Funderar på HE

Förpassar den traditionella peruken till museet!
BobSacamano

15 Jan 2018, 14:57

Tjena!

Efter att ha mått dåligt i 7-8 över min tvångssnaggade skalle så har jag nu börjat fundera på allvar på att skaffa hårersättning..
Några frågor till er erfarna hårersättningsanvändare,

Var köper ni era produkter ifrån? Vilka tycker ni har bäst pris?

Installerar, tar bort och tvättar ni dessa själva hemma? Eller går ni till dyra salonger?

Enligt https://www.youtube.com/user/MrRETIRINGEARLY behöver man ta av och tvätta ersättningen minst var 14e dag. Oftare om man tränar. Hur ofta tar ni av era och hur väl fungerar de?

Jag önskar ha håret bakåt och kommer därav få en synlig hårlinje. Kommer det göra att det tydligt syns att man använder hårersättning?

Vad händer med håret under hårersättningen? Jag har idag hår kvar på hjässan(men för tunt för att kunna ha annat än snaggat), kommer det håret ta stryk? Önskar ju kunna gå tillbaka till nuvarande frisyr utan att ha tappat mer om jag inte gillar hårersättning efter test..

Stort tack på förhand för att få ta del av era erfarenheter!

Oslokille

18 Jan 2018, 20:12

Kommer veldig an på. For det første hva slags modell det er osv.

For min del avhenger det av hvilken teip jeg benytter, men alt fra 1 til 3-4, kanskje opp til 7 dager.. 14 dager med teip? Ikke for min del, da hadde teipen ikke lenger vært teip tror jeg.

Man kan også lime rundt, da gikk jeg ofte 1 mnd hvor jeg kun byttet teip foran.

Teipen foran kan det være at du må bytte alt fra annenhver dag til 1-2 ganger om dagen avhengig av aktivitet.

Oslokille

18 Jan 2018, 20:14

Tror forresten dette forumet er ganske dødt.

Skriv inlägg