På väg mot en motbjudande spegelbild

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
TonyS

02 Jan 2012, 15:11

Aj, tråkigt om jag har lurat dig.
Minox 5%, 2 x 1 ml ED, sen slutet 2008. Ketol 2ggr/v sen sommar 2009
Finas 1mg ED, sen 110819 Spiro. 2 x ED, sen 2011-08-25. Blowfish 3 x 6 min EW

dranter

02 Jan 2012, 15:31

TonyS wrote: Aj, tråkigt om jag har lurat dig.

Haha nej då det har du inte, det var värt att testa i alla fall, kunde ju ha blivit en hit. Hade för den delen redan sneglat på Hair so real förut så jag hade nog testat den ändå inom en snar framtid.
¤FUE 1500 grafts flyttade till kronan

¤Propecia 2mg/dag

¤Minoxidil 5% 1ggr/dagligen

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

dranter

02 Jan 2012, 21:05

Satt och lyssnade på pastor Greg Laurie. Han sa något som är applicerbart på det mesta, även håravfall. Översatt och grovt förenklat låter det så här:

I acceptansen finner du frid, i svaren finner du frågor.

Jag tyckte det lät bra, om man accepterar sitt håravfall så kommer man inte att plågas av det längre men att tex få svar på vilka mediciner och preparat som motverkar håravfall leder ju såklart till frågor om bieffekter och liknande som i sin tur leder till ångest och man dras in i en cirkel där de flesta ändå kommer att må dåligt när tiden kommer ikapp och håret rasar av i alla fall och där står man med endast bieffekterna kvar.

Och nej det är inte Whyatt som hackat sej in på min användare.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

Sinnerman

03 Jan 2012, 15:05

dranter wrote: 2007 Vikarna börjar krypa uppåt och jag ser trots kortsnaggat huvud ganska drabbad ut av håravfall. Börjar med Arcon-Tisane som enligt mej är den mest intressanta hårvårdsprodukten inom hälsokost. Innehåller bra saker som sågpalm, bockhornsklöver mm.

Håret börjar efter ett par månader att bli mörkare, tjockare och friskare. Vikarna krymper och min far tittar efter 6-7 månader på mitt huvud och säger " det har ju nästan grott ihop".

Tog bilder från nyårsafton detta året bara för att komma ihåg den kvällen. Håret hade då blivit såpass tjockt att vid styling på kvällen så misslyckdes jag att få till en bra frisyr då håret va alldeles för styvt för de styling produkter jag använt innan så jag klämmer på mej kepsen med glädje denna gången

Hej Dranter, vilket märke av Aron-Tisane använde du? Har googlat och får upp massor med olika märken som heter just Arcon-Tisane, tyskt, finländskt och Australienskt..

Tackar ödmjukast för svar! :)

dranter

03 Jan 2012, 15:37

Sinnerman wrote: [quote=dranter]2007 Vikarna börjar krypa uppåt och jag ser trots kortsnaggat huvud ganska drabbad ut av håravfall. Börjar med Arcon-Tisane som enligt mej är den mest intressanta hårvårdsprodukten inom hälsokost. Innehåller bra saker som sågpalm, bockhornsklöver mm.

Håret börjar efter ett par månader att bli mörkare, tjockare och friskare. Vikarna krymper och min far tittar efter 6-7 månader på mitt huvud och säger " det har ju nästan grott ihop".

Tog bilder från nyårsafton detta året bara för att komma ihåg den kvällen. Håret hade då blivit såpass tjockt att vid styling på kvällen så misslyckdes jag att få till en bra frisyr då håret va alldeles för styvt för de styling produkter jag använt innan så jag klämmer på mej kepsen med glädje denna gången

Hej Dranter, vilket märke av Aron-Tisane använde du? Har googlat och får upp massor med olika märken som heter just Arcon-Tisane, tyskt, finländskt och Australienskt..

Arcon hårkur för män finns på http://vitaminvaruhuset.se/shop/

billigast och snabbast.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

Sinnerman

03 Jan 2012, 18:03

dranter wrote: [quote=Sinnerman][quote=dranter]2007 Vikarna börjar krypa uppåt och jag ser trots kortsnaggat huvud ganska drabbad ut av håravfall. Börjar med Arcon-Tisane som enligt mej är den mest intressanta hårvårdsprodukten inom hälsokost. Innehåller bra saker som sågpalm, bockhornsklöver mm.

Arcon hårkur för män finns på http://vitaminvaruhuset.se/shop/

billigast och snabbast.
Tack så mycket! Var ju en hel uppsjö av olika märken! :)

dranter

07 Jan 2012, 19:10

En liten uppdatering.

