Hårersättning tips

Förpassar den traditionella peruken till museet!
Skriv inlägg [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Adam.nilsson
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

04 Dec 2018, 16:33

Hej, är en grabb född 1995 som fick ärftligt håravfall tidigt (18år) jag andvänder mig just nu av pulvret toppik för att dölja där jag tunnar ut men går inte längre att dölja dom höga flikarna jag fått samt så börjar det bli lite för tunt på hjässan nu. Jag funderar på att skaffa en hårersättning och tänkte på CML. Vad brukar priserna ligga där om man ska göra en som går från hjässan fram till pannan? Vill inte göra en med jättetjock hår så att det ser overkligt ut och brukar alltid gå med luggen fram så funderar inte på att ha backslick eller något heller, vill gärna bara känna att jag kan sluta gå runt med luva och keps hela tiden. Har ni några tips på hur man ska gå tillväga uppskattas det! :) Med vänlig hälsning :D

whyatt
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

06 Dec 2018, 09:24

Hej och välkommen hit.
En HE kan verkligen tillföra livskvalité så länge som man som bärare inte stör sig allt för mycket på de uppenbara "nackdelarna" - så sätt dig först in i vad-det-innebär att vara en HE-bärare om du inte redan gjort det.

CML har lång erfarenhet av peruker/ hårersättningar och kan rimligtvis ge dig en realistisk look till en inte allt för saftig kostnad (givetvis individuell hur man bedömer detta). Om jag får gissa utan att ha några färska siffror så pratar vi nog ungefär om en tvåtusing i månaden +/- en slant.

Ett alternativ om man vill komma undan billigare är att använda sig av en nätbaserad leverantör till vilken man skickar en hemmagjord "mall" på sin hjässa och därefter i samråd kommer fram till vilken HE som passar bäst. Det går utan vidare att få ner kostnaden med omkring 50-75% utan att tumma på kvalité öht. Därefter kan en lokal frisör med lite snits och känsla sköta underhållet nån gång per månad.

Slutligen. Är HT uteslutet? Jag tycker man skall vara extra försiktig i din låga ålder gällande ingrepp öht, i synnerhet om håravfallet är så pass aggressivt som du beskriver - men gör din research och gör den väl.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Oslokille

06 Dec 2018, 21:45

whyatt wrote:
06 Dec 2018, 09:24

CML har lång erfarenhet av peruker/ hårersättningar och kan rimligtvis ge dig en realistisk look till en inte allt för saftig kostnad (givetvis individuell hur man bedömer detta). Om jag får gissa utan att ha några färska siffror så pratar vi nog ungefär om en tvåtusing i månaden +/- en slant.
Jeg kaster meg litt inn i samtalen her, håper det går bra.

Er det virkelig så mye billigere i Sverige?
Her i Norge ryker jeg på ca 32 000 i året (2666,- per mnd) for 4 HE, + ca 1000,- per mnd i service. Altså ca 45 000 i året. (+ shampoo/balsam, + leave-in, + tape osv)

Skulle gjerne begynt å bestille selv fra nettet, men synes ikke det er bare bare.. Har ingen som kan hjelpe meg lage en mal (Dvs, ingen jeg har lyst til at skal hjelpe meg) og det er ikke bare bare å se sitt eget bakhode..

whyatt

07 Dec 2018, 12:57

Att det mesta är klart dyrare i Norge är väl ingen nyhet direkt? :mrgreen:
45k per år är dock i högsta laget, men visst...det kostar att få allt fixat för sig..

Har du sett videos som denna?
https://www.youtube.com/watch?v=wYciSy6HnK8

Det finns dessutom mer bra info på diverse engelska forum. Själva hårersättningen bör inte behöva kosta mer än 2500 kr/st. Nästan värt att experimentera med att göra mallen själv...blir de första 3 fel..so what? Pengarna är ju intjänade inom några mån...
https://www.hollywoodlace.com
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Skriv inlägg