Tips på kliniker utomlands

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Mattias555

29 Jan 2018, 22:41

Hej! Vill utföra en HT utomlands och tänkte höra mig för om tips på kliniker utöver Dr. Koray Erdogans? Min budget är satt till ca 50 000 kr. Så detta påverkar självklart valet på klinik och jag kommer nog ha svårt att lägga mer pengar än så dom närmaste åren.

Tacksam för tips!

K18

30 Jan 2018, 11:14

Mattias555 wrote:
29 Jan 2018, 22:41
Hej! Vill utföra en HT utomlands och tänkte höra mig för om tips på kliniker utöver Dr. Koray Erdogans? Min budget är satt till ca 50 000 kr. Så detta påverkar självklart valet på klinik och jag kommer nog ha svårt att lägga mer pengar än så dom närmaste åren.

Tacksam för tips!
Går själv i samma tankar, kan även välja klinik i Sverige, hur kommer det sig att du inte är sugen på Dr. Koray Erdogans?

whyatt

30 Jan 2018, 14:29

Detta är en av de absolut mest ställda frågorna till mig...och i vanlig ordning föredrar jag att försöka hjälpa öka era kunskaper om hur ni kan komma fram till vilka kliniker som är bra och vilka som är mindre bra, på egen hand...istället för att bara gå på något någon sagt - för det kan sluta illa.

Innan man tänker tanken att göra ett ingrepp behöver man först få fram en STATUS på sin tunnhåriga situation. Här kommer några frågor på vägen:
- Hur långt gånget är håravfallet idag?
- Hur ser det troligtvis ut på hjässan om 5-10 år?
- Hur lämplig donor har man för att göra ingrepp?

När behov och tillgång är analyserade är det hög tid att upprätta en budget och därefter börja fundera över lämpliga kliniker.

Om vi säger att behovet är lika med 2500 st grafts för operation 1 så kommer 50 000 kr, i synnerhet om man väljer FUE, att decimera utbudet av seriösa aktörer med goda rykten...men det går...så börja med att fixa några bilder och maila till ett knippe kliniker för att få deras bedömningar.

På hemmaplan finns några kliniker med en del nöjda kunder som jag känner till, bl.a. Poseidon och Akacia. Kanske kan vara värda att kolla upp även om du med din budget troligtvis inte når upp i större grafts-tal, iaf inte hos Poseidon, i jämförelse med utländska "låg-pris" kliniker..men återigen, här måste man vara väldigt försiktig och göra sin research noga.

Inte alltid, men nämnvärt förekommande, föreslår kliniker med högt grafts/st pris färre transplantat..info värd att ha med sig.
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

Skriv inlägg