Jag har ännu inte fått Astressin B så ingen ändring av programmet i nuläget. Det jag tråkigt nog har märkt senaste tiden är att håret har blivit allmänt tunnare, dvs håret på sidorna och i nacken som förut var löjligt tjockt. Det har blivit rakare och glesare.

Jag kan inte förstå vad detta beror på.

Jag har äntligen fått tillbaka mitt gamla jobb så nu är ekonomin återställd. Jag har varit stressad över att ständigt vara pank och arbetslös så jag vet inte om detta varit negativt för håret. Å andra sidan så är jobbet otroligt stressande så jag vet inte om det kommer bli någon förbättring.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

dranter

08 Jan 2012, 23:19

Tappar hår som en galning nu, tragiskt men sant! Jag har gått upp till maxdos på både Cystein Arginin och Kisel. Kanske sheddar på grund av den ökade dosen? Om någon kunnig kunde kolla om jag tar för mycket av dessa tillskott.

L-Cystein 1500mg

Arginin 3000mg

Kisel 600mg

Jag har även börjat titta på hur lång tid jag låter keto schampot verka och det har visat sej att jag hade det i alldeles för kort tid så nu tar jag tiden på klockan och det är 2-3 minuter längre/dag. Kanske detta kan ha påverkat sheddingen som jag går igenom nu??

Det här är bara tankar men jag vill ju såklart ha åsikter.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

TonyS

09 Jan 2012, 10:40

dranter: Det låter som du har det jobbigt privat med stressen. Det har nog bidragit mest till shedden.

Grattis till jobbet (ändå)!

whyatt

09 Jan 2012, 11:25

dranter wrote: I acceptansen finner du frid, i svaren finner du frågor.

Väl talat, upprepa detta på daglig basis för att det ska etsa sig fast och pådriva positiv förändring.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

dranter

09 Jan 2012, 13:30

TonyS wrote: dranter: Det låter som du har det jobbigt privat med stressen. Det har nog bidragit mest till shedden.

Grattis till jobbet (ändå)!

Tack så jättemycket för det! Jo jag tror nog att mitt sönderstressade liv ställer till det en hel del på hårfronten. Jag har fått svaret att jag har en släng av Aspergers därav ständigt underliggande stress.

Min farfar är den enda på den sidan släktträdet som tappade sitt hår medan de andra hade grävlingshår tills dom dog. Han låg inne på något TBC center då han fick vatten i lungorna och han har verkligen varit rädd för vårdinrättningar i hela sitt liv. Han tappade då sitt hår på några månader och detta var innan han fyllt 30. Vi kanske har nån sorts genetiskt defekt gällande Stress----->Håravfall.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

dranter

09 Jan 2012, 13:44

whyatt wrote: [quote=dranter]I acceptansen finner du frid, i svaren finner du frågor.

Väl talat, upprepa detta på daglig basis för att det ska etsa sig fast och pådriva positiv förändring.
Ja det borde man ju göra, du har helt rätt.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

dranter

10 Jan 2012, 23:23

Började med Spectral F7 idag, fick även hem Revitaschampot och stora toppik burken.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

dranter

13 Jan 2012, 12:21

Jag läste "censur"s tråd http://www.lookgood.se/forum/viewtopic.php?id=3515

med stort intresse då hans hår/håravfall är nästan identiskt med mitt, enda skillnaden är att jag har lite mer självfall på sidorna och i nacken.

Jag blev nästintill chockad när "Whyatt" svarade honom att det skulle vara tveksamt om

4-6000 grafts skulle räcka för att ge ett naturtroget täckande utseende i längden. Det var väl bara ytterliggare ett bevis på att jag är för dåligt påläst.

När jag gjorde min HT så hade jag ju iofs tjockt hår överallt förrut just på kronan

men nu så har hela hjässan tunnats ut rejält trots alla mina ansträngningar.

Det fick mej att tänka på mej själv då jag alltid trott att i absolut värsta senario så skulle jag kunna göra ytteligare en FUE för att rädda mej själv men nu har jag verkligen lagt det åt sidan när det för det första aldrig skulle kunna bli ekonomiskt möjligt och för det andra är jag mycket tveksamt till att donorgraftsen räcker.

Jag kommer från om med imorgon att börja med "big three" med en ändring då jag byter ut Minoxidil mot Spectral F7 för tillfället. (kanske inte kan kallas big three då?)

Det blir alltså:

Finasteride 0,5mg (till att börja med)

Revitaschampo (Ketokonazol)

Spectral F7 (Astressin B)

Hårlaser (kam)

Jag kommer till en början att lägga alla kosttillskott åt sidan för att bli helt ren så jag med falkögon kan hålla koll på kroppens reaktioner framförallt inom sex och träning. När/om bieffekterna sätter in så kommer jag bygga på med L-Argiplex för sexets skulle och diverse Pre-workouts för träningen.

