Vilka klinker rekommenderar ni för mitt håravfall, bilder finns!

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
axon0001

01 Feb 2019, 00:12

Hej, nu kommer bilderna på mitt håravfall samt linjen och vad jag vill åstadkomma, har laddat upp båda långt hår samt noll klippt.
Vilka klinker kan ni rekommendera i Turkiet eller andra delar av världen som kan hjälpa mig samt inte kostar överdrivit mycket.
Har även laddat upp exempel bilder på hur jag vill ha hårlinjen samt hur slutresultatet ska se ut och hoppas man hittar någon duktig kirurg som fixar det.

Ni kan tänk er att man har lidit i hela 10 år samt förlorat sina bästa år från 23 tills nu 33 med att se ut så här samt alla de konstiga blickar man fått och fortfarande får samt alla brudar, vänner och upplevelser man gick miste om pga detta :(
Tyvärr så lever man i ett samhälle där folk är så utseende fixerade att man inte betyder något ifall man ser sämre ut.
Så ni som läser detta och är 23 eller yngre... mitt råd till er vänta inte samt förlora era bästa år som mig för det kommer ni ångra resten av era liv... förmodligen.

Enda fördelen med att se ut som mig är att kunna se på direkten vilka människor som är falska och vilka som har ett hjärta av guld samt behandlar dig med lite respekt oavsett hur man ser ut.
Så det kommer jag sakna att kunna identifierar falska och goda människor eftersom jag själv är för blåögd, åtminstone när det kommer till kvinnor, säkerligen pga saknaden under alla dessa år.

Hur som helst här kommer lite bilder och hoppas ni kommer hjälpa mig så jag hittar den perfekta kliniken samt bokar en resa så snart det bara går.

långt hår

klipt hår

rakat hår

exempel på hur man vill ha det om man fick drömma.

Hårboll

01 Feb 2019, 11:34

Grymt att du fick upp bilderna tillslut :) Nu är det lättare att förstå vad det är vi snackar om. Och utifrån dessa är jag med på varför du är inne på att flytta så mycket som möjligt från donor till hjässan. Det hade varit nice om du kunde bifoga bilder på donor också. Hur pass god är den?

Vi pratade tidigare om smp i fue-ärr och kring donor, jag skulle säga att det kan vara en god idé att utreda idéen med att kombinera FUE+SMP över hela huvudet likväl.

Något jag vill poängtera direkt är att du kommer behöva många grafts, min lekmannamässiga gissningar är att du kommer behöva över 4000 grafts, kanske uppemot 5000, och du bör välja en välrenommerad kirurg som kan uppvisa flera goda case som liknar dit. Men även då tror jag inte resultatet kan bli helt likt drömscenariot du bifogade referensbild på. En sådan frisyr du visar bild på kräver nog ganska hög densitet, troligen minst 45 grafts per cm2) (killen på bilden har nog runt 80cm2). Och det är en ganska stor yta som behöver behandlas. Men tror inte det är omöjligt om förutsättningarna (donor) är goda,. Bifogar ett exempel på liknande case nedan från Dr.Feritas och Koray, spontant känns det som att Dr.feritas lyckas åstadkomma "mer" med färre grafts.

sparrow

01 Feb 2019, 14:14

axon0001 wrote:
01 Feb 2019, 00:12
Så ni som läser detta och är 23 eller yngre... mitt råd till er vänta inte samt förlora era bästa år som mig för det kommer ni ångra resten av era liv... förmodligen.
Håller ned till 100%!

Med det håravfallsmönster som syns på bilderna, så borde du kolla upp smp. En smp i grunden är, som jag ser det, det bästa alternativet idag när håravfallet är mer utbrett. Efter smp så kan en fue användas för att fylla upp, framförallt i bakhuvudet.

Det går alltid att drömma om en frisyr, men det bästa är att hålla sig till vad som är realistiskt. Du får också räkna med att håravfallet med stor sannolikhet kommer att fortsätta, vilket gör att endast en ht kan vara svår att riktigt planera. Om du t ex stärker upp fronten med en ht, och om något år förlorar mer hår bakom ht:n kan det se onaturligt ut.

