Rating Klinik?

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
kermit

01 Apr 2018, 17:50

Ilter, BHR, Nordic hair

Är det dom 3 man ska välja mellan om man bestämt sig för en HT och inte vill åka utomlands?

Toobyy

01 Apr 2018, 19:43

kermit wrote:
01 Apr 2018, 17:50
Ilter, BHR, Nordic hair

Är det dom 3 man ska välja mellan om man bestämt sig för en HT och inte vill åka utomlands?
Tror att dom flesta svenska kliniker är snarlika, iallafall att döma av deras bilder på hemsidorna.
Jag gjorde precis min första på Ilter, har snart gått en och en halv månad så kan inte säga något om resultatet än men jag är väldigt nöjd hittils. Ingreppet kändes väldigt proffsigt och det har läkt perfekt. Kolla i min tråd om du vill.

kermit

01 Apr 2018, 20:53

Ok, tack för svar. Ska kolla den👍

whyatt

03 Apr 2018, 10:05

Om det är Sverige som gäller så bör du, utöver Ilter, Akademikliniken och New Hair Clinic, också kika in Akacia och Poseidon.
Notera att BHR ligger i Belgien.
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

kermit

04 Apr 2018, 17:49

whyatt wrote:
03 Apr 2018, 10:05
Om det är Sverige som gäller så bör du, utöver Ilter, Akademikliniken och New Hair Clinic, också kika in Akacia och Poseidon.
Notera att BHR ligger i Belgien.
Ok,tack för tipsen whyatt.

kermit

15 Apr 2018, 12:23

Akacia ser ju riktigt intressant ut. Med tanke på att det är rakning obligatoriskt som det verkar så ser jag det som en riktigt stor grej om du kunde göra en HT och kanske raka sig i nacken bara men för övrigt bibehålla sin frisyr, Då skulle jag kunna åka omorgon och göra en och ingen skulle reagera över något. Hoppas vi kan komma dit någon dag.

whyatt

24 Apr 2018, 14:52

Många kliniker erbjuder möjligheten att enbart få sin donor rakad men behålla resten av kalufsen OM mottagarområdet är relativt lättarbetat (dvs tunnhårigt). Ponera te.x. att du har helt okey med hår i fronten, men en kal krona - då behöver kirurgen inte raka fronten.

kermit

24 Apr 2018, 18:29

Hej, tack för svar.
Jo jag har blivit glatt överskad nu om att det inte alls behövs raka mottagarområdet utan endast donor så jag har iprincip bestämt mig nu och tänker genomföra en HT.
Är lite bitter bara att jag väntat tills nu och inte gjorde det tidigare men men, ingen ide att vänta på något piller eller foam iallafall. När jag har tänkt på att 1 dags jobb så kan jag slippa lida över mitt hår och skämmas med dåligt självförtroende och se 10år yngre ut samt få en frisyr igen då undrar jag...varför skulle jag inte göra det.

whyatt

25 Apr 2018, 08:18

En hårtransplantation (eller två alt. tre) kan verkligen resultera i ökad livskvalité..MEN...bara om man är en lämplig kandidat..är man inte det riskerar inte bara den ekonomiska örfilen att svida ett bra tag samt kanske ännu värre, ett resultat som är allt annat än optimalt. Så frågan du skall ställa dig är:
Besitter du de rätta förutsättningarna?

Ett knippe tydliga bilder som du tankar upp är en väg att gå för att få respons från oss glada amatörer här på brädan. Ett annat är att du mailar ett knippe tydliga bilder till en handfull av de mest seriösa klinikerna runt om i världen och får deras input. Eller kanske både och.

Kom också ihåg att det är 1-2 dagars jobb, yes, men du har en period efteråt som kräver att du lever annorlunda än "normalt". Visst, det är inga drastiska förändringar du behöver göra den första veckan efter OP, men ingreppet kommer att synas både i mottagar- och givarområdena, träning är ett no go, ömhet och rodnad 100% säkert och ja...lite annat smått och gott. Återigen, inget uberomöjligt att ta sig igenom, absolut inte, men vill nämna det för dig.

Gör nu dig själv en riktigt stor tjänst och SPRING inte in i ett ingrepp och välj INTE en lågprisklinik per automatik. För att vara ännu tydligare, det finns ett knippe rätt olämpliga kliniker som opererar på svensk mark..du vill inte hamna där. Visserligen finns de också sådana utomlands också, men lyckligtvis tenderar i alla fall svenskar att, som läser här på brädan, att undvika skräpklinikerna.

kermit

25 Apr 2018, 19:59

Grymt tacksam för din input whyatt!!
Jag har mailat bilder till Poseidon och dom bedömde mina chanser till ett gott resultat som stora. Det du skriver har jag nog missat med eftervården.
Jag hade räknat med ca 2v och sedan är man igång, vad syftade du till vad gäller träning och eventuellt annat jag inte tagit med i beräkningarna?
Sedan lär jag tillägga att jag är helt övertygad om att vi inom 10 år kommer att kunna få hår på skalpen med hjälp av den teknik Replicel och säkerligen andra jobbar med och då lär jag inte behöva en tredje HT iallafall :)

kermit

11 May 2018, 21:19

Tilläggsfråga till dig Whyatt, (eller ni andra) om du skuller göra en Ht i sverige vilken klinink skulle du då välja? Du måste välja 1 :)

Skriv inlägg