FUE Alopecia areata

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Barbae

05 Jun 2016, 22:16

Är det möjligt att göra Fue på en kalfäck? Skulle tätheten blir dubbel mot förut om fläcken återgår till växtfas igen? Skulle allt hår tramumatiseras och dö? Skulle transplantatet överleva och allt se normalt ut? Finns det något troligt scenario liksom? Letat men inte hittat mycket om detta. Vad jag hört från en klinik så tar dom sig an en fläck som stått stilla över 3 år. Mycket tacksam för svar:)

whyatt

06 Jun 2016, 20:34

Hej.

Ja, det är möjligt men hur länge har fläcken funnits? Yes, 3 år är okey...viktigt att det hår som förflyttas är areata-safe. Tätheten kommer inte bli dubbel då ett ingrepp på fläcken med största sannolikhet leder till en viss transektion av befintliga hårsäckar. Därtill sätter kliniken nog max 40-45 grafts/cm2 för att maximera överlevnad. Har du fått några injektioner?

Jag hade kikat närmare på PRP om jag vore dig, kan hjälpa.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

speziale

06 Jun 2016, 21:04

Har totalt haft 3 fläckar i mitt liv. Är idag 34. En har återväxt. En befunnit sig konstant i 2 år. Det är en ny tredje. Något mindre än en en krona som sitter mycket dumt till på hakan. Samtliga har varit i skäggväxten. Den nya på hakan tror jag blir större och större. Var på min första PRP för en knapp vecka sedan. Skall vartfall göra 2 till.

Läst, plöjt det mesta. För mig är det häxkonster till motsatsen är bevisad. Men är man desperat så är man. En hudläkare sa man ej ger injektioner i skäggväxten med kortison då detta efterlämnar en insjuknad i huden. Fick en salva, protopic. Fick noll resultat efter ett par veckor, så avslutade kuren i förtid. Provat vitlök. Det enda som faktiskt irriterat huden. Men haft dåligt tålamod där. Luktar konstant vitlök och har ej den riktiga tron. Allt känns mer som Saida. Vart ifrån skulle transplantaten tas för o vara alopecia safe menar du? Har som sagt bara haft fläckar i skägget.

Sen när jag ser "Mitt program" på din profil Whyatt. Ser jag svartkumminextrakt osv. Är det ämnen för hår, antiinflammatoriska osv tillskott som rekommenderas?

Stort tack Whyatt!

Skriv inlägg