På bilden med rakat så ser det ut som att du ser helt okej ut med den frisyren. Jag hade direkt gått på smp i ditt fall. Finns inget att förlora på det. Jag gjorde det själv för några år sedan. Det enda jag ångrar idag är att jag inte gjorde det 10 år tidigare.
axon0001

01 Feb 2019, 18:25

Hårboll wrote:
Grymt att du fick upp bilderna tillslut :) Nu är det lättare att förstå vad det är vi snackar om. Och utifrån dessa är jag med på varför du är inne på att flytta så mycket som möjligt från donor till hjässan. Det hade varit nice om du kunde bifoga bilder på donor också. Hur pass god är den?
Jag ska försöka låna en riktig systemkamera samt ta betydligt bättre bilder nu när jag har rakat skallen för 3 dagar sen och håret har växt ut lite.
Jag tror att jag har gott om donar area men som jag nämnde tidigare så passar jag bäst i den frisyren som de bifogade exemplen.

Har ingen nytta av att behålla håret på sidorna oavsett vad eftersom mitt huvud är bred och jag skulle se bredare ut samt fulare när håret blir längre på sidorna, också därför man klippte sig uppklippt under de åren man hade normal hår växt samt hårlinje.

Därför kommer jag kräva från läkaren jag bestämmer mig för att först skapa en sådan hårlinje som jag behöver oavsett hur mycket hår som måste flyttas båda från donar area samt sidorna... sen kommer jag fylla på de tomma ytorna på toppen tills jag blir helt karl på sidorna samt baksidan.

Men som du sa det blir nog minst 5000 graft för första operationen.

Frågan är bara hur jag ska bestämma mig för en kirurg nu :/
axon0001

01 Feb 2019, 18:35

sparrow wrote:
Med det håravfallsmönster som syns på bilderna, så borde du kolla upp smp. En smp i grunden är, som jag ser det, det bästa alternativet idag när håravfallet är mer utbrett. Efter smp så kan en fue användas för att fylla upp, framförallt i bakhuvudet.
SMP tatueringen kommer jag använda mest för att ta bort ärren när håret flyttas från donar area samt sidorna, så slutresultatet ska se ut som om man har håret uppklippt mer eller mindre fast än det är helt tomt och bara skin.

Sen när man blir äldre typ 50 och håret man har transplanterat faller helt och hållet så får man köra SMP på nytt så man ser ut att ha lite hår, vet inte hur väl det kommer passa med tanken på åldern men det får man ta där och då.

Det som skrämmer mig mest just nu är ärren från nålen som vinner ut hårsäcken, undrar hur mycket tekniken har gått nu så man slipper ha stora ärr från nålen...

Vad är det minsta man använder idag för att minimera ärren.. 0.3mm eller mindre ?
sparrow

01 Feb 2019, 19:27

Det viktiga är att du gör det du själv tror att du kommer att bli nöjd med, och som du ser som det bästa alternativet för din situation och för hur mycket pengar du vill lägga på en ht (5000+ grafts drar nog iväg mot 150 000-200 000 kr). Om jag hade haft möjlighet att återskapa en frisyr som på den bilden du länkade, då hade jag också siktat på det, men för min del är det inte realistiskt och jag vill inte lägga flera hundratusen för att det kanske kan vara möjligt. Jag tycker ändå inte att det är fel att köra på och plocka så mycket fue som möjligt. Men det kommer troligtvis att bli svårt att plocka så mycket mer från donar än vad som är max även utan smp. En något mindre ht först, för att se hur resultatet blir efter smp i ärren. Det är nog även vad de flesta seriösa kliniker rekommenderar.

Det är också riskfyllt att jämföra en persons frisyr som inte har något håravfall med resultatet från en ht. Risken är att man sätter förhoppningarna för högt. Det är säkrare att hitta ett antal före och efterbilder på personer som har ett liknande håravfall som en själv och se hur deras resultat blivit efter stora ht-operationer. I de enda fallen en ht kan jämföras med naturlig hårväxt är när ett mindre område har opererats, som kan denspackas rejält. Det är i alla fall min inställning.

Att lägga ett par hundratusen på en ht, är ändå inget jag skulle avråda ifrån om man har de möjligheterna. Man lever bara en gång. Och när håravfallet påverkar en negativt så är det egentligen inte en fråga om vad det kostar i pengar utan vad det kostar i lidande och försämrad livskvalitet. Men det måste också utgå ifrån vad som är realistiskt.

Bra också att du har uppmärksammat instrumenten de använder. Det blir superviktigt. Och att klinikerna kan visa upp tidigare resultat för donar på rakad yta.
Hårboll

01 Feb 2019, 19:34

axon0001 wrote:
01 Feb 2019, 18:25
Hårboll wrote:
Jag ska försöka låna en riktig systemkamera samt ta betydligt bättre bilder nu när jag har rakat skallen för 3 dagar sen och håret har växt ut lite.
Jag tror att jag har gott om donar area men som jag nämnde tidigare så passar jag bäst i den frisyren som de bifogade exemplen.

Har ingen nytta av att behålla håret på sidorna oavsett vad eftersom mitt huvud är bred och jag skulle se bredare ut samt fulare när håret blir längre på sidorna, också därför man klippte sig uppklippt under de åren man hade normal hår växt samt hårlinje.

Därför kommer jag kräva från läkaren jag bestämmer mig för att först skapa en sådan hårlinje som jag behöver oavsett hur mycket hår som måste flyttas båda från donar area samt sidorna... sen kommer jag fylla på de tomma ytorna på toppen tills jag blir helt karl på sidorna samt baksidan.

Men som du sa det blir nog minst 5000 graft för första operationen.

Frågan är bara hur jag ska bestämma mig för en kirurg nu :/
Fattar vad du menar med uppklippt på sidorna jag gillar också det. 8-)

Tror att du skulle behöva låta donorhåret växa ut för att man lättare ska kunna se vad donor-statusen är. Vissa läkare (kanske de flesta?) vill inte att man kommer snaggad heller.

För att du ska ha en chans att få någonting som är i närheten av den bild du bifogat måste du välja en väldigt välrenomerad kirurg. Och dessa lever på gott rykte. Således kommer du sannolikt inte att kunna kräva ett tillvägagångssätt som kirurgen själv kanske inte rycker är lämpligt. Du får helt enkelt föra en dialog med dem och se vart ni landar. Jag har själv erfarenhet av dessa typer av diskussioner och jag har pratat med flera. (Då har vi varit oense om typ 1cm hit och dit för min hårlinje). Men tycker absolut att du ska framföra din vision för dem. Men var beredd på det jag skrev.

För det är ingen garanti att du sedan inför eventuellt nästa operation kan hitta någon seriös (återigen läs välrenomerad) kirurg som är villig att skörda av din donor helt (så som jag tolkar är ditt önskemål?), eftersom det inte alls är säkert att det blir bra med smp i donor-ärren. Tror inte de vill ta den risken.

Angående hur du hittar bra kirurg; tyckte jag gav dig en bra kick på vägen? Leta kirurger som kan uppvisa case som liknar ditt och du kan börja med att kolla med bl.a. Dr.Feritas och Dr.Koray, dr.bisanga etc.
Hårboll

01 Feb 2019, 19:37

axon0001 wrote:
01 Feb 2019, 18:35
sparrow wrote:
SMP tatueringen kommer jag använda mest för att ta bort ärren när håret flyttas från donar area samt sidorna, så slutresultatet ska se ut som om man har håret uppklippt mer eller mindre fast än det är helt tomt och bara skin.

Sen när man blir äldre typ 50 och håret man har transplanterat faller helt och hållet så får man köra SMP på nytt så man ser ut att ha lite hår, vet inte hur väl det kommer passa med tanken på åldern men det får man ta där och då.

Det som skrämmer mig mest just nu är ärren från nålen som vinner ut hårsäcken, undrar hur mycket tekniken har gått nu så man slipper ha stora ärr från nålen...

Vad är det minsta man använder idag för att minimera ärren.. 0.3mm eller mindre ?
SMP används inte bara på det sättet du tänker utan även för att ge illusionen av tätare hår i allmänhet. Det var det jag menade.

Du behöver inte bry dig om instrumenten, välj en välrenomerad kirurg bara så kommer du få bästa möjliga förutsättningar för minimal ärrvävnad. MEN de kommer ändå inte vara osynliga. Kolla referensbilder hos läkarna jag tipsade om. EDIT: med "bry inte dig om instrumenten" menar jag välj en bra kirurg utifrån resultat (donor/recipient) och inte utifrån instrument. Det finns skojare till kirurger som skryter om sina instrument... för att de inte har några resultat att skryta om.
sparrow

01 Feb 2019, 22:46

En klinik med redan högt anseende använder sannolikt de senaste och bästa instrumenten, instämmer med Hårboll. Det blir viktigare att ta reda på sådant om det handlar om kliniker som inte är lika kända. Det finns däremot ingen nackdel med att fråga om instrument som används och att framförallt få se efterbilder från flera olika personer som genomgått en fue som sedan rakats ned, återvändande patient t ex. Kliniker som inte kan visa upp något sådant skulle jag inte vända mig till. Det kan säga två saker - de har inga återvändande patienter överhuvudtaget eller de vill inte visa upp något av det.

