Tunt på hjässan! Önskar gärna tips

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
Skriv inlägg [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
ulfie81
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

25 Nov 2018, 22:36

Halloj

Snubblade in här och hittade massa nyttig info.
Har alltid haft tunt hår, eller snarare väldigt tunna hårstrån. När jag var i Australien för 10år sedan och gick till frisören sa dem att jag hade "very foreign hair" vad det nu innebär :D

I alla fall, först på senare år har jag börjat se att hårstråna på hjässan blir färre och färre. Inte brytt mig avsevärt men nu börjar det fan bli dags att ta tag i det. Dock vet jag inte riktigt vart man ska börja, vill ju slippa scam-produkterna etc.

Så, vilka receptfria alternativ är bäst för minska avfall och få återväxt?

Har haft ögonen på minoxidil som verkar ok, rekommenderas? DHT-blockerare nåt att ha?

Tar tacksamt emot alla tips då jag är novis i ämnet :)
Ber också om ursäkt på förhand för alla dumma frågor

Ha det gött så länge

/Ulf

whyatt
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

06 Dec 2018, 14:05

Kul att du finner forumet hjälpande :)

Det är tyvärr inga quick fixes inom det "naturliga" segmentet, utan i så fall är det finasterid, minoxidil och kanske ketokonazole (schampo) som många väljer..med tillhörande forskning och bieffekter.

Vill man undvika de farma-gifterna ovan så finns det förvisso options, men vägen är inte rak och kunskapsinhämtningen måste göras på individuell basis.

Det bästa vi har i dagsläget är hårkirurgi - men det är inte för alla. Dels kostar det, dels kräver det en donor som inte understiger behovsytornas storlek speciellt mycket - för att bli bra.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Skriv inlägg