråkig reklam från en lokal aktör och därigenom hoppas att problemet sopas under mattan..för det låter ju oftast bra, man blir lovad guld och gröna skogar..och så var det den där "rabatten" man får bara man bestämmer sig snabbt..men låt er inte luras gott folk..lägg istället ner RESEARCH så du själv förstår vilka som är good guys och vilka som bör undvikas - för det är din donor och din skalp som står på spel och det är inte ens säkert att du är lämplig att genomgå hårkirurgi.

Året är 2016 och skojarna existerar tyvärr inte bara i riksdagen.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

RAISTLIN5

03 Jun 2016, 23:45

Redigerar mitt inlägg lite..

Nu när jag har gjort en FUE på NHC så vet jag att det är speciella "graft tekniker" eller vad man ska kalla dem som gör i princip allt förrutom att ge medicin, bedövning etc detta görs av en läkare.

NHC har medicinsk ansvarig, Uppström samt Ingers. (Bägge var på plats när jag gjorde min HT)

Men jag får säga att under min HT så byttes de 2 som satt tog grafts och "planterade" ner dem igen ut ofta "antagligen' för att de inte ska bli trötta efter 6-7 timmar.

Jag vet inte om det är så på de andra klinikerna men oavsett tyckte jag det kändes bra detta upplägget. Och det det kändes absolut att de var proffs på det de gjorde.

Kan tänka mig när en ensam kirurg sitter i

7 timmar (eller mer) hur darrig han måste vara på handen.
Minoxil 5% 2ggr/dag men ska dra ner till 1 efter rådgivning på konsultation

2 tabletter av priorin dagligen.

Skriv inlägg