Om du har tänkt att skörda din donar helt, då måste du jämföra med någon som har rakat med hyvel på sidorna.. Det betyder i såfall att du kommer att ha allt för stora ingrepp för att det ska på något sätt gå att jämföra med någon som har en tät orörd donar som trimmats ner.

Hur mycket kan du lägga på en ht? Det kommer förr eller senare att handla om det. Tänk även på att det finns många personer med omfattande håravfall som har många miljoner som de skulle kunna lägga på att fixa till en frisyr, men av någon anledning väljer att inte gå via ht utan de väljer en hårersättning eller att inte göra något alls. Sannolikt, min gissning, för att det idag inte är möjligt att uppnå de krav de ställer. Med en ht ska man inte så ofta ha kravet att det ska återskapa en frisyr, utan att man kan få mer hår där man vill ha det. Jag skulle inte rekommendera någon att utgå ifrån en nw0, naturligt växande längre hår utan någon som helst tendens till håravfall, som mål med en ht - om det inte handlar om max nw3 med avstannat håravfall.
axon0001

04 Feb 2019, 21:36

sparrow wrote:
01 Feb 2019, 19:27
Det viktiga är att du gör det du själv tror att du kommer att bli nöjd med, och som du ser som det bästa alternativet för din situation och för hur mycket pengar du vill lägga på en ht (5000+ grafts drar nog iväg mot 150 000-200 000 kr).
150-200k kr i Turkiet ?? vaaaah skojar du ?

Kostar det så pass mycket nu i Turkiet eller var det pga de kända klinikerna/kirurger som hårboll hade nämnt i tidigare inlägg...? eller var det pga antal graft 5000 ?
Hårboll wrote:
01 Feb 2019, 19:34
Angående hur du hittar bra kirurg; tyckte jag gav dig en bra kick på vägen? Leta kirurger som kan uppvisa case som liknar ditt och du kan börja med att kolla med bl.a. Dr.Feritas och Dr.Koray, dr.bisanga etc.
Hårboll

05 Feb 2019, 00:31

Nja, skulle gissa att Dr.Koray (turkiet) tar under 150 k, men över 120 k för 5000 grafts. Dock är han den som tenderar att använda mest graft.
Finns de som är dyrare i Turkiet (bl.a. Dr. Keser) men vet inte om han dels brukar göra så många case som liknar ditt. Har inte kikat. Så vet inte om han är bättre givet att han är dyrare.

Gällande de andra herrarna jag nämnde så tror jag nog dessa ligger i övre spannet då de ligger i Spanien.
axon0001

05 Feb 2019, 11:48

Hårboll wrote:
05 Feb 2019, 00:31
Nja, skulle gissa att Dr.Koray (turkiet) tar under 150 k, men över 120 k för 5000 grafts. Dock är han den som tenderar att använda mest graft.
Finns de som är dyrare i Turkiet (bl.a. Dr. Keser) men vet inte om han dels brukar göra så många case som liknar ditt. Har inte kikat. Så vet inte om han är bättre givet att han är dyrare.

Gällande de andra herrarna jag nämnde så tror jag nog dessa ligger i övre spannet då de ligger i Spanien.
Asså vaah, jag hade räknat med 30k max inkluderat resa kostnaden samt bo på hotel etc och mediciner...

120k för det lilla jag försöker transplantera låter långt över det jag vill spendera... 120k i mina öron är för världskända kirurger som är i USA samt har senaste teknologin och inte Turkiet...
Jag vet att det var 10 år sen jag ville göra ht men har priserna 10 dubblas eller vad är frågan om här?

Nu tror jag inte att jag behöver 5000 graft eftersom vikarna fylls om jag lägger mina 2 fingrar på de (pek och mitt finger) sen har jag redan en bra front på hårlinje sen allra början.. lite högre upp har jag en liten cirkel som också behöver fyllas och sist 2 små cirklar längst back för att i slutändan skapa den basen jag behöver för den frisyr.

Ska jag kontakta de samt maila mina bilder men då kanske de kommer säga just 5000 graft bara för att tjäna pengar...

Alltså är denna kirurg så pass duktig att allt han transplanterar kommer växa ?
Man vill inte ta betala för 5000 graft samt med dåligt transplantering få 2500 graft att leva och andra hälften dör i onödan.