Önska mej lycka till nu så återkommer jag imorgon kväll.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

whyatt

13 Jan 2012, 12:58

dranter wrote: Jag blev nästintill chockad när "Whyatt" svarade honom att det skulle vara tveksamt om 4-6000 grafts skulle räcka för att ge ett naturtroget täckande utseende i längden.

Precis, sett ur det mest tänkbara framtidsperspektivet så kommer förmodligen håravfallet fortsätta och därmed är det högst tveksamt om "några tusen" grafts räcker för att ge ett fullgott resultat. Visst skulle mycket hårväxt titta fram om en duktig kirurg placerade 6000 st grafts på lämpliga ställen, men om vi ponerar att 25-50% av befintligt hår på hjässan inom loppet av 10 år tackar för sig, ja då är behovet så klart omfattande. Ser måste man väga in huvudets storlek, hårstrånas karaktär osv..

Tilläggas kan att med en bästa möjliga hårsorten, omfattande tunnhårighet men gynnsam design på hjässan (lol) så kan stora ytor "täckas" med så lite som 5000 st grafts, men sådana fall tillhör undantagen, exempel:

Denne tunnhårige man har sedan klippet gjordes (nästan 5000 st grafts) genomfört fler ingrepp just för att det fantastiska resultat ändå inte givit en fullgod kalufs:

Efter totalt 7804 st grafts.

När jag gjorde min HT så hade jag ju iofs tjockt hår överallt förrut just på kronan

Och hur lång tid tog detta?
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

dranter

13 Jan 2012, 13:16

whyatt wrote: [quote=dranter]Jag blev nästintill chockad när "Whyatt" svarade honom att det skulle vara tveksamt om 4-6000 grafts skulle räcka för att ge ett naturtroget täckande utseende i längden.

Precis, sett ur det mest tänkbara framtidsperspektivet så kommer förmodligen håravfallet fortsätta och därmed är det högst tveksamt om "några tusen" grafts räcker för att ge ett fullgott resultat. Visst skulle mycket hårväxt titta fram om en duktig kirurg placerade 6000 st grafts på lämpliga ställen, men om vi ponerar att 25-50% av befintligt hår på hjässan inom loppet av 10 år tackar för sig, ja då är behovet så klart omfattande. Ser måste man väga in huvudets storlek, hårstrånas karaktär osv..

Tilläggas kan att med en bästa möjliga hårsorten, omfattande tunnhårighet men gynnsam design på hjässan (lol) så kan stora ytor "täckas" med så lite som 5000 st grafts, men sådana fall tillhör undantagen, exempel:

Denne tunnhårige man har sedan klippet gjordes (nästan 5000 st grafts) genomfört fler ingrepp just för att det fantastiska resultat ändå inte givit en fullgod kalufs:

Efter totalt 7804 st grafts.

Och hur lång tid tog detta?
Det började egentligen för två år sedan att bli en allmänn uttunning men för ett år sedan började det gå riktigt fort.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

dranter

14 Jan 2012, 16:23

Löste upp en Propecia i en 4cl whiskey igår och drog i mej halva innan jag lade mej så nu är man igång. Känner mej lugnare än någonsin ang. mitt håravfall, nu gör man ju vad man kan. Går det åt helvete så går det ju alltid att skaffa peruk.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

dranter

15 Jan 2012, 15:09

Jag mår så jävla bra just nu. Jag tänker inte ett dugg på mitt hår, jag vet att jag gör allt jag kan så det är ingen idé att hänga upp sej på det nu.

Jag har upplevt någon knepig trevlig placebo effekt de senaste två dagarna. Jag har haft enorm sexlust, träningen har gått kanon och jag har haft mycket mer energi än vanligt.

Det kanske helt enkelt beror på att jag för tillfället inte deppar över mitt håravfall.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

TonyS

18 Jan 2012, 13:28

dranter wrote: Jag mår så jävla bra just nu. Jag tänker inte ett dugg på mitt hår, jag vet att jag gör allt jag kan så det är ingen idé att hänga upp sej på det nu.

Jag har upplevt någon knepig trevlig placebo effekt de senaste två dagarna. Jag har haft enorm sexlust, träningen har gått kanon och jag har haft mycket mer energi än vanligt.

Det kanske helt enkelt beror på att jag för tillfället inte deppar över mitt håravfall.

Grattis!

Ride the wave :)

dranter

19 Jan 2012, 19:04

TonyS wrote: [quote=dranter]Jag mår så jävla bra just nu. Jag tänker inte ett dugg på mitt hår, jag vet att jag gör allt jag kan så det är ingen idé att hänga upp sej på det nu.

Grattis!

Ride the wave :)
Hehe tack så mycket!!

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

Skriv inlägg