Fråga ang donor-area

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Skriv inlägg [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
brentz
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

09 Aug 2018, 23:59

Jag gjorde en HT för 5 år sedan, då tog kirurgen 3500 grafts från nacken. Kollade häromdagen på bilder från operationen och undrar nu varför man inte tar fler grafts från sidorna? Alltså ovanför öronen. Jag är sugen på att göra en ny HT snart, men då vill jag att man flyttar får inte bara från nacken utan också från sidorna eftersom jag vill det ska balansera bra, så det inte är för tjockt på sidorna och för tunt i nacken.

Någon som har någon kunskap om detta? :)

whyatt
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

10 Aug 2018, 12:50

Hej och välkommen :)

Jag utgår ifrån att ditt ingrepp gjordes med FUE-metoden.

Olika kliniker tillämpar olika principer gällande hur donorn bearbetas. Därtill avgör individuella förutsättningar hur pass högt upp/långt ner man kan gå, i donorn. En duktig klinik har en skapligt konservativ approach där uttagen görs så skonsamt det bara går och där också donorns miniatyrisering vägs in.

Vid ditt nästa ingrepp ska kirurgen ta hänsyn till att du inte är "virgin scalp" längre och anpassa uttagen för tillfredsställa dina önskemål samt följa konstens alla regler - i alla fall om du väljer en kompetent och erfaren klinik som vet vad de sysslar med. Långt ifrån alla ligger på den nivån.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Skriv inlägg