Hur ska jag göra nu då ? :(
Är 30k inte möjligt längre hos någon bra kirurg ?
whyatt

05 Feb 2019, 15:30

Asså vaah, jag hade räknat med 30k max inkluderat resa kostnaden samt bo på hotel etc och mediciner...
Det går att få tag på, men då är det verkligen inga namnkunniga, internationellt erkända kirurger vi pratar om....och därmed ökar risken att du inte blir nöjd.
120k för det lilla jag försöker transplantera låter långt över det jag vill spendera... 120k i mina öron är för världskända kirurger som är i USA samt har senaste teknologin och inte Turkiet...
120k behöver det inte hamna på..men definitivt mer än 30k med tanke på vad du själv anger som mål-hår. Du kommer behöva ta ut en ansenlig mängd grafts för att komma i närheten av det resultatet du visar på bild.
Jag vet att det var 10 år sen jag ville göra ht men har priserna 10 dubblas eller vad är frågan om här?
Fanns ingen renommerad klinik som tog 30k för 10 år sen?
Nu tror jag inte att jag behöver 5000 graft eftersom vikarna fylls om jag lägger mina 2 fingrar på de (pek och mitt finger) sen har jag redan en bra front på hårlinje sen allra början.. lite högre upp har jag en liten cirkel som också behöver fyllas och sist 2 små cirklar längst back för att i slutändan skapa den basen jag behöver för den frisyr.
Svårt att säga med tanke på att kronan kanske ser värre ut på bilderna än i verkligheten, men du bör nog räkna med iaf 1500-2000 grafts i fronten beroende på hur stabilt vik-håret är idag (en del kirurger vill framtidsssäkra genom att överlappa) och något liknande för kronan - i ett första skede. Kan behöva förtjockas med ett ingrepp nr #2, beror på omständigheterna. En variant är att sikta på 3500 st nu och hoppas det räcker men också mentalt förbereda dig på att du nog kan behöva fylla på med 2500 st till längre fram. Eller så går du all in och kör enbart hårlinjen nu. Låter det gro in väl. Sen tar du en till OP för kronan längre fram. Eller tvärtom. You tell me.
Ska jag kontakta de samt maila mina bilder men då kanske de kommer säga just 5000 graft bara för att tjäna pengar...
Risken finns, samtidigt är inte alla korrupta på den nivån. Prohairclinic, Armamed och HDC är några kliniker som borde kunna ge dig ett intressant pris.
Alltså är denna kirurg så pass duktig att allt han transplanterar kommer växa ?
Menar du Keser? Han har uppvisat många imponerande resultat, primärt täta hårlinjer. Hans transplanterar själv ca 700 grafts per dag. Lite av en one-man-show. Finns iaf 2 st svenne-cases här på brädan.
Är 30k inte möjligt längre hos någon bra kirurg
Troligtvis inte värt att chansa. Kanske kan gå för 60k, men faktum är att prislappen aldrig är billig om resultatet blir dåligt...därmed inte sagt att man måste välja de dyraste bara för att...nej nej, men lika på de ovan jag nämnde. Du har ju också Akacia i Sverige som du nog kan få ett bra paketpris hos, OM du anser dem tillräckligt duktiga..detta är enbart upp till dig att bestämma.
Hår: Omfattande program för 2019. Komplett info kommer i februari
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Hårboll

05 Feb 2019, 18:30

Förstår att det suger att varit inställd på 30 lök och sedan får lägga på 100. Men hur du kommit fram till 30 k är en gåta :P

Dr.Demirsoy är ganska duktig och tar inte mycket betalt. Men kolla först referensbilder och se om han har liknande case. :)

Hursomhelst, jag tror du behöver omvärdera din situation. Det "lilla" du anser att du behöver transplantera är inte så lite är jag rädd. :( Om vi utgår från att du har höga ambitioner och vill nå något som liknar den bilden du länkade till så behöver du vara beredd på högt antal grafts (Fundera själv lite över hur stor yta som ska behandlas och hur många grafts per cm2 tror du att du behöver?) och eventuellt två operationer, samt en duktig kirurg. Och då blir mkt pengar. Upprepar väl lite det Whyat skrev nu kanske..

Råder dig att kolla olika case. Du måste väl ha kikat runt en del redan? Kollade du på videorna jag bifogade ovan?
Det finns många med endast höga vikar som behöver typ över 4000 grafts för att återställa en naturlig look. (inkl mig själv som snart gör min andra operation).

Tror du har lite höga tankar om USA, :) Tror Turkiet har fler duktiga kirurger per capita. Men vad vet jag. Senaste teknologin är nog tillgänglig i Turkiet med. Men sedan om användning av mikroskop är mer utbredd i USA vet jag inte, det är dock ganska vanligt att topp-kirurger använder vid dissekering av hårsäcksgrupper, oavsett om de är i USA eller inte.

"Alltså är denna kirurg så pass duktig att allt han transplanterar kommer växa ?
Menar du Keser? Han har uppvisat många imponerande resultat, primärt täta hårlinjer. Hans transplanterar själv ca 700 grafts per dag. Lite av en one-man-show. Finns iaf 2 st svenne-cases här på brädan."
Antar att du syftar på Koray som jag nämnde då han ofta väljer större andel grafts att transplantera än vad andra i samma case rekommenderat ; är det så att han tar mycket grafts för att han annars har låg överlevnad? Det handlar väl egentligen om huruvida han uppnår den densitet (grafts per cm2) som är acceptabel givet mängden grafts som extraherats. Det är inte lätt att svara på. Hur många grafts totalt ska flyttas och stor är ytan som ska behandlas. Problemet är att du måste ta hänsyn till det existerande håret, om vi inte diskuterar 100% kal yta. Det går väl o räkna ut, men det är meckigt som utomstående att utvärdera. ( Lite för specifikt nu, man får väl starta en annan tråd om Koray isåfall angående hans val av mängder grafts som alltid är i överkant). :lol:

Personligen anser jag att det finns 0 skäl att bli misstänksam om en välrenommerad kirurg rekommenderar 5000 grafts i ditt fall... studera case, bilda dig en uppfattning om vad som är rimligt.

EDIT: I vissa fall kan man bli bekymrad över motsatsen, då det finns vissa svenska kliniker som rekommenderar alldeles för få grafts av någon anledning. Förmodligen för att de inte behärskar större antal. Eller är extreeemt riskaversa avseende nekrosis, infektion etc.
Last edited by Hårboll on 05 Feb 2019, 19:19, edited 1 time in total.
Hårboll

05 Feb 2019, 18:38

Förresten, du skulle inte kunna rita ut var du skulle vilja att din hårlinje gick? Det skulle ge ännu bättre bild av dina förväntningar.
sparrow

06 Feb 2019, 00:39

whyatt wrote:
05 Feb 2019, 15:30
120k behöver det inte hamna på..men definitivt mer än 30k med tanke på vad du själv anger som mål-hår. Du kommer behöva ta ut en ansenlig mängd grafts för att komma i närheten av det resultatet du visar på bild.
Det var det jag menade med den summan - målbilden. Sedan beror det ju på hur stor del av resterande hår som är försvagat. Det är inte bra att planera en ht utifrån hur situationen ser ut idag, det är bättre och säkrare att planera en ht utifrån hur håravfallet kan utvecklas. Om man är ganska säker på att håravfallet har avstannat så är det en sak. Om man befarar att håravfallet fortsätter så gör man ofta bäst att planera utifrån det.
whyatt

06 Feb 2019, 16:32

Tycker det är bra input-nivå i tråden!
Vad som kan betänkas är att när axon låter sitt hår växa ut 10-15 cm så kommer det att se rätt så tjockt ut utöver vikarna och månen, så skulle hans håravfall stoppa i det här läget och han får en skaplig uppväxt i vertex hos en helt okey billighetsklinik samt lägger lite extra krut på en ordentlig hårlinje hos ett proffs - så tror jag mål-bilden går att nå rätt väl..men då bygger det på att ovanstående slår in samt att nuvarande håravfall bromsas ordentligt..så en stor och viktig fråga är till dig Axon: Hur går tankarna kring behandlingsprogram? För både måne, vikar och håret däremellan är i riskzonen att i alla fall delvis tunnas ut ytterligare.
Hairmatters

10 Feb 2019, 00:33

Hej!

Vi vill gärna hjälpa dig!

Besök på vår hemsida och få mer information.

hairmatters.se

Med vänlig hälsning
whyatt

11 Feb 2019, 12:00

Hairmatters wrote:
10 Feb 2019, 00:33
Hej!
Besök på vår hemsida och få mer information.
hairmatters.se
Med vänlig hälsning
Tre inlägg innehållande inget annat än reklam. Börjar inte bra det här, hairmatters :)
Hårboll

11 Feb 2019, 13:01

Okej, ge input på det som tagits upp i tråden då... annars betyder det ju inget annat än "välj vår klinik, välj oss!"
Skriv